2000
|
|
Haize moten izenen artean ez dago kopuruz desberdintasun handirik, ekialdekohaizea salbu. Beraz, lau haize mota nagusienak deitzeko
|
hitz
kopuru berdintsua lortuda EHHAko inkestetan.
|
2008
|
|
kuantitatiboak eta kualitatiboak. Lehenengoek kantitatean edo kopuruan gertatzen diren giza aldaketekin dute zerikusia (adibidez, altuera, pisua,
|
hitz
kopurua). Kualitatiboak, berriz, gaitasun mailako aldaketak dira eta fenomeno berriak agertzea dakarte.
|
|
Datu kuantitatiboak dira, eta, urteak pasatu ahala, gehitu egingo dira. Adibidez, umeak dakien
|
hitz
kopurua adinarekin batera areagotuz joango da. Dena den, dio aipatu eta kontuan hartu arren edukiek berez garrantzi handirik ez dutela.
|
|
1) Segmentazio lexikoa: esaldiko hitzak bereizteko edo esaldiaren
|
hitz
kopurua kontatzeko gaitasuna eta esaldi barneko hitza jatea, alderantzikatzea edo eranstea aztertzen ditu. 2) Silaben zatitzea:
|
|
Hitzen ulermenaren inguruko estatistiko deskribatzaileak 4.12 taulan bildu dira. Haurrek ulertzen duten
|
hitz
kopurua 0 eta 397 bitartekoa izan daiteke. Batez besteko puntuazioa 50etik beherakoa da 11 hilabetera arte, baina adin horretatik aurrera sekulako gorakada egin du ulermenak, aurreko 3 hilabeteetakoarekin alderatuta.
|
|
Hurrengo taulan, 4.13 taulan alegia, ulermen lexikoaren aldakortasuna ikus daiteke. Taula horretan ulertutako
|
hitz
kopuruen tarte bakoitzean sartzen diren haurrak ageri dira (ehunekotan). Ikus daitekeenez, haur txikienen multzo handi batek(% 28k) ez du zerrenda honetako hitzik ulertzen.
|
|
Hasieran, oinarrizko hiztegia bakarrik izaten du (jakien izenak, familiako kideen izenak, jostailuak, eta halakoak) bai ulermen zein ekoizpen mailan. Horren ondoren, 18 hilabetearen inguruan, hiztegiaren bereganatzea bizkortu egiten da, eta haurrak ekoitzitako
|
hitz
kopuruak nabarmen egiten du gora. Fenomeno honi hiztegiaren leherketa esaten zaio, eta azken urteotan garapen gramatikalarekin duen lotura ezagutu da.
|
|
Tresna honek aukera paregabea eskaintzen du adina ez den beste irizpide batzuen araberako garapena azaltzeko. Esaterako, haurrek ekoizten duten
|
hitz
kopuruaren araberako sailkapenak egin daitezke, horrela, hiztegiaren eta gramatikaren garapenaren artean dagoen harremana hobeto ikusteko moduan.
|
|
Ekoizpen lexikoko bi neurrien arteko korrelazioa esanguratsua izan da (r= 0,76; p < 0,01). Esaldien luzeraren neurriei dagokienez, lortutako korrelazioak esanguratsuak izan badira ere (r= 0,51; p < 0,05 morfematan oinarritutako neurrirako eta r= 0,54; p < 0,05
|
hitz
kopuruan oinarritutako neurrirako), ez dira oso altuak izan. Horren arrazoietako bat izan daiteke 45 minutuko grabazioetan zaila dela haurrek ekoitzitako esaldien lagin adierazgarria jasotzea.
|
|
Sail honetan hiztegiaren garapena neurtzeko hitz zerrenda zabal batean haurrek ekoizten dituzten
|
hitz
kopuruak jasotzen dira. Hitzen ekoizpenaren garapena etengabea da haurrengan, eta halaxe erakusten du 4.10 irudiak.
|
|
Mutikoen eta neskatoen artean dauden aldeak ikusteko, 4.20 eta 4.21 irudietara jo daiteke. Esaldien batez besteko
|
hitz
kopuruari dagokionez, adinaren eta sexuaren, bien eragina gertatu da esanguratsu [F (14, 942)= 28,31, p < 0,00; F (1, 942)= 5,44, p < 0,05, hurrenez hurren]. Student en frogaren arabera neskatoen alde ageri diren sexuen arteko aldeak 20 hilabeterekin bakarrik dira esanguratsuak, eta tendentzialak 28rekin.
|
|
Hemengo irudiak esaldien
|
hitz
kopuruen batez bestekoak biltzen ditu. Adinaren eragina esanguratsua da (F (2, 935)= 87,5; p < 0,001), eta bariantzaren% 15,8 azaltzen du.
|
|
NF uneko lerroko eremu/
|
hitz
kopurua
|
2009
|
|
Fitxategi bat jaso eta edukia aztertu:
|
hitz
kopurua, bokal kopurua, hitz eta letra bakoitzaren maiztasuna, etab.
|
|
Hitzak array egitura batean gordeko ditu, ondoren beraien gainean edozein eragiketa aplikatu ahal izateko moduan. Guk, besterik gabe pantailan bistaratuko ditugu banan banan, bukaeran fitxategiaren
|
hitz
kopurua bistaratuz.
|
|
Programaren bigarren zatiak hitzak banan banan pantailaratzea besterik ez du egin behar, kontagailuak
|
hitz
kopurua zenbatzen duen bitartean. Programaren amaiera, hitz kopuru totala bistaratzen duen mezuarekin iritsiko da.
|
|
Programaren bigarren zatiak hitzak banan banan pantailaratzea besterik ez du egin behar, kontagailuak hitz kopurua zenbatzen duen bitartean. Programaren amaiera,
|
hitz
kopuru totala bistaratzen duen mezuarekin iritsiko da.
|
|
Argumentu gisa fitxategi izena eta N zenbaki bat jaso eta, fitxategi horretan dauden N karaktereko hitz guztiak pantailaratzen dituen programa nahi dugu oraingoan. Bukaeran, topatutako
|
hitz
kopurua ere bistaratu behar du programak.
|
|
3 Bistaratu N luzerako
|
hitz
kopurua
|
|
Honek, hitz zerrenda osoa string bakarrean izateak? asko zailtzen du ondoren manipulatu ahal izatea; adibidez, bukaeran gako bakoitzaren
|
hitz
kopurua jakin nahiko bagenu, hitz guztien string a zerrenda bihurtu genuke lehenbizi, hitzak zenbatu, eta ondoren berriro string bakarrean kateatu hitz guztiak. Prozesua asko konplikatu zaigu eta aski nahasgarria da edozeinentzat.
|
|
hitza bera, bere agerpen kopurua edo maiztasuna, eta maiztasun erlatiboa. Hitz baten maiztasun erlatiboa, hitz horren agerpen kopurua
|
hitz
kopuru orokorraz zatituta lortzen den koefizientea da.
|
2010
|
|
Gaitasun lexikoa (hiztegia) zahartzaro normalean aldaketa gabe manten daitekeedo hobera egin dezake, baina hitz jarioak (denbora unitateko esandako
|
hitz
kopurua) narriadura argia izaten du. Emaitza horiek logikoak dira, hitz jarioa ebaluatzen duten zereginetan ez hitzezko osagaiek parte hartzen dute-eta:
|
2014
|
|
kuantitatiboak eta kualitatiboak. Lehenengoek kantitatean edo kopuruan gertatzen diren giza aldaketekin dute zerikusia (adibidez, altuera, pisua,
|
hitz
kopurua). Kualitatiboak, berriz, gaitasun mailako aldaketak dira eta fenomeno berriak agertzea dakarte.
|
2015
|
|
|
hitz
kopurua
|
|
|
hitz
kopurua
|
|
Corpusa osatzen duten testuen ezaugarri orokorrak aztertzea izan da lehen urratsa. 1 taulanikusgai ditugu errezeta testuen ekoizpen denboraren bataz besteko datuak eta ekoizleekerabilitako zeinu/
|
hitz
kopuruen bataz bestekoak.
|
|
1 taula. Errezeta testuen bataz besteko iraupenak eta zeinu/
|
hitz
kopuruak.
|
|
Zeinu/
|
hitz
kopurua
|
|
1 taulan jasotako datuetan agerian gelditzen da ikasle entzuleek espainiar zeinu hizkuntzanekoiztutako errezeta testuak direla iraupen gehien duten testuak. Bestalde, ikasle entzuleek ahozekoiztutako testuak
|
hitz
kopuru altuenak dituztela. Gorren testuei dagokienez, ekoizpen denboralaburra dute eta zeinu kopurua ere txikia da ikasle entzuleen testuekin alderatuta.
|
2017
|
|
Kontuan izan ko okurrentzia matrizeek V x V tamaina daukatela, V hiztegiaren
|
hitz
kopurua izanik.Gauzak horrela, berba baten esanahia (matrizeko lerro bat) definitzeko milaka edo milioika dimentsiotakobektorea da (hitz horrek corpuseko beste berba guztiekiko dituen ko okurrentziak). NSHEetan, ordea, matrizeak V x d tamaina du, eta, hortaz, bektoreek informazioa modu askoz konpaktuagoan kodetzendute. txakur hitzaren EBak, esaterako, hurrengo itxura izango luke NSHE batean:
|