Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Aipatu bezala, hiru helburuak loturik daude. Esku hartze programa bat hasi aurretik, normala zer den jakin behar da. Hau da, programa bat diseinatzeko, nahitaezkoa da jakitea hizkuntza jabekuntzaren prozesua normalean nola gertatzen den.
‎Datu horien arabera, gaur egun Espainian 13 eta 18 urte bitarteko lau mutil nerabetik batek eta bost nerabetik batek gehiegizko pisua dute. Errealitate horren aurrean, ikertzaileek, pediatrek, psikologoek, nutrizionistek eta Espainiako bost hiritako jarduera fisikoko hezitzaileek bat egin dute esku hartze programa bat garatzeko eta probatzeko. Proiektuak EVASYON du izena, eta horren akronimoa da “Gehiegizko pisua eta obesitatea duten nerabeentzako programa terapeutiko baten eraginkortasuna garatu, aplikatu eta ebaluatzea:
2009
‎%15eko soldata pitzadura du. Berdintasunaren Aldeko Defentsa Bulegoak egindako proposamenetik abiatuta negoziatzen hasi dira Gobernua, sindikatuak eta patronala eta esku hartze programa bat diseinatu dute, 2015erako 5 puntu gutxitzeko pitzadura. Horrek dakar lan kategoria guztiak berrikusi behar direla:
2011
‎Ondorengo web orrietan (<www.cuadernointerculural.org, www.aulaintercultural. com>, <www.zipilagun.blogspot.com, www.etorkinekin.blogspot.com/2007/09/ hipi berrientzat kit >) hainbat material azaltzen da ikasle etorri berrien integrazioa bultzatzeko. Aztertu web horri horiek eta proposatu esku hartze programa bat ikasle etorri berrien hizkuntzak lantzeko.
2012
‎Erlazionatutako ikerketen arabera, isolamendu hori sei hilabete baino gehiagoz luzatzen bada, berreskuratzea ezinezkoa da jada. Gizartearen aurkako jokabidea prebenitzea Garapen mental osasuntsurako haurren interakzio sozialak duen garrantziaz jabeturik, Granadako Unibertsitateko ikertzaileek esku hartze programa bat ezarri zuten 2010ean, hiru urteko haurrei zuzendua, eta, helduak direnean, jokabide antisoziala prebenitzeko aukera ematen du. «Elkarbizitzen ikasi» izeneko planak, lehen aplikazio urtean, parte hartzen duten haurren %90ek beren berdinekin gehiago eragiteko aukera eman zuen, eta %86k antsietatea/ depresioa, kexa somatikoak, herabetasuna, erreaktibotasuna, erreaktibotasun emozionala edo isolamendu soziala hobetu zituen.
2014
‎Aipatu bezala, hiru helburuak loturik daude. Esku hartze programa bat hasi aurretik, normala zer den jakin behar da. Hau da, programa bat diseinatzeko, nahitaezkoa da jakitea hizkuntza jabekuntzaren prozesua normalean nola gertatzen den.
‎7 urte baino lehen agertu behar du sintomatologiak, eta gutxienez bi egoeretan agertu behar dute sintomek (etxean eta ikasgelan). Hala ere, esku hartze programa bat aplikatzeko haurraren gabezia funtzionalak ezagutu nahi badira, ebaluazio prozesuak konplexuagoa behar du izan. Gurasoen eta irakasleen bidez, subjektu beraren bidez edo behaketaz egin daiteke ebaluazioa.
‎Udaleko ordezkariek potentzialitate handia ikusi diote metodologia honi eta dagoeneko ari dira aztertzen zein talde eta testuingurutan aplika daitekeen Orion. Datorren urtearen hasieran Pello Jauregirekin biltzekotan dira, neurri adostuen metodologia hori Orion non aplika daitekeen aztertzeko eta esku hartze programa bat –edo batzuk– diseinatzeko.
2021
‎Beste batzuek, ordea, esan dute gurasoek oso zeregin garrantzitsua dutela seme alaben arteko gatazken bitartekari gisa. Laurie Kramer psikologo estatubatuarrarentzat, Illinoiseko Unibertsitatean «Anai arrebekin dibertimendu handiagoa» izeneko esku hartze programa baten arduraduna, bi jarrerak eraginkorrak izan daitezke. Baina faktore batzuk kontuan hartzea horietako bat hartu aurretik. Kontuan hartu behar da adingabearen garapena. «Gatazkak konpontzeko trebetasuna handitu egiten da adinean aurrera egin ahala, eta, beraz, gurasoek seme alaben borroketan esku hartzea ez da hain beharrezkoa izango anai arrebak hazi ahala», dio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia