2003
|
|
edozein gizon eta emakumeren duintasuna ta handitasuna aintzat hartzen, edozein umetxu Jaungoikoaren antz eta iruditzat eta Jesusen anaiatzat hartzen. Jaungoikoa alde batera itxi dauan
|
gure
gaurko gizarte honek ez ete dau galdu, bide batez, umeak maitatzea, gaixoak eta zaharrak behar dan lez estimatzea?
|
2005
|
|
Eta zergatik diosku definizioak ipuinak umeei kontatzen zaizkiela? Argi eta garbi ipuin mota jakin batez ari da, ipuin harrigarriaz, ahozko mundutik etorri zaiguna eta
|
gure
gaurko gizarte honetan ume literaturaren eremuan lotu dena.
|
2006
|
|
Tira, ezer izatekotan ere, ondoriozko ikasbide merkea dik, guztiz erreakzionarioa gainera bera, atzeratua, atzerakoia, lerdoa eta ustela hori ere: pertsona normal eta esanekoak behar dugula izan,
|
gure
gaurko gizarte nahasi honi mesede egiteko prest ahal dugun neurrian. Horixe duk behintzat irakurleari hain aspergarri, gogaikarri eta gorrotagarri egiten zaion hire kontalari zozo horrek tarteka, bere burua hala pertsonaien nola irakurlearen gainetik jarrita, adierazten duena.
|
2009
|
|
Txiste txarra dirudi, baina kontuak badu mamirik. Batetik,
|
gure
gaurko gizartean giltzarri izan baitaiteke ondo janztea eta itxura zaintzea, inoiz ez bezala. Bestetik, zer jantzi aukera askoz zabalagoa dugulako, eta desesperazioa ere aktiba daiteke armairua ireki eta mendebaldar tipikoak duen trapu kopurua ikustean (euretako asko birritan erabiliko ditu).
|
2012
|
|
Nik ere, Julen Orbegozok erabiltzen duen garraio bide bera baliatzen dut. Berak aurreko zutabe baten ongi adierazi bezala, abiadura salbu,
|
gure
gaurko gizartean nagusi diren balio indibidualisten isla den trena. Bertan doazen bidaiariak ahalik eta nasaien eta isolatuen joan nahi izaten dute, bakoitza bere munduan.
|
|
Nik ere, Julen Orbegozok erabiltzen duen garraio bide bera baliatzen dut. Berak aurreko zutabe baten ongi adierazi bezala, abiadura salbu,
|
gure
gaurko gizartean nagusi diren balio indibidualisten isla den trena. Bertan doazen bidaiariak ahalik eta nasaien eta isolatuen joan nahi izaten dute, bakoitza bere munduan.
|
2016
|
|
Elementu kimikoak, banan bana harturik iker daitezkeen bezala, honela ideia eta balioak ere banan bana harturik ikertu behar dira, zein onura eta kalte dakartzaten ikusteko, zein zeinekin bateragarri eta zein zeinekin bateragaitza den ikertzeko. Ezaupide horretan oinarrituta askoz argiago ikus daiteke
|
gure
gaurko gizartearen ajeen jatorria, askoz argiago ikus daiteke, etorkizunean nahi dugun gizartea iristeko zein osagarri bildu eta zein neurritan nahasi behar ditugun.
|
2018
|
|
Bestela, produkzioan, artistei lanerako aukerak eman eta giro egoki bat sortzen,
|
gure
gaurko gizarteari buruz hausnartzen, artearen beraren egitekoaz galdezka, etengabe eta isilean, ondo ari dira instituzio batzuk, txikienak: Azala, Bulegoa, consonni, Okela, La Taller, Erredakzioa eta, batez ere, Uharte Zentroa.
|
2022
|
|
Argi dago denboraren kontzeptuaren adiera ezberdinek errealitatearen ikuspegi ezberdinen konfigurazioan parte hartzen dutela. Zymunt Bauman ospe handiko soziologoak deskribatu zuen ondoen
|
gure
gaurko gizartearen denboraren kontzeptua. " Denbora likidoa", atzamar artetik ihes egiten diguna eta non ezerk irauten ez duen.
|
2023
|
|
Hau da,
|
gure
gaurko gizarteko beste hizkuntzekin eta kulturekin batera eraiki behar dugun komunitateak eta elkarbizitzak euskara ardatz izatea nahi badugu, beharrezkoa dugu euskara ere ardatz izango duten hizkuntza estrategiak birpentsatzea. Hain justu, euskaratik inklusiboak izango diren gizarteratze prozesuak ziurtatuz, elkarrekiko mendekotasuna garatuz eta kulturartekotasunetik elkar elikatuz.
|