2006
|
|
Baina konstituzio eskubideei eta publizitate jarduerari jar dakizkiekeen mugetan ere azaltzen da publizitate komunikazioa konstituzio babesaren objektutzat jotzeko zailtasuna. Konstituzioaren 20 artikuluak berak honako
|
hau
xedatzen du: bertan jasotzen diren eskubideek Konstituzioaren Lehenengo Tituluan aipatutako eskubideak errespetatzea dute muga, eta eztabaidagarri den ondasuna babesteko beharrezkoak izan behar dute; halaber, ezartzen diren murrizketek proportzionalak izan behar dute; hau da, lortu nahi den babesak eskatzen duena baino urrutiago eraman gabe.
|
2008
|
|
Hain zuzen ere, martxoaren 9ko aktan bildutako hamar aginduetako batean honako
|
hau
xedatu zuten: urrundik lan egiteko modua dagoenean, garrantzitsua dela aukera hori egitea, emakume zein gizonezko langileek lanbidearekin, familiarekin eta hezkuntzarekin lotutako eginbeharrak bete ahal izateko, eta norberaren eta enpresaren interesen arteko oreka lortzeko.
|
2010
|
|
PZLren 592.2 artikuluak ondasunak bahitzeko ordena
|
hau
xedatzen du: 1 Dirua edo edozein motatako kontu korronteak.
|
2012
|
|
Baina konstituzio eskubideei eta publizitate jarduerari jar dakizkiekeen mugetan ere azaltzen da publizitate komunikazioa konstituzio babesaren objektutzat jotzeko zailtasuna. Konstituzioaren 20 artikuluak berak honako
|
hau
xedatzen du: bertan jasotzen diren eskubideek Konstituzioaren Lehenengo Tituluan aipatutako eskubideak errespetatzea dute muga, eta eztabaidagarri den ondasuna babesteko beharrezkoak izan behar dute; halaber, ezartzen diren murrizketek proportzionalak izan behar dute; hau da, lortu nahi den babesak eskatzen duena baino urrutiago eraman gabe.
|
2020
|
|
Agindu honek honako
|
hau
xedatzen du:
|
2022
|
|
Historikoki, eta maiz aurkako iritzia adierazten bada ere, Espainiako estatu zentrala oso uzkur izan da jardunbide federalak ezartzeko, eta mesfidati agertu da ekimen konfederalei dagokienez. Adibidez, Espainiako 1978ko Konstituzioak honako
|
hau
xedatzen du 145 (1) artikuluan: " Ezein kasutan ez da onartuko autonomia erkidegoen artean federaziorik sortzea".
|
|
169 Espainiako Konstituzioaren 155 artikuluak honako
|
hau
xedatzen du 1 apartatuan: " Baldin eta autonomia erkidego batek betetzen ez baditu Konstituzioak edo beste lege batzuek ezarritako betebeharrak, edo Espainiaren interes orokorrari larri erasotzen dion moduan jokatzen badu, Gobernuak, aurrez autonomia erkidegoko presidenteari errekerimendua eginik eta, hark aintzat hartu ezean, Senatuaren gehiengo absolutua bildurik, dagozkion neurriak hartu ahal izango ditu erkidegoari betebehar horiek nahitaez betearazteko edo aipatutako interes orokorra babesteko".
|
2023
|
|
— LELTBren 6.1 artikuluak erabateko debekua ezarri die 16 urtetik beherakoei edozein lan egiteko, ondoko
|
hau
xedatzean: " debekatuta dago hamasei urtetik beherakoak lanerako hartzea".
|
|
EKren 132 artikuluak berak dio legeak arautuko duela ondarearen administrazioa, eskualdaketa eta artapena. Horretan oinarriturik, APOLren 7.3 artikuluak honako
|
hau
xedatzen du: " Ondare ondasunak eta eskubideak eskuratzeko, administratzeko, defendatzeko eta besterentzeko araubidea lege honetan eta lege hau garatzen edo osatzen duten xedapenetan ezarritakoa izango da.
|
|
" Nolanahi ere, toki korporazioen autonomia eta nahikotasuna tokiko finantza sistema osotik aldarrikatu behar da, eta horrek ez du eragozten, interes gorenari eragiten zaionean, Estatuko Administrazioak koordinaziorako ahala egikaritzea gai jakin baten gainean, Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/ 85 Legearen 10 artikuluaren arabera, baina, horregatik, tokiko autogobernurako ahala ez da murrizten librean. Honako
|
hau
xedatzen da: Tokiz gaindiko interes hori Europako konbergentzia ekonomikoko politikaren testuinguruan gastu publikoari eustearen ondoriozko interes publikoaren barruan dago, 1998ko irailaren 9ko gure epaiak aipatzen zuen moduan".
|