Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 298

2000
‎Egun, museo hori da Euskal Herriaz gelditzen den azken aztarna. Baina museo hau ez da nolanahikoa, bertan zenbait ezusteko gertatuko baita. Adibide nagusia, bere alaba galduaren bila dabilen pertsonaia nagusia dugu, Bill eta Maryri nola galdu zitzaion erakutsiko diena.
‎Dena izan da deskubrimendu bat... baina ez dut pentsatu ere egin nahi nolakoa izango zen herri hau ez balitz abertzaletasuna ezkerreko baloreekin uztartzen ahalegindu zen belaunaldi hura egon. Aresti, Zeruko Argiako «Gazte gara»ko artikuluak, euskalduntzearen konzientziazio kanpainak... garai horretan gure historiak hartzen duen birak egiten gaitu desberdin seguruenik beste herri askorengandik.
‎Nazioarteko mailan paleta goman eta frontenisean aritzen dira soilik. Frontenisa alde batera utziko nuke, nire ikuspegitik jokamolde hau ez delako euskal pilota.
‎Bestetik, zenbait natur parkeren benetako helburua ez da oso garbia, kasu batzutan turismoa edo basogintzari ematen zaio lehentasuna. Esate baterako, Aralargo natur parkean zeresan asko eman duen urbanismo plan bat dago Lareon, eta gure ustez, hau ez da bateragarria parkearen benetako helburuekin.
‎Gero eta anakroniko eta sustengaitzagoa da arrazoi politikoengatik hiltzea. Baina hau ez da eztabaida. Eztabaida bestelakoa da:
‎Jarraian, egin berria den borda bat ikusiko dugu. Garbi dago borda hau ez dela artzainak erabiltzeko egin. Parrila eta mahai handia ez dira artaldeak bazkatzeko izaten.
‎Antolaketa eredu honetan, dena den, aldaketak aurreikusten dira, herrialde bakoitzak autonomia irabazi dezan. Eta hau ez da, noski, mahaigaineratu den aldaketa bakarra, X. Mintegi honek bilakaera sakonaren bidean ipini baitu AEK. Etorkizun hurbilean Plan Estrategikoa egingo du.
‎Izan ere, ubidea urtegiari lotzen zaion ahoa 535 metrotara dago," eta legeak dio 506 metroetara irits daitekeela gehienez. Noski, hau ez dute onartuko. Tira, hauteskundeen usainean hor dabiltza lurrak saldu erosi dituztela jada ubidearen arrastorako.
‎" Desmitifikatu egin behar da, txapelketa kutsua ahalik eta gehien kendu, eta ez dadila izan inorentzat frustrazio motibo". Baina hau ez da bertso munduko sindromea bakarrik, eremu denetan super umeen bila goaz, kiroletan, ikasketetan, musikan...
‎Aste hau ez da helburu izan, dinamika berri eta iraunkor bat eraikitzeko abiapuntua baizik. Abiapuntua egokia da, 96tik aurrera hainbat gizarte eragile motore nagusi bihurtu delako.
‎Enkarguz lan batzuk egin eta bat batean pentsatzen duzu: " Kontxo, ba ez dira hain txarrak eta hau ez nukeen sekulan egingo eskatu izan ez balidate". Alde positiboa ere badaukatela, alegia.
‎Ez zait sekula ahaztuko editoreak esan zidana nire bilduma erakutsi nionean: " Liburu hau ez diagu aterako. Baina egin ezak beste bat hobea eta argitaratuko diagu".
‎Hamarkada honetan euskal espainol komunitate politikoen arteko orekatze eta indartze bat eman da ez komunitate sozialen artean, kasu. Euskal espainol edo espainol ikurra daramatzaten komunitate politikoen indartze hau ez da gelditu oraindik ere. Hau epe laburrean zaila izango da gelditzen.
‎hiru kazetari, lau teknikari, ekoizpen arduraduna, publizista, idazkaria eta gerentea den Jon Zurutuza bera. Baliabide teknikoei dagokienez, bi kamera dituzte" ETBn erabiltzen diren modukoak", emisiorako bi ordenagailu, magnetofoiak eta platoa, nahiz eta azken hau ez den asko erabiltzen," gaur egungo albistegia automatizatua dagoelako eta ordenagailutik egiten delako; hemendik aurrera gehiago erabiliko dugu, umeen programentzako eta abar".
‎ABren sortzeak antolaketa berri bat ekarri digu, politikan aritzeko tresna gehiago, jende gehiago, prentsan agertze gehiago, baina ororen buru emaitza berdinak eta tokian tokiko jendearekiko harremanetan aldaketarik ez. Eremu hori dugu lantzekoa bizitza abertzale bat sortu behar baita herrietan, euskararen desagertzearekin euskal nortasuna urtzen ari baitzaigu eta hau ez da biltzar nagusietan boz batzuen bitartez trenkatzen, eguneroko lanarekin baizik.
‎TELEBISTA eskaintzaren munduratze hau ez dator bakarrik, jakina. Komunikazio eta kulturaren mailako globalizazio prozesuen barnean kokatzen da, beste joera batzuekin batera alegia (urruneko egunkaria internetaz irakurri, herriko musika kontsumitu, irratia entzun, eta abar).
‎Argi dago erdararen erabilpena erabat normalizatuta dutela eta bakoitzak bete behar duen papera ere garbi dagoela. Baina zorionez, inolako mespretxurik gabe, hau ez da Soria. Nafarroan eginkizun hau martxan jarri zen esperimentalki orain urte batzuk, Baskongadetan baino pixka bat lehenago, sei ikastetxetan.
2001
‎Euskal abertzaletasunak distentsio giro batean landu zezakeen ofentsibaren aurka. Gero, gainera, azken hau ez da bide erdira ere iritsi, bide laurdenera agian eta bertan geratu da blokatuta, desaktibatuta. PPrenak ordea bere bidea jarraitzen du eta lehia desorekatu honetan nabarmenagoa da orainarte irabazle dabilenaren aldea.
‎Ez daukagu besoak gurutzatuta egoterik. Altzolako famili hau ez dago orrela uzterik. Lenengo premiak osatzen alegindu gaitezen, besterik egingo ezpadugu ere.
‎Bai batak zein besteak, dena den, argi uzten dute tratamendu guztiak medikuen gainbegiratuaz egiten direla, eta helburua ez dela inolaz ere medikuntza orokorra ordezkatzea, laguntzea baizik: " Hemen ez dugu inor engainatzen dio Ana Valeronek hau ez da Lourdes-eko ura eta guk ez dugu miraririk egiten, badaude osatu ezin ditugun gaixotasunak, baina oinazea arin dezakegu, eta hori ez da gutxi; jendea horren kontziente da, eta sinesgaitz datorrelako edo joaterakoan oso pozik uzten gaitu".
‎Oro har. Eta hau ez dut sekula esan, sekula ez baitut bezerorik bilatu, baina lehendabiziko aldiz aldarrikatuko nuke gaztetxoek ere irakurtzea ipuin hori. Asmo horrekin zaindu ditut zenbait gauza.
‎Sarea prest eta lurrinezko trenak martxan, egin beharreko hurrengoa elektrifikatzea zen, ondorengo hamarkadan ekin zioten lana, alegia. Hori bai, oraindik ere zatitxo txiki bat geratzen zen eraikitzeko, Estibalitz santutegira zeramana eta hau ez zen 1948 urtea arte iritsi.
‎Ez, zalantzarik gabe. Baina, hau ez da bakarrik gertatzen presoen gaiaren inguruan, gai guztietan antzeko zerbait gertatzen ari da gaur egun. Irakaskuntzako gaien inguruan eta euskararen aurkako erasoen inguruan, esaterako. Gai hauen guztien gainean kontzientzia eta sentiberatasuna badago egon, baina euskal gizarteak ez du guztiz erantzuten ere.
‎Kasu honetan gidoi bat egitea fikziozko batean baino askoz garestiagoa da. Fikziozkoa bulego batean idazten duzu, baina hau ez, Dominikar Errepublikara eta Estatu Batuetara joan behar izan dugu... Gustatzen zaie dokumentaletan parte hartzea, baina egite kulturala dela pentsatzen dute eta askotan laguntza sinbolikoa izaten da.
‎Alta, bada, ez dira moralki lagunduak, eta, babesik gabe, galbidean erortzeko arrisku gehiago topatzen dute kanpoan. Sistema hau ez da zuzena ez egokia, eta berritu litzateke Jean Jacques Recuouren hitzetan. Atherbeako esperientziaren arabera, familia gisara eginiko eskaeren kasuetan etorkinek aiseago erdiesten dute bertako gizartean integratzea kasu indibidualetan baino.
‎Ibai eta ibaiertzen balio biologiko eta ekologiko handi hau ez da ustekabean igaro gizakiarentzat, antzina antzinatik hauen baliabide naturalak ustiatzeaz gain, ibai ibar emankorrak landu baititu. Baina bestaldetik, gure orografia malkartsua dela eta, giza-asentamenduak eta komunikazio bideak haranetan kontzentratzen dira.
‎Alderdi espainiarren estrategiatik, demokrazia hau ez dugula behar adina estimatzen esaten zaigu, bai. Eta bizkar ematen baldin badiogu sistema puskatzen ari garela diote.
‎Orduan ere haserraldi mota berberagatik: «Banaketa hau ez da interes ekonomikoengatik izan, beste arrazoi batzu izan dira, azken finean San Juan herri txiki bat da eta donibandarrek badute bere izaera propioa ere; herria eta herritarrak ezagutu beharra dago ulertzeko. Gero elkartu egin ziren berriro ere eta ez dut esperantza galtzen; ziur naiz Koxtape eta Donibaneko Arrraunlariak berriz ere elkartuko direla".
‎Izagirrek berak dioenez, kresal egarri handi batean bizi den poeta dugu Omar Nabarro. Eta Bilbo espazio poetiko bezala hautatu arren, berarentzat hiri hau ez da paisaje hutsa, maitasunezko istripuen ibilbidea eta porrot kolektiboen kontzientzia ere bada.
‎Aurreko pasadizo hau ez da parabola bat. Orain 14 urte Edmond Jabes irakurri zale nintzenean jasoa da, eta luzez erabili dut gogoan.
‎Gure jokaera sozial, kultural eta politikoak honetara egokitzen dira. 1978 arte, Euskadiko Filmategiaren eratze data, ahalegin hau ez zen mugimenduan dauden imaginen kontserbazioaz, alegia zinema bezalako kultura eta komunikazioaren alor garrantzitsuaz arduratu. Gure zuzendarien obra artistiko eta dokumentala, produkzio eskasekoa, ez zen ahalegin pertsonal edo kolektibo, testimonial eta puntuala baino izan.
‎Islamisten munduan erlijioaz izaten ari diren eztabaiden ikuspuntutik saiatuko naiz egoera azaltzen. Lehenik eta behin, hau ez da berria islamaren munduan eta islam politikoarekin lotuta dauden mugimenduen inguruan gertatzen da. Hauentzat, gaur egun, transformazio politikorako indarra galtzen duten heinean, estatu islamiar bat eraikitzeko jokaera moral oso estuekiko interpretazioak gailentzen dira eta islama askatasunetik egindako interpretazioa baino menpekotasuna bihurtzen da.
2002
‎Bertan berrogeita hamar lanetik gora eskuragarri daude. Sarearen sareak eskaini digun aukera hau ez da txantxetakoa.
‎Olioaren birziklatze prozesu hau ez da olioa jasotzearekin bukatzen. Zer gertatzen da ostalaritzan, ospitaletan eta etxeetan bildu den olio horrekin?
‎Erriberari buruzko hau ez da Euskal Herriko herrialde edo eskualde bati buruz egiten dugun lehena. Urrutirago joan gabe, hor dago Zuberoari buruz egindakoa ere, eta seguru aurrera begira gehiago izango direla.
‎Gero ikusiko dugu zer gertatzen den eta bakoitzak nola egiten duen lan, gauza berriak ere finkatzen baitira. Baina Nafarroako identitate berri hau ez dago memoriatik jaioa. Horregatik uste dut gaurko errealitatea ulertzeko gakoen bila Nafarroaren historian oso atzera goazenean oker egiten dugula:
‎Egia da gauzak egiten direla, baina zerbait itsaskorra falta da, kola edo porlana. Eta lotura hau ez zaigu gizarte mailatik bakarrik etorriko, politika mailan bilatu dugu. Eta hau etorri behar duen tokitik etorriko da, ez edozein alderditatik.
‎Eta sexualki alabaren atzetik badabil, tratu txarrak jasaten dituzten emakumeen kolektibora jo eta zerbait egin, ez geratu zerura begira. Baina zuengan ez dezala sumatu" hau ez da aterako, beti izango da horrelakoa". Hori da egin daitekeen gauza bakarra.
‎Atea bota, pertsonaren inguruan izua sortzeko. Legearen arabera pertsona hauei beren eskubideak irakurri behar zaizkie, baina hau ez da behin ere egiten. Poliziak kaputxarekin azaltzen dira jende aurrean, eta legeak ezer gutxi balio du orduan.
‎Doinu berriak, eta besteek esaten ez zituzten gauzak esaten zituen. Txapelketa hartan pentsatu nuen," basajaun hau, hau ez duk pertsona arrunta, hau mesias bat duk!". Amurizak txunditu egin ninduen.
‎Estatua sortzeko gauza bagina kontuan hartu genuke hemen demografia aldetik aldaketa izugarria eman dela estatu hauek erraztu duten inmigrazioaren fenomenoaren bitartez. Estatuek inmigrazioa erabili dute beren nazionalismoa ezartzeko eta Euskal Herria desnazionalizatzeko, eta puntu hau ez da behar hainbat lantzen, beldurra ematen duelako agian, baina inmigrazioaren funtzio hau estatu totalitario horien osagarri bat da dimentsio nazional honi dagokionez.
‎Dezentez eskari gutxiago izan dugu urtearen lehen sei hilabeteetan, baina egoera ez da izan guztiz larritzekoa. Egia da, hala ere, oraingo hau ez dela garai ona eta urte gogorra egokitu zaigula, hainbat urte onen ondoren".
‎Ñabarduretan sartuz, dena den, guk ere erantzun pausatuagoa eman nahi dugu. Borroka hau ez da bukatzen bi hilabetetan eta gure indarra ere dosifikatu behar dugu. Ezin gara erresistentzia klabeetan bakarrik gelditu eta eraikuntza klabean ere aritu behar dugu, burujabetza klabean.
‎Azpimarratzekoa da, gaur egun herri askotan gazteen erabilera batez bestekoaren azpitik dagoela eta ezagutzan aurrera eginagatik, gazteen artean gaztelaniaz egiteko joera nabarmena dela. Jasotako datuen arabera, hau ez da gertatzen Urretxu Zumarragan. Herriko hizkuntza bilakaerak oraingo norabidean jarrai dezan funtsezkoa izango da datozen urteetan gazteen erabilera ohiturek egungo joerari jarraitzea".
‎Adituek baieztatzen dutenez, petrolio gordina benetan demandatzen ari direnak petrolio konpainiak eta gobernuak dira. Horrela, petrolio enpresak petrolio gordina erosten ari dira, goganbehartuak baitira Amerikako Estatu Batuen eta Iraken arteko gerra aurreko egoera tirabiratsu hau ez ote den denboran luzatuko, eta orobat zeren, baldin azkenean gerra pizten bada, beldur baitira horniduran etenaldiren bat gertatuko ote den. Petrolio enpresek erosten dute zeren jabetzen baitira egoera honetan petrolio gordinaren prezioak igotzen jarraituko duela.
‎«Bazterreko ahotsa»ren egilearen helburua, bazterreko egoera horretatik komunikazio berri bat lortzea litzateke. Nolanahi ere, Ana Urkizaren poema liburu hau ez da tonu bakarreko lana, emakumea den olerkari horrek hainbat ahots dituelako bere baitan, eta gainera askotan barne borrokan diharduten ahotsak direlako horiexek, polifonia bat osatzen dutelarik. «Bazterreko ahotsa» hiru ataletan banaturik dagoen poema liburua dugu.
‎Alde hau ez genuen ukitu ere egin.
‎ZER ekarriko dio euskal kulturari? Lehen lehenik, erran behar da ikerketa hau ez dela euskal kulturan mugatzen, honek toki garrantzitsua baldin badu ere Iparraldean.
2003
‎Sarea sortuz joan den ahala gizarte eragileak nolabaiteko botere politiko bat behar dutela ohartu dira. Mugimendu sozial hau ez da sare politiko bat oraindik baina helburu zehatz bat lantzen ari da: Euskal Departamendua.
‎Hau zortea! Itsas biologoek diotenez hau ez da zer edo zer berririk, Bizkaiko Golkoaren alde honetan bizi garenon artean sortzen ditugun kalte ekologikoak, kutsadurarenak kasu, Atlantikotik datozen korronteak lagundurik Akitania eta Bretainia aldera joaten dira. Esaterako, hango hondartzatan agertzen dira Eroskiko poltsak.
‎Nola ordainduko da hegazti espezien desagerpena? Agintari politikoei erakutsi behar diegu edo hobeto esanda, onartu dute hondamendi sozioambiental hau ez dela zerutik edo kasualitatez etorri. Erantzun herritarra, Galizian eta Euskal Herrian modelikoa izan da, agintari politikoen erantzun ezean.
‎... Ezker abertzalea noski joango dela hitz egitera. " Hau ez dugu ikusten, hau ez dugu ikusten, hau ez dugu ikusten... eta proposatzen dugu hau, hau, hau eta bestea". Horren inguruan akordio batera iristeko aukerak zabaltzen direla?
‎... Ezker abertzalea noski joango dela hitz egitera. " Hau ez dugu ikusten, hau ez dugu ikusten, hau ez dugu ikusten... eta proposatzen dugu hau, hau, hau eta bestea". Horren inguruan akordio batera iristeko aukerak zabaltzen direla?
‎Patronalak nahiago du aurreko urteko banaketa eta enpresaburuen aldeko negoziazioa, hots, helburuak lortzea baino akordioak izenpetzea ardurakoagoa den negoziazioa". Arduradun horren iritziz," aliantza hau ez da siglen batze hutsa, baizik eta benetako batzea, sindikatuen nahiak ez ezik, langileen interesen defentsaren funtzioan mobilizatzeko gaitasuna eta sendotasuna metatzeko aliantza".
‎Ez da egia, ordea. Nahiz eta uholde hau ez den berehala amaituko, badago itxaropenarentzako zirrikitua.
‎Batetik ibiltari oso gutxi ikusten dira kilometro askoren ondoren. Bestetik, bide hau ez da oso ikertua izan eta ondorioz ez dago norabidea adierazten duen zeinurik; bi erromesok eguneroko kilometroei aurre egiteaz gain, bidearen nondik norakoak sumatu behar dituzte. Bideak zeharkatzen dituen herrixketako biztanleek ere ez dute harrera berezirik azaltzen ibiltariaren aurrean, edozein dela ere:
‎Eta, jada Santiagorako bidea egiteko 500 kilometro besterik gelditzen ez zaizkienean, orain artean egindako guztia atzean utzita, urruntasunak eskaintzen duen ikuspegi berriarekin, ziurrenik ere ibilbide berdina ez luketela inoiz errepikatuko aitortzen du Legorretakoak: " Bide hau ez da guk aukeratu genuen bidea, ondorioz, denetarik topatu dugula aitortu behar dut". Hala ere, une politak ere gogoan ditu Iturriozek, besteak beste, lagunek beraiekin egindako ibilaldi saioak, ezagutu gabe lotarako etxea eskaini dieten herritarrak edota, lehenengo egunean, Finisterretik abiatu aurretik, bretoi laiko batzuk euren ohorez egindako meza.
‎Alabaina, politika ulertzeko molde berri bat ekarri dugu Iparraldean. Ekintza molde hau ez zen hemen ezagutzen. Gure arrangura indar harremanak lantzea eta komunikazio tresnak sortzea da», diote bi kide hauek.
‎«Baina guztiz bete arte ez da beranduegi izango. Herria, etxea, bota dizkigute, baina hau ez da amaiera. Egiteko asko dugu oraindik.
‎Gizadiaren historiako arkeologi hondamendirik handienen artean oroituko den hau ez da oharkabean gertatu. Nabarmena baita Mendebaldarrak gertatzeko zegoenaren jakinaren gainean geundela.
‎Arazoa aktibitate fisikoa egiteko preskripzio baten beharra sortzen denean etortzen da. Alegia, gaixoari esan behar zaio," kirola egin zenezake, baina datu hau ez dator bat kirol hori edo beste hau praktikatzearekin. Beraz, esfortzua intentsitate honetan egin behar zenuke, zure entrenamendurako erritmoak honakoak dira...".
‎Autogobernuan sakontzeko beste zerbait egin behar zen. EA ere, bere kabuz, aspalditik ari da norabide horretan bere bidea egiten; hau ez da EAren bidea, ez da guretzat guztiz asegarria, baina gobernuko beste bi bazkideekin adostutako bideak balio du aurrera egiteko.
‎Alegia, ez gara gehiengo eta gutxiengo planteamenduaren arabera ari. Egoera hau ez dugu gutxiengo eta gehiengoaren arabera normalizatuko. Jokaleku horretan sartzen bagara ez dugu egoera gaindituko.
2004
‎Normalkuntza politikoa lortzeko garrantzitsuena euskal gizarteak bere burua non kokatzen duen onartzea da eta euskal gizarteari hitza ematea. Proiektu hau ez da EAJrena. EAJk EA eta EBrekin adostasuna lortzeko ahalegina egin du.
‎Limoiak bezala zukutzen gaitu. Hizkuntzaren funtzio hau ez da kasualitatea, ez da bigarren mailakoa. Muinekoa da, gure gauzarik garrantzitsuena agertzen duelako.
‎Baina, garrantzia itzeleko prozesu batean murgildurik gaude europar guztiok. Izan ere, Europa izango denaren hau ez dago geldirik, aldaketak egongo dira, konstituzio berria ere eztabaidagai dugularik. Hori baino lehen, ordea, europar erakundeen eraketa berria emango da, ekaineko hauteskundeak direla medio.
‎Euskal Herriak pairatu zuen lehen sorginkeria prozesu handiena 1527an izan zen, nahiz eta hau ez zen Zugarramurdi edo Lapurdiko prozesuak bezain ezaguna izan. Urte horretan Pirinioetako mendien artean dauden Aezkoa, Zaraitzu eta Erronkari bailarek, Avellaneda inkisidore famatuaren bisita jasan behar izan zuten.
‎Modu honetara, haritzak adar asko ateratzen zituen, itxura eraldatuz. Baina hau ez da gizakiak Orgiri eman dion erabilera bakarra. Ehizarako, abereen bazka leku, ofita ateratzeko, sendabelarrak biltzeko, perretxikotarako, zura lortzeko... gizaldiz gizaldi erabili izan da.
‎Euskal Herrian euskal ERC bat beharrezkoa da guztiz. Berriro ere, hau ez da Hirugarren Mundua. Ez daukate zertan txepelkeriatan eta ahalketan ibili beharrik.
‎Baina, noski, hori da nire lagun Rikardo Arregi Diaz de Herediak esaten duena. Berarentzat nobela hau ez da hainbeste utopiari buruz, baizik eta niaren eraikuntzari buruz, hau da, bakoitzak bere burua nola eraikitzen duen nerabezarotik gaur arte. Eta hor jada bai aurre egin behar diozula taldeari, alde edo kontra.
‎Baina" maistra" esaten zuten, behintzat, ez" misiolari". Hitz hau ez zait batere gustatzen. Maistra bai:
‎" Zuek balio duzue! Zuek gabe nazio hau ez doa aurrera! Zuek eman diozue honi bizitza!
‎Ez diegu gizarte hoberik eskaini gure seme alabei. Bere jorian, narotasunean, hau ez da guk ezagututakoa baino sanoagoa, ahula azkarragoa izaten lagunduko zukeen amestutako hura. Inoiz ezagutu dugun eskola arduratsuena omen dugu, inoizko demokratikoena, parte hartzaileena.
‎Konturatzen dira ez zarela makina bat. Bestetik, hemen ofizio hau ez da sekula ofizio kontsideratu izan. Alferren kontu bat edo buruz motzak direnen kontu bat da.
‎Kasu honetan" errebeldia" moduko bat plantea zezakeen hauxe esanez: lege hau ez da demokratikoa, guk ez dugu Alderdi Politikoen zuen legea beteko, ez ditugu gureak ez diren eserlekuak hartuko. Baina, jakina, hori bai dela utopia.
‎Entsegura joan eta aktoreak esaten dizu: Esaldi hau ez zait gustatzen, nik beste hau esango nuke... Musikariak ere abestia aldatu behar dela esaten dizu esaldi hau ez da ondo sartzen eta", azaldu digu Gerediagak.
‎Esaldi hau ez zait gustatzen, nik beste hau esango nuke... Musikariak ere abestia aldatu behar dela esaten dizu esaldi hau ez da ondo sartzen eta", azaldu digu Gerediagak. Na Gomesek honakoa gaineratu du:
‎Honek zerbait egin nahi zuen, gu horrela ateratzeko jokaldia mozteko, eta nik esaten nion: " Gizona, hau ez da hotel bat, hemen ez zara nahi duzunean sartzen gero nahi duzunean ateratzeko, espetxera iristen zara sartu egin zaituztelako, eta hemendik aterako zara bota egingo zaituztelako". Epaiketan espetxera kondenatu gintuen Espainiako Auzitegi Gorenak, baina gero Auzitegi Konstituzionalak anulatu egin zuen epaiketa hura, eta bigarren aldiz epaituta absolbitu egin gintuzten.
‎" Ez", erantzun du Blasek. " Status quo aren defendatzaile nagusietako batek, Rober Dahl politologoak, argi eta garbi dio gaur egungo sistema hau ez dela demokrazia, partitokrazia baizik. Hori bai, sistemarik hoberena dela aldarrikatzen du jarraian".
‎Euskara komunikazio tresna gisa erabiltzen du, oso estilo bizia, erreala, hain gutitan baliatua izaten den komunikazio tresna gisa. Ez duzue antzinako lapurtar klasiko gehiegirik aurkituko, baina, hau ez da helburua, plazera eta ongi pasatzea baizik. Gazteek, bereziki Ipar Euskal Herrikoek erraxki ulertuko duten hizkuntzan, Hegoaldekoentzat parada ederra gure hitz egiteko manera, gure haserreen agertzeko erak, gure munduaren ezagutzeko aukera paregabea.
‎Aste bat lehenago alabaina, Villepin etorri zen, ez zuen abantzu deus berririk ekarri, baina hau ez da inportanteena. Guretzat interesatzen zaiguna da gazteek gure hizkuntza hautatzen dutela, oraindik sentitzen dutena, pentsatzen dutena eta bizi dutena kontatzeko.
2005
‎autodeterminazio eskubidearen ukazioaren eta Euskal Herriko lurraldearen zatiketaren aurka. Estatuen ukazio nagusia nazio hau ez onartzea da. Euskaldunok frantses edo espainol izatera behartuta gaude, alegia.
‎Tamalgarria da ondoren zer gertatu den eta orain zer dugun. Konbentzioa egin izanagatik sinesgarritasuna eta gardentasuna saltzen da, baina funtsean testu hau ez da inolaz ere gardena.
‎Atotxa omen da mozarabeen espartzua. Mundu hau ez den Donostian galdetu dugu... Espainiako hegoaldean espartzua sortzeko erabiltzen den belar tortokari deitzen zaio atotxa.
‎Lehenik jendea konbentzitu behar dugu, dantza hau ez dela animazio hutserakoa. Baina zoritxarrez, maiz, kultura gutxien duen jendea politikariak dira.
‎Iragan abenduaren 30ean Eusko Legebiltzarrak Ibarretxe Plana aurrera atera zuenean, burujabetzen talka izan zen hauteskunde hauetarako irudikatu zen irudia. Kanpaina gerturatu ahala, argi ikusi zen ez zela hori jokoan zegoena, hau ez zela plebiszitu bat. Emaitzek bete betean baietsi dute susmo hori eta akordio zabal baten beharra aldarrikatu dute...
‎Noski, PPk ez du hori zapaldu. Zeren zorionez, mundu txiki hau ez dago beraien esku. Dena dela, beraiek interesaren arrastorik ere ez dute.
