Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎ariketaegiteko eskatu genion: bikoteka hitz multzoetan lekuz kanpo dauden hitzakidentifikatu eta, galdetegiaren laguntzaz testua zelakoa izango den asmatzensaiatuko behar ziren. Bitartean, beste hirurek, irakaslearen laguntzaz,. Gutunosatu gabea?
2002
‎Azken urte hauetan askotan entzun eta erabili izan da, hiri arkeologia? hitz multzoa gauza ezberdinak adierazteko. Hiri arkeologiaren parean, eta askotan sinonimo modura, beste izen asko erabili dira:
2007
‎Humboldt-ek (bitartean Kant baitago), enpirista ingelesengan pasibo dagoen hizkuntza hori, subjektu aktibo bihurtuko du, ideien eta ezagutzaren eraketari, alegia; eta hitz multzo lokabe bat izatetik, jario bat eta energia bat izatera eramango du.
2008
‎Berkodetze prozesuaren beharrik ez dago irudikapen semantikora sartzeko. Metodo ortografikoak eraginkorra dirudi haurra hizkuntza idatziarekin harremanetan jartzeko, hitz multzo baten identitatea ezagutzeko, irudi hiztegi garrantzitsuaren jabe egiteko, irakurketaren alderdi funtzionalak eta hizkuntza idatziaren funtzioak irakasteko. Irakaskuntza fonetikoak, berriz, eraginkorragoa dirudi kode fonemikoa eta grafemikoa ulertzeko, zati grafikoen eta fonikoen arteko egokitzapen sakonagoa lortzeko.
2014
‎Zatia osatzendute zuzenean berari erantsitako hitzek eta beren menpe dauden zatiek.Esaterako, de la NASA zati bat da, sp mod izenekoa (gurasoarekiko jabetzaerlazioa duena), eta Varios astronautas de la NASA beste zati bat da, subjizenekoa (gurasoarekiko subjektu erlazioa duena). Zati berezi bat aditzkateek osatzen dute, hau da, aditza eratzen duten hitz multzoek.
2015
‎Azkenik, EBLetan oinarritutako metodoen funtsa da polaritate ezaguna duten hazi hitz multzo txikibatetik abiatuta, EBLak eskaintzen dituen hitzen arteko loturak baliatuz, hasierako polaritate horiekhitz berrietara hedatzea. (Hatzivassiloglou eta McKeown, 1997) lanean hazi lexiko bat hedatzen duteand/ but motako konektoreen bidez. Mohammad et al. lanean tesauro bat baliatzen dute hasierako hazihitz positibo eta negatibo batzuen sinonimoak markatu eta polaritatea zabaltzeko.
‎Ikasleek esparru informalean izandako idatzizko elkarrizketak aztertzean jakin nahi izan dugungauzetako bat gaztelania zenbateraino erabiltzen duten izan da. Horretarako gaztelaniazko hitz solteak (admitiu, apetxugau, repetiziyotan, mierda, terremotue, seguramente), esakuntzak (etoy en elfacebook, ke pasa antipatika, deseame suerte) eta hitz multzoak (a joderse, a ver, que raro, en fin, lahostia, porque) zenbatu ditugu elkarrizketa guztietan. Eta, esan dezakegu, gaztelaniazko hitz solteaketa hitz multzoak erabiltzeko joera handia dagoela, baina ez horrela gaztelaniazko esakuntzaktartekatzeko.
‎Horretarako gaztelaniazko hitz solteak (admitiu, apetxugau, repetiziyotan, mierda, terremotue, seguramente), esakuntzak (etoy en elfacebook, ke pasa antipatika, deseame suerte) eta hitz multzoak (a joderse, a ver, que raro, en fin, lahostia, porque) zenbatu ditugu elkarrizketa guztietan. Eta, esan dezakegu, gaztelaniazko hitz solteaketa hitz multzoak erabiltzeko joera handia dagoela, baina ez horrela gaztelaniazko esakuntzaktartekatzeko.
2017
‎Azkenik ikertzaileak zenbait klase eta hitz eta ECU tipikoz osatutako gako estatistiko lortzen ditu klaseak mundu lexikal gisara interpretatu ahal izateko. Alceste bidez eginiko operazioak eta estatistikoak, gardenak, eta berregingarriak dira, interpretazioaren azken momenturaino, non ikertzaileak hitz multzo bakoitzari label bat ezartzen dion, softwareak identifikatutako unibertso lexikala izendatzeko, ko okurrentzia eta banaketa patroien bidez (Reinert 1996; Klein eta Licata, 2003).
‎Analisi horretatik, informazio morfologikoa eta sintaktikoa lortzen da: hitzak zermorfemaz osatuta dauden, nola multzokatzen diren3, hitz multzoek zer erlazio duten euren artean... Gaztelaniazko esaldiaren errepresentazio abstraktua lortzen da fase honetan.
‎BLEUn oinarrituta dago, baina beste ezaugarri bat ere hartzen dukontuan: ebaluatzen dituen hitz multzoen maiztasuna. Hitz multzo jakin bat zenbat eta arraroagoaizan ereduzko corpusean, sistemaren itzulpena zuzena bada, orduan eta pisu handiagoa ematen dio, eta alderantziz zenbat eta ohikoagoa izan, orduan eta pisu txikiagoa.
‎Hizkuntzalaritza konputazionalean, sintaxi mailako hitz multzoei chunk deitzen zaie; sintagmen antzekoak dira.
2019
‎i) indartzea, ii) ahultzea edota iii) aldaketarik ez.. Ezin? da hitz multzoen, sintagma edo esaldien, sentimendu balentzia indartzen duen bakarra. (2). adibidean,, ezin?
‎Balentzia ahultzea gertatzen den kasuetan, gogoan izan behar da, ahultzeak hitz multzoedo esaldien balentzian zeinu aldaketa ekar dezakeela. Hau da, hitz multzo edo esaldi batek balentzia [±3] bainobaxuagoa bada, ezeztapen marken ondorioz( [±4] sentimendu balentziaduna), haien balentzian zeinuaren aldaketagertatuko da. Aldiz, haien balentzia [±4] edo altuagoa bada, nahiz eta balentzian ahultze bat egon, balentzian ezda zeinu aldaketarik gertatuko.
‎Corpuseanoinarritutako lexikoiek bi helburu dituzte: i) balentziadun hitz multzo bat edukita, domeinu bati loturiko corpuseko sentimendu hitzak eta haien balentzia jakitea (Hatzivassiloglou eta McKeown, 1997) eta ii) erabileraorokorreko lexikoi bat domeinu zehatz batera egokitzea (Wiebe eta Mihalcea, 2006).
‎Ataza honetan sarri erabiltzen diren bi termino entitatea eta aipamena dira. Entitatea mundu errealeko pertsona, objektu edo erakunde bat litzateke; aipamena berriz, entitate bati erreferentzia egiten dion hitz multzo edo espresiotestuala da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia