2006
|
|
txanponaren aurkia eta ifrentzua, hizkuntzaren eta integrazioaren arteko interdependentzia azpimarratuz. Zenbait ideia aberats adierazten dira, gaur egunean jadanik eztabaidagai direnak neurri batean, fenomeno
|
hau
modu egokian bideratzeko.
|
2009
|
|
Gai
|
hau
modu zabal eta sakonean aztertu du Manuel Castellsek (Castells 1997). Globalizazioaren ondorioz, dio Castellsek, gure ingurunea gero eta konplexuagoa gertatzen zaigu.
|
2010
|
|
Iparraldean, aldiz, eussoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 39 kaldunen portzentajea jaitsi egin da azken urte hauetan: 1996an %26, 4 ziren elebidunak eta 2006an %22, 5 1 irudian, bilakaera
|
hau
modu grafikoan ikus dezakegu.
|
2011
|
|
Izan ere, adin honetan gazteak zein giza taldetan integratu erabakitzen duen moduan, harreman berri horietan zein hizkuntza erabili ere hautatu egingo du. Gainera, azaldu dugun moduan, aukeraketa
|
hau
modu kontzientean eta berak nahi duelako egingo du.
|
2012
|
|
Gai
|
hau
modu formalean aztertu balitz ere, Barakaldoko gizartearen euskararen bilakaera historikoari buruzko pertzepzioa orokorrean bi joeratan banatzen dela esan liteke; alde batetik, ezkerraldean orokorrean inoiz ez dela euskaraz hitz egin uste dutenak, hots, patxi Lopez lehendakariaren hitz ezagunei jarraitzen dietenak: eta beste alde batetik, euskara espainiar etorkinak etorri zirenean galdu zela uste dutenak. hasierako atalean azaldu bezala, biak dira uste okerrak, baina Barakaldoko biztanleen artean sarritan entzun daitezkeen adierazpenak dira.
|
2015
|
|
urteotan transmisioak eremu pribatuarekin mantendu duen lotura. Izan ere, orain arte transmisioaren inguruan nagusitu den ikuspegian,
|
hau
modu oso mugatuan izan da ulertua: transmisioa etxe barruan gauzatutako jarduna litzateke, gurasoen eskuetan geratzen den ardura izanik, testuinguru zabalagotik aldenduta.
|
2016
|
|
3 Are gehiago, esan daiteke aipatutako talde horietako kide izan nahi badugu, bertan erabiltzen den hizkuntza ikastea eta bereganatzea dela zeregin nagusienetariko bat, askotan
|
hau
modu kontziente batean gertatzen ez bada ere.
|
2017
|
|
Berau Eskoriatzan dago finkaturik eta bertan gazteek hitanoarengana egin duten hurbilpena ikertuko da. Hau da, gazte batzuk hitanoa zergatik hasi diren" erabiltzen" erabilera
|
hau
modu oso txikian bada erenahi da ikertu ondorengo lerroetan.
|
2019
|
|
Artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak duen eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia.
|
hau
modu zuzenean erantzuteko egokiena ikuspegi kuantitatiboan zentratzea litzateke: euskarak ingurune digitalean duen eskaintza zenbatekoa den kuantifikatu, eta eskaria, hau da, erabiltzaile kopurua ere antzera neurtu ahal izatea. zoritxarrez, errealitatea ez da hain sinplea, eta, ondorioz, kopuru hauek ezin dira modu objektiboan neurtu. ez daukagu neurtzerik zenbat eduki argitaratzen den sare sozialetan euskaraz, edo erabiltzaileek zenbat webgune bisitatzen dituzten hizkuntza bakoitzean. datu horiek ez daude eskuragarri, horregatik neurketa kuantitatiboa egitea ez da hain sinplea. ondorioz, euskararen bizitasun digitalaren neurketa subjektiboa den heinean, unearen eta balorazioaren arabera erantzuna desberdina izan ohi da:
|
2023
|
|
Nafarroako legean izan ezik, gainontzeko guztietan jaso da ideia
|
hau
modu berdintsuan.
|