Emaitzak: 6
2005 | ||
Neskatilak hezteak “haurren bizitza asko salbatzea esan nahi du”, dio José Miguel Contrerasek, GKEaren Espainiako ataleko lehendakariak. Nazioarteko adierazleen arabera, prestakuntzarik gabeko amen seme alabek hiltzeko edo desnutriziorako arrisku | handiagoa dute bigarren hezkuntza edo goi mailako hezkuntza duten emakumeen seme alabek baino. Erdi mailako herrialde pobre batean eta 20 milioi biztanle dituen herrialde batean, neskentzako eskola irakaskuntzak urtero bost urtetik beherako 60.000 haurren bizitza salbatzea ekarriko luke. | |
2009 | ||
Mutilik ez duten eskoletan ikasten duten neskek errendimendu | handiagoa dute Bigarren Hezkuntzan eskola mistoetara joaten direnek baino. Hala dio Erresuma Batuan egindako azterlan zabal batek, non gizonezkoak edo emakumezkoak bakarrik diren zentro ugari baitaude. | |
Bigarren bide batek dermioaren ipar ekialdea ezagutzeko aukera emanen lioke bisitariari. Birigarako haitza eta inguruak ezagutzeko aukera emanen luke ibilbidearen lehen zatiak eta, ahuntz etxea eta ingurua malda | handiagoa duen bigarrenak. Ibiltariek Ornako iturria eta Metaliturri bisitatzeko aukera izanen lukete, baita Birigarako zabaleko putzua ere. | |
2011 | ||
Haragi gorriak neurriz jatea justifikatzen duen beste arrazoi bat da eguneroko kontsumoa 2 motako diabetesa garatzeko arrisku handiagoarekin lotzen dela. Elkarte hori arrunta da bai prozesatu gabeko haragi gorrirako bai prozesaturako, baina arrisku | handiagoa du bigarrenerako. | |
2021 | ||
Izendatzeko modu horrek baditu zenbait akats aski agerikoak. Alde batetik, ordena jakin bat iradokitzen du egiturazko kasuen artean, eta, bestetik —eta garrantzi | handiagoa du bigarren kontu honek— NOR galde izenordainak barnean hartu nahi edo behar lituzke hor ZER izenordainari dagozkionak ere (eta ZER izenordainari dagokion hori, bestalde, izen sintagmaz nahiz askotariko perpausez osatua izan daiteke, perpaus osagarrien kapituluan ikusiko dugun bezala: ikus § 30.1.1). | |
2023 | ||
Guztira 258 milioi haur, nerabe eta gazte (munduko guztizkoaren %17) ez dira eskolara joaten munduan. Eta, nahiz eta egia den lehen eta bigarren hezkuntzaren amaiera hobetu egin dela, bide luzea geratzen da egiteko, eta azterlanak adierazten du «Europan eta Ipar Amerikan izan ezik, etxe aberatsenetako nerabeek hiru aldiz probabilitate | handiagoa zutela bigarren hezkuntzako lehen zikloa amaitzeko etxe pobreenetakoek baino». — Eta Espainian? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
handi | 6 (0,04) |
Lehen forma
handiagoa | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Consumer | 4 (0,03) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Guaixe | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
handi ukan | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
handi ukan bigarren | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |