2005
|
|
Prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku
|
handiagoa
dute hezkuntza duten emakumeenek baino bi aldiz gehiago.
|
2006
|
|
Desfase hori hiru faktorek eragiten dute: eremu publikoko diru sarrerak handiagoak dira erabat; lanorduak txikiagoak dira, eta enplegu publikoak eragin
|
handiagoa
du hezkuntza maila, antzinatasun eta kualifikazio handiagoko soldatapekoen artean. Txostenak azpimarratzen du sei gizonetik bat, lau emakumetik bat eta hiru unibertsitate tituludunetatik bat enplegatu publikoak direla.
|
2009
|
|
Portaera hori gainerako europarren antzekoa da. Hala ere, espainiarrek joera
|
handiagoa
dute hezkuntzaren helburu nagusia “gizartean bizitzeko eta aldaketetara egokitzeko prestatzea” dela ulertzeko, eta ez “lanbide karrera baterako prestatzea”. Etxeko lanak egiteko laguntza Azterlanaren arabera, elkarrizketatutako gurasoen erdiak baino gehiagok seme alabei etxeko lanak egiten laguntzen die, duela zortzi urte baino askoz gehiago (%36).
|
2010
|
|
Motibaziorik gabeko ikasle batek ikasteko interes txikiagoa du, ez du ezagutzetarako erabilgarritasunik aurkitzen eta, ondorioz, eskolak bere esku jartzen dituen ikasteko bideak baztertzen ditu. Ikasle motibatu batek, ordea, probabilitate
|
handiagoa
du hezkuntza helburuak lortzeko, bere ustez eskola gaitasunak eskuratzeak dakarren ahaleginak zentzua baitu. Nor da ikasleak motibatzeko arduraduna?
|
2011
|
|
Ikus entzunezko edo informatikako edukiak deskodetzeko gaitasun kritikoak zerikusi
|
handiagoa
du hezkuntza maila orokorrarekin, ikus entzunezko prestakuntza edo jarduerarekin baino. Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola ikus entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino.
|
2012
|
|
Norberaren ibilbideak zerikusi handia du hezkuntza sistemaren balorazioarekin: emaitza akademiko onak dauzkatenek joera
|
handiagoa
dute hezkuntza sistemarekiko ikuspegi positiboak adierazteko. Badirudi erakundea norbanako horien neurrira egina dagoela.
|
2014
|
|
Hala ere, ez dirudi desira horren noranzkoak lotura zuzenik duenik gorputzaren elementueratzaileekin26». Beste modu batera esanda, maskulinitatea, feminitatea etahomo edo heterosexualtasunerako jarrerak garatzeko orduan, naturak bainoaskoz garrantzi
|
handiagoa
du hezkuntzak. Hamarkada bat geroago, John Hopkinsunibertsitateko ikertzaile talde batek, hain zuzen ere, John Money psikologoak etaJohn eta Joan Hampson psikiatrek, intersexudunen ikerketari ekin zioten berriroere.
|
2021
|
|
Diziplinartekotasunaren eta zeharkakotasunaren beharrak geroz eta indar
|
handiagoa
du hezkuntza komunitatean, baina beste printzipio askorekin gertatzen den moduan, plano teorikoan esaten denaren eta errealitatean gertatzen denaren arteko arrakala txikitzeko ahaleginak egin behar dira oraindik orain. Izan ere, eredu konpetentzialak eta lege markoak lehenesten duten printzipioa da, baina hainbat zailtasun aurkitzen ditu egunerokoan, BHn batik bat, eta horrek ez du errazten metodologia aktiboen gelaratzea.
|
2023
|
|
Orain arte aipatutako guztia kontuan hartuta, eta digitalizazioa arrazionalizatzeko helburuarekin, gero eta indar
|
handiagoa
dute hezkuntza jardun hauek askotariko hezkuntza sistema eta ikastetxeetan:
|