Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2000
‎Antzeko zerbait dugu eginkizun geure kulturarekin. Betidanik jakinizan dugu gure Euskal Herriko kultura bagenuela. Orain sakonagoaztertuta, parametroak eta edukiaren egitura marraztuz gero, hobeki erabiltzeko etagaratzeko aukera dugu.
2003
‎Baina Urkiolako eleiza honen ardurea dauken abade txalogarriok, azken urteotan, gure Euskal Herri maitearen premina handiren bat jarri ohi deuskue begien aurrean, kristau alkarte lez hori gogo bihotzetan hartu eta, gaurko egun honetan eta aurrerantzean, premina hori gure otoitz sutsu eta jokabide bihurtu daiten. Aurten, gure arteko lanik ezaren arazo larria jarri nahi izan deuskue aurrean.
‎Boiseko euskaldunen abesbatzak abestu eban mezea, eta dantzariak be parte hartu eben, ganoraz egin be. Ha lako meza ederrik emon ete zan aurton gure Euskal Herri osoan San Iñazioren omenez. Beste hau be esan beharra dago:
‎gotzain honen denporan (5 urte egin zituan guztira Bizkaian,), Erromako lehenengo Bulatik hasita, eleiz agiri ofizialik gehienak erderaz eta euskeraz argitaratu ziran Bilbo eleizbarrutiko Boletinean. Ez da, ez, gauza handia, baina gure Euskal Herriko zein erakundetan egiten zan orduan beste horrenbeste?
‎Egi eder honen argitara zuzendu deuskue gure Euskal Herriko gotzainak aurtengo Garizumako deia: " Behartsuak Eleizeari deadarka!" Behartsuak, preminan daukaguzan anai arrebak, horra hor Kristo biziaren aurpegia gure artean.
‎Eta gaur Kristo neke minez ondo ase ta betea: espetxeetako tratu txarrak eta torturak; gizonak gizona, anaiak anaia, aurretiaz eta hotz hotzik zelatan egon ondoren, defentsarako astirik emon barik kale bazterrean nahiz kale erdian tiroka hiltea (eta zenbat holako heriotza aspaldion gure Euskal Herri kurutzeratu honetan!); min biziak nahiz edozein geixok ohean josita eta aienaka daukazan hainbeste lagun. Bai, holako bakotxagan, Kristo agolinan dago gure artean, guk noiz lagunduko zain.
‎· Gai asko aukeran: Garizumea, azken Kontzilioaren irakatsiak, Aita Santuaren berbea, gure Euskal Herriko gotzainen deia, norberaren bihozkadak.
‎Alta bada, duela berrogei bat urte, gure Euskal Herri xumea, bere bi nagusiek zinez odolustu ondoan, ehorztera zihoazelarik, jazarri zitzaien bortizki.
‎Ez gara orain hasiko kontatzen zer ondorio izan zuten, ondoko lauzpabost mendeetan, Erromako, Pariseko eta Valladolideko erreinuen arteko konkordatu horiek guztiek, Eliza osoaren edo gure Euskal Herrietako historia nahasiaren baitan.
‎Luis XVIII.a Frantziako eta Nafarroako erregearen denborako gosete hura ez zen bada azkena izan. 1846an, Luis Filipe frantses erregearen mendean ere, Europako ekonomiaren bilakaerak eraman zuen, Irlandatik eta gure Euskal Herri zokoraino, gisa bereko larrialdia: Gratien Ademaren paperetan aurkitu ditugu, Zaldubik berak eta Janbatista Elizanburuk, Larresoroko seminarioan, Betiri Santsen ohoretan, asmatu zituzten bertso berriak.
‎Erran dezaket, orobat, gure seminarioko urteetan, aita Wo ronieckik proposatzen zituen galde mota haien usainik ere ez zela heltzen gure Euskal Herriko ikastegietara. Gaurko berririk ez dut.
2005
‎Urte asko pasa ditugu baomendatorka. Alegia gure Euskal Herri honetako gatazkaren konponbidea bazetorrela errepikatzen. Eta behin eta berriz zapuztu zaizkigu ametsak.
‎Askotan ez gara ohartzen bertsotako ibiliak zenbateraino aberasten gaituen. Jakingo nuke gustura joan zen hilean zenbat euskaldunek izan zuen zoria gure Euskal Herri polikromatuan zehar hainbeste, eta hain bitxi ibiltzekoa. Politikaririk entzutetsuenek ez segur aski, esparru txikiagoan aritu baitira bozak biltzeko lanean, nahiz handiagora begiratzen dutela esan.
‎Gutxi sortzen duen eta ipar argirik ez daukan sektore bezala defini dezakegu. Teknologia berrien inguruko proiektuak, oro har, oraindik oharkabean ari dira gauzatzen gure Euskal Herri honetan. Erakuslehio dira oraindik gehiago, tresna baino.
‎– Jendeak jendeekin, beti hala izan duk gure Euskal Herri maitagarri hontan, ustegabea ekidinez eta sanoki.
2006
‎Bakea eta demokraziak ekarri ahal duen aldaketa politikoaren aurrean kokatzeko urratsak eman ditu herri honek. Egia bada ere gure Euskal Herri honetan errealitate oso ezberdinak egon badaudela, zalantzarik ez dago Euskal Herriaren etorkizun politikoaren inguruko eztabaida sakona gure lurraldearen eremu ezberdinetan zabalduta dagoela; bai Ipar Euskal Herrian, bai Araba Bizkaia eta Gipuzkoako eremuan, bai Nafarroan ere.
2007
‎behar dautzuet berehala aitortu ez naizela hoinbertze goretsia izaiteko. Ezen, zuen lanetan deus onik egitekotz, lagun bakochak behar lituzke jakin gure Euskal herriko mintzaira mota guziak. Eta nik erranen dautzuet lañoki ez dakizkatala batere ez Bizkaiako ez Gipuzkoako eskuara bereziak.
2009
‎Kontraera harrapatu nau idazteko gonbitak, gogorik gabe, nire gogo falta baino ez balitz! Nik uste halaxe sentitzen garela, okerreko hanka aurrean dugula eta pausoa ezin zuzendurik, gure Euskal Herri anormal hau normaltasun bidean ikusi nahi genukeen independentista euskaltzaleok.
‎Baina orain krisia gainditzea da garrantzizkoena, eta Europako hauteskundeak gainean ditugu. Espainolismoa eztitan, alderdi abertzaleak noraezean, eta herritarrok nekeak, axolagabeziak eta aisenahiak jota, gure Euskal Herri gutxi euskaldun eta gutxi burujabean. Kontraera!
‎Elgarri direlakotz bi gizon jazarri,/ gauza bat bera dute bi pusketan zarri;/ erakatxi nahi dut nik puskak elgarri,/ gure hizkuntza eta gure Euskal Herri/ konparatzen baitut izaite bateri.
2010
‎Une batetik bestera uretan aurkitzen zara eta uger egin behar dozu, bizitzan sarri jazoten dan lez. Dana dala, nik naziono arteko esperientzi apur bat baneukan, gure Euskal Herriko Probintzia Ameriketan, Indian eta Afrikan hedatua izan danez, eta mundu guztiko batzarren batzuetan parte hartua nintzanez.
‎Adur Irratia, hasiera hartan, lagun talde bat besterik ez zen, eta ezer emititzekotan beste Irratiren baten bidez egin behar zuen; kasu honetan Loiolaren bitartez. Horrez aparte, gure Euskal Herriko beste kontraesan bat nabarmendu zen orduan: gaztelania bai baina frantsesa ez zela ongi etorria hegoaldeko euskaldun askorentzat alegia.
‎Eskarmentuak eraman nau hartara. " Ilzahar" deitu zioten lehenago gure Euskal Herriko hainbat eremutan. Hala ageri da Nafarroako Damaso Intzaren Esaera Zaharretan, halaxe, bildu zuen baita hainbat lan isil osatu zuen Arantzazuko gure Kandido Izagirrek ere," Il zahar", bukatzen den ilargia, nahiz eta ponpoxoenean eta" talobeteenean" hortxe ilbetean dabilen.
2011
‎Gainera, erabaki horien atzean puritanismo nabarmena dago. Ai, gure Euskal Herri puritanoa! Puritaniso horrek emakumeen aurka egiten du:
‎Abade gaztea oraindino, odola bor bor, ametsak ugari, gure herriaren izatea eta kultura galzorian, gure Euskal Herriko Eleizan aginpidea ebenak, neurri batean behintzat, horri laguntzen, gu Eleizeak beste era batera jokatu behar ebalakoan... eta horra non agertzen dan abade lagun bat egoera horri aurre egiteko balio eikean eskutitz bat izenpetzeko eskabidea eginez. Gotzainei zuzendutakoa zan.
‎Javier Gurruchagak Orquesta Mondragón en lehen kontzertuen garaian ezagutu zuela idatzi zuen, 1979 inguruan, eta esperientzia musikal hura gure Euskal Herriko proposa­menik liluragarrienarekin eta iraultzaileenarekin batera gertatu zela, alegia, Euskadi Sioux aldizkariaren sorrerarekin batera.
2013
‎Gero, denok dakigu hemengo giro soziolinguistikoa zein den, orduan ba beno, badauzkagu giro euskaldunak, giro erdaldunak? Orduan baten batek interesa izanez gero Iparraldean euskara lantzea baino gaztelania lantzea edo biak lantzea, ba beno, aukera ere zango genuen, ze, beno, azken, azken finean gure Euskal Herri honetan hiru hizkuntza ditugu, eta beno, guk uste dugu ba hiruretan edo ez dakit maisuak izan genukeen, baina beno, pixka bat ba hori, saiatu, ezta. E, gauza izan komunikatzeko, hiru hizkuntzetan.
‎Badakit denon santu harturik ez dela gure Euskal Herri honetan ere; baina nik, bihotzez gogoratu eta goraldu nahi dut urrun honetatik Olaberriko seme argi, langile aspertezin eta kezkatia, Aitor Sarriegi bertsolari txapeldun beasaindarrak bera goralduz 2012ko urriaren 28an Urepelen bota zuen bertso hura gogora ekarriz, uste baitut bete betean datorkiola:
‎Urruñan sortu zauku gaur Berttoli, hastapenean ginelarik hogoi ta bi, denak kantu eta irri, hala nahi dugu bizi, maitatuz gure Euskal Herri.
‎Bizia aberatsa izan baduk ere, gelditzen zaik oino egin beharra, oraindik, ez baita askatua, gure Euskal Herri maitea.
2014
‎Orhi gainetik gure euskal herri antzerkia begiratzen diogularik, soa lerratzen zaigularik Salbatoreko juntara, gure dramak, jostatzekoa edota tragikoa sinbolikoak dira biak. Hau da gure herentzia txerrea zafratzez eta dantza puntuz, xilintx eta xirula soinuz, euskal oihuz edo kantuz lur honetan sartu zutena.
2015
‎Omenaldi liburu honen bidez gure Herri gizon handi baten ibilbidea eta berak bizi izan dauen aldia, batez be gure Euskal Herri honetan, hurretik ezagutzeko era apartekoa dogu. Egileari eskeini leikion eskerrik onena eta liburu honen eragile izan dan Labayru Fundazioarentzat gauzarik pozgarriena litzateke, eskuetan hartu eta txiri txiri berau leidutea.
‎Bazatoz, ostera, gure Euskal Herrira, lau pausu bidean ohartzen zara nola den garandu heziketa judu kristaua, luzaroan geure izan duguna. Hala ere, Adan eta Eva edo Moises edo Sansonen gaineko, barriketak?, edozein taberna bazterretan entzun ditugu; zoritxarrez, zer esanahi duten jakin barik, seguru asko.
‎Sortzez Bordelekoa da, haatik Ariège eskualdean bizi da idazle hori. Eta gure Euskal Herri hau frangotto ongi ezagutzen du, dio ere gure lurraldearen maitale handi dela. Eleberri hunek Baionako bestetara garamatza, serial killer edo hilketa ugariren kriminal baten urratsetan.
‎Kristal haundietarik, zer bixta ederra den! Alabaina, hobeki ikusten ditugu gure Euskal Herriko mendiak: Urtsu, Larrun, Artzamendi, Baigura, Garralda eta Abarratia!
2016
‎Oi gure Euskal Herriko Demokrat, auto deituak Botere eta diruak Ditu bereganatuak. Horientzat Dirade sendimenduak.
‎Ez dira baitezpada kurri dabiltzanak eta diru meta pochi bat dutenak hautuzko gizonak oraiko mendean gure euskal herrietan nahi ala ez, gogoz, bihotzez, barnez, gizonak gazteak bereziki, desterratua delarik irrisku badu aphaltzea eta ttipitzea.
‎Bigarren aukera alde bat utzita ordea, helburu lorgarri eta lortu beharrekoa iruditzen zait lehenengoa, oinarrizkoa eta ezinbestekoa: Euskaldunon komunitateak euskaraz eroso bizi ahal izatea lortu behar dugu gure Euskal Herriko lurrean. Eta helburu hori ezin da soilik desideratuma izan, zein ere bai?, baizik eta euskaldunon komunitatearen eskubidea:
‎Hala ere, ez dakit gure Euskal Herriko egoera gutxitutik erabateko porrot gisa begiratu geniezaiokeen gaelikoak gaur egun Irlandan erakusten duen egoerari, batez ere Errepublikan. Seguru asko, irudi lezakeen baino parekotasun handiagoa dugu Irlandako komunitate gaelikodunaren historia, garapen eta egoerarekin, gure diferentziekin.
‎" Nacio bacoitzac dauzcala bere ardo generoac, nola diran sagardoa gure euskal errian, cerveza Alemaniyan, koumis Rusiyan, pulke Mejico aldean, eta onela beste erari modu asco nacio eta cembait provintzitan usariyo diranac[...] Sagardoac asco eraten danean sortzen duan urdalleco zabaltzea, da gauza chit bidezcoa, bada eraria irrinchitzen danean, sartzen da urdallean zagui chiqui baten barruan sartuco litzaquean becela, eta bat batera sartzen bada erari asco eta asco,...
‎Azkaingo euskaldun multzo batek abiatu ekimena da, gure Euskal Herri xoko hortan Euskarari bizitasun handiago baten emateko xedez, erregularki, urtean zehar Euskaraz mintzatzeko solasaldi eta gertakari sinpleak antolatzeko asmoarekin eta ondorioz HitzaMintza elkartea sortu zen 2011ko abenduaren 5ean. Hastapenean lau urtez taldeko partaideen etxeetan, astean behin eta aldikatuz hasi zen biltzen HitzaMintza elkartea.
‎Euskaraz arduratzen den elkarte baten ezagutza: Azkaingo euskaldun multzo batek abiatu ekimena da HitzaMintza, 2011ko abenduaren 5ean sortua, gure Euskal Herri xoko hortan euskarari bizitasun handiago baten emateko xedez, erregularki, urtean zehar euskaraz mintzatzeko solasaldi eta gertakari sinpleak antolatzeko asmoarekin. Euskararen erabilpena errekaratzen ari da eta bizi dugun gizarte diglosikoan, nagusitasuna duen hizkuntzak gaina hartzen dio ahulduenari.
‎Ainitz jende trinketean baita ere herriko ostatuetan. Ixtorio eder hori bukatu zen Baionan, eta gure Euskal Herriko xapeldunek (J. Etchegaray P.
‎Orotara, hamabi kirol praktikatu ditugu: aitzineko kirolak, gehi lasto botatzea, toka, birlak (joko hori gure Euskal Herriko bowling da (edo birlaberriak euskaraz), egur pilota, buskail jokoa eta jende proba (pertsona bat errota batean da eta beste batek tiratzen du bidea egiteko).
2017
‎Eredu sozial berria eraikitzearen aldeko adibide asko ditugu gure Euskal Herri txikian, kapitalismoaren logikatik kanpokoak. Okupazio mugimenduak, azpiegitura erraldoien aurkakoak, elikagai subiranotasunean oinarrituak edo komunikabide alternatiboak.
‎Nunahi badira gure Euskal Herri huntan holako edo halako ezbeharra pairatu dituzten etxaldeak. Tresnek bildu dituztenak, zuhaitzak erortzean harrapatu, ala belar balota borobilak lehertu, eta beste zenbat holako!
‎Bere etsaminak Rouen hirian pasatu zituen eskola emaile gisa, han bertan lan egin, bere aita zendu zelarik 1980an, hemen gelditu zen, lehenik Mehaine herrian, ondotik Kanbon, eskola emaile aritu da eta haur edo burasoek maitatua. Bai Euskara errotik gora ereman du bai ere gure Euskal Herri maitea. Ongi pausa zaite, Pantxo, zure Aita, Ama, Pipine zure arreba eta Janbattit anaiaren ondoan, ez zaitugu ahantziko.
‎Gordinak bezain serioak ziren hiriak, benetan sakonak. Hiri esker sartu nintzen elkartean, gure Euskal Herriko memorioa argitu eta ezagutarazi beharrez. Lapurdi 1609 elkartean abiatu dugun lana segituko diuk bai ta hire sorterrian agertuko da oroitarria zizelkaturik, Sarako gertakarien omenez, atxikia hintzen horri.
‎Ohikoak dauzkate suak, baina gure Euskal Herriko mendietan (eta haratagoetan ere) kalte harrigarriak dituzte ondorio, ingurunean, sanitario baldintzetan, eta hilgarri ere izan dira, hori dena, omen, sasi, iratze, hesi eta xarez garbitzeko hauek oro, alta munta handienetakoak direnean zinez ekologiari doakionez. Garbiketa du helburu, baina hor dago ere suaren gehiegikeria eta ihesa ingurunearen kalterako.
‎Urte on bat osasunarekin desiratzen dauzuet deneri, agian 2017ak bakea ekarriko du, zeren badugu beharra, mundu guzian denak borrokan ari dira, bai eta ere gure Euskal Herri maitean.
2018
‎" gizonen harathunata (Jainkoak) bere esku daukala"... Bi gizon horiek itzularazi zituen bezala, ez da etsitu behar gure Euskal Herriaz... Guk galdetu behar.
‎Karlos Santamariaren bizia eta haren obrak nehork bezain ongi ezagutu duen Jose Azurmendik agertu du ‘Oraingo gazte eroak’ titulupean, gure Euskal Herri honek 1950 hamarkadan bizi izan duen problematikaren analisia sakona. " Gazte ero horiek" ikasi zuten" demokrazia, eliza ala ebanjelioak erran, historian arrazoia indarra zela", nahiz kontrastez Karlos Santamariak ahaleginak egiten zituen" etsipen ilun horri buru eginez", bere ikaslei erakusteko" politikoki zuzen jokatzea, moralagoa ezezik historian efikazagoa ere badela, luzarora, fedeari eustea Euskal Herrian".
2019
‎(…) Eta gure errealitatea da gaurko gure Euskal Herri hau ez dela euskalduna, ez baitago euskaldunen mendean, ez baitago euskaldunen eskuetan. Eta alferrikakoa da gurasoei eskatzea bere semeei euskaraz erakustea.
‎San Andres edo San Ander, SantAnder, gure Euskal Herri zaharrean hedapen dezentekoa eta sustrai on samarrak utzitakoa dela esatea, ez da kontu berria, gogoratu beharrekoa baizik. Bizkai aldean, 11 eliza eta ermitatan badu jaierarik.
‎Gurean, berekin darama oinaztu eta tximisten kontrako zuhaitz zintzoaren fama. Zenbat paraje gure Euskal Herri honetakoetan, mendi eta artzain txabolen ondoan ez da ikusten lizar zaindaria hantxe fijo. Txakurra ibiltari bezala, artzain txaboletan, han dago tinko lizarrondo ederren bat:
‎Udazkena egonkor samarra egokitu ohi zaigu askotan gure Euskal Herriko paraje hauetan. Zalea da eguraldia, goiz arrats garbiak oparitzen.
2020
‎Gu baino azkarrago izan zara, hala nafarreraz nola baturazko adieretan, denok egin beharreko bidea jadanik burutu duzulako, eta opari oparoak utzita. Zureak irakurtzerakoan orainaldian egongo zara, iraganerako kondena gainditurik, bai eta geroan ere, gure munduko, gure Euskal Herriko iragana, orainaldia eta etorkizuna hobeto ulertzen lagunduko diguzularik. Eta hiltzeko garai onik inoiz ez badago ere bizitzan zerbait emana utzi duzula ezin da ukatu.
‎Ez motel, horiek beste garaiko kontuak dituk! Egia duk gure ofiziokook edan edaten dugula, baina nork ez dik edaten gure Euskal Herri honetan. Ni txikiteoan egunero ibiltzen nauk lagunekin, eguerdian eta iluntzean, baina denen modura.
‎Gezurra dirudi, baina bitartean, gure Euskal Herri maitean, emakumeok azala uzten dugu geure etxeetan, ohean, erditze geletan, eskolan, gainerakoen etxeetan, sukaldean, osasun zentroan: «guk ez bada, nork egingo du?», «lehendabizikoa da etxekoak ondo egotea», «nahi dudalako egiten dut», «konparaezina da nire amonaren bizimodua eta nirea», «Martxoaren 8ko manifestaziora noa, nire alabengatik».
‎Bestetik, II. Mundu Gerraren ondoren Europan, orokorrean, ongizate gizartearen eredu bat jarri zen martxan. Hori hedatua dago, gutxiago ala gehiago; zer esanik ez gure Euskal Herri txiki honetan, aukera izan eta lehen unetik egin zelako sistema publikoaren aldeko apustua, ona: osasungintzan, hezkuntzan, segurtasunean...
‎Gaua ere isil isila dago, Julio Carori bere erantzunak bihotzez eskertu eta lanbro artean etxeruntz abiatzen naiz. Bai; gauza asko eta asko ongi aztertu beharra dago gure Euskal Herri hontan.
‎Guztion akorduan eta gogoan dagoan gauzea da, zelan gure euskal erri errukarria iltzeko eta galtzeko trantze gogor eta arrisku andian dagoan. Lehen euskaldunak izan ziren lurraldeetan orain Gaztelako erderea entzuten da.
‎Victor aurreraka begira doa denbora guztian, baina hala ere ohartu da, “prostituta bat da”. Mutu geratu da Merline, gure Euskal Herriko burbuila kaletarra urrun dago bertako blade runner girotik.
2021
‎EUSKAL DIASPORA Gora gure Euskal Herri maitea ta Gora Euskal Diaspora
gure Euskal Herriko erroak aldarrikatuaz ozen horrenbestez aurten eginak ba hasi gaitezen oroitzen euskaldunok egindako lana bertso honekin txalotzen.
‎Amaitzeko bidali nahi dugu agurra mundu osora gora gure Euskal Herri maitea ta Gora Euskal Diaspora!
‎186" Jende argi laburreko" tzat zituen Peru Abarkaren egileak euskal" nekezale, behargin, atxurlari, olagizon, ikazkin, emakume gorula, ehula, jostuna ta honelako jende meta bekokiko izerdi larriarekin ogia bilatu behar dutenak". Edo zehatzago, zalantzarik gera ez dadin," gure euskal herrietako gizon ta andra, neskatx ta mutilik gehien gehienak dira, jakituriaren aldetik, haurtxoak bezala" (ik. Salaberri 2004, 123 or.).
‎Ez dakit Gaztelako erregeari egindako mesedeak onik ekarri zuen Hondarribira eta gure Euskal Herrira, baina horiek izan ziren Mattin Artzuren balentriak eta hau nire kronika itsasoaren ertzetik.
‎ETAk nahi du, behingoz, haustura demokratikoa gertatzea, gure euskal herriari bere oinarrizko askatasunak itzultzea eta bere legezko eskubide subiranoak aitortzea.
2022
‎24 etapatan banatuta egingo dute zeharkaldi hori, Euskal Herriko ekialdean hasi eta mendebalderaino. " Gure ohiko jarduera ondo definitzen duen erronka da hau, gure Euskal Herri osoan ditugun mendi ederretara kirola eginez joan, eta bera aldenik alde ezagutzea, alegia". Tologorri, Gorbea, Anboto, Udalatx, Elorrta, Aizkorri, Irumugarrieta, Irebek, Saioa, Ori, Otsogorrigaña edota Hiru Erregeen Mahaia dira igoko dituzten mendi batzuk.
‎Tailer desberdin horien bidez, haurrek parada ukan dute gure Euskal Herriko kabala arraza batzuen deskubritzeko: hala nola Betizua, Euskal Xerria, Manex buru beltza. eta Sasi ardia.
‎Aurreneko aldiz jarri zen hautagaien artean Pikara Magazine eta irabazi egin zuen. Guk, dena den, ezagutzen genuen aurrez, gure Euskal Herriko salmenta puntua ere bazelako.
‎Ondikoz, euskal ezkerra, eta orokorrean gure Euskal Herri eskuzabala, munduko nagusien politika kriminal horren konplize bilakatu gara. Arreta handiagoa jarri dugu etorri berriei ongietorria ematen eta Mediterraneoko bidegurutzean izan dituzten gorabeherengatik protesta egiten, jatorrian gaizkiari aurre egiten baino.
‎Atentzioa eman digun lehen gauza hizkera da, ez inuzentea, eskuin muturraren diskurtsotik maileguan hartuta. Migrazioa masibotzat hartzen da, barbaroa, gaitza balitz bezala, gure Euskal Herri eskuzabalarekin kontrastean. Nahitaezko migrazioa eta eskubidedun migrazioa ez dira behin ere izendatzen.
‎«Gu onak gara( gure Euskal Herri eskuzabala) eta beraiek esklabizaturiko pariak». Ez dira subjektu politiko gisa kontuan hartzen, zeintzuk autodeterminazio pertsonalerako eskubideak erabiliz, migratzeko erabakia hartu duten.
‎Oso erraza da marokoarrekin bat egitea Espainiari nagusitzen zaizkionean. Hala ere, zer esango genuke ospakizuna gure Euskal Herri maitearen kontura izango balitz. Zer da mingarriagoa:
‎Gregorio: Hola aizina kotsia ere ukanen duzu gure Euskal Herri ederraren hobeki ezagutzeko. Eta beharbada senar on baten atzemateko ere.
2023
‎Ordea, Iturriagak argitu duenez, Laboa eklektikoa zen, kokatzen zaila, baina ez «ekidistantea» inondik ere. «Baina, gure Euskal Herri xelebre eta gatazkatsu horretan, halako ezleku batean kokatu zen, ez zen pertsona konfliktibo bat, eta beharbada horregatik ere iraun du hain ondo, eta sektore zabalagoetan onespena lortu». Horrez gain, dioenez, ohartua da besteei ez bezalako kariñoz begiratzen zaiola sarri Laboari:
‎Azken boladan, euskarak aldeko dituen hainbat ekimen egin dira gure euskal herrietan, Euskaraldia, Pantailak Euskaraz, Durangoko Azoka eta auskalo zenbat gehiago. Horiek guztiak dira han hemen euskara biziberritu, sendotu, indartu dadin.
‎Horiek guztiak dira han hemen euskara biziberritu, sendotu, indartu dadin. Dena dela, gure euskal herri hauetan gero eta euskara gutxiago hitz egitea gure ardura ere bada, eta hor geuk eragin dezakegu, euskaldun bakoitzak, inoren zain egon gabe, gurasoