2023
|
|
Amaitzeko, zehapena kopuru bakarra edo ehuneko finkoa bada mugak edo tarteak aipatu gabe, graduazio irizpide
|
hau
ez da aplikatuko, begi bistakoa denez, ez dagoelako gutxieneko eta gehieneko zehapenik graduazioa aplikatu ahal izateko. b) Datuak ezkutatzea
|
|
Graduazio irizpide
|
hau
ez da aplikatuko urratzaileak bere aitorpenean tributu zorra zehazteko behar diren osagai guztiak jaso baditu. Ezta datu aitortuak bat datozenean kontabilitateko liburuetako datuekin ala derrigorrezko erregistro fiskaletako datuekin ere, baldin eta liburu eta erregistro horiek funtsezko akatsak badituzte beste graduazio irizpide bat aplikatzen delako, eta tributu zorra txikiagoa bada tributu arauketa txarto aplikatzeagatik.
|
|
Horrez aparte, jokabidea izan bada Administrazioak egindako errekerimenduei edo enbargo eginbideei (honako
|
hau
ez da Gipuzkoan jaso) ez erantzutea, isuna 300 eurokoa izango da, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 600 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta 1.200 eurokoa, errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean (Gipuzkoan, 150 eurokoa, 300 eurokoa eta 600 eurokoa, hurrenez hurren). Errekerimendua jarduera ekonomiko bati dagokionean, epearen barruan betebeharpekoa ez baldin bada agertzen, edo ez badu administrazio jarduketa errazten, edo ez badu eskatutako informazioa ematen, orduan diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da:
|
|
Jokabide tipikoa, beraz, idazpenik ez egitea eta idazpen akastunak edo benetakoak ez diren zenbakiekin egitea da. d) Kontabilitateko gezurrezko idazpenak egitea. Kasu
|
hau
ez da idazpen akastunak egiteagatik, ezpada kontabilitatean eragiketa faltsuak edo gezurrezkoak egiteagatik, horietarako dokumentuzko euskarririk izan gabe ala euskarri faltsuarekin.
|
|
Ezin dugu ahaztu araubide horren zergatia: berrikuspen prozedura
|
hau
ez da arrunta; hala ere, jarraian aipatuko ditugun arrazoiak tarteko, errekurtso biak bateragarriak izango balira, ez genuke alperrik auzitegietara jo behar deuseztatze errekurtsoa erabiliz gero.
|
|
Betebehar
|
hau
ez betetzeko arrazoiak aipatzen ditu legeak eta laguntza ukatzea gainera behar bezala arrazoiturik egon behar da. Kasu horiek honako hauek dira: Arau zehatz batek horrela jasotzen duenean. Laguntza emateko baliabide nahikorik ez daudenean. Laguntza emanez gero babestu behar duen beste interes bat kaltetzeko arriskua dagoenean.
|
|
Luze idatzi dut gai horren inguruan ikerketa honen lehenengo zatiaren bigarren epigrafean. Han esan dugun bezala, hemen ere kontrola informazio eskaerarekin berarekin hasten da eta
|
hau
ez da bakarrik finantza jardueraren diru sarreren esparruan ematen, gastuetan ere ematen da. TAOLn zehaztutako Administrazioen arteko harremanak toki erakundeen finantza jardueran ere aplikagarriak dira eta, ondorioz, kontrola informazioa ematearekin batera gauzatzen da.
|