2001
|
|
Poesia honen efikazia ez dator soilik bere joera dramatikotik, badu arrazoi sakonagoa ere. Ez delako hemen erromantizismoaren karikatura eta bizipen bortitza elkarren buruz buru jartzen, hemen
|
gure
gaurko kulturaren eta kultura iraultzailearen zutabe diren elementu biziak kontrajartzen zaizkio bizitzari. Poemak adierazten duena, azken finean, bizitzaren eta literaturaren arteko amildegia da.
|
2002
|
|
Euzko Olerti Eguna gaz, alegia. Egun aretako buruzagiak gure artetik egaz egin dau ta, arentzat bedi
|
gure
gaurko gomuta zintzoa arentzat gure oroipen gozoa arentzat gure gorasarre maitekorra.
|
2003
|
|
AZKEN ESKARIA. " Gernikako Arbolaren" bertso batzukaz, azken bertsoekin amaitu nahi neuke neure berbaldi hau,
|
gure
gaurko egoera honentzat be egokiak eta berebizikoak dira ta:
|
|
Beste gauza guztien aurretik, hara zer dinoskuen gure gotzainak: " Kristinaua ezin daiteke bizi bere munduko arazoetatik aldenduta; kristinauak asko emon leio, eta emon behar deutso,
|
gure
gaurko mundu honeri". Horregaitik, ba, lotan eta ameseta gozotan barik, barruraino sartuta bizi behar dau benetako kristinauak, gaurko munduko arazo astun eta larri guztietan.
|
|
Beste hainbat gauza, baina
|
gure
gaurko jardunaldiak be bere neurria dauka ta, gaurkoagaitik hementxe amaitu dogu.
|
|
Aurreko hitzotan, gain gainetik eta azaletik bada be, gure egoera ilunaren alderdi batzuk aitatu doguz, San Inazioren laguntasuna eskatu nahirik. Baina gure santuak erakutsi ederrik emoten deusku guztioi,
|
gure
gaurko une larri eder honetan Jaunari behar danez erantzun deiogun. Gure bizitza osoa bidekurutze baten antzekoa da:
|
|
Eta ze indar eukan orduan gure euskal gizarteak burruka hori aurrera eroateko? Non egozan orduan
|
gure
gaurko ikastolak, irratiak, ikastetxeak, aldizkari eta egunkariak, euskal gobernuaren laguntza eta eragina.... Azken 20 urteotan ikusi eta ikusten doguna, noren gau ameseta gozoetan agertu zan urte ilun eta garratz hareetan?
|
|
edozein gizon eta emakumeren duintasuna ta handitasuna aintzat hartzen, edozein umetxu Jaungoikoaren antz eta iruditzat eta Jesusen anaiatzat hartzen. Jaungoikoa alde batera itxi dauan
|
gure
gaurko gizarte honek ez ete dau galdu, bide batez, umeak maitatzea, gaixoak eta zaharrak behar dan lez estimatzea?
|
|
Bide batez,
|
gure
gaurko Euskal Herri maitea bihotz bihotzean eta begien aurrean dogula.
|
|
eleiz agintariak. Euron agintaritza ez dator herriagandik, Kristogandik baino (baina herriaren onerako, ez euren onerako);
|
gure
gaurko Eleizeak holako zerbitzari asko behar ditu, baina, batez be, on onak: apalak, pobreak, Jaungoikozale sutsuak, jakitunak, herria maite dabenak, euren bizi osoosoa kristau herriaren alde emoten dakienak.
|
2004
|
|
Eta hango soinu, kantu, dantza, edari, barre algara, esku zarta, eupada, zirri ta mila kolorezko argi, jantzi ta suge paperek ez dute azkenik izaten. Hantxe egoten da
|
gure
gaurko gazteria ere, gazteria berrizalea.
|
2005
|
|
gurean nahiko genero berria izatea, genero bihurri eta batzuetan zehaztugabea izatea, etengabe bilakaeran egotea, eta beharbada bere gainean zelanbaiteko aurreiritzia zabaldu izana (genero txikia eleberriaren aldean, tradizioko ipuingintzaren eta ipuingintza modernoaren arteko nahastea...). Dena dela, une honetan badugu corpus zabal bat, ipuin batzuek itzelezko emaitzak lortu dituzte eta
|
gure
gaurko talaiatik orain arte izan duen bilakaera dagoeneko azter dezakegu. Heldutasunera heldu den generoa da, egon badaude ere.
|
|
Eta zergatik diosku definizioak ipuinak umeei kontatzen zaizkiela? Argi eta garbi ipuin mota jakin batez ari da, ipuin harrigarriaz, ahozko mundutik etorri zaiguna eta
|
gure
gaurko gizarte honetan ume literaturaren eremuan lotu dena.
|
|
Bainan egia osoa errateko, aitortu behar dut demokrazia badela
|
gure
gaurko Elizan oraino. Serora eta fraile ordenetan, zuzendariak hautatuak dira kide guzien bozez.
|
2007
|
|
aldaketa ekonomikoak, gerla zibilak, euskararen eta euskal kulturaren lanketa eta errepresioa, nafartasuna eta euskaltasunaren arteko eztabaida faltsua... Eta, azkenean, Ameriketarako emigrazioa, ia mende eta erdi inguruan euskal gizartean erroturik iraun duen fenomenoa, garrantzitsua bezain ezezaguna
|
gure
gaurko ikuspegitik. Han, Atlantikoaz bestaldean, Euskal Herri berriak loratu eta garatu ziren:
|
2022
|
|
Argi dago denboraren kontzeptuaren adiera ezberdinek errealitatearen ikuspegi ezberdinen konfigurazioan parte hartzen dutela. Zymunt Bauman ospe handiko soziologoak deskribatu zuen ondoen
|
gure
gaurko gizartearen denboraren kontzeptua. " Denbora likidoa", atzamar artetik ihes egiten diguna eta non ezerk irauten ez duen.
|
2023
|
|
Orain era batekoak gara, gure aurrekoak era batekoak izan diralako. Dana dago lotuta, hari batek batzen ditu gure arbasoak
|
gure
gaurko bizimoduagaz, eta horren barri emoten ahalegindu gara material honen bitartez.
|