Emaitzak: 7
2002 | ||
Batzuek diotenez, neuronen arteko loturak eta zirkuituak ezdira finkoak: halako desordena antolatu moduko batek eratzen ditu, hizkuntzaekoizpenekin jazotzen den legez, hau da, | hizkuntza elementuak elkarri lotzea etaesaldien kateamenduak, zela edo hala, fraktal moduan azter daitezke. Zer da delakofraktal hori? | |
2012 | ||
Aipu horretan, Linz-ek bi gauza, gutxienez, argi uzten ditu: alde batetik, estatuannazionalitate nagusi bat dela uste duela; eta bestetik, nagusi den nazioaren elementukulturalen hegemonia oro har, eta | hizkuntza elementuena bereziki, Espainiarenkohesioari eta batasunari eusteko berme gisa garrantzitsuak direla. | |
ezein | hizkuntza elementu berriz aurkeztearen ondorioz ezinbestean ematen denesanahien errepikapena da subjektu jakin baten baieztapen ulergarria eraikitzekobaldintza, hots, subjektua subjektu gisa eraikitzeko kondizioa (Butler, 2007: 282287). | |
ezein | hizkuntza elementu berriz aurkeztearen ondorioz ezinbestean ematen denesanahien errepikapena da subjektu jakin baten baieztapen ulergarria eraikitzekobaldintza, hots, subjektua subjektu gisa eraikitzeko kondizioa (Butler, 2007: 282287). | |
2014 | ||
Elkarrizketak dira txatak eta hori ez da bazterrean uztekoa, hiztunak berediskurtsoa ez ezik, «beste aldean» duen hurkoaren solasarekin ere uztartu beharrabaitauka. Litezkeen ikuspegietatik11, batik bat | hizkuntza elementuez eraikitakolokerei begiratuko diegu orain. | |
2015 | ||
Espainiarzeinu hizkuntza dugu aztergai Euskal Herriko gorrek erabiltzen duten zeinu hizkuntza delako, geureanez da berezko zeinu hizkuntzarik garatu eta dialekto bat erabiltzen da. Zehaztapena kontuan izanda, gure ikerketak espainiar zeinu hizkuntzako testu ekoizpenean indarra jarri nahi dugu, izan ere, hizkuntzalaritzako ikuspegi tradizionalak nagusi izan dira espainiar zeinu hizkuntza ikertzean.Ikerlanek erdigunea deskribapen gramatikalean jarri dute; hala ere, Voloshinovek (1929/ 1992) dioskunmoduan, | hizkuntza elementu isolatu gisa aztertzeak mugak eragiten ditu hizkuntzako ezagutzetansakontzeko, mintzaira osotasunean ulertu behar dugulako. | |
2019 | ||
Barkat Defradas, M., & Frederique Gayraud (2013) (3), De Vreese, L. P., Motta, M., & Toschi, A., ren ikerketaren arabera, elebiduna den eta Alzheimer dementziaz hunkitua den pertsonari, hizkuntzennahasketa fenomeno bat agertzen zaio, eta zehazten dute ere bai ama hizkuntza dela pertsona horiekerabiltzen duten lehentasunezko hizkuntza. Baina literatura hori, ez da oraindik oso zabala, eta ez diguoraindik ahalbidetzen ziurtasun handiarekin erratea ea ama | hizkuntza elementu laguntzaile bat den Alzheimer dementzia duen pertsonaren akonpainamenduan. Horrez gain, euskarari buruz hori zehaztenduen ikerketarik ere ez dago, nahiz eta gaur egun gai honek euskaldun jende anitz hunkitzen duen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza elementu | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza elementu berriz | 2 (0,01) |
hizkuntza elementu bereziki | 1 (0,01) |
hizkuntza elementu elkar | 1 (0,01) |
hizkuntza elementu isolatu | 1 (0,01) |
hizkuntza elementu laguntzaile | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |