Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2015
‎epaitegietako auziak, sermoiak, memoriak, diskurtsoak, eskutitzak, notariotza aktak, inkestak, eguneroko idatzi pertsonalak, bidaiarien iritziak, testu literarioak, etab. Salbuespenak salbuespen, zatikatutako datuak dira eta murritzak, gutxitan lotzen zaizkionak hiztunen hizkuntzaren produkzio errealari. Testu hauetatik aipuak ateratzen dira. Testu zatien mamia, informazioa sailkatzeko eredu (grille de lecture) baten gainean kudeatzen da.
2016
‎EAEkoak bakarrik ditugu halako datuak sistematikoki jasoak Eustaten zentsu datuetan, eta neurri batean erakutsita, hauetatik eratorritako Mapa Linguistikoetan, baina ondorioak, aldeak alde, antzekoak bide dirateke Nafarroa Garaian ere (Iparraldean berriz oraintsu arte XX. mende amaierara arte luzatu da familia transmisio galera ik.
‎Eusko Jaurlaritza, 1991?), EAEko Biztanleen Udal Erroldetako Estatistiketatik (Eustat, 1986?) edo Biztanleriaren eta Etxebizitzaren Zentsuetatik eratorritakoak baino (ik. Eustat, 1996?; nahiz azken hauetatik eratortzen diren EAEko Mapa Soziolinguistikoak. Eusko Jaurlaritza, 1981??).
‎Eta datu hauetatik abiatuta:
‎Balirudike bi modu nahikoa desberdinetan eginiko bi galdeketa lan hauetatik eratorritako datuak nahikoa bateragarriak direla, eta seguru asko hala nahikoa fidagarriak bere horretan. Eta ez lirudikeela lekuz kanpokoegia jotzea% 58,48koa ulertzaile proportzioa, zertxobait ulertzen dutela aitortzen duten% 78 eta ongi edo nahikoa ongi ulertzen dutela aitortzen duten% 45 herritarren arteko kopurua?,% 58,48 horiek jotzen badute bere burua ia euskaldun dela ia euskaldun alfabetatu, alfabetatu gabe edo pasibo.
2017
‎Beraz, mende laurden baten epean, bederen 3 berrargitalpen, hauetatik bi azken hamarkadakoak.
2018
‎Ikergai izan den hirugarren taldea batxilergoko 88 irakaslek osatua da (haien batez bertzeko adina, ikasturtean, 47 urte) 10 EAEko 21 ikastegitako irakasleak dira, 14 sare publikokoak eta 7 bertzelakoak (azken hauetatik 6, ikastolak). Lagina osatzeko, 30 ikastetxe hautatu nahi ziren11, batxilergoa eskaintzen zutenak, titulartasuna kontuan hartuz (publikoa/ pribatua).
2019
‎gehienak Iberiar penintsulako iparraldean eta egungo Frantziako hegoaldean biltzen dira. Ohartu beharra dago, gainera, hizkuntza hauetatik bakar batek ere ez duela gaur egun buru edo gorputz hitzetan oinarritutako egitura bihurkaririk: hau bat dator, 1.3 atalean azaldu moduan, Erdi Aroko ER hizkuntzako (euskarako) hiztunek zeukaten izena> anafora> (izenordain) bihurkaria gramatikalizazio bidea E hizkuntzan (erromantzez) gauzatu zelako ustearekin, eta euskaraz gauzatu bide den aspektu burutugabearen gramatikalizazioaren ildo berekoa da.
2022
‎Kontranimiaren inguruan biltzen diren Huts en esanahiak ‘hustasun ezereza’ substantiboaren edo ‘huts erabateko, purua’ adjektiboaren inguruan koka daitezke. Bakarra dago hauetatik aparte: huts ‘artzainen txabolak aterpetzen zituen oholak, teila moduko xafla handiagoak’ adiera (OEH 2022).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia