Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎txanponaren aurkia eta ifrentzua, hizkuntzaren eta integrazioaren arteko interdependentzia azpimarratuz. Zenbait ideia aberats adierazten dira, gaur egunean jadanik eztabaidagai direnak neurri batean, fenomeno hau modu egokian bideratzeko.
2009
‎Gai hau modu zabal eta sakonean aztertu du Manuel Castellsek (Castells 1997). Globalizazioaren ondorioz, dio Castellsek, gure ingurunea gero eta konplexuagoa gertatzen zaigu.
2010
‎Iparraldean, aldiz, eussoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 39 kaldunen portzentajea jaitsi egin da azken urte hauetan: 1996an %26, 4 ziren elebidunak eta 2006an %22, 5 1 irudian, bilakaera hau modu grafikoan ikus dezakegu.
2011
‎Izan ere, adin honetan gazteak zein giza taldetan integratu erabakitzen duen moduan, harreman berri horietan zein hizkuntza erabili ere hautatu egingo du. Gainera, azaldu dugun moduan, aukeraketa hau modu kontzientean eta berak nahi duelako egingo du.
2012
‎Gai hau modu formalean aztertu balitz ere, Barakaldoko gizartearen euskararen bilakaera historikoari buruzko pertzepzioa orokorrean bi joeratan banatzen dela esan liteke; alde batetik, ezkerraldean orokorrean inoiz ez dela euskaraz hitz egin uste dutenak, hots, patxi Lopez lehendakariaren hitz ezagunei jarraitzen dietenak: eta beste alde batetik, euskara espainiar etorkinak etorri zirenean galdu zela uste dutenak. hasierako atalean azaldu bezala, biak dira uste okerrak, baina Barakaldoko biztanleen artean sarritan entzun daitezkeen adierazpenak dira.
2015
‎urteotan transmisioak eremu pribatuarekin mantendu duen lotura. Izan ere, orain arte transmisioaren inguruan nagusitu den ikuspegian, hau modu oso mugatuan izan da ulertua: transmisioa etxe barruan gauzatutako jarduna litzateke, gurasoen eskuetan geratzen den ardura izanik, testuinguru zabalagotik aldenduta.
2016
‎3 Are gehiago, esan daiteke aipatutako talde horietako kide izan nahi badugu, bertan erabiltzen den hizkuntza ikastea eta bereganatzea dela zeregin nagusienetariko bat, askotan hau modu kontziente batean gertatzen ez bada ere.
2017
‎Berau Eskoriatzan dago finkaturik eta bertan gazteek hitanoarengana egin duten hurbilpena ikertuko da. Hau da, gazte batzuk hitanoa zergatik hasi diren" erabiltzen" erabilera hau modu oso txikian bada erenahi da ikertu ondorengo lerroetan.
2019
‎Artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak duen eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia. hau modu zuzenean erantzuteko egokiena ikuspegi kuantitatiboan zentratzea litzateke: euskarak ingurune digitalean duen eskaintza zenbatekoa den kuantifikatu, eta eskaria, hau da, erabiltzaile kopurua ere antzera neurtu ahal izatea. zoritxarrez, errealitatea ez da hain sinplea, eta, ondorioz, kopuru hauek ezin dira modu objektiboan neurtu. ez daukagu neurtzerik zenbat eduki argitaratzen den sare sozialetan euskaraz, edo erabiltzaileek zenbat webgune bisitatzen dituzten hizkuntza bakoitzean. datu horiek ez daude eskuragarri, horregatik neurketa kuantitatiboa egitea ez da hain sinplea. ondorioz, euskararen bizitasun digitalaren neurketa subjektiboa den heinean, unearen eta balorazioaren arabera erantzuna desberdina izan ohi da:
2023
‎Nafarroako legean izan ezik, gainontzeko guztietan jaso da ideia hau modu berdintsuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia