2008
|
|
Hurrengo taulan (4.15) lexikoaren ekoizpenean ageri den aldakortasuna ikusten da. Taula horretan, adinaren arabera,
|
hitz
ekoizpen kopuruen tarte bakoitzean sartzen diren haurren ehunekoak ageri dira. Ikus daitekeenez, 8 hilabeteko haur gehienek (ia% 90ek) ez dute hitz bat bera ere ekoizten, 11 hilabeteko haurren erdiek hitzen bat ekoizten dute, baina 15 hilabeteko haurren artean hitzak ekoizten ez dituztenen ehunekoa% 10era murriztu da.
|
|
Amaren hezkuntza mailaren eragina zein den ikusteko, Lehen KGNZn 2 x 3ko bariantza analisiak (2 adin tarte x 3 ikasketa maila) egin ziren zerrendako funtsezko 4 ataletan (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena,
|
hitz
ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta beste 4 ataletan Bigarren KGNZn (hitz ekoizpena, esaldien luzera eta konplexutasun morfosintaktikoa). Batez bestekoen konparaketa adin tarteka egiteko t froga erabili da.
|
|
Amaren hezkuntza mailaren eragina zein den ikusteko, Lehen KGNZn 2 x 3ko bariantza analisiak (2 adin tarte x 3 ikasketa maila) egin ziren zerrendako funtsezko 4 ataletan (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena, hitz ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta beste 4 ataletan Bigarren KGNZn(
|
hitz
ekoizpena, esaldien luzera eta konplexutasun morfosintaktikoa). Batez bestekoen konparaketa adin tarteka egiteko t froga erabili da.
|
|
Goiko grafikoak
|
hitz
ekoizpenaren emaitzak erakusten ditu haurraren adinaren (hiru adin multzotan bereizita) eta amaren hezkuntza mailaren arabera. Bariantzaanalisiaren arabera (3 x 3), haurraren adinaren eragina esanguratsua da aldagai honetan (F (2,927)= 203,57; p < 0,001), eta aldakortasunaren% 30,3 azaltzen du.
|
|
Haurrak entzuten duen euskara kantitatea edo inputa komunikazio garapenean eraginkorra den edo ez ikusteko, 2 x3 ko (adina x hizkuntza inputa) bariantza analisiak egin dira. Menpeko aldagai gisa Lehen KGNZko funtsezko lau atal aztertu dira (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena,
|
hitz
ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta Bigarren KGNZko beste lau (hitz ekoizpena, esaldi luzeenak hitzetan neurtuta, esaldi luzeenak morfematan neurtuta eta konplexutasun morfosintaktikoa).
|
|
Haurrak entzuten duen euskara kantitatea edo inputa komunikazio garapenean eraginkorra den edo ez ikusteko, 2 x3 ko (adina x hizkuntza inputa) bariantza analisiak egin dira. Menpeko aldagai gisa Lehen KGNZko funtsezko lau atal aztertu dira (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena, hitz ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta Bigarren KGNZko beste lau(
|
hitz
ekoizpena, esaldi luzeenak hitzetan neurtuta, esaldi luzeenak morfematan neurtuta eta konplexutasun morfosintaktikoa).
|
|
Bigarren KGNZko inputaren araberako batez bestekoak eta desbideratze tipikoak 4.38 taulan bildu dira, lau ataletako datuak bereizita(
|
hitz
ekoizpena, esaldi luzeenak hitzetan neurtuta, esaldi luzeenak morfematan neurtuta eta konplexutasun morfosintaktikoa).
|
|
Kasu honetan inputaren eragina esanguratsua gertatu da lau ataletan:
|
hitz
ekoizpenean [F (2, 941)= 9,71; p < 0,001], esaldi luzeenak morfematan neurtutakoan [F (2, 938)= 8,69; p < 0,001], esaldi luzeenak hitzetan neurtutakoan [F (2, 938)= 9,73; p < 0,001], eta konplexutasun morfosintaktikoan [F (2, 941)= 16,27; p < 0,001].
|
|
Dena den, input aldagaiaren eraginen tamaina oso txikia izan da; izan ere,
|
hitz
ekoizpenaren bariantzaren% 2 baino ez du azaltzen, esaldi luzeenak morfematan neurtzearen bariantzaren% 1,8 bakarrik, esaldi luzeenak hitzetan neurtzearen bariantzaren% 2 eta konplexutasun morfosintaktikoarenaren% 2.
|
|
Ikerketa honetan, euskararen inputa% 60 baino txikiagoa duten haurrek puntuazio apalagoak izan dituzte adin tarte horretan neurtutako hizkuntzaren garapeneko lau ataletan:
|
hitz
ekoizpenean, hitzetan zein morfematan neurtutako esaldien ekoizpenean eta konplexutasun morfosintaktikoan. Konplexutasun morfosintaktikoaren esparruan alde hori lehenago ere antzeman da, 21 tartean ere agertzen baita.
|
2010
|
|
Adinak, berriz, eragin ertain altua izan du komunikazio garapenaren aztertutako alderdi guzti guztietan. Modu horretan, 8 hilabete tartean adinak azaltzen du neurtutako aldagaien aldakortasunaren zati garrantzitsua; salbuespena da hiztegiaren ekoizpena, non adinak azaltzen duen bariantzaren zatia askoz txikiagoa den, dena den gogoratu behar da adin hauetan
|
hitz
ekoizpena oso urria dela eta hori izan daiteke emaitza honen arrazoia. KGNZ 2n aurkitutako emaitzak ildo beretik doaz, eta horrela 16 hilabete tartean, adinak ere azaltzen du neurtutako aldagaien aldakortasunaren zati garrantzitsua.
|
|
Adinak esanguratsuki eragin zuen bertsio bietan, nahiz eta eraginaren tamaina txikia izan; alegia, adinak azaltzen du
|
hitz
ekoizpenean aldakortasunaren% 14,1 bertsio luzean (F (2,436)= 35,64; p< 0,001,? 2= 0,141) eta% 11,3 bertsio laburrean (F (2,462)= 29,49; p< 0.001,? 2= 0,113).
|
2014
|
|
Ez da harritzekoa hizkuntzaren garapena hitz batetik bi hitzera joatea eta, ondoren, bi hitz baino gehiagora. Ikusten denez ez dago hiru hitzeko etaparik bi hitzen etaparen ondoren, baizik eta hitz batzuez osatutako etapa, non
|
hitz
ekoizpena bi hitzetik bost hitzera edo gehiagora aldatzen den.
|
2019
|
|
Melissa Barkat Defradaseta kideek (4) erraten dute, ADan, hizkuntza arazoak oso heterogeneoak direla. Baina, esplikatzen dutearazoak lehenik
|
hitz
ekoizpenean agertzen direla eta ulermena eta idatzia berantago kaltetzen direla.Zehazten dute ere bai, hizkuntza arazoak, ez direla arazo kognitiboak bezala aldatzen.
|