2001
|
|
ariketaegiteko eskatu genion: bikoteka
|
hitz
multzoetan lekuz kanpo dauden hitzakidentifikatu eta, galdetegiaren laguntzaz testua zelakoa izango den asmatzensaiatuko behar ziren. Bitartean, beste hirurek, irakaslearen laguntzaz,. Gutunosatu gabea?
|
2002
|
|
Azken urte hauetan askotan entzun eta erabili izan da, hiri arkeologia?
|
hitz
multzoa gauza ezberdinak adierazteko. Hiri arkeologiaren parean, eta askotan sinonimo modura, beste izen asko erabili dira:
|
2007
|
|
Humboldt-ek (bitartean Kant baitago), enpirista ingelesengan pasibo dagoen hizkuntza hori, subjektu aktibo bihurtuko du, ideien eta ezagutzaren eraketari, alegia; eta
|
hitz
multzo lokabe bat izatetik, jario bat eta energia bat izatera eramango du.
|
2008
|
|
Berkodetze prozesuaren beharrik ez dago irudikapen semantikora sartzeko. Metodo ortografikoak eraginkorra dirudi haurra hizkuntza idatziarekin harremanetan jartzeko,
|
hitz
multzo baten identitatea ezagutzeko, irudi hiztegi garrantzitsuaren jabe egiteko, irakurketaren alderdi funtzionalak eta hizkuntza idatziaren funtzioak irakasteko. Irakaskuntza fonetikoak, berriz, eraginkorragoa dirudi kode fonemikoa eta grafemikoa ulertzeko, zati grafikoen eta fonikoen arteko egokitzapen sakonagoa lortzeko.
|
2014
|
|
Zatia osatzendute zuzenean berari erantsitako hitzek eta beren menpe dauden zatiek.Esaterako, de la NASA zati bat da, sp mod izenekoa (gurasoarekiko jabetzaerlazioa duena), eta Varios astronautas de la NASA beste zati bat da, subjizenekoa (gurasoarekiko subjektu erlazioa duena). Zati berezi bat aditzkateek osatzen dute, hau da, aditza eratzen duten
|
hitz
multzoek.
|
2015
|
|
Azkenik, EBLetan oinarritutako metodoen funtsa da polaritate ezaguna duten hazi
|
hitz
multzo txikibatetik abiatuta, EBLak eskaintzen dituen hitzen arteko loturak baliatuz, hasierako polaritate horiekhitz berrietara hedatzea. (Hatzivassiloglou eta McKeown, 1997) lanean hazi lexiko bat hedatzen duteand/ but motako konektoreen bidez. Mohammad et al. lanean tesauro bat baliatzen dute hasierako hazihitz positibo eta negatibo batzuen sinonimoak markatu eta polaritatea zabaltzeko.
|
|
Ikasleek esparru informalean izandako idatzizko elkarrizketak aztertzean jakin nahi izan dugungauzetako bat gaztelania zenbateraino erabiltzen duten izan da. Horretarako gaztelaniazko hitz solteak (admitiu, apetxugau, repetiziyotan, mierda, terremotue, seguramente), esakuntzak (etoy en elfacebook, ke pasa antipatika, deseame suerte) eta
|
hitz
multzoak (a joderse, a ver, que raro, en fin, lahostia, porque) zenbatu ditugu elkarrizketa guztietan. Eta, esan dezakegu, gaztelaniazko hitz solteaketa hitz multzoak erabiltzeko joera handia dagoela, baina ez horrela gaztelaniazko esakuntzaktartekatzeko.
|
|
Horretarako gaztelaniazko hitz solteak (admitiu, apetxugau, repetiziyotan, mierda, terremotue, seguramente), esakuntzak (etoy en elfacebook, ke pasa antipatika, deseame suerte) eta hitz multzoak (a joderse, a ver, que raro, en fin, lahostia, porque) zenbatu ditugu elkarrizketa guztietan. Eta, esan dezakegu, gaztelaniazko hitz solteaketa
|
hitz
multzoak erabiltzeko joera handia dagoela, baina ez horrela gaztelaniazko esakuntzaktartekatzeko.
|
2017
|
|
Azkenik ikertzaileak zenbait klase eta hitz eta ECU tipikoz osatutako gako estatistiko lortzen ditu klaseak mundu lexikal gisara interpretatu ahal izateko. Alceste bidez eginiko operazioak eta estatistikoak, gardenak, eta berregingarriak dira, interpretazioaren azken momenturaino, non ikertzaileak
|
hitz
multzo bakoitzari label bat ezartzen dion, softwareak identifikatutako unibertso lexikala izendatzeko, ko okurrentzia eta banaketa patroien bidez (Reinert 1996; Klein eta Licata, 2003).
|
|
Analisi horretatik, informazio morfologikoa eta sintaktikoa lortzen da: hitzak zermorfemaz osatuta dauden, nola multzokatzen diren3,
|
hitz
multzoek zer erlazio duten euren artean... Gaztelaniazko esaldiaren errepresentazio abstraktua lortzen da fase honetan.
|
|
BLEUn oinarrituta dago, baina beste ezaugarri bat ere hartzen dukontuan: ebaluatzen dituen
|
hitz
multzoen maiztasuna. Hitz multzo jakin bat zenbat eta arraroagoaizan ereduzko corpusean, sistemaren itzulpena zuzena bada, orduan eta pisu handiagoa ematen dio, eta alderantziz zenbat eta ohikoagoa izan, orduan eta pisu txikiagoa.
|
|
Hizkuntzalaritza konputazionalean, sintaxi mailako
|
hitz
multzoei chunk deitzen zaie; sintagmen antzekoak dira.
|
2019
|
|
i) indartzea, ii) ahultzea edota iii) aldaketarik ez.. Ezin? da
|
hitz
multzoen, sintagma edo esaldien, sentimendu balentzia indartzen duen bakarra. (2). adibidean,, ezin?
|
|
Balentzia ahultzea gertatzen den kasuetan, gogoan izan behar da, ahultzeak hitz multzoedo esaldien balentzian zeinu aldaketa ekar dezakeela. Hau da,
|
hitz
multzo edo esaldi batek balentzia [±3] bainobaxuagoa bada, ezeztapen marken ondorioz( [±4] sentimendu balentziaduna), haien balentzian zeinuaren aldaketagertatuko da. Aldiz, haien balentzia [±4] edo altuagoa bada, nahiz eta balentzian ahultze bat egon, balentzian ezda zeinu aldaketarik gertatuko.
|
|
Corpuseanoinarritutako lexikoiek bi helburu dituzte: i) balentziadun
|
hitz
multzo bat edukita, domeinu bati loturiko corpuseko sentimendu hitzak eta haien balentzia jakitea (Hatzivassiloglou eta McKeown, 1997) eta ii) erabileraorokorreko lexikoi bat domeinu zehatz batera egokitzea (Wiebe eta Mihalcea, 2006).
|
|
Ataza honetan sarri erabiltzen diren bi termino entitatea eta aipamena dira. Entitatea mundu errealeko pertsona, objektu edo erakunde bat litzateke; aipamena berriz, entitate bati erreferentzia egiten dion
|
hitz
multzo edo espresiotestuala da.
|