2000
|
|
Reno, Hollywood,... Honela, Hollywood eta biok izenburuan, biok
|
hitzaren atzean
Euskal Herriari eginiko erreferentzia aurki genezake.
|
|
Egia bada ere dozena bat idazlek batean zein bestean jarri zutela beren izena, ez dago enoratzerik bi manifestuen mezu politikoa guztiz alderantzikoa zela. Zalantzarik ez dut guzti-guztien desira sakonena Euskal Herria bakean bizi ahal izatea dela, baina begi-bistakoa dabakea
|
hitzaren atzean
gauza ezberdinak ulertzen direla idazleen artean.
|
2005
|
|
Imajina ditzagun orain lau pultsulariak mahai batean musean ari direla. Elkar zaintzen ari dira, nork nolako kartak izango, nor ari den erronka hutsean asmatu nahirik, nork noren keinua harrapatuko… Ez da inor inorekin fidatzen, baten
|
hitzaren atzean
zer ezkutatzen den asmatu nahi dute beste hiruek.
|
|
Batzuetan, kalitate
|
hitzaren atzean
nahiko kontzeptu hutsala topatzen dugu. Guretzat kalitatea den-dena da, marketingean beste erreferentziarik ez baitaukagu.
|
2009
|
|
Urte askotan disimulatu behar izan duen mendeku gosea bizi-bizi ateratzen zaio orain begi-ninietatik. Uda honetan ezagutu dugu politika
|
hitzaren atzean
zer ezkutatzen zuten sozialistek: herriari kalte egiteko aukerari ihes egiten utzi nahi ez dion borreroa.
|
2011
|
|
Sakabanaketa
|
hitzaren atzean
errealitate krudel bat ezkutatzen da. Azken urteetan makina bat agerraldi eta manifestazio egin da egoera salatzeko.
|
2012
|
|
Horien artean, ondokoak azpimarra daitezke: herritartasunaren afera10 (euskal herritar bilakatzeko baldintzak); immigrazioariloturiko kultura-aniztasunaren auzia (kultura horiek Euskal Herriko gizarteko eremudesberdinetan, hezkuntzan, adibidez? izan beharreko lekua); immigrazioarenlanketan euskarak izan beharreko papera, eta Euskal Herriko beste hizkuntzen (gaztelania eta frantsesa) zein immigrazioaren ondorioz hitz egindakoen lekua; immigrante taldeen trataera eta eskubideak (talde-eskubideen eztabaida); etorkinenintegrazio-prozesua (integrazio
|
hitzaren atzean
ezkuta daitezkeen helburuenargipena, eta horretarako mekanismoak), eta abar.
|
2015
|
|
Euskaldun
|
hitzaren atzean
arazo bat dago. Gehiengo handi batek identitate bati buruz hitz egiteko erabiltzen du, ez euskaraz dakienari oihartzun egiteko.
|
|
Ingeles hizkuntzan ere" a" bokal hau Neutroa edo Bat gisa, esaten dutenean" a man"," gizon bat", edo" a woman"," emazte bat". Bokala
|
hitzaren atzean
ezartzean, hitza mugatzen du eta erakusten dela beraz Bat. Eta Bat delako, ez da esaten edo idazten ahal:
|
2017
|
|
zein hizkuntzatan jaso da informazio hori? inkestak ez du datu hori ematen. baina, erdaraz vasco agertzen zen bitartean, euskaraz euskal herritarra erabili zen (erdaraz ez zen erabili ciudadana/ o vasca/ o) 16 horrela ezin dugu jakin, euskal herritar
|
hitzaren atzean
zenbat vasco izan ziren. baina, horretatik aparte, behin korrelazio hori eginda zer pentsatu behar dugu: hizkuntzak determinatzen duela identifikazio politikoa?
|
2018
|
|
Zaila da zehaztea zer ezkutatzen den intelektual
|
hitzaren atzean
. Bereziki adimena erabili behar duten lanbideekin lotu ohi da.
|
2019
|
|
Hori dela eta, José Saramagok ederki erakusten digu bere hitzarekiko ardura noraino iristen zen. Berak aitortzen zuen bezala,
|
hitzaren atzean
usnaka ari zen ehiza-zakurra zen, eta hitzaren atzean ibiltze horretan, denetariko aleak harrapatu zituen. Horregatik, Portugaleko herri-literaturako esaerek, hala idazle klasikoen nola Europako, Portugaleko zein mundu guztiko tradizio modernoaren erreferentziek, Bibliako aipuek eta Koraneko surek, horiek guztiek leku bat aurkitzen dute haren prosaren barruan, ez aipu bereizien antzera, baizik eta haren prosa labainkor eta jorian txertaturik.
|
|
Hori dela eta, José Saramagok ederki erakusten digu bere hitzarekiko ardura noraino iristen zen. Berak aitortzen zuen bezala, hitzaren atzean usnaka ari zen ehiza-zakurra zen, eta
|
hitzaren atzean
ibiltze horretan, denetariko aleak harrapatu zituen. Horregatik, Portugaleko herri-literaturako esaerek, hala idazle klasikoen nola Europako, Portugaleko zein mundu guztiko tradizio modernoaren erreferentziek, Bibliako aipuek eta Koraneko surek, horiek guztiek leku bat aurkitzen dute haren prosaren barruan, ez aipu bereizien antzera, baizik eta haren prosa labainkor eta jorian txertaturik.
|
|
Zuzentzaileak nahiko oharmen du, nahiko sentiberatasun behatzerakoan, begirada arin batez horrelako informazio osoa atzemateko, are, egunen batean bere etxeko ispiluan horiek bezalako begiak ikusi dituelako hipotesia ere onar genezake, bereak, jakina, esan beharrik ez dago, eta berari iraganaz galdetzea ez du merezi, berarengan gehien interesatzen zaiguna orainaldia da, eta iraganeko oroitzapenik interesatzen bazaigu, gutxiago interesatzen zaigu bererik, hitz tokiz kanpokoak iragan orokorrean aldatu duen zatirik baino. Orain ikusi behar da hitz tokiz kanpoko horrek nora eramango gaituen, lehenik eta behin Raimundo Silva bera nora eramango duen, zeren hitzak, edozeinek, dohain edo bertute hori baitu, hitza esan zuena gidatzearena, alegia, eta gero, agian, agian, baita gu ere,
|
hitzaren atzean
ari garelako, usnaka ari diren eper-zakurrak baikinen, kontsiderazio hauek guztiak goiztiarrak dira, inondik ere, setioa ez da oraindik hasi ere egin, gozotegian sartzen diren mairuek aho batez kantatzen dute, Irabazi, irabazi egingo dugu, eskuan dauzkagun armekin, litekeena da, baina horrenbesterako beharrezkoa izango da Mahomak dakien erarik onenean lagun dezala, izan ere ez dugu armarik ikusi... Raimundo Silvak honako hau esaten dio zerbitzariari, Gorde iezadazu fardel hau apur batean, itxi baino lehen etorriko naiz bila, erraz ulertzen da gozotegiari buruz ari dela, eta zerbitzariak bere atzean dauden bi gozoki-ontzien artean sartzen du paperezko poltsa, Hemen egonik inork ez du ukituko, esan du, ez zaio burutik pasatu galdetzea zergatik ez doan Raimundo Silva bere etxera poltsa uztera, handik gertu bizi delarik, Rua do Milagre de Santo Antónion, karrikaren kantoiari buelta eman eta hantxe, orain, zerbitzariak, iritzi orokorrak besterik esaten badu ere, pertsona diskretuak dira, pazientzia santuaz entzuten dituzte zabaltzen diren zurrumurruak, egun batean bai eta beste batean ere bai, bizitza osoan, eta monotoniak aspertzen hasiak dira, egia da, baina, gizabide profesionaleko behar bati men eginez, beren bizitzeko arrazoia den bezeroa ez dadin haserre, arreta eta interes handia erakusten dutela, baina, dena esatera, beti dute beste zerbait buruan, honi, adibidez, zer axola litzaioke zuzentzailearen erantzuna, erantzungo balio, Telefonoak joko duen beldurrez nago.
|
2020
|
|
2019ko uztailean hiru gauza nituen argi. Batetik, Panpina
|
hitzaren atzean
zer istorio zegoen deskubritu nahi nuela; bestetik, oholtzan bakarrik egongo nintzela. Azkenik, ez nuela sormen prozesua bakarrik egingo.
|
2021
|
|
Txirrin-hots batek gauean guretzat ezin du beste esanahirik izan" polizia" hitza ez bada. Eta alferrik esango eta errepikatuko diogu geure buruari" polizia"
|
hitzaren atzean
orain agian bisaia adiskidetsuak egongo direla, babesa eta laguntza eskatzeko modukoak. Gugan hitz horrek mesfidantza eta laborria sortzen ditu beti.
|
2022
|
|
Stephen Pacala Princeton unibertsitateko ingurune erakundearen zuzendariaren arabera, 2015ean munduko 500 milioi pertsona aberatsenek BEGen isurketen erdiaren ardura zuten (Naomi Klein, Everything can change" Dena aldatu daiteke" 2015). Bere aurtengo txostenean, World Inequality Labek erakutsi du Frantziako Estatuko BEG Berotegi Efektuko Gas isurketen murriztapen xedea 2030ean lortzeko, %10 aberatsenek beraien isurketak %61 jaitsi beharko lituzketela, aldiz %50 pobreenek soilik %3 Zenbaki horien bidez zalu ikusten da" pertsonakako zerbitzuak"
|
hitzaren atzean
errealitate oso asimetrikoak daudela. Berdin ekoizpen industriala gozatzeari edo kutsadura pairatzeari dagokionez.
|
2023
|
|
Amateur profesionalez betea dago gure eszena eta hortik beti atera izan dira gauza interesgarriak, baina ez dut sinesten amateurraren berezko ustezko xarma horretan. Amateur
|
hitzaren atzean
maitatzea dago –kasu honetan musika– eta zure afizioa ofizio bihurtu nahia bada hein batean harekiko maitasun deklarazio integral bat. Une batetik aurrera, nik ez nuen nahi asteburuetan rockeroaren kapa jantzi eta astelehenetan kendu, beste lan batean aritzeko.
|
|
Trans identitateen sinplifikazio horiek trans identitateari eta borrokari izaera politikoa kentzen diete, bazterretan kokatzen diren trans bizitzak eta esperientziak gehiago prekarizatuz. Bigarrenari dagokionez, “emakume”
|
hitzaren atzean
izartxoa(*) erabiltzen hasi zenean, helburua zen emakume identitate zurruna ezbaian jartzea barrura begirako autokritika prozesu batean barna. Baina urteak pasatu ahala, ikusi da ez dela nahikoa.
|