2000
|
|
Irakurriak, lehendik ere irakurriak genituen artikulu horiek, gaingiroki bederen, baina ez genuen uste euskal soziolinguistikaren beraren hastapenak horidoro behar genituenik. Izan ere, harrigarriro zehatzak eta sakonak dira hizkuntzaren etagizartearen arteko
|
hartu
emanei buruz izkribu hauetan egin zizkigun azterketak.
|
|
Txillardegi ez da galduko, gutako beste asko gal gaitezkeen neurrian, soziolinguistikaren adigai formal abstraktuen formulazioan. Garai hartako hizkuntzalaritzaren ikasbide teorikoak gutxietsi gabe, adibide enpirikoen argitan azaldukodizkigu hizkuntzaren eta gizartearen arteko
|
hartu
eman nahasiak. Eta, oker ez banagobehintzat, adigai teorikoen eta eskarmentu enpirikoen arteko elkar osatze hori, berebilakaera soziolinguistikoan barrena, ez da gehiago desagertuko.
|
|
Bigarren saio honetan barrena abiatu baino lehen, ordea, lehenengoarenondorioak gogorarazi nahi dizkigu. Zertan dira, beraz, hizkuntzaren eta pentsaerarenarteko
|
hartu
eman haien ondorioak. Hona hitzez hitz eta dauden daudenean jasoak:. Lehenengo artikuluan, barnetik aztertu dugu hizkuntzaren muina:
|
|
Soziolinguistikaren irakasbideak adigai sorta jakingarria jarri digu gure eskuetanhizkuntzaren eta gizartearen arteko
|
hartu
emanak aztertzeko. Eta euskal soziolinguistikaren ibilera laburrean, ahotan hartzera noan ideia hau aurkikunde argigarritzathartua izan da.
|
|
Hizkuntzaren eta herrikidetasunaren arteko
|
hartu
emanak nabarmendu zizkigunorduko hartan Txillardegik,, euzkotarren, abertzaletasunak har zezakeen bideazizuturik.
|
|
Hau beste guztien gainetik dago, bai teorian eta bai praxian. Izanere, hizkuntzaren patua gizarte indarren
|
hartu
emanetan datzala onartzeko eragozpenikez baldin badugu, ez genuke, orobat, honako egiaztapen hau berresteko arazorik izanbehar. Alegia, gizarte indarron nondik norakoa erabakitzen den gunerik erabakigarriena Estatuaren botere metaketa dela, eta, horrenbestez, hizkuntzen nondik norakohori goitik beheraino baldintzatzen duela Estatuaren osotasun izaerak.
|
|
elkarrekiko dialektikan datza irtenbidearen atea.Euskal nazioa eraikiko bada, laurak dira ezinbesteko. Zein bere egitekoan, eta guztienarteko
|
hartu
eman estuan kateatuak; hemen ez dago tokirik paradigma murriztailearentzat.
|
2007
|
|
Ez dugu etxetik irteten ezeren bila; usoak hazten ditugu hemen, ez geuk jateko, ezpada [eroaTEKO
|
hartu
emana daukagun handiko edo abadeen etxera]. (66 or.)
|
2014
|
|
Solaskideen arteko harremanaren adierazleak dira, besteak beste, markatzailebesteratzaileak (Esnal, 2008) (enfocadores de la alteridad, Martin eta Portoles, 1999). Funtzio deigarria, konatiboa garrantzizkoa da
|
hartu
emana nagusi den gisa honetakodiskurtsoetan. Hori dela-eta, bokatiboek, interjekzioek ere lekua dute mezuotan.
|
|
(ZI) eleberriko Rosak psikiatrari aitortzen dio bereirribarrea artifiziala dela, inork ez badaki ere, Tomasek hortzak kolpe batez puskatuzizkionetik. Gorputz mindu hauek, euskarri ezinbestekoak dira kontzientziakmunduarekin eraikitzen duen
|
hartu
emanerako. Baina erreakziorako zer gaitasundute gorputz mindu eta ezabatu hauek?
|
|
Komunikazio ekintza ez da neutroa, ez da informazio bat bakarrik igortzeramugatzen, baizik eta pertsonen arteko
|
hartu
emanen berri ematen du, harreman horiekmendekotasun, sumisio edota berdintasunezko harremanak izan daitezke (FernandezFraile, 2007: 26).
|
|
Musika-zaletasuna espazio publiko batean partekatzeak komunitatesentimendua pizten du. Kontzertuan emozioak hartuz gero, esperientzia kolektibobihurtzen da hasiera batean indibiduala zena, eta komunitate sentimendu horieraikitzeko gorputz adierazpenek eta gorputz praktikek garrantzi handia dute.Alegia, publikoak kontzertuetan gorputz bakar gisa aritzera jotzen du, dantzaren edomugimenduen bitartez ikusleen gorputzen arteko nolabaiteko
|
hartu
emanak sortuz, konplizitate eta urruntze keinuak eraikiz. Gutasun txikiak sortuz.
|
|
Joanetorriko truke sinbolikoa. Emakume bakarlarien kasuan ere joera hori nabari da.Anarik eta Mursegok, esaterako, literatura munduko jendearekin
|
hartu
eman horibadute, bai maila pertsonalean, bai sorkuntzaren alorrean ere. Elkarrizketetan askotanidazle zenbaiten ekarpenak aipatu dituzte, baita haiekin izandako harremanak ere.Anarik Iñigo Aranbarrirekin egin izan ditu errezitaldiak, esaterako.
|
|
Elkarrizketetan askotanidazle zenbaiten ekarpenak aipatu dituzte, baita haiekin izandako harremanak ere.Anarik Iñigo Aranbarrirekin egin izan ditu errezitaldiak, esaterako. Emankorra, hortaz, musikaren eta literaturaren arteko
|
hartu
eman hori. Irudipena dugu, gainera, hartu eman horri esker ere errazagoa dela euskal kulturara hedatzea, alegia, biesparruek bat eginez gero.
|
|
Emankorra, hortaz, musikaren eta literaturaren arteko hartu eman hori. Irudipena dugu, gainera,
|
hartu
eman horri esker ere errazagoa dela euskal kulturara hedatzea, alegia, biesparruek bat eginez gero. Musikaren eta literaturaren arteko zubigintza horretan, ordea, gutxi dira emakumeen arteko elkarlanak, gehientsuenetan musikariek gizonidazleen letrak kantatu ohi dituzte.
|
|
Ulertzekoa da bi kultur eremuren arteko harremanak eraikitzerakoan eremukopertsona ezagunen arteko elkarlana sustatzea, eta azken batean,
|
hartu
eman horrekargi adierazten du literaturaren esparruan emakume sortzaileak ez direla hainezagun, ez dutela hainbesteko eragin literatura mundu txiki horretatik kanpo. Etagizon idazle batzuek, aldiz, badute bestelako itzal bat literatura mundu horretatikharatago, eta kultur eremuko beste eragile batzuek badute haien lanaren berri, haienpentsamenduaren berri.
|
|
Bestalde gure ingurua eta lurraldea ekosistema oso bezala ulertzea ere ezinbestekoa da, hau da sistemakonplexu eta ireki bat bezala. Non pentsaera ekosistemikoak erakutsi digun edozein aldaketa txikik sistemaosoan eragin izan dezakeela eta denak duela
|
hartu
emana denarekin (Morin, 1990).
|
|
Egoera honetan eta soziologiatik jasotako SEIC modeloari jarraikiz sistema ezberdin bakoitzak erabiltzen dituenmoduak aztertzetik, sistema ezberdinek beraien artean dituzten
|
hartu
emanak ulertzera gerturatzeko bideakzabaltzen zaizkigu (Tabara, 2011). Sistema hauek aspektu askoren arabera sailkatu daitezke baina hemenaurkeztuko den hausnarketan hizkuntza sistema ezberdinek lurraldea ulertzeko, beraz bertan eragiteko, dituztenmodu ezberdinak aurreikustera gerturatzen gaituen ikuspuntu bat aurkeztu nahi da.
|
|
Jakintza alor ezberdinen arteko gurutzaketa eta
|
hartu
emaneko harremanen bidez, bakoitza berekabuz iritsi ezin daitekeen zirrikituetara iristea lor dezakegu. Gainera, zinemaren inguruko ikerketa eraeta galdera berriak joan dira garatzen lan testuinguru honen barruan (Grossberg, 2010; Labanyi, 2003; Graham eta Labanyi, 1995).
|
|
Deskribapen psikologikoari dagokionez, lehorra, zakarra, haserrekorra delaesaten digu behin eta berriz ahots narratiboak. Egoeraren eraginez lotsa, urduritasunaeta beldurra sentitzen ditu eta horren ondorioz oldarkor agertzen da tarteka, berezikigizonekiko
|
hartu
emanetan. Politikoki ere, eremu publikoari dagokionez, bi hitzek
|
|
Ez ditugu ezagutzen gorputz horrenmugak ezta erdiets ditzakeen gaitasunak ere. Muga eta gaitasun horiek soilik azaleratudaitezke gorputzaren eta haren inguruaren artean gauzatzen diren
|
hartu
emanetan.
|
|
intersexudunabenetan ar bat dela? Ar intersexudun gehienak antzuak dira; beraz, garrantzitsuenada nola jarduten duen zakilek
|
hartu
eman sozialetan: ea «egokia» iruditzen zaienbeste mutikoei, ea «ondo aritu» daitekeen sexu harremanetan.
|
|
kanpotik isolatu eta babestuz, arnastuz, erregulatuz, tenperatura mantenduz, lurrunduz, xurgatuz, komunikatuz eta kanpoaldeko munduarekin harremanak izanez (erradiazio termiko eta kosmiko telurikoekin trukeak ahalbidetuz, giro elektrizitatea, argi naturala?), alergeno eta gai kaltegarri zein toxikoetatik babestuz eta horiek deuseztatuz. Finean ingurunearekin elkarreragiteko aukerak ahalbidetuz, oreka eta
|
hartu
eman konstantean, bizitza osasuntsua potentziatuz.
|
|
Estalduraren bidez eraikin baten isolamendua handitzearen aukerak oso aproposa egiten du material hau zaharberritze lanetarako. Mortero termikoek, edota proiektatuek, ezartzen den paralurrunaren
|
hartu
emana mantenduz eta, horrela, espazio osasuntsuagoak ahalbidetuz.mentuaren gaitasun higroskopikoak mantentzen laguntzen dute, barne kanpo ur
|
|
Holistikoak esan nahi du begirada guztiz globala eskaintzen duela; gizakiak bizitokiarekin dituen
|
hartu
emanen sare guztia hartuko da kontuan, haien guztien artean oreka bilatuz eta haietatik bat bera ere bidean utzi gabe. Orokortasun horren bila, tarteka eguneratzen dituen «Bioeraikuntzaren oinarrizko 25 printzipioak» zedarritu ditu IBNk17.
|
|
Sistema horiek modu egokian kudeatuz gero, eraikinaren inguruan segurtasun handiagoa eskaintzeaz gain, etxebizitzaren funtzionamendu gastuak murrizteko modu eraginkorra izan daiteke. 230 V eko argiteria sarearekin bat zilarrezko hari berezi batzuk edo zuntz optiko eroaleak jartzen dira; eta horrek etxebizitza osoan zehar modu digitalean datuen
|
hartu
emana ahalbidetzen du.
|
|
Gizarte trebetasunen entrenamendua bakarka edo taldean egin daiteke, baina taldean egitea gomendatzen da, zeren besteekin
|
hartu
eman eraginkorrak lortzeko eta estresagarriak gerta daitezkeen gizarte egoerak maneiatzen ikasteko egokiagoak baitira talde egoerak. Gizarte trebetasunen entrenamendurako eskuarki lan eskema hau baliatzen da:
|
|
Anhedonia eta lagunkoitasunik eza: gehiengoari gustagarriak gertatzen zaizkion ekintzetarako interesik ez dute agertzen, eta gizarteko
|
hartu
emanetan murgiltzeko zailtasunak izaten dituzte. Honako hauek lirateke anhedoniaren eta lagunkoitasunik ezaren adierazleak:
|
|
Aipatu berri diren sintoma positibo eta negatibo horiek guztiek ez dute eskizofrenia duten pertsonengan agertu beharrik, eta ez dira eskizofrenia duten pertsonengan bakarrik gertatzen. Norbaitek eskizofrenia duela esateko, sintoma positibo eta negatibo gehientsuenek presente egon behar dute edo epe luzean egon behar izan dute, eta sintoma horiek narriadura nabaria eragin behar izan dute subjektuaren errendimendu akademikoan, laneko jardueran eta
|
hartu
eman sozialetan.
|
|
fobia sozial orokortua eta fobia sozial zehatza. Fobia sozial orokortua dutenak herabe agertzen dira egoera sozial gehientsuenetan eta arazo nabarmenak izaten dituzte
|
hartu
eman sozialetan. Fobia sozial zehatza dutenek gizarte egoera zehatzei diete beldurra.
|
|
Nortasun eskizoidearen nahastea dutenek beste pertsonekiko interes eskasa dute eta harremanak saihestu egiten dituzte. Fobia soziala dutenek, berriz, badute interesa beste pertsonekin harremanak izateko, baina egoera sozialei beldurra diete eta kosta egiten zaie hurbilak ez diren pertsonekin
|
hartu
emanak izatea.
|
|
Beren kasa ekimen berriak hasteko gai ez direla sumatzen dute, eta zereginak amaitzeko ezintasuna izaten dute. Abuliak gizarteko
|
hartu
emanak zaildu ditzake, eta arazo ekonomiko larriak eragin diezazkioke pertsonari. Abulia eta apatia ondorengo jokabideen bidez azaleratzen dira:
|
|
Beste bati behatuz, behatutakoa oroituz edo hor sortutako fantasien, desiren eta portaeren bidez sexualki kitzikatzen da voyeurista, eta masturbazio bidez heltzen da orgasmora. Eskuarki behatzaileak ez du
|
hartu
eman sexualik eduki nahi izaten behatua denarekin.
|
2015
|
|
Elgoibarko hizkerarieragin diotenak ere asko dira; gure ustez, ordea, bi dira aipagarrienak: alde batetik,
|
hartu
emanak, etabestetik, hizkera jasoak eta estandarrak duen eragina. Azken horretan interesgarria da Elizak erabiliduen hizkera.
|
|
Hasteko, ohargarria da Marcela emakume atzerritarra dela eta Langraiz Okako kartzelara (Araba) iritsi zela aldez aurretik Euskal Herriarekin inolako kontakturik edo
|
hartu
emanik izan gabe, hortaz, inolako sostengurik gabe. Nahiz eta ez dudan bere kasua zio horregatik hautatu, bere hitzen argitasunaeta zehaztasunagatik baizik, begietan izan behar dugu gizarte errotzerik gabeko egoera batean egoteakdakarren guztia.
|
|
Hirugarrenik, eta azkenik, hutsune handi bat gainditu beharrean gaudela ere aipatuko dut; bada, espetxea genero ikuspegitik aztertzerakoan, gabezia nabarmenak egon dira boterearen etaerresistentziaren arteko
|
hartu
emanei dagokienez, eta, ondorioz, emakumezko atxiloen agentziagehienetan gutxietsia nahiz ezkutatua izan da. Gure planteamenduaren arabera, behin eta berriroutzi dira alde batera kartzelaratutako emakumeen ekintza gaitasuna eta transformazio ahalmena; salbuespenak salbuespen (Bhavnani eta Davis, 1996; Bosworth, 1999; Nari eta Fabre, 2000; Ribas et al., 2005), haien trebetasunak ez direlako aintzatetsi, ezta baloratu ere, edo, aregehiago, zenbaitetan, ez direlako aurreikusi ere egin.
|
|
batetik, hizkuntzok gizarte mailanizan beharreko tokia eta, bestetik, berau egikaritzeko modua. Azken aldian gainera, historikokilurraldeotan berba egin diren mintzairoz aparte, herrialdeen arteko
|
hartu
emanak ugaritu ahala, atzerriko hizkuntzek beraiek ere goranzko presentzia bereganatu dute politikoen saio etamintzoan; bereziki ingelesarenak, bere lingua franca estatusak bultzatuta, baina baita etorkinkomunitateek beraiekin ekarritako aniztasun linguistikoak ere.
|
|
Horrek ez duesan nahi inoiz euskal taldeen batasuneko ekimenik izan ez denik. Ezagun da, adibidez, euskaltaldeon arteko
|
hartu
emanaren adierazgarri, Reala eta Athleticeko jokalariek 1976ko partidarenatari an ikurriña eskuetan jendaurrean atera izana, oraindik legeztatzeke zenean. Bestalde, euskalnazio taldearen inguruko eztabaidak bat egiterik gabeko euskal nazioaren izaeraren lekuko dira.
|
|
BPGari lotzen zaizkion adierazleen gabeziak nabarmenak dira, ikuspuntu ekologikotik batik bat. Produkzioa moneta terminotan neurtzeko balio du BPGak, baina ez ekonomiak eta ingurumenak dituzten
|
hartu
emanen adierazpenaren oinarri gisa. Beraz, BPGaz egiten den hainbesterainoko erabilera ez litzateke justifikatuta egongo, are gutxiago iraunkortasunaren testuinguruan.
|
|
Horrela, iraunkortasuna aztertzeko unean bederen, interesgarriena adierazle multzo zabal baten erabilera izango litzateke, horrela, ikuspegi zabal zein askotarikoa jasotzeko bidea. Eta edonola ere, azterketa honetan oinarri biofisikoko adierazleak dira interesgarrienak, horiek adierazten baitute hobekien alderdi sozioekonomikoen eta ingurumenaren arteko
|
hartu
emanak eta elkarrekiko mendekotasuna.
|
|
Garapen ekonomikoan baino areago, Eskola Neoklasikoak baliabide urrien esleipenean eta kudeaketan oinarrituko du bere analisia. Balioaren lan teoria alde batera lagako dute autore neoklasikoek, eta horren ordez eskaintza (produkzio kostuak) eta eskariaren (utilitatea edo «asebetetzea»)
|
hartu
emanetan oinarritzen den teoria proposatuko dute. Analisia, hortaz, trukebalioan oinarrituko da, pertsonen arteko harremanak gauzen arteko harremanetara murriztu egiten diren prezioen teoria baten bitartez.
|
|
Ikuspegi horren arabera, EEk sistema global mugatu baten azpisistema gisa ulertzen du ekonomia. Baliabide naturalen (energia, materialak, ura, lurra) eta ingurumen inpaktuen arteko oinarrizko elkarreraginak ikusten ditu, eta ekonomia sistema irekitzat jotzen du, ekonomiak bere inguruarekin dituen energia eta materia
|
hartu
emanak etengabeak diren heinean. Zentzu horretan, EEk metabolismo soziala estudiatuko du, eta, beraz, giza ekonomiaren energia fluxuak eta material zikloak kontabilizatu egingo ditu; halaber, denbora ekonomikoaren eta denbora biogeokimikoaren arteko diferentziak aztertuko ditu, eta espezie bizidunek gizakiekin duten koeboluzioa ere ikasiko du.
|
|
Aipatu bezala, EEk ekonomia sistema irekitzat jotzen du, bere inguruarekin energia eta materiala aldatzen edo trukatzen dituen heinean. Sistema ekonomikoaren eta ingurumen sistemaren arteko elkarrekiko mendekotasuna nabaria da eta horien arteko
|
hartu
emanak begi bistakoak dira; sistema ekonomikoa sistema naturalaren edo Biosferaren azpisistema dugu (ikusi 1.4 irudia).
|
|
Egungo globalizazioaren testuinguruan, mundu mailako ia ekonomia nazional guztiak irekiak dira, nahiz eta irekiera maila ezberdinetakoak dauden. Bestetik, ekonomia itxi batek ez du inongo
|
hartu
eman ekonomikorik izango atzerriarekin, eta terminoa zorroztasunez erabiltzen bada, autarkia ekonomikoa izango litzateke ekonomia itxi bakarra zentzu horretan.
|
|
Alegia, Ekologia Industrialak industria sistemak beren lurralde inguruan eta inguru biofisikoan integratu egiten ditu, beren koeboluzioa aztertzeko asmoz. Hala, Ekologia Industrialak arreta jartzen du hondakinak sortzen dituzten askotariko sistemen metabolismoan eta horiek beste sistemekin (bai natural bai monetizagarriak) duten
|
hartu
emanetan; hortaz, aztertuko du zein puntutaraino metabolismo horien material eta energia fluxuak bateragarriak diren ekosistema biolo gikoekin. Beraz, sistemok efizientzia terminotan zein ekosistemekiko bateragarri
|
|
Sare sozialek eskatzen duten
|
hartu
eman informalean, aldiz, euskalkiek ez dute ia presentziarik. Informaltasun hori kode aldaketa estrategiko baten bidez eraiki da:
|
|
Bideo horietan aldarazten eta uztartzen dituzte beste batzuek sortutako testuak. Youtuberrak produktuetan, esaterako, maiz entzun, irakurri eta ikus daitezke beste ikus entzunezko testu batzuekiko
|
hartu
emanak.
|
|
Guztiak, broadcast audientziaren kasuan bezala, balizko ikusle edo kontsumitzaileak: Gazteako sare sozialen kudeatzaileak ezin du aurreikusi audientziako zein kidek irakurri, ikusi edo komentatuko dituen haren ekarpenak, ezta eginiko bidalketa edo txio jakin batek
|
hartu
emana bideratuko ote duen ere.
|
|
Facebook eta Twitterrek aldi berean publiko eta pertsonalak diren komunikazio espazio berriak ekarri dizkio Gazteari; gazteekiko
|
hartu
eman idatzi, publiko eta aldi berean «pertsonala». Irratitik zekartzan Gazteak azken bi ezaugarri horiek:
|
|
mugimenduko partaide diren norbanakoen familia, lagun zein lankideek osatzen duten sare naturaletatik abiatuta, herriz herriko sareetan antolatzea edota sare sozialetako komunitateak eraikitzea lortu dute. Baita bestelako herri batzuetako sareekin
|
hartu
emanak lantzea ere, esaterako, Kataluniarekin edo Eskoziarekin?.
|
|
zalantzarik gabe, mobilizazio lokala da Gure Esku Dago, Euskal Herrikoa. Baina, bidean,
|
hartu
eman globalak ere lantzen ditu nazioarteko bestelako herri batzuekin.
|
|
Latitude kontsultari enpresak 2012an berritzaile goiztiar(, early adopters?) direlakoei eginiko galderaren erantzunen bi ale ditugu goiko horiek (Latitude, 2013). Nazioarteko galdetegi baten erantzunak dira eta, The future of storytelling izeneko bi txostenetan Latitudek plazaratutako gainerakoekin batera, agerian uzten dute errotik aldatu dela azken urteotan audientziak medioen storytellingak eta edukiak kontsumitzeko era, baita eduki eta narrazio horiekin izan nahi duen
|
hartu
emana ere.
|
|
istorioa aberasteko aukera izan nahi dute, plataforma desberdinak baliatu edozein unetan eta lekutan istorioaren pertsonaia edo gertaeratan gehiago murgiltzeko. Istorioan eragiteko gogoa agertzen dute, narrazioaren munduarekiko
|
hartu
emana izateko. Eduki irekia nahiago dute, audientziaren parte hartzea sustatzeko diseinatua.
|
|
2012an berritzaile goiztiar horiek agertu zituzten kontsumo eta esperimentatze eskakizun horietako asko audientzia orokorren eskakizun bihurtzen ari dira urte gutxian. Teknologiak erabat aldatu du media edukiarekin guztiok dugun
|
hartu
emana: Gailu digitalen (telebista, smartphoneak, tabletak, bideo-joko kontsolak) eta Internetarako sarbideen ugaltzeak 24/ 7 konektabilitatea orokortu du:
|
|
Garapen teknologikoak zeharo aldarazi du edukiarekiko dugun
|
hartu
emana, batez ere 1 irudiko denbora lerroan 2004 urtetik sortu diren sare harremanetarako eta edukiak banatzeko aplikazioek (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Vimeo). Web 2.0 aplikazio horiek ekoizle eta banatzaile izateko aukera eskaintzen diote audientziari, gorago aipatu ditugun fan komunitateetako hartu emana guztiz errazten dioten bitartean.
|
|
Garapen teknologikoak zeharo aldarazi du edukiarekiko dugun hartu emana, batez ere 1 irudiko denbora lerroan 2004 urtetik sortu diren sare harremanetarako eta edukiak banatzeko aplikazioek (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Vimeo). Web 2.0 aplikazio horiek ekoizle eta banatzaile izateko aukera eskaintzen diote audientziari, gorago aipatu ditugun fan komunitateetako
|
hartu
emana guztiz errazten dioten bitartean.
|
2017
|
|
Irakaslearen figurari dioten errespetua dela eta, ez dute gaiari buruzko aipamenik egiten. Hala ere, euren ezinegona adierazten dute, nirekin
|
hartu
emanetan jartzeko bide bakarra elkarrizketa hau bera burutzeko erabilitakoa baita.
|
|
Ikasle migratzaileen iritziak ezagutzea eta irakasleenekin konparatzea. Horrela, sakonago ulertuko ditugu egungo
|
hartu
eman pedagogikoetatik sortzen diren zenbait tentsio eta dilema.
|
|
Erantzun eta gero bildutako informazioari dagokionean, ikaslearen kultura maila oso kontuan eduki behar dugu, ikasle migratzaileek irakaslearekin garatu duten
|
hartu
eman mota analizatzeko garaian, batez ere. Ikasle mota honentzat autoritate handiko figura da irakaslea, zeini errespetua ere neurri horretan berean zor zaion.
|
|
Oroitzapen kolektiboa gizabanakoek taldeetan ahoz transmititutako prozesuen bitartez sortzen da, eta bizi izandako gertakizunen inguruan banakako esperientzien
|
hartu
emanaz eragiten da. Páezek (2001) dioenez,, memoria kolektiboa gertaera historiko batez sortutako eta partekatutako irudia da?
|
|
Hirugarrenik, eta azkenik, hutsune handi bat gainditu beharrean gaudela ere aipatuko dut; bada, espetxea genero ikuspegitik aztertzerakoan, gabezia nabarmenak egon dira boterearen eta erresistentziaren arteko
|
hartu
emanei dagokienez, eta, ondorioz, emakumezko atxiloen agentzia gehienetan gutxietsia nahiz ezkutatua izan da. Nire planteamenduaren arabera, behin eta berriro utzi dira alde batera kartzelaratutako emakumeen ekintza gaitasuna eta transformazio ahalmena; salbuespenak salbuespen (Bhavnani eta Davis, 1996; Bosworth, 1999; Nari eta Fabre, 2000; Ribas et al., 2005), haien trebetasunak ez direlako aintzatetsi, ez baloratu, edota, are gehiago, zenbaitetan, ez direlako imajinatu ere egin.
|
|
Berez sare sozial modura hartzen ez diren hainbat sare ere kontuan hartzea erabaki zen ikerketa honi begira, Whatsapp eta Youtuberen arrakasta ikusita (IAB, 2016; GEB, 2016; ORS 2015). Bi sare horiek
|
hartu
emana sustatzen duten sareak ditugu, nahiz eta sare sozial moduan ez dauden kontsideratuta. Hala ere, azpimarratu beharra dago urtero burutzen diren ikerketek erakutsi dutela sare sozialen erabilera epe motzera oso azkar aldatzen dela, adibide modura izanik Tuentiren arrakasta eta hondoratzea urte gutxiren ostean (IAB, 2016; ORS 2015).
|
|
Honi gehituz, gazteak direla sare sozial modakoa zehazterako orduan abangoardia direnak, teknologia hauekiko daukaten atxikimenduak emandako estatusari etengabe konektatua egotearen ezaugarria gehituz. Hortaz, sare sozialak gazteen esparru propio modura kontsideratu genitzake, muga fisikoak apurtzen dituzten esparruak izanik,
|
hartu
emanak mundu birtualean garatzen direlako eta konexioa edozein tokitik egin daitekeelako, lagunarte birtuala eskuan txertatuz.
|
2019
|
|
Bi proteinen arteko
|
hartu
emana hobeto ulertu nahian FlbE ren parte hartzea ikertu nahi izanda. Azterketa bioinformatiko desberdinak erabiliz, FlbE proteinaren sekuentziaren barruaneremu desberdinak daudela ikusi da.
|