2005
|
|
Irungo Alardetradizionalaren jeneralak esandako hitz hauek oso esanguratsuak dira zentzu horretan: «Alardea maitasuna bezalakoa da, ezin da esplikatu,
|
hitz
egokirik ezin datopatu» (El Mundo, 2002/05/27, Gipuzkoa, 20 or.). Edota Hondarribiko alkateakesandako beste hauek: «Bidasoatik at auzi hau ulertzea oso zaila da» (El DiarioVasco, 2000/09/09, 7 or.). Adibideok garbi erakusten dute naturalizazio honekeztabaida errotik moztea duela helburutzat.
|
|
Horiei erreparatzeak suposatzen du gaur egun oraindik dirauen eta bukaera ez duensufrimendu eta gatazkaren oihartzuna entzutea. Zentzu horretan, zaila suertatzenda
|
hitz
egokirik topatzea Bidasoan uda hasiera eta bukaeran gertatzen dena azalduahal izateko.
|
|
baina berritsua eta
|
hitz
egokiko emakumea. Bata eta bestea.
|
2007
|
|
Ez dut uste, mendekotasuna?
|
hitz
egokiena denik, ez dagoelako bata bestearengaineko aginterik; batak bestearekin lan egiten du, esparru ezberdinetan. Ez dutuste hor mendekotasuneko punturik dagoenik.
|
|
Intelektualen artean ez zen hitz hori erabili Ilustrazioaren mugimenduak indarra hartu zuen arte, Ilustrazioak kultura jo baitzuen Entziklopediaren eduki gisa.Horrela, kultura oso
|
hitz
egokia zen pertsonak oro har duen jakintzaren edo dituenjakintza historiko edo posibleen multzoa adierazteko. Garai hartan, ez zegoen argizenbat ziren ezagutza horiek, zeintzuk, eta, are gutxiago, elkarren artean nolazeuden egituraturik.
|
|
Nire ustez, self bihurkaria denez,, norbera? ez da
|
hitz
egokiena. Ez dira parekagarriak, norberaren gain, eta, nor bere gain?,, norberaren jabea?
|
2008
|
|
Prozesu lexikoetako zailtasunak. Kostatu egiten zaio
|
hitz
egokiak aurkitzea; eta zailtasunak izaten ditu fonemak grafema bihurtzeko.
|
|
Honako bertso hauetan, errima hitzak falta dira; lehenengoak bi hutsune ditu, bigarrenak hiru eta hirugarrenak lau. Errima
|
hitz
egokiak aukeratu behar dituzte haurrek, bertsoaren azpian dauden hitzen artetik:
|
2010
|
|
> Zahartzaro normalean azal daitezkeen ezaugarri kognitiboak azpimarratueta aztertu. Adibidez, Ferminen kasuan «askotan
|
hitz
egokia eskuratzekozailtasuna du». Esaldi horrek adierazten du Ferminek behar duen hitzamingainaren puntan duela, hau da, bere hitz egiteko gaitasunean edo/ etaoroimenean aldaketak nozitu dituela (ikus 1.1.4 azpiatala eta 1.1.2.02.taula).
|
|
duenean, lehen baino denbora gehiago behar izaten du esan nahi duen horiadierazteko. Motelago hitz egiten du eta askotan
|
hitz
egokia eskuratzekozailtasuna du.
|
|
– Objekturen bat definitzeko orduan,
|
hitz
egokiak aurkitzeko arazoak egotea.
|
|
Arlo kognitiboa ebaluatzeko honako gaitasun hauek aztertzen dira: hitzezoroitzea; esaten zaizkion aginduak egitea; hatzak eta objektuak izendatzea; praxirako gaitasuna; orientazioa; hitzak ezagutzea; oroimen probaren arauez oroitzea; mintzairaren ulermena, eta
|
hitz
egokiak aurkitzean egon daitezkeen zailtasunak.Gero, bakoitza zertan datzan aztertuko da, hurrenez hurren.
|
|
Gaixoak zailtasunak ditu
|
hitz
egokiak aurkitzeko orduan. Arazo hori hainbatmodutan saihestu dezake, besteak beste, itzulinguruak, azalpenak edo sinonimoakerabiliz.
|
|
> Bat bateko elkarrizketan
|
hitz
egokiak aurkitzeko zailtasunak izatea.> Besteen elkarrizketei jarraitzeko arazoak izatea.
|
2015
|
|
Teknika horiek doitu ahal izateko, hainbat esperimentu eta neurketa egin dira. Horien bidez, teknika horientzat parametro egokienak aurkitu dira (zein kasu diren produktiboenak morfologiabidezko galderaren hedapenerako, zenbat eta zeintzuk diren filtro
|
hitz
egokienak...) eta horienbidez lortzen den errendimendu hobekuntza neurtu da (zenbatean handitzen diren estaldura, morfologia bidezko galderaren hedapenari esker. eta hizkuntz zehaztasuna, hizkuntza filtratzekohitzen bidez). Eta frogatuta gelditu da hobekuntza nabaria dela eta teknikak baliagarriak direlaweba corpus gisa kontsultatzeko euskararentzat ongi funtzionatuko duen tresna bat eraikitzeko (Leturia et al., 2008, 2013).
|