2012
|
|
Ikastetxeetako normalkuntza proiektuak, arestian esan dugunez, bertako hezkuntza komunitateko kideen artean, ikasle, guraso, irakasle, jantokietako langile eta begiraleen artean, besteak beste, euskararen erabilera babestu, indartu eta zabaltzea du helburu. edonola ere, ezin espero daiteke ikastetxeak
|
herriko
egoera soziolinguistiko osoa, goitik behera, eraldatzea; ikastetxeak nahi duena da eskolako errealitatea, ikaslea inguratzen duen eguneroko jarduna, ahalik eta euskaldunena bihurtzea, batik bat, gure ikasleak hiztun gaituak izan daitezen (esnaola, 2003). horregatik dauka eskolak duen garrantzia euskararen normalizazioan.
|
2015
|
|
|
herriko
egoera soziolinguistikoaren hainbat alderdiren berri izango duzue, bai eta egoera horren
|
|
|
herriko
egoera soziolinguistikoaren argazkia hitzez jartzea, ez duzue uste?
|
|
– Talde guztien aurkezpenen ondoren
|
herriko
egoera soziolinguistikoa deskribatzeko bost ideia nagusi zerrendatzeko
|
2016
|
|
• Aplikazioaren bigarren atal nagusia, (J alorra alegia) da EODAren muin. Euskal
|
herriko
egoera soziolinguistikoa hain aldakor bihurria izanik, berariaz zabaldu eta xehakatu da J alorra. Oso kontuan hartzekoak dira hortaz EODAko BZ, BZ/ b/ c/ d/e, BZ eta BZ/ b mailak.
|
|
Hala ere, herrietako datuak interpretatzerakoan funtsezkoa da konturatzea eskaintzen diguten
|
herriko
egoera soziolinguistikoaren argazkia parametro batzuen baitan ulertu behar dela. Hasteko, ezin dugu esan datuek euskal herritarren kaleko erabileraren datuak eskaintzen dizkigutenik; izan ere, kalean topatzen ditugun solaskide guztiak ez dute zertan Euskal Herrian bizi direnak izan.
|
|
Halako lana hartuta, merezi du gelan talde bakoitzak egindakoa ahoz partekatzea. Gainera, horrela,
|
herriko
egoera soziolinguistikoaren hainbat alderdiren berri izango duzue, bai eta egoera horren argazki osoagoa ere.
|
|
Herriko egoera soziolinguistikoarekin erlazionatutakoak direnez ikerketa guztiak, merezi du aurkezpen guztiak egindakoan mahai inguru moduko bat osatu eta bost ideia nabarmenenak adostea,
|
herriko
egoera soziolinguistikoaren argazkia hitzez jartzea, ez duzue uste?
|
|
Talde guztien aurkezpenen ondoren
|
herriko
egoera soziolinguistikoa deskribatzeko bost ideia nagusi zerrendatzeko ekarpen egokirik egin badut. (P)
|
2017
|
|
HIZKUNTZA BIZIBERRITZEA ETA LAPURDIKO KOSTALDEKO ZENBAIT IKASTOLETAKO ARGAZKI LINGUISTIKOA ikerketa galdera argitzen laguntzeko eraiki dugun marko teorikoarekin hasi aitzin, ipar euskal
|
herriko
egoera soziolinguistikora eta ikergai ditugun gurasoen ikastetxeetara hurbilduko gara.
|
2018
|
|
Eragin Linguistikoaren Ebaluazioan oinarritutako Euskara Sustapen Ekintza Plana (ESEP) urtekoa eta azkena, 2016koa. Hiru txosten hauek
|
herriko
egoera soziolinguistikoaren garapena zein izan den jakiteko erabili dira (Soziolinguistika Klusterra, 2012, 2014, 2017).
|
|
Azpeitiarrok zeresan handia dugu Euskaraldian; izan ere, gure
|
herriko
egoera soziolinguistikoari ekarpena egiteaz gain, inguruko herrietan eta hirietan ere eragin dezakegu. Herri euskaldun bateko bizilagun bezala, euskara gurekin emango dugu edonora, eta indarra emango diogu Euskal Herri osoan zabal dadin.
|
2021
|
|
Izan ere, euskararen arnasgunea da Zaldibia, eta herriko hizkuntza nagusiari eutsi nahi diogu, herritarren arteko zubiak eta komunikazioa bermatuta. Beraz, ezinbestekoa izango da ikasle horiek euskaraz errotzea,
|
herriko
egoera soziolinguistikoa ez iraultzeko. Neurri eta estrategia praktikoak erabaki eta probatuko ditugu, guztien artean adostuta.
|
2022
|
|
Hain zuzen ere, joan zen astearteko udalbatzarrean, udalean ordezkatuta dauden bi alderdien aldeko botoekin onartu zuten ELE aplikatzeko Uemak sortu duen metodologian oinarritutako ordenantza. Horrenbestez, planak onartzerako edo proiektuei baimenak ematerako horien hizkuntza inpaktuaren ebaluazioa egingo du erakundeak aurrerantzean, horiek
|
herriko
egoera soziolinguistikoan izan dezaketen eragina neurtzeko.
|
|
Izan ere, udalek onartutako planek eta proiektuek eragin zuzena izan dezakete hiztunen komunitateetan. Besteak beste, biztanle kopurua edo herria bisitatzen dutenen kopurua handitu dezakete, herritarren ohiturak aldatu edo
|
herriko
egoera soziolinguistikoan eragin.
|