2003
|
|
–Mallonaren kalbarioa noiz hasi zen, ez dakit –kalbario
|
hitza
beren beregi hautatu nuen– Donibane egunean, beharbada.
|
2007
|
|
Hala, abertzaletasunaren inguruko palestra intelektualean Volksgeist aipatzen denean (eta hor bakarrik aipatu ohi da), ez da izaten zerbait kalifikatzeko, deskalifikatzeko baino, lan gehiago gabe, pentsaera edo alderdiren batzuk, harri indartsuarekin buruan mortal jota bezala. Ikusten denagatik, a priori deskalifikatuok Volksgeist zer den eta zer leporatu nahi izaten zaien, arrastorik ere ez edukitzea da probableena, eta jakiteko interes handirik ez edukitzea, erabili ere ez baitute beraiek egin ohi. Okerrena da,
|
hitza
beren luman (ortografia arazo ez gutxirekin alafede!) burgoi asko hartzen dizuten besteongatik ere, ez duela ematen, zilegi dugunik pentsatzea, pentsatuagoa dutela beraiek, kontzeptu horrek historia gorabeheratsua eta balio aldagarriak ibili izan dituela, eta bere gutxienez bizpahiru mendeko karreran apika momentu negatiboekin batera ezagutu dituela positiboak orobat, eta, ondorioz?... seguruenik hori sinplistentzat bakarrik dela kontzeptu sinplea.
|
2008
|
|
Orduan, zein da idatzi hauen helburua? Azken
|
hitza
beraiena da, guk egin beharrekoa egina dugu. Urte bat betetzear dago gu kanpoan gaudela eta ez dugula inolako indarrik Udaleko erabakietan.
|
2009
|
|
(Ib.). Baina
|
hitza
berez jariatzeko ez da aski hitza hiztegian egotea, irakaskuntzan sartua eta eskolan ikasia izatea ere ez, ezpada sozializatua egon behar du, usadioan normalizatua. Hemen ohar sozio eta psikolinguistikoetan sartu genuke:
|
|
Hirugarren epaiketa ere polizien esanetan eta torturapean ateratako deklarazioetan oinarrituko da: Gure
|
hitza
beraien hitzaren aurka da, eta gure hitzak poliziena baino gutxiago balio du, azaldu du Indakoetxeak. Dena den, etsipen hitz horien gainetik aurrera egiteko asmo sendoa du.
|
2011
|
|
Ondoren, 19:00ak inguruan adin guztietako jendea bildu ginen Azpeitiko Gaztetxeak izan duen bilakaeraz hitz egiteko, eta baita, lehenago Azpeitian Gazteok Zer!, ek egin zuen lanaz gehiago jakiteko ere. 35 lagun bildu ziren, eta konfiantzan eta giro ederrean gehienek hartu zuten
|
hitza
beraien ikuspuntua eskaintzeko.AGZ!, n ibili zirenak agertu ziren, eta Gaztetxea lortzeko negoziaketetara iristeko, zenbat lan egin behar izan zen azaldu zuten, eta gero negoziaketetan ze buruhauste izan zituzten udalekoekin ere azaldu zuten. 2000 urteko uztailaren 15ean gaztetxe zaharra okupatu zen, baina orduko alkate zen Bastidaren aginduz itxi egin zuten berriro, indar polizialak ibilita.
|
2013
|
|
Jarduera zientifikoan psyche hitzak badu oraindik txokoren bat; esaterako," psiko logia" diogu. Dena den, psikologo gutxik erabiltzen dute arima
|
hitza
beren esparruko gaia izendatzeko. Nahiago izaten dute arima saihestu eta gogo, kontzientzia, ni (superni...) eta horrelakoak erabili.
|
2016
|
|
Omiasaindu ondoko larunbat aratsean, Baigorriko ibar gaineko Adur batasunak eta Arrasateko Garabide elkarteak gomitatuak zituen Benin eta Boliviako gizon eta emazte batzu, denak hizkuntza guttituen etorkizunaz arduratuak. Guri entzunarazteko doia, sar
|
hitza
beren ama hizkuntzan egin daukute eta gero manera hunkigarrian kondatu hangoen egoera, bertze batzuen artean quechua eta aymara. Funtsean Euskal Herrian bezala, herrialde heietan frantsesa eta gaztelera indarrez sarrarazi dituzten agintarien nahia izan omen da lekuko mintzairen desagertaraztea.
|
2017
|
|
" Gero eta gizon gehiagok hartzen du
|
hitza
beren jokaera zalantzan jartzeko, eta aurrerapauso garrantzitsuak ematen ari dira arazo larri hau konpontzeko". Departamentuaren arabera, gizonek ere emakumeen ondoan borrokatu behar dute," emakumearen kontrako diskriminazioa bukatzeko, berdintasuna erdiesteko eta indarkeria matxista amaitzeko".
|
2020
|
|
Erruralitatearen baitan kokatzen dugu beraz," cказ" 6 edo" zuzeneko kontaera" 7, Etxamendiren ahots narratzailea. Cказ nozioa" слово как таковое"("
|
hitza
berez bere") formalismoaren ideiatik dator. Cказ kontzeptuak hitzaren forma herrikoiarekiko, paremiologiarekiko eta besteekiko fidelitatearen mantentzea bilatzen du.
|
2021
|
|
Egia! Kultura
|
hitza
berez ez da ezeren isla, ezeren definizioa.
|
2022
|
|
Esanahia: ‘aho kopaoa’, ‘ahamen txikia’, gazt. ‘bocado’ Okela
|
hitza
berez euskara zabalekoa dugu, eta lehenago gaur baino askoz hedatuago zebilen, baina esangura berezituaz. Okela eta haragi ez ziren bat.
|
|
Hitzaren indarra unibertsala da; haren ahal gauzatzailea ongi adierazten du" izena duenak izana du" esaerak. Deabruek ere gogotik erabiltzen dute
|
hitza
beren alde: Kastrejanako zubian, bi aldiz baliogabetu zuten oilarren kukurrukua(" Gallo blanco Cal y canto"...), nahiz hirugarrenean porrota aitortu zuten:
|
2023
|
|
Haurren eredu izaten (euskaraz egiten, haien aurrean bederen...). Kantitatea kalitatea baino garrantzitsuagoa dela kontuan hartuta, guraso berritsuak izaten, kontu kontari jardunez, hitz berriak erabiliz,
|
hitza
beraiei ematen(" Kontaidazu,..."), beren elkarrizketa eta jokoetan sartzen... Euskara une goxo eta dibertigarrietan erabiltzen, euskara gozamenarekin lot dezaten (txisteak, jokoak...).
|