Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2000
‎Bezeroak, terapeutaren laguntzaz, zati bien arteko ezberdintasuna nabaritubehar du, biak batera integratzeko. Gestalt Terapiaren aburuz, gizabanakoaren bizitza emozionalaren urrikeriak, bere buruaren alienazioan du iturburua; hau gertatzen denean, gizabanakoak bere zati batzuk baztertzen edo errefusatzen ditu.Ametsetan agertzen diren gauza, pertsona edo rolen errepresentazioak, bezeroarenegoera osoaren identifikazioa lortzeko aukera ematen digu. Honela, autoalienazioari aurre egin diezaiokegu.
‎Hau da, subjektuak eszenan rol bat burutzean, bestela sentitu ere sentituko ezzituen afektu, jarrera, blokeo eta abarrez jabetu daiteke; edota beste subjektueirolak izendatzerakoan, benetako bizitzan esplikazio edota analisirik gabe geradaitezkeen alderdiak oharteman ditzake. Taldean hau gertatutakoan, eszenetakokoprotagonistak edota gainerako taldekideak jarrera, emozio, blokeo horien ispiludira.
2005
‎Ondorioz, failan zehar estentsio edo konpresio indarrak sortuko dira. Fenomeno hau gertatzen denean, failak zabalkuntza norabidearekiko duen traiektoria zuzendu egiten du, faila gandor portzio txikien bitartez batuta dauden hainbat segmentutan zatituz (9.8). Faila sistema horri faila transformatzaile pitzatua (leaky transform fault) deritzo.
2006
‎Azken finean, ebaluazioaren azken helburua, haurraren eta familiaren artekoadopzioa ahalik eta arrakastatsuena izan dadila bermatzea da (Ger Martos, 2001; Parrondo, 2001), hau gertatuko ez balitz, inpaktua bai adopzioko familiak baihaurrak sufrituko baitute. Azkenik, ebaluazioa administrazioaren eta adopzioaninplikaturiko profesionalen zereginik oinarrizkoena betetzen saiatzen da, alegia, adoptatzeko moduan dauden haurrei aita eta ama egokiak aurkitzea, eta ez ama edoaita izan nahi duen edonori bere preferentzien araberako seme alabak aurkitzea.Horrela, ebaluazio prozesu honen helburua da eskaera luzatzen duen banako edofamiliak adopzio bati aurre egiteko moduko baliabide, gaitasun eta trebetasunakdituen ezartzea.
‎Lehenik eta behin, ezaugarri tenperamental guztiak, dimentsio bakoitzaren muturrean aurkitzen direnak ere, normaltasuna deritzonaren barnean daudela nabarmendu genuke. Baina egia da edozein ezaugarri tenperamental arrisku psikopatologikoko faktore bilaka daitekeela harremanean doitze eskasarekin bat; hau gertatzen da, ingurunearen eskaera eta igurikimenak banakoarentzatgehiegizkoak direnean, eta oso estresanteak suertatzen zaizkionean bere ezaugarritenperamental zehatzak (Carey, 1997; Chess eta Thomas, 1986; Turecki, 1996). Aurreko atalean ikusi dugun moduan, tenperamentuaren ikerketa guztiek testuinguru sozialaren ezaugarriek tenperamentuaren adierazpenean eta garapenean eragina dutela uste bald...
‎norberaren mundu hori (kanpokoa zein barnekoa) bestemodu batez baloratzen hasten da idazleetan asko, eta norberaren errealitatearekinlotutako bizipen, esperientzia, oroitzapen eta sentipen franko berreskuratzen. J.Sarrionandiarengan garapen hau gertatu delakoan nago, eta baita gure ingurukobeste hainbat idazlerengan ere.
‎Fenomeno hau gertatu zen VIII. IX. mendetik zetorren hazkunde ekonomikoaren eta demografikoaren ondorioz, lehenik eta behin, eta, bigarren lekuan, feudalismoaren bortxakeria leuntzen eta sistema orekatzen ari zenean (feudalitatearen bidez, jaunen arteko hierarkiak bakea eta errenten banaketa bermatu zituenean). Merkatuak indartu egin ziren eta horiekin txanpona eta merkataritza ere, salgaiak gehitu zirelako.
2007
‎izango. Esaterako: emakumeen bazterketa salatzen duen diskurtsoa emakumeek sinetsi behardute aurrenekoz, beraiek erabili behar dute beren egoeraren kontu emateko ( hau gertatzen zait emakumea naizelako eta emakumea izatea ez da nire, arazo, edo, ezaugarri oker?
2008
‎Bestaldetik, akzioen eskualdagarritasunaren ondorioz, disidenteak diren akziodunen irteera ahalbidetzen da, kontsentsua eskuratzea erraztuz? Baldintza hauetan, hau gertatu behar da: alde batetik, disidentzia handiagoa eta, bestetik, disidenteek enpresa erabakiak beren interesen aldekoak izateko borrokatzea.
2010
‎Julitak inolako arazorik gabe azaltzen ditu bere oroimen arazoak. «Lehen ezzitzaidan hau gertatzen. Azkenaldian, medikura joan behar dudan eguna ahaztendut, telefono zenbakiak oroitzeko zailtasuna dut eta gauzak aurkitu ezineanibiltzen naiz.
‎Logikoki, ez da ondore hau gertatuko eskatzailea ez denean agertzen, horretarako arrazoi zuzenik gabe. Horrela adierazten dute honakook:
‎(beraz, derrigorrez bakarrik egikaritu dira), kaleratzeari buruzko uziak, langilearen borondatez kontratuaren bukaeraren ondoriozkoak (LEren 50 art.) edo kontratua kari objektiboengatik bukatzearen ondoriozkoak (LEren 52 art.), hauteskundeei buruzkoak, hitzarmen kolektiboen aurkaratzea, sindikatuen estatutuen aurkaratzea eta askatasun sindikalaren eta gainerako oinarrizko eskubideen babesari buruzkoak. ...López, J. k, La acumulación de acciones en el proceso laboral, Aranzadi, Nafarroa, 1998 LPLk arautzen duen autoen metaketaren (edo prozesu metaketaren) ondorioz (LPLren 29 art. eta 34 eta 35 art.), jada martxan eta bukatu gabe dauden bi prozesu edo gehiago (eta horietako bakoitzaren uziak) sententzia formal bakarrarekin bukatzen den prozedura bakar batean metatzen dira (PZLren 74 art.). Metaketa hau gertatzen da prozesu batean emango den sententziak bestean ondore prejudizialak izan ditzakeenean edo prozesu desberdinetako objektuak hain lotuta daudenean, bananduta izapidetuta bateraezinak edo baztertzaileak diren sententziak lortzeko arrisku handia dagoenean (PZLren 76 art.). Noski, ekonomia prozesala lortzeko tresna ere bada. Bi metaketa horien ondoan, LPLk helegiteen eta betearazpenen metaketa ere arautzen du.
‎Sukaldaritzan eta elikagaigintzan batzuetan Maillard erreakzio hau gertatzea bilatzen da, esaterako, haragia parrillan erretzean (kanpoaldeko proteinak koagulatzen dira, azalean geruza bat sortzen da, zarakar iluna, arrea, usain eta zapore askorekin) edo kafea, txokolatea edo garagardoa egitean, ezaugarri organoleptiko hobeak lortzen direlako. Hala ere, besteetan, adibidez, esnean, Maillard erreakzio honek ez desiratutako aldaketak eragiten ditu:
‎Halaber, konposatu bioaktiboak sor daitezke, bai onuragarriak, esaterako antioxidatzaileak, bai toxikoak, adibidez kantzerigenoak, eta ehunduran aldaketa nabarmenak gerta daitezke. Sukaldaritzan eta elikagaigintzan batzuetan iluntze hau gertatzea bilatzen da, esaterako, haragia labean erretzean edo kafea, txokolatea edo garagardoa egitean, ezaugarri organoleptiko hobeak lortzen direlako. Hala ere, besteetan, adibidez, esnean, Maillard erreakzio honek nahi ez diren aldaketak eragiten ditu:
‎Bestetik, ingurune hezean badago, mikroorganismo askoren hazkundeari lagundu diezaioke, barazkien azalean kolore aldaketak edota ehunen apurketa gerta daitezke, eta gantzetan hidrolisi erreakzioak (lipolisia) gerta daitezke, non gantz azidoak eta glizerola askatzen diren. Azken erreakzio horiek esnean gertatzen badira, hau mindu eta galdu egiten da; aitzitik, batzuetan lipolisi hau gertatzea bilatzen da, esaterako, elikagaigintzan jogurten eta gazten ekoizpenean. Mikroorganismoen hazkundeari dagokionez, elikagaiaren ur aktibitate (ur edukia) kontzeptua funtsezkoa?
‎Kondukzioa (edo eroapena) solidoetan gertatzen da, energia molekularraren zuzeneko transmisioz (molekulek elkar ukituz), gorputz baten barnean bere zatietako bik tenperatura desberdina dutenean. Sukaldaritzan mekanismo hau gertatzen da batez ere ontzi metalikoetan (oso eroale onak direnak) eta janari solidoen barruan (behin azala edozein mekanismoren bidez berotuta, barrualdea kondukzioari esker berotzen da).
‎azken biak, txerri gantza eta behi bilgorra, oso aseak direnez, fusio tenperatura altua daukate eta giro tenperaturan solidoak dira. Lehen aipatu bezala, hau gertatzen da animalia jatorrizko koipe gehienekin; landare jatorrizkoak, berriz, asegabetasun maila altuagoa daukatenez, fusio tenperatura baxuagoa da eta, ondorioz, giro tenperaturan likidoak. Dena den, mota guztiak frijitze tenperaturetan (150 ºC) likidoak dira.
2012
‎Nahiz eta BBKk informazioa trukatzeko derrigortasuna ezarri, kontuan hartu behar da informazio hori kultura eta baliabide espiritualen erabilerari lotuta dugula. Beraz, hau gertatzeko beharrezkoa da: (1) herri indigenen eskubideak errespetatzen dituen negoziazioa burutzea; (2) euren baiezkoa izatea; (3) ordainak nolakoak izango diren ezartzea; (4) informazioa babesteko sistema bat izatea informazioak balio espirituala duenean; (5) talde jabego intelektuala onartzea; (6) egindako ikerketaren kopiak, euren hizkuntzan badaude hobeto, ematea, eta (7) kultura eta ingurumena sendotzeko ahaleginak egitea.
‎Artikulu horren helburua da publizitatean beldurra erabiltzeari buruzko suposamendua zigortzea; zehazki, kontsumitzailearen eta haren familiaren segurtasunari eragingo diola adierazten duen publizitatea zigortzea. Egoera hau gertatzen denean soilik aplikatuko da zigorra: adierazpen faltsuen edo zehaztugabeen bidez, enpresariak zabaltzea kontsumitzaileen eta haien familien segurtasuna arriskuan egongo dela, baldin eta produktua edo zerbitzua eskuratzen ez badute.
2013
‎Fenomeno hau gerta daiteke irristailua sakonera gutxikoa delako, batez ere oina laua bada, atzeoin valgoa, hiperlaxotasuna edo goi peroneoen erretinakulua apurtua badago.
2014
‎Kontrakoa, «beheranzko konbergentzia», arraroagoadena, sortzen da maila altuagoko pertsona batek bere hizketa egokitzen dueneanbeherago dagoen pertsonaren hizketara. Egokitzapen mota hau gertatzen dahelduen artean gehienetan, ez ume eta nerabeen artean soilik. Horrek esan nahi duestandarizazioa dela helduek egiten duten gauza bat (umeek eta nerabeek bertzemota bateko mailakatzea egiten dute).
‎Bertzaldetik, egokitzapen hau gerta daiteke bizitzaren aro guztietan. Horrekinadierazi nahi dugu hizkuntz aldaketa, bereziki lexikoaren alorrekoa, gerta daitekeelahiztunen bizitzaren aro guztietan, modu pasiboan bada ere.
‎Lehenengokasuan, odol-jarioak adierazten du zure hormona zikloaren subiranotasunak bestebehin lortu duela. Gaizki planifikatutako gorabehera hau gertatzen denean, balitekezuri iruditzea zure sexura jaurtia izan zarela, baina ez duzu zertan hala pentsatu.Bigarren kasuan, «gizon»aren, eta ez «natura»ren, nagusitasuna hain dago moduastunean martxan, ezen bultzatu egin baitzaitu alienatutako auto antzemate batera (soziologo ezkertiarrek garai batean izendatuko luketen moduan). Orduan, ba al dagoesanahirik non «emakumea tarteka izatea»ren kontzepzio sinple bat ondo sustraitudaitekeen?
2015
‎Edonola ere, sistemaren muga hau hainbat moduz konpondu daiteke. Modurik errazena, hau gertatuko delaaldez aurretik jakinik, monitorizatuko den estrukturan jarriko den zuntz optikoaren neurketenbalioak galduko diren zatian zuntz optiko zati gehigarri bat jartzea litzateke. Beste aukera bat, isolagailuaren aurretik zuntz optikoa jartzea litzateke eskemaren beheko aldean, zeinak Stokesuhinaren atzerapena sortuko duen, eta horrela pultsu hau BOTDA seinale osoafotodetektagailuan detektatu ostean iritsiko litzatekeelarik.
‎10 urtetan hona nolako emaitzak diren, eta zein laginetan izan diren gaitasunik osatuenak.Euskarazko testuetan Hazparneko laginak ziren beren lehen hizkuntzan ari (H1), etaMiarritzekoak beren bigarren hizkuntzan (H2), eta hau gertatu da, kontaketa autonomiangaitasun garatuagoak zituen H1 taldeak, aldiz edukien planifikazioan eta denborazko testuantolatzaileen erabilpenean H2 taldeak. Erdarazko testuetan Miarritzeko taldea zen H1 taldea, eta Hazparnekoa H2 (elebakarrak H1 elebakar deituko dira).
‎Disoluzio berean ioi komun batean disoziatzen diren bi substantzia daudenean, ioi komunaren efektua deritzon mekanismoa gertatzen da. Demagun zilar kloruroa duen ur disoluzioa dugula eta, hortaz, disolbagarritasun oreka hau gertatzen dela:
‎Esan den bezala, azetatoa azido ahul baten konjokatua da (azido azetikoarena), hortaz, hidrolisi erreakzio hau gerta daiteke:
‎Bentzoatoa, aldiz, azido ahul batetik dator (azido bentzoikoa). Beraz, hidrolisi erreakzio hau gertatuko da:
‎Amonioa base ahul baten konjokatua da (amoniakoarena), hortaz, hidrolisi erreakzio hau gertatzen da:
‎Amonioa base ahul baten konjokatua da (amoniakoarena), hortaz, hidrolisi erreakzio hau gertatzen da:
2017
‎Arrain gelatinaren eta azido zitrikoaren artean gertatzen den erreakzioa baieztatu dainfragorri espektroskopiaren (FTIR) bidez. Erreakzio hau gertatzearen ondorioz, AZ dutenfilmetan,% 20 AZ kantitateraino, propietate mekaniko hobetuak lortu dira, tentsioaren etadeformazioaren balioak handiagoak baitira film hauetan. Azido kantitate handiagotan ordea, erreakzionatu gabe geratzen den gehiegizko azido kantitatea dagoela ikusi da, propietateetaneraginez.
2019
‎3 urte bitarteko 31 haur izan dira. Helduaren esku hartze hau gertatuko den testuingurua larrekoordua() izango da (goizeko 11:00: 45 bitartean); beraz, testuingurua ez da gela barrukotestuinguru formala izango, eskolakoa baina gelatik kanpokoa izango baita bai haurrek/ helduekerabiltzen duten hizkuntza, eta baita feedback a ere. Hori horrela, testuinguru honetan eta familiaeuskalduneko eta ez euskaldunekoak diren haurrak parte hartzaile direlarik, feedback a ergatiboarenerabilerarekin lotuko duen metodologia bat diseinatu da Nafarroako herri txiki bateko eskolakojolastordu garaian martxan jarriko dena.
‎Ezeizabarrena eta Larrañagak (1996) M haur elebidunaren ergatiboaren jabekuntzaren garapenaazaltzen dute euren ikerketan, eta M ren elebitasunak jabekuntza honetan duen eragina aztertzen dute.Emaitzek erakusten dutenez, M k ez du zailtasunik euskarako kasu absolutiboarekin; baina, aldiz, ergatiboaren erabileran hutsune batzuk aurkitu dituzte; ergatiboaren kasu marka behar duen kasubatzuetan ez du erabiltzen. Hori horrela, M haurrak ergatiboaren jabekuntza ez du 2; 04 adinera artebarneratzen, eta hau gertatzearen eragileetako bat, baina ez bakarra, fonetikoa dela diote ikerlariek.Hala ere, badirudi barneratzeko eta erabiltzeko zailtasun hau ez dela fonetikoa soilik, izan ere akplural forma fonetikoki ergatiboaren berdina bada ere, ez dute ergatiboa bezainbeste alditan hutsikegiten (Ezeizabarrena eta Larrañaga, 1996).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia