Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Egunkari abertzaleen arteko alde hau ulertzeko, ezin dugu ahaztu bakoitzarenatzean edo aldean dagoen proiektu politikoa. DEIAren kasuan, gogora dezagun azkenbi hamarkadetan EAJk Gernikako Estatutuaren aldeko apustua egin duela, eta Estatutuhorrek Baskongaden eta Nafarroaren arteko etena berrindartu duela.
2004
‎Berekoikeria mota hau ulertzeko, aproposa dugu oparien inguruan joera neoklasikoakbarneratzen duen, elkartrukaketa sozialaren teoria? (social exchange theory).
2005
‎«Alardea maitasuna bezalakoa da, ezin da esplikatu, hitz egokirik ezin datopatu» (El Mundo, 2002/05/27, Gipuzkoa, 20 or.). Edota Hondarribiko alkateakesandako beste hauek: «Bidasoatik at auzi hau ulertzea oso zaila da» (El DiarioVasco, 2000/09/09, 7 or.). Adibideok garbi erakusten dute naturalizazio honekeztabaida errotik moztea duela helburutzat. Era berean, Alardea modernizazio prozesutik at egongo balitz bezala kontsideratzen da baina hori ezinezkoa da gaur egun.Are gehiago, gezurra da, Alardea, edozein errito folkloriko eta identitario bezala, eraikuntza soziala da.
‎Egunkari horretan, gai hau ulertzeko klabea den harreman bat azaltzen dalehenengo aldiz: Alardea eta politika.
‎Aldagai hau ulertzeko Irungo hedapen demografikoa kontuan izan behar da.Lehen esan den bezala, immigrazioaren lehen uhinaldia XIX. mende erdialdeangertatu zen. Bigarren uhinaldia, probintzia osoan bezala, XX. mende erdialdeanbaina Irunen immigrazio prozesu hau oso handia izan da.
‎Hondarribiko alkateari eskainitako elkarrizketaren izenburuak tradizionalistenargudio nagusienetako bati eusten dio: «Fenomeno sozial hau ulertzen zaila daBidasoatik harago», egun bereko editorialarekin bat eginez: «Hondarribiarrekberek hartu behar dute jai jendetsu honen ospakizuna bermatuko duten formulakhausnartzeko ardura».
2006
‎Testu hau ulertzeko testuinguru historikoa aztertu behar da lehenik eta behin. Europa osoan eragiten ari zen feudalismo gizarte sistemaren lehen krisiaren garaia zen, Behe Erdi Aroko krisiaren garaia363.
2007
‎Euskaltzalebatek nazio eraikuntzaren jardunean euskara edo euskal kultura besterik ikusten ezbaditu, edota osagai horien araberako herri nortasuna eraiki daitekeela uste baldinbadu, gainerakoak alde batera utzita edo, oker dabil noski. Euskara ez baitu soilsoilik euskarak babesten eta salbatzen, esaldi hau ulertzea euskaltzale askori iaezinezko ariketa mentala bihurtu zaien arren. Baina beste horrenbeste bihurtu da iaerdaraz bakarrik bizi den abertzalearekin:
‎Gainera enpresen finantziazioak EAEn duen nagusitasun hau ulertzeko ezinda ahaztu lehen azaldu dugun beste elementu bat: EAEko I+Gko estatistiketanenpresen multzoan zentro teknologikoak barneratzen dira.
‎Foucault-ek bizitza hau ulertzeko ezinbestekoak ziren oinarriak jarri zituen.Laburki, Foucault-ek episteme baten eraldaketa aztertzen duela esan genezake.Episteme modernoaren iraganean, botere subiranoa aurkituko genuke. Boterehorrentzat, heriotza izango litzateke bere indarraren islarik esanguratsuena: botereak, bere nahierakotasunaren barruan, menpekoak hiltzeko une eta eraerabakitzen ditu.
‎Tarteko haurtzaroa. 6 urteko haurrak gauza dira honako hau ulertzeko: besteen sentimenduak partekatuz besteak hobeto sentitzen direla. Halaber, adiskidetasuna zer den ulertzen hasten dira.
2010
‎ondasunen merkataritzaren ia% 30 ordezkatzen zuten 1980 urtean eta oso galera bizkorra ezagutu ondoren, ondasunenmerkataritzaren% 11 urrira atzeratuz? azkenaldian% 20rako jauzia eman dute.Ibilbide hau ulertzeko ondasunen nazioarteko merkatuetako egitura eta bertakoprezioen eraketa ulertzea ezinbestekoa da. MMEren datuak prezio korronteetandaude emanak eta mea gaietako merkantzia garrantzitsuena petrolioa da.
2011
‎Eta hala ere, bi hizkuntza ezberdintzat jotzen dira. Ingelesaren edo ingelesen adibidea ere baliagarria da hau ulertzeko. Black English delakoa, cockney delakoa, RP delakoa, Indiako ingelesa, Nigeriakoa, eta Appalachian ingelesa hizkuntza bakarra direla esango da, nahiz eta horien artean hizkuntzazko diferentzia ugari dagoen eta horietako bakoitzeko hiztunek ziur asko ez duten elkar ulertuko.
2012
‎Clegg en ekarpena oso argigarria da botere, egitura eta egintzaren artekolotura teoriko hau ulertze aldera5 6 Hobbes eta Machiavelli ren artean dagoen desberdintasun sakona ekartzen digu gogora: Hobbes en boterearen eredua, egintzaabsolutuan hezurmamitzen da.
‎Aurkitzen duteginahalak egin arren. nire existentzia erabaki duten eta gobernatzen duten indarrek, patuak, nire ahalegin guztiak burlatzen dituztela. nire egintzak alferrik direla.zentzurik ez dutela. Aurkitzen dut nire existentzia hau ulertzeko eta nire itaun horieierantzuteko arrazoimenak (adimenak) deus ez didala balio; baina. nahi ala ez. ezindudala ez baliatu arrazoimenaz. arrazoimena ukatzeko bada ere.
2014
‎Komunikazio idatziak idazleari eskura jartzen dion distantzia besterik ezbagenu kontuan hartuko, genuke jarrera hau ulertu, nahikoa espazio etadenbora bai baitauka idazle esatariak ustez bere intentzioei hain ongi egokitzen ezzaien formulazioa kendu eta zuzenagoa birformulatzeko. Hurrengo enuntziatuazbaliatzea ere badauka bere berehalako iruzkin hori diskurtsoaren linealtasuna hautsigabe emateko.
2015
‎Ikerketaren xede nagusiena IG erako zenbait estrategiak izan dezaketen eraginkortasunazezagutza berria ekoiztea den unetik, IG programak, irakasleengan sorrarazi dituen eraginindibidualak, eta eta erakunde mailakoak aztertzeko, teknika kuantitatiboak zein kualitatiboakerabili dira. Kontuan izan behar da, UPV/ EHUaren baitako errealitate konkretu hau ulertzea, interpretatzea eta ahal den neurrian bertan eragitea helburu izaki, ikerketa hau batez ere, paradigma hermeneutiko edo interpretatzailearen argipean hezurmamitu da.
‎Horrez gain, nabarian uzten dudigitalizazioaren ondoren hedatu diren sozializazio eremu berrien beharra. Haatik, laguntaldeko botere harremanez hitz egiterakoan, nerabeek beren autonomia aldarrikatzeko joeraerakutsi dute, adin tarte hau ulertzeko ezinbestekoa den ezaugarria berau (Brown, Eicher etaPetrie, 1986; Coleman eta Hendry, 2003).
‎Oro har, geometriako software dinamikoa lagungarri gerta daiteke funtzio sorrera, ibilbide sorrera eta gorputz gidatzeko problema geometrikoen testuinguruetan. Edonola ere, behin eraikuntza geometrikoa eraiki denean, ez da erraza hau ulertzea: nahiz eta prozedurak hasierako datuen edozein baliori eusten dion, lorturiko mekanismoak ez ditu zertan bete eskakizun diren baldintzak.
2017
‎Lan honen bidez Ebolak Twitterren izandako oihartzunak izurrite hau ulertzeko eta beronen gizarte irudikapenak eraikitzeko izan duen garrantzia aztertu nahi da. Horretarako, Ebolari buruz idatzitako 28.760 txio aztertu ziren.
‎Bestalde, gertaeraren ezaugarriak eta bizi izan zen momentua kontuan hartuta, adin tarte ezberdinak gainditzen dituzten gertaerak aurki daitezke. Distira oroitzapen eta oroitzapen autobiografikoarekin gertatzen den bezala, gertaeren bereizgarriei arreta jarriko balitzaie, patroi bat errepikatzen dela kontura gintezke, eta patroi hau uler daiteke bizitza sozialari erreparatuz.
‎Era berean, harreman esanguratsua dago Interneteko ikus entzunezko edukien kontsumoaren eta telebistako edukiak eta fikzioa sarean ikusteko ohituraren artean (3 os.). Harreman esanguratsu hau ulertzeko lagungarria da gogoratzea Internet bidez kontsumitzen diren iraupen luzeko bideoetan nagusi direla fikzio generokoak (hala pelikulak, nola telesailak). Esan daiteke, beraz, berauek ikusteko ohiturak positiboki eragiten duela Internet bidezko kontsumo denboran.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia