Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎Prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku handiagoa dute hezkuntza duten emakumeenek baino bi aldiz gehiago.
2006
‎Desfase hori hiru faktorek eragiten dute: eremu publikoko diru sarrerak handiagoak dira erabat; lanorduak txikiagoak dira, eta enplegu publikoak eragin handiagoa du hezkuntza maila, antzinatasun eta kualifikazio handiagoko soldatapekoen artean. Txostenak azpimarratzen du sei gizonetik bat, lau emakumetik bat eta hiru unibertsitate tituludunetatik bat enplegatu publikoak direla.
2009
‎Portaera hori gainerako europarren antzekoa da. Hala ere, espainiarrek joera handiagoa dute hezkuntzaren helburu nagusia “gizartean bizitzeko eta aldaketetara egokitzeko prestatzea” dela ulertzeko, eta ez “lanbide karrera baterako prestatzea”. Etxeko lanak egiteko laguntza Azterlanaren arabera, elkarrizketatutako gurasoen erdiak baino gehiagok seme alabei etxeko lanak egiten laguntzen die, duela zortzi urte baino askoz gehiago (%36).
2010
‎Motibaziorik gabeko ikasle batek ikasteko interes txikiagoa du, ez du ezagutzetarako erabilgarritasunik aurkitzen eta, ondorioz, eskolak bere esku jartzen dituen ikasteko bideak baztertzen ditu. Ikasle motibatu batek, ordea, probabilitate handiagoa du hezkuntza helburuak lortzeko, bere ustez eskola gaitasunak eskuratzeak dakarren ahaleginak zentzua baitu. Nor da ikasleak motibatzeko arduraduna?
2011
‎Ikus entzunezko edo informatikako edukiak deskodetzeko gaitasun kritikoak zerikusi handiagoa du hezkuntza maila orokorrarekin, ikus entzunezko prestakuntza edo jarduerarekin baino. Baina, ulertu behar da prestakuntza edo jarduera berezi horrek gehiago erantzuten diola ikus entzunezko bitarteko teknikoen erabilerari, sormenaren erabilerari baino.
2012
‎Norberaren ibilbideak zerikusi handia du hezkuntza sistemaren balorazioarekin: emaitza akademiko onak dauzkatenek joera handiagoa dute hezkuntza sistemarekiko ikuspegi positiboak adierazteko. Badirudi erakundea norbanako horien neurrira egina dagoela.
2014
‎Hala ere, ez dirudi desira horren noranzkoak lotura zuzenik duenik gorputzaren elementueratzaileekin26». Beste modu batera esanda, maskulinitatea, feminitatea etahomo edo heterosexualtasunerako jarrerak garatzeko orduan, naturak bainoaskoz garrantzi handiagoa du hezkuntzak. Hamarkada bat geroago, John Hopkinsunibertsitateko ikertzaile talde batek, hain zuzen ere, John Money psikologoak etaJohn eta Joan Hampson psikiatrek, intersexudunen ikerketari ekin zioten berriroere.
2021
‎Diziplinartekotasunaren eta zeharkakotasunaren beharrak geroz eta indar handiagoa du hezkuntza komunitatean, baina beste printzipio askorekin gertatzen den moduan, plano teorikoan esaten denaren eta errealitatean gertatzen denaren arteko arrakala txikitzeko ahaleginak egin behar dira oraindik orain. Izan ere, eredu konpetentzialak eta lege markoak lehenesten duten printzipioa da, baina hainbat zailtasun aurkitzen ditu egunerokoan, BHn batik bat, eta horrek ez du errazten metodologia aktiboen gelaratzea.
2023
‎Orain arte aipatutako guztia kontuan hartuta, eta digitalizazioa arrazionalizatzeko helburuarekin, gero eta indar handiagoa dute hezkuntza jardun hauek askotariko hezkuntza sistema eta ikastetxeetan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia