2012
|
|
«Kanpoko agintaritzak behartzen hasi baino lehenago, geure burua gotortu behar dugu. Gaur ez da kanpoko
|
hartu
emanetarako aroa; ereintza aroa, esnaera aroa eta hizkuntza aroa baizik». Horretan ere arrazoi zuen, noski.
|
2014
|
|
Etxe barrenean ia beti, edo, oso lantzean behin? kaleko unean uneko
|
hartu
eman pribatuetan. Bidankozeko zenbait familiatan gutxienez bazen oraindik adineko erronkariera hiztunik gerra bukatu ondoren, eta berriemaileei esker ezagututakoen zerrendatxoa emango dut jarraian, jaiotetxearen eta heriotza dataren arabera antolaturik.
|
|
Beste horrenbeste esan dezakegu alderantziz ere. Kulturalismo hutsaren bidea, asmoak asmo, gizartesareen
|
hartu
emanetan euskaltasuna txertatzeko gaitasunik eta ahalmenik ez duen jokaera denez, boluntarismoz jositako talde murriztuen bazter estrategia besterik ez da (Odriozola, 2002: 81).
|
2015
|
|
Horregatik, parte hartzaileei ikertzailearen rola eta asmo orokorra zein zen agertu zitzaien. Atezain eta funtsezko informatzaileen hautaketa (Guasch, 1997; Woods, 1989) ere baliatu genuen
|
hartu
emana sortzeko, hasieratik emakumeen onarpena lortuz agertokietan eta gutxika gutxika sakontasunean eta informazioa biltzeko aukeretan aurrerapausoak emanez, taldeko beste bat gehiago izatea lortu arte.
|
|
Pilota eta haren inguruabarrak izaten dituzte emakumezkoek elkarrenganako lehen urratsak emateko abiapuntu eta arrazoi. Hala eta guztiz ere, elkarrekiko loturak eta
|
hartu
emanak ugaritu eta finkatzearen poderioz, paletatik kanporako lagun talde edo multzo bat osatzera iristen dira. Ildo horretan, pilotatik aparte elkarrekin batzeko aukera izan eta hautu hori egiteak eragin positiboa izaten du ondoren pilotako eremuan izango dituzten trukeetan ere.
|
|
Ikerlan honetan jorraturiko informazioa aintzat hartuta ondoriozta genezake emakume pilotarien errealitatean indargune direla
|
hartu
emanak. Izan ere, behin eta berriz agertu da pilotarientzat oso garrantzitsuak direla harreman sozialak.
|
|
Gainerakoekin partekatzea, elkarri eragitea eta beste emakume batzuekin erlazioa izatea ezinbestekoa da pilotariek talde sentimendu eta izaera sakonak izan ditzaten. Parte hartze eta
|
hartu
eman horiei esker jokalariek talde ikuspegia garatu dute, euren buruez aparte ingurukoei lagundu eta haiekin sintonian izateko bideak bilatuz, interesak eta ongi sentitzea taldeko beste kideengana ere hedatuz, denek norabide berean arraun egiteko nahiari tiraka. Hori dela-eta, funtsezkoa iruditzen zaigu «gure taldea» eta «gure ordua» gisako bizipen eta kontzeptuak azpimarratzea, paleta saioak eta pilotalekuetako harremanak euren jabetzako bihurtuko balituzte legez.
|
|
Elkarrekikotasun orokortua (generalized reciprocity) garatzen da, «gu» kolektibo bat sortu eta elkarri babes soziala eskaintzen zaio helburu, arau, balio eta interesak partekatzean batuta mantentzeko, trukean ezer ere espero gabe (Walseth, 2008). Gainera, emakumeek euren esperientziak,
|
hartu
emanen indarra eta sakontasuna, munduan emakume izanez egoteko nahia elkarrekin banatzen dituzte, affidamento erlazio esanguratsuak sortuz eta ezberdintasunak errespetatuz (Martín, 2006).
|
|
kazetariak kalitatea, analisia, sakontasuna eta espezializazioa eskatzen ari dira; baita berrikuntza ere maila guztietan: teknologian, profesional berrien prestakuntzan, finantzaketan, kontakizuna eskaintzeko formetan eta audientziarekiko
|
hartu
emanetan. Euskal Herriko kazetariek europarrek baino diagnosi zorrotzagoa egin dute hainbat fenomenoren aurrean; esate baterako, kode etiko eta deontologikoak ahuldu dira, lan baldintzak okertu, sentsazionalismorako joerak indartu, edota konbergentzia digitala areagotu.
|
2016
|
|
Horrek ez du esan nahi inoiz euskal taldeen batasuneko ekimenik izan ez denik, Euskal Herrian ere futbolak barne gatazka adierazten duela baizik. Ezagun da, euskal taldeon arteko
|
hartu
emanaren adierazgarri, Realeko eta Athleticeko jokalariek 1976ko partidaren atarian ikurrina eskuetan jendaurrean atera izana, oraindik legeztatzeke zenean. Bestalde, euskal nazio selekzioaren gaineko eztabaidak batasunik gabeko euskal nazioaren izaeraren lekuko dira.
|
|
Jauzia plataformak aurkezpenean iragarri zuen herritar, kirolari, federazio eta erakundeen arteko elkarlana sustatuko zuela euskal selekzioen alde (Larrabe Arnaiz, 2014). Dena dela, Euskal Herria Kirolak eta ESAITek ez zuten ekimen berriarekin
|
hartu
eman zuzenik.
|
|
Bestalde, testuinguru horretan, ezin aipatzeke utzi euskal errugbian azken urteetan izan diren estatuen mugaz gaindiko
|
hartu
eman berriak. Euskal Herria Kirolak 2012ko abuztuan Donostian antolatu zuen Euskal Herriko Kopa Txapelketaren finala horren isla da, Aviron Bayonnais eta Biarritz Olympique Pays Basque Lapurdiko goi mailako taldeak alderatu zituena.
|
|
Ia usadio bihurtu da horrenbestez, taldeon eta euren milaka jarraitzaile lapurtarren bertaratzea, mugaz bi aldeetako elkar ezagutza indartzen duena. Hainbat urtetako hurbileko
|
hartu
emanaren bidetik, 2014ko abenduan, ituna izenpetu zuten Hegoaldeko Euskal Errugbi Federazioak eta Aviron Bayonnais talde lapurtarrak. Besteak beste, errugbiaren bidez Euskal Herriko identitate partekatua eta Euskal Herriaren nazioartekotzea bultzatzeko asmoa plazaratu zuten (Urraburu, 2014).
|
|
Herrialde horietan goi klaseekin uztartutako errugbia eta cricketa prestigiodun kirolak gailendu ziren. Futbolak herri xehearekin egin zuen
|
hartu
emanak mundu mailako zabalpena emango zion.
|
|
Hainbat esparru hartuko dugu kontuan: 1) zentroak, azpiegiturak eta barne antolaketa; 2) jarduerak, ikastaroak eta enpleguak; 3) kontrola eta erasoak; 4) osasun egoera, arreta medikoa eta zaintza; eta, azkenik, 5) espetxetik kanpo daudenekiko
|
hartu
emanak. Esparru horietan (bir) sortzen diren genero ezberdinkerien bidez, kartzelaren izaera sexista, androzentrikoa eta diskriminatzailea azaleratzen ahaleginduko gara.
|
|
6 Kanpokoekiko
|
hartu
emanak
|
|
Era berean, kanpokoekiko
|
hartu
emanen hausteaz hitz egiterakoan, kontuan izan behar dugu emakumeek gizonek baino gehiagotan galtzen dutela seme alaben tutoretza (Juliano, 2009: 90); gizonek zaintza lanez arduratuko diren emakumeak izan ohi dituztelako inguruan eta emakumeek, ostera, maizago, ez dutelako ardura hori hartu nahi duen edo ahal duen inor27 Ezbairik gabe, tutoretza galtzen denean, zinez mingarria izaten da emakumeentzat; eta berreskuratze saialdiak ere ez dira nolanahikoak, eman beharreko urratsak luzeak bezain zailak direnez gero.
|
|
Hortaz, kanpokoekiko
|
hartu
emanetan ere, badirudi emakumeen egoera maiz gizonena baino okerragoa dela eta, gainera, azken urteotan ez dela aldaketa handirik egon.
|
|
...batetik bestera zer edo zer transmititzeko, elkarri banatzeko, familiarki «pasatzeko» gertatzen diren harremanak eta kanalak ezin daitezke existitu batetik bestera doan iraganbidea gertatzen den unean uneko erlazio egokitutik at. Jakintzak, bitartean, nolabait «gorpuztua» izateko medio edo bitartekariren bat behar du, zeren ez baita erraztasunez «isola» daitekeen «objektua», izakien arteko
|
hartu
eman indarrek funtzionatzen duten ezein formetatik banaezina. Alderdi material soilera joz, errutinazko transmisioa ere etengabe gertatzen da eta murgildurik gabiltzan informazioaren gizarte honetan bederen, transmisio horren adibideetako bat hezkuntzan gertatzen dela ziurtatzen digute, batez ere «industria» horien «kontsumoko» ondareak lortzeko tarifak ordaintzen direnean.
|
2017
|
|
Biblia eta liturgiaren arteko
|
hartu
emanetako beste alderdi batzuek ere garrantzi handia dute, esate baterako «eguneratze/ aktualizazio printzipioak» eta komunitario edo elkarte jiteak. Liturgia bizitzarekiko eta haren problematikarekiko bat bateko erreferentzian kokatzen da, eta, beraz, testuingurua edo oinarrizko komunikazio egoera pila bat testuingurutara zabaltzen da, bizitza berarenetara eta eginkizunera.
|
|
Gaurko irakurlearen testuarekiko
|
hartu
emana, ostera, ez da konparagarria, ezta jatorrizko egoerarekin alderagarria ere. Han kidetasuna eta konplizitatea zena, arrotza eta ezezaguna da hemen.
|
|
ea zein eratako itzulpena egin gura izan duten, zein irizpiderekin jokatu duten, zein helburu lortu gura izan duten eta itzulpena norentzat egin duten (ez delako gauza bera ikaskuntzarako eta liturgiarako gauzatu eta moldatu den itzulpena, adibidez). Zehatz argitu lukete jatorrizko testuaren, testu berriaren (itzuliaren) eta irakurlearen arteko
|
hartu
emana. Eta «itzulpen oharrak» hartu emana oso esanguratsua da itzulpen mota desberdinen aukerak argitzeko.
|
|
Zehatz argitu lukete jatorrizko testuaren, testu berriaren (itzuliaren) eta irakurlearen arteko hartu emana. Eta «itzulpen oharrak»
|
hartu
emana oso esanguratsua da itzulpen mota desberdinen aukerak argitzeko.
|
|
Gaindiezina da distantzia hori, eta benetako eskakizun dugu hori itzulpenean islatzea, testu eta oharrak osatzen duten itzulpenean agertzea, fideltasun bikoitzaren eskakizun, jatorrizko testuarekiko eta gaurko irakurlearekiko fideltasunaren eskakizun. Hori bai, «testua oharrak»
|
hartu
emana desberdina izan ohi da itzulpen eredu bat edo beste aukeratzean.
|
|
Baliokidetasun formalaren sailean kokatzen da ausardiaz BJ. Halandaze, «testua oharrak»
|
hartu
emana aukera hori egin duenaren bidetik doa: itzulpen literala jartzen da testuan, testuaren iluntasunak argitzeko oharrak erabiliz.
|
|
Behin elkarlanaren intentsitatea kalkulatuta, Euskal Herriaren eta Akitaniaren artean gauzatzen den ikerkuntza
|
hartu
emanaren gai zientifikoak identifikatzea jarri dugu helburu. Argitalpen zientifiko baten gaia identifikatzeko orduan erreminta ugari erabil daitezke, baina gure kasuan, SCOPUS datu baseko indexazio zerbitzuen informazioan oinarritu gara.
|
|
Datu normalizatuei begiratzen badiegu, Euskal Herriko erakundeen artean deigarria da Mondragon Unibertsitateak Akitaniarekin duen
|
hartu
emana, Frantziarekiko elkarlanean ere UPV/EHUren balio proportzional bertsuak ditu. UPV/EHU da Frantziarekin elkarlan intentsitate altuena duena eta Deustuko Unibertsitatea da frantsesekin elkarlan gutxien izaten duena.
|
|
Datuek erakusten dutenez, Euskal Herriak Frantziako erakundeekin elkarlanean egiten duen energia ikerkuntza ia bere osotasunean Akitaniako erakundeekin egiten du; horretaz gain, Akitaniak ez du ia energia ikerkuntzarik egiten erakunde espainiarrekin. Medikuntza eta fisika astronomian, ostera,
|
hartu
eman gehiago du Euskal Herriak Akitaniatik kanpo dauden beste erakunde frantses batzuekin. Deigarria da, orobat, ingeniaritza eta materialen zientzia bezalako arloetan Euskal Herria akitaniar lurraldearen kide nagusia dela Espainian.
|
|
Aldi berean, muga politikoak muga geografikoarekin bat egiten du Pirinioetan, pertsona eta materialen mugimenduari oztopo eginez. Beste aldetik, Akitania eta Euskal Herriaren arteko elkarrekintzak bultzada politikoa jaso du Euroeskualdearen ekimenaren bitartez, eta bi lurraldeek istorio luze bat dute
|
hartu
eman komertzialean, Bordeleko eta Bilboko portuen garrantzia dela medio.
|
|
Literaturak, hala ere, hurbiltasun geografikoari berebiziko garrantzia ematen dio (Katz, 1994) elkarlan zientifikoaren sustapenerako, eta gure datuetatik abiatuta ezin genezake adierazi zein den aldagai erabakigarriena. Etorkizunerako ikerkuntza ildo bezala, ikertzaile euskaldunen arteko
|
hartu
emanen aparteko ikerketa zeharo interesgarria izan daiteke, eta horretarako Inguma datu baseko informazioa inkesta bidez batutako beste aldagai batzuekin osa daiteke. Muga politikoak bananduta dauden ikertzaile euskaldunen komunitateen arteko elkarrekintzaren ezaugarri ugari azalera daitezke prozedura horrekin, eta galdetegien erantzute tasa altua espero daiteke, komunitate horien konpromiso pertsonalaren maila altua dela-eta.
|
|
Mellin eta Person ek (1996) adierazten dutenez, ezagutza eta trebetasunak elkarrekin banatzea eta informazioa elkarrekin trukatzea dira ikerkuntza elkarlanaren muinean bertan dauden aldagaiak; hala ere, truke hori neurtzeko eskuragai dauden erremintak mugatuta daude giza harremanen konplexutasun guztia atzemateko orduan. Ikertzaileen artean mota askotako
|
hartu
emanak sortzen dira, eta hartu eman horiek oso ezaugarri desberdinak izan ditzakete ikerkuntzaren helburuen, erabiltzen diren metodoen edo lana egiten den testuinguruaren ezaugarrien arabera, bestelako aldagai demografikoek ere eragin nabaria dutelarik (Subramanyam, 1983).
|
|
Mellin eta Person ek (1996) adierazten dutenez, ezagutza eta trebetasunak elkarrekin banatzea eta informazioa elkarrekin trukatzea dira ikerkuntza elkarlanaren muinean bertan dauden aldagaiak; hala ere, truke hori neurtzeko eskuragai dauden erremintak mugatuta daude giza harremanen konplexutasun guztia atzemateko orduan. Ikertzaileen artean mota askotako hartu emanak sortzen dira, eta
|
hartu
eman horiek oso ezaugarri desberdinak izan ditzakete ikerkuntzaren helburuen, erabiltzen diren metodoen edo lana egiten den testuinguruaren ezaugarrien arabera, bestelako aldagai demografikoek ere eragin nabaria dutelarik (Subramanyam, 1983).
|
2020
|
|
Sakoneko elkarrizketa ikerketa kualitatiboetan orokorrean eta kasu azterketetan konkretuki erabiltzen den ohiko baliabide bat da datuen bilketa gauzatzeko. Sakoneko elkarrizketak bi pertsonaren arteko (elkarrizketatzaile eta informazio emaile)
|
hartu
emanean oinarritzen dira.
|
2021
|
|
Horrela, mikropolitikaren balioa eta aspektu emozionalen estrategiak ikusi dira, zeinak Psikologia Politikoaren ikuspegitik, politikotasunaren definizio berriak izatera irits daitezkeen. Eztabaida markoan, batik bat, diskurtso kontrahegemonikoak, identitate indibidual zein kolektiboak,
|
hartu
emaneko espazioak eta estrategia estetikopolitikoak identifikatu dira; definizio berri horiekin bat etortzen direnak.
|
|
Herritarren sareek adostutako ongizate soziala bilatzen dute. Errepertorio berriak
|
hartu
emaneko harremanean sortzen direlako gertatzen dela esan daiteke. Ekite horien ekintzarako eremua mikroharremanak izaten dira (Puga Rayo, 2012), hau da, errepertorioko autoreak bere diskurtsoa konpartitzen du beste batzuekin, beste horiek ere diskurtso horrekin identifikatuta sentituko dira (Briceño Arango, 2018).
|
|
logika hegemonikoei eta kontrahegemonikoei nola erantzuten dieten ikusiz, eta Euskal Herriko testuinguruko identitatearen eta memoria kolektiboaren arteko harremana nolakoa den ulertuz. Hein berean, adierazpen kultural horiek mikropolitikarako adierazpen gisa ulerturik, sortzaileek erabiltzen dituzten estrategia estetiko politikoak eta mugimendu berrietatik barne hartzen dituzten ezaugarriak ezagutu nahi izan dira, zuzentzen diren audientziak identifikatu; eta, forma tradizionalekin alderatuz,
|
hartu
emaneko harremanetan eta gertuko espazioetan sortzen diren aspektuak ezagutu nahi izan dira.
|
|
Horiek elkarbanatzeko espazioak gertukoak eta
|
hartu
emanekoak dira. Mikroespazioetara eragiteko gaitasuna dute (izan sistemak ezarritako mugengatik edo izan hori lortu daitekeela sinesten dutelako) (Puga Rayo, 2012).
|
|
Erakutsi digu gizakia aspalditik arduratu duen gai literario eta filosofiko honek, hau da, egiaren bilaketa pertsonala, oraindik ere bizirik dirauela eta oraindik balio duela garaian garaiko gizabanakoaren emantzipazioaren etsaiak diren elementuak (pelikula honen kasuan bideo bigilantziaz kontrolatutako bizitza, reality show, telezabor, publizitate eta telebista programa narkotizatzaileak) kritikatzeko. Finean, lan honen bitartez erakutsi nahi izan da tradizioaren eta berritasunaren artean zubiak, gurutzaketak eta
|
hartu
emanak elikatu eta aberasten dutela obra baten sorkuntza (bai eta haien errezepzioa ere).
|
|
Lan artistiko oro tradizio baten baitan kokatzen da eta ezinbestean tradizioarekin
|
hartu
emanaren ondorioz sortzen da; dela tradizioari jarraipena emanez, dela tradizioa moldatuz edo dela tradizioa irauliz. Lan honen helburua da The Truman Show pelikulan aurki daitekeen tradizio luzeko metafora bat arakatzea eta haren eragina identifikatzea:
|
|
28) eta, aurretik beste askok defendatu moduan (Steiner eta Bloom, besteak beste), egun artea eta literatura existitzen dira tradizioa dugulako eta harekin jolasten ikasi dugulako24: tradizioko obrak itzultzen, errebisatzen, berrinterpretatzen, parodiatzen, plagiatzen, simulatzen, pasticheak egiten, mistifikatzen, iraultzen, kontrakotzen eta guztiz ukatzen ere (modu negatiboan bada ere, tradizioarekin
|
hartu
emanaren ondorio izango liratekeelako). Ez dago obrarik, berritzaile eta apurtzaile izanagatik ere, tradizioarekin harremanik ez duenik.
|
|
Ez dago obrarik, berritzaile eta apurtzaile izanagatik ere, tradizioarekin harremanik ez duenik. Datorren atalaren helburua, beraz, pelikula honek tradizioarekin zer
|
hartu
eman izan duen ikertzean datza.
|
2022
|
|
24 Juan Mari Ollora horietako ezagunetakoa izan daiteke. Ekonomista eta politikari gasteiztarra, Arabako ahaldun nagusia urteen artean eta Eusko Legebiltzarreko parlamentaria; baita 1992an zehar EAJren eta HBren artean izandako
|
hartu
emanetan ordezkaria lehenengoen aldetik, Joseba Egibar eta Gorka Agirrerekin batera. Haren tesien azalpenerako ikusi haren egiletza duen Una va hacia la paz (1996) liburua.
|
|
Zentzu horretan, lehenengo momentu batean desafio hau subiranismoaren eta konstituzionalismoaren kategorien artean era nabarmenagoan gertatu bazen ere, gerora burujabetzaren aldeko indarren arteko barne lehiara ere zabaldu zen. Azken horren (ber) aktibazioa 1999ko udan EAJ, EA eta ETAren artean izandako
|
hartu
emanetan agerian gelditutako desadostasunetan koka daiteke. Aurreko urtean burujabetzaren garapenari begira hartutako konpromisoek bizi zuten impassearen aurrean, ETAk Euskal Herri mailako hauteskunde konstituziogile batzuk abiapuntu izango zituen" prozesu eratzaile" rako proposamena luzatu zien EAJ eta EAri.
|
|
Irakasleen arteko harremanak ezagutu, gertutik behatu eta haien inguruan gogoeta egin nahi izan dugu, eskolan haien harremanek aurkezten dituzten aldaera zein dimentsio desberdinak aztertzeko helburuz. Harremana bi pertsonaren edo gehiagoren arteko
|
hartu
emana da, eta bere sortze, garapen eta jarraikortasunak eskolako gainerako prozesu guztiak baldintzatzen eta antzaldatzen ditu. Harremanen dimentsio pedagogikoak, ulermena eta erantzukizuna eskatzen ditu eta horiek zaindu ezean zailtasunak suerta litezke.
|
|
Azkenik, film guztiek azken urteetan memoria historikoari eta genero indarkeriari buruz izan den sentsibilitate berria azaltzen dute. Hortxe dugu, hain zuzen ere, zinemaren eta gizartearen arteko
|
hartu
emana: iraganari buruzko pelikulak dira, baina orainalditik eginak, eta gaur egun indarrean dagoen gatazka dugu generogatazka.
|
2023
|
|
Oi3 komunitatearen
|
hartu
eman trukaketa
|
|
Oi3 komunitatearen
|
hartu
eman trukaketa
|
|
Oi3 komunitatearen
|
hartu
eman trukaketa
|
|
Oi3 komunitatearen
|
hartu
eman trukaketa
|
|
Oi3 komunitatearen
|
hartu
eman trukaketa
|
|
Azkenik, agerian geratzen dira pertsonek zaintza harremanetan kudeatzen dituzten tentsio eta kontraesanak (Fiske, 1992). Aurrez egindako ikerketek erakutsi bezala, pertsonek tentsioak bizitzen dituzte zaintza harremanetan, hurbiltasunean, ahaidetasunean eta elkarrekiko espero den
|
hartu
emanean (Siira et al., 2019; Walsh eta Shutes, 2013). Tentsio eta kontraesan horiek areagotu egiten dira harremanean lotura profesionala, familiarra eta pertsonala aldi berean kudeatu behar izaten denean eta horiek testuinguru emozional gogorretan eta zaintzaile
|