‎Eta denak joan ziren txuri eta gorri jantzita, baita gipuzkoarrak ere. Athleticen himnoa, Realarena eta Australiako Waltzing Matilda kantatu genituen, hau ez da Australiako himnoa baina oso ezaguna da han. Amaitu zenean, mikrofonoa hartu eta esan nien zelan aurten Australiara noan, eta ez nekiela etorriko naizen atzera, ze neuk ere ez dut jakiten zer egingo dudan nire biziarekin; neure buruari egindako erregaloa dudala:
‎Alta, ordurako bibliatzat genuen Schurhammerrek, Xabierko Frantzisko eta Loiolako Iñigo elkarrekin, 1529an, Parisen kokatzen zituen. Nonbait, Loiolakoak Parisen Frantses konbentzitu zuen josulagundiaren sorreran parte har zezan ondoren ikusi ahal izan genuenez, hau ez zen izan Loiola eta Jatsu familien arteko harreman bakarra. Frantsesek, Portugalgo koroaren nazioarteko zirkuituetatik barna, fedegabeak bihurtzeari ekin zion.
‎Esan beharrik ez dago transplante edo grefak egiten dituzten medikuen laguntzarik gabe komertzio hau ez litzatekeela existituko. Mediku eta ospitaleen artean, Frontline kazetako ikerketa ekipoak lau sail egiten ditu, organo trafikoaren aurrean duten jarreraren arabera.
‎Festa oso sekularizatua izanda ere, gaurko gizarteari asko kostatuko zaio Eguberriak ez baleude bezala bizitzea. Tradizioaren pisua itzela da, hau ez da txantxa! Gu hilko gara baina tradizioek indartsu segituko dute.
‎Azken denboretan, aldiz, energi iturri horren derrigortasunaz mintzo direnak ugaritu egin dira, tartean direla sona handiko zenbait ekologista. Baina modan jartze hau ez da basoan onddoa sortzen den gisan, berez gertatu. The New Statesman astekari ingelesean Jonathan Leake eta Dan Box kazetariek xehetasun guztiz argitu dute Britainia Handian nola antolatu den haiek «The nuclear charm offensive» («Nuklearren ofentsiba xarmagarria», era librean euskaratuta) deitu dutena.
‎Istorio hau ez da suaren inguruko basurde afariarekin amaitzen galiarrentzat. Baina, nork daki?
‎Bagdaden ez bezala, paraje menditsu hauetan tenperatura jasangarria da uda partean. Irakeko hiriburuan, tenperatura 60 gradutara iritsi ohi da egun gogorrenetan, baina hau ez da neurketa ofiziala. 50 graduak gaindituz gero lan jarduera eten litzateke, horregatik, gobernuak kontrolatutako termometroetan 49ko zifra ez da batere fidagarria.
2006
‎Niri Zapaterok eutsi nahi diola iruditu zait, begi bistakoa da Estatuan kontrapisu handiak daudela. Gainera, hau ez da behin bakarrik gertatuko, aurrerantzean ere gerta daiteke, eta bake eta normalizazio prozesua abian jartzen denean ere gertatuko da. Prozesuan dena ez da laua izango.
‎Apaizak bazuen hitza: «Ez, hau ez, hau salbatu egingo dugu. Baina hura akabatu», «Zergatik?», «taberna bat baduelako errepublikarrak batzen direna».
‎Denok egiten ditugu okerrak, ez gara perfektu, baina hobeto lan egin behar zenuen. Guk mezu bat generaman, hau ez da libertinajea edo denbora pasa». Horrela, bateko eta besteko aldarria, ezagun egin nintzen.
‎Oposizioko taldeen asmoa etxebizitzen %50 babes ofizialekoak izatea zen, Barcinaren helburua aldiz %17 Negoziazio luzeen ostean babes ofizialeko etxeak %23 dira. Alkate andreak ehuneko hori bere egiten du, baina argi gera bedi, udal plangintza hau ez da Barcina eta bere taldearena. Etxe babestuen eskaintza egokia %50 izan litzateke.
‎Arazo hau ez da aipatu estatutan soilik gertatzen, Euskal Herrian bertan administrazio publikoetatik ikerketa zentruetara ailegatzen diren diru-laguntzen zenbatekoan gero eta gehiago begiratzen ari dira «argitalpenen kopurua».
‎TelQuel astekariarekin mintzatu den polizia hau ez zen puntakoena nonbait, eta bere hitzetan galdeketan baino gehiago atxilotuak horretarako «biguntzeko» lanean aritzen zen. «Guri ez zitzaigun eskatzen detenituekin hitz egitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia