2000
|
|
Etiopia z geroztiko idazleentzat Jon Kortazarrek zedarritu zituen ezaugarri komun eta orokor
|
hauetatik
abiaturik, Izuen gordeluetan barrena ri buruzko azterketa berezi edo zehatzagoetara jo dezagun.
|
|
Are gehiago, pertsonaiak berak elkarrizketen bidez aurkezten zaizkigu, eta hauei buruz dakigun apurra elkarrizketa
|
hauetatik
jasotzen dugu. Gainera, elkarrizketa hauek zeharkako estilo librearen bidez txertatzen ditu kontakizunean.
|
|
Harkaitz Cano, Ur Apalategi, Jasone Osoro eta Unai Iturriaga. Are gehiago,
|
hauetatik
batek bakarrik zedarritu du norabide jakin bat (Harkaitz Canok), besteek oraingoz liburu bakarra argitaratu baitute. Bestalde, idazle berri gehienak 60ko hamarkadan jaio dira:
|
2005
|
|
Desberdinagoak ditugu, ordea, A, B, C, D progresio hutsak direnak, hemen ez dago flash back teknikarik, kontakizunak jarraitu egiten du eta amaiera aldean beste aukera bat zabaltzen da(" Arrankarien bihurritasuna"). Bestalde, eskema
|
hauetatik
gehien urruntzen direnak dira Inauteri, jarraipen eskeman elkarrizketa irudikatzen duena; figuratibismoz egindako irudi poemak(" Kaiolan jaio eta hazitako txoria"); tentsioa amaieraren paradoxan edo ironian duten bertso moldeak(" Baikor eta Ezkor"," Txoriak arrano jaunari") eta egitura simetriko konplexuak dituzten ipuin garrantzitsuenak, estilistikarik aberatsena du...
|
|
Europako eta Ameriketako, Mendebaldeko literaturarekin lotura berria proposatu zuten. Irakurketa
|
hauetatik
lortu zuten mundu arkaikoa eta modernoa nahastea, eta nahastura horretatik sortutako tradizio berriari, gainera, pentsamendu kritikoa gehitu zioten.
|
2007
|
|
Euskarak, mende luzeetan latinarekin edo erromantzeekin batera bizi izanaren ondorioz, fisonomia berezia hartu du:
|
hauetatik
jasoriko askotariko maileguak ditu bere sisteman. Maileguok, batez ere hitzetan dira ageriago, baina baita eratorpen atzizkietan, morfologiaatzizkietan, sintaxian eta esamoduetan ere gertatu dira.
|
2008
|
|
Literaturaren historia irakasten denean lantzen diren literatur generoei dagokienez, sakoneko elkarrizketa
|
hauetatik
ondorioztatzen da ikasgelan gehien aipatzen diren idazleak narrazioa landu dutenak direla, eta iruzkintzen diren testu zatirik gehienak ere narrazioari dagozkio. Narrazioa literatura lantzen den ikastetxe guztietan lantzen da, eleberri zatiak nahiz ipuinak; poesia ere gainontzeko generoak baino gehiago jorratzen da Batxilergoan.
|
2019
|
|
Gerrako kronikak liburuan, baizik eta Gorde nazazu lurpean (2000) liburuko Bi bihotz, hilobi bat eta Rossettiren obsesioa lanetan. Gaiaren formulazio berritu eta didaktikoagoa aurki genezake Kandinskyren tradizioa (2003) eleberrian eta autore honen beste eleberrietako zenbait emakume ere presente izanen ditugu, nahiz eta lehen lerro
|
hauetatik
bertatik egiten diogun uko Ramon Saizarbitoriaren unibertso literario osora heda daitekeen ondorio biribilik iristeko xedeari.
|
2021
|
|
Horretatik badute azken urteotan literaturaren didaktikan munta irabazten joan diren literatur tertuliek. Hauen helburua literatur lanek sorrarazitako esperientzia, gogoeta eta analisia partekatzea eta
|
hauetatik
eratortzen den ezagutza sozialki eraikitzea da. Hauek literatura lantzeko metodologia gisa sarri erabiltzen dituela kontatzen du MIR1 ek, eta inguruko lankideen artean erabil daitezen saiatzen dela adierazten du.
|
|
Irakasle guztiak inplikatzeko Irakurketa Planaren proiektu bat behar da. Metodologia aktiboa esparru
|
hauetatik
bultzatu daiteke, bietan du literaturak tokia eta landu beharrekoa".
|
|
Ipuina irakurri ostean, azpigeneroan sakontzen hasiko gara, zer diren eta nola eraikitzen diren ulertzen, hain zuzen ere. Beraz, sei galdera
|
hauetatik
bana luzatuko diogu ikasle banari hark erantzun dezan. Galdera bakoitzaren erantzuna osatzeko, beste ikasle bati edo biri soilik zabalduko diegu, eta galdera bakoitza osatu arte ez diogu ondokoari helduko (EL).
|