2005
|
|
" Guztira euskal giroan bizi ginen. Jakin ere, ofizialki giroa erdalduna bazen ere,
|
guztiek
zekiten euskaraz" genuen elkar eta kanpotar apurrak ere, bertakotuak zeuden. Guztira euskal giroan bizi ginen.
|
|
Guztira euskal giroan bizi ginen. Jakin ere, ofizialki giroa erdalduna bazen ere,
|
guztiek
zekiten euskaraz eta esnesaltzaileekin eta egunero merkatura zetozen baserritarrekin, ez genuen euskaraz baizik egiten.
|
2009
|
|
" Gauza da kasu batzuk alde batera utzita, ni erlazionatzen nintzen pertsona
|
guztiek
zekiten euskaraz hitz egiten, baina gaztelaniaz hitz egiteko joera hartu genuen eta hau gaur egun ere mantentzen da". horrek, eskola eremuaz gain, gizarteko beste arlo batzuetan dituen funtzioekin. Ikuspegi horren arabera, hizkuntza bakoitzari ematen zaizkion balioek eta haiek ikasteko motibazioek lotura nabarmena izan dezakete jarrerekin, erabilerekin, egokitzapen pedagogikoarekin eta kultura nortasunarekin.
|
|
" Hasiera hasieratik espazio eta egoera guztietan erabiltzen nuen euskara, baina urteekin erdararen erabilera nagusitzen joan da lagunartean, jatetxean, aisi aldian". " Gauza da kasu batzuk alde batera utzita, ni erlazionatzen nintzen pertsona
|
guztiek
zekiten euskaraz hitz egiten, baina gaztelaniaz hitz egiteko joera hartu genuen eta hau gaur egun ere mantentzen da"
|
2011
|
|
Hala ere, aitortu du ikuspuntu horrek ere ñabardurak dituela: «Praktikan ez erabiltzea euskarari aurka egitea da, nolabait».Ez da gaitasun arazoaIkerketan parte hartu duten nerabe
|
guztiek
badakite euskaraz, guztiek hartzen baitute parte Kultur Kabia enpresak sustatutako Harrapazank aisialdi programan. «Kontua ez da euskaraz egiteko gaitasunik ez dutela, guk lagun taldean sartutako zirikatzailearekin primeran moldatu baitira euskaraz.
|
2012
|
|
Lekandape ikastetxean egindako Branka diagnosiaren emaitzen zatia hau da, euskararen indarberritze planik gabe ezagutza eta erabileraren artean, gehienetan, 20 puntuko aldea, gutxi gora behera, egoten dela. demagun herri batean biztanleriaren %20k dakiela euskara, bada, herri horretako erabilera indizea 0tik oso hurbil egongo litzateke. Araka ditzagun sakonago diagnosiaren emaitzak ikastetxe honi buruz arestian egin dugun baieztapena zertan oinarritzen den ikusi ahal izateko. zuzendaritzako kide
|
guztiek
dakite euskara. hau da, ahoz zein idatziz erabiltzeko gaitasuna dute, beti ez dute horretarako aukera, ordea; sarri, aurrez aurre daukaten solaskidea ez da euskaraz jarduteko gai, horregatik zuzendaritzakoei dagokie euren jarduna solaskidearen gaitasunetara egokitzea. Irakasleen artean, berriz, denak dakite eta euren jardun osoa euskaraz aurrera daramate.
|
2018
|
|
Ez. Herriko erretorearen ardurapean katixima ikastea izan da luzaroan euskaraz alfabetatzeko bidea, eta horrela, Ipar Euskal Herriko ume
|
guztiek
bazekiten euskaraz irakurtzen eta idazten hein batean; 1903tik aurrera, ordea, Estatuak debekatu egin zuen irakaskuntza hori. Broussainek katiximaren aldeko ekimen zabal batean hartu zuen parte, baina arrakasta barik.
|
|
339). Beraz, Lekuonaren arabera, 1900 urtea baino lehen jaiotako ia
|
guztiek
zekiten euskaraz; 1900 eta 1910 artean jaiotako erdiak ulertzeko eta pixka bat hitz egiteko gai ziren. Ikusiko dugunez, datu horiek bat datoz guk erroldatik hartu ditugunekin.
|