Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Hurrengo taulan (4.15) lexikoaren ekoizpenean ageri den aldakortasuna ikusten da. Taula horretan, adinaren arabera, hitz ekoizpen kopuruen tarte bakoitzean sartzen diren haurren ehunekoak ageri dira. Ikus daitekeenez, 8 hilabeteko haur gehienek (ia% 90ek) ez dute hitz bat bera ere ekoizten, 11 hilabeteko haurren erdiek hitzen bat ekoizten dute, baina 15 hilabeteko haurren artean hitzak ekoizten ez dituztenen ehunekoa% 10era murriztu da.
‎Amaren hezkuntza mailaren eragina zein den ikusteko, Lehen KGNZn 2 x 3ko bariantza analisiak (2 adin tarte x 3 ikasketa maila) egin ziren zerrendako funtsezko 4 ataletan (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena, hitz ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta beste 4 ataletan Bigarren KGNZn (hitz ekoizpena, esaldien luzera eta konplexutasun morfosintaktikoa). Batez bestekoen konparaketa adin tarteka egiteko t froga erabili da.
‎Amaren hezkuntza mailaren eragina zein den ikusteko, Lehen KGNZn 2 x 3ko bariantza analisiak (2 adin tarte x 3 ikasketa maila) egin ziren zerrendako funtsezko 4 ataletan (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena, hitz ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta beste 4 ataletan Bigarren KGNZn( hitz ekoizpena, esaldien luzera eta konplexutasun morfosintaktikoa). Batez bestekoen konparaketa adin tarteka egiteko t froga erabili da.
‎Goiko grafikoak hitz ekoizpenaren emaitzak erakusten ditu haurraren adinaren (hiru adin multzotan bereizita) eta amaren hezkuntza mailaren arabera. Bariantzaanalisiaren arabera (3 x 3), haurraren adinaren eragina esanguratsua da aldagai honetan (F (2,927)= 203,57; p < 0,001), eta aldakortasunaren% 30,3 azaltzen du.
‎Haurrak entzuten duen euskara kantitatea edo inputa komunikazio garapenean eraginkorra den edo ez ikusteko, 2 x3 ko (adina x hizkuntza inputa) bariantza analisiak egin dira. Menpeko aldagai gisa Lehen KGNZko funtsezko lau atal aztertu dira (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena, hitz ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta Bigarren KGNZko beste lau (hitz ekoizpena, esaldi luzeenak hitzetan neurtuta, esaldi luzeenak morfematan neurtuta eta konplexutasun morfosintaktikoa).
‎Haurrak entzuten duen euskara kantitatea edo inputa komunikazio garapenean eraginkorra den edo ez ikusteko, 2 x3 ko (adina x hizkuntza inputa) bariantza analisiak egin dira. Menpeko aldagai gisa Lehen KGNZko funtsezko lau atal aztertu dira (esaldien ulermena, hiztegiaren ulermena, hitz ekoizpena eta keinuak eta ekintzak) eta Bigarren KGNZko beste lau( hitz ekoizpena, esaldi luzeenak hitzetan neurtuta, esaldi luzeenak morfematan neurtuta eta konplexutasun morfosintaktikoa).
‎Bigarren KGNZko inputaren araberako batez bestekoak eta desbideratze tipikoak 4.38 taulan bildu dira, lau ataletako datuak bereizita( hitz ekoizpena, esaldi luzeenak hitzetan neurtuta, esaldi luzeenak morfematan neurtuta eta konplexutasun morfosintaktikoa).
‎Kasu honetan inputaren eragina esanguratsua gertatu da lau ataletan: hitz ekoizpenean [F (2, 941)= 9,71; p < 0,001], esaldi luzeenak morfematan neurtutakoan [F (2, 938)= 8,69; p < 0,001], esaldi luzeenak hitzetan neurtutakoan [F (2, 938)= 9,73; p < 0,001], eta konplexutasun morfosintaktikoan [F (2, 941)= 16,27; p < 0,001].
‎Dena den, input aldagaiaren eraginen tamaina oso txikia izan da; izan ere, hitz ekoizpenaren bariantzaren% 2 baino ez du azaltzen, esaldi luzeenak morfematan neurtzearen bariantzaren% 1,8 bakarrik, esaldi luzeenak hitzetan neurtzearen bariantzaren% 2 eta konplexutasun morfosintaktikoarenaren% 2.
‎Ikerketa honetan, euskararen inputa% 60 baino txikiagoa duten haurrek puntuazio apalagoak izan dituzte adin tarte horretan neurtutako hizkuntzaren garapeneko lau ataletan: hitz ekoizpenean, hitzetan zein morfematan neurtutako esaldien ekoizpenean eta konplexutasun morfosintaktikoan. Konplexutasun morfosintaktikoaren esparruan alde hori lehenago ere antzeman da, 21 tartean ere agertzen baita.
2010
‎Adinak, berriz, eragin ertain altua izan du komunikazio garapenaren aztertutako alderdi guzti guztietan. Modu horretan, 8 hilabete tartean adinak azaltzen du neurtutako aldagaien aldakortasunaren zati garrantzitsua; salbuespena da hiztegiaren ekoizpena, non adinak azaltzen duen bariantzaren zatia askoz txikiagoa den, dena den gogoratu behar da adin hauetan hitz ekoizpena oso urria dela eta hori izan daiteke emaitza honen arrazoia. KGNZ 2n aurkitutako emaitzak ildo beretik doaz, eta horrela 16 hilabete tartean, adinak ere azaltzen du neurtutako aldagaien aldakortasunaren zati garrantzitsua.
‎Adinak esanguratsuki eragin zuen bertsio bietan, nahiz eta eraginaren tamaina txikia izan; alegia, adinak azaltzen du hitz ekoizpenean aldakortasunaren% 14,1 bertsio luzean (F (2,436)= 35,64; p< 0,001,? 2= 0,141) eta% 11,3 bertsio laburrean (F (2,462)= 29,49; p< 0.001,? 2= 0,113).
2014
‎Ez da harritzekoa hizkuntzaren garapena hitz batetik bi hitzera joatea eta, ondoren, bi hitz baino gehiagora. Ikusten denez ez dago hiru hitzeko etaparik bi hitzen etaparen ondoren, baizik eta hitz batzuez osatutako etapa, non hitz ekoizpena bi hitzetik bost hitzera edo gehiagora aldatzen den.
2019
‎Melissa Barkat Defradaseta kideek (4) erraten dute, ADan, hizkuntza arazoak oso heterogeneoak direla. Baina, esplikatzen dutearazoak lehenik hitz ekoizpenean agertzen direla eta ulermena eta idatzia berantago kaltetzen direla.Zehazten dute ere bai, hizkuntza arazoak, ez direla arazo kognitiboak bezala aldatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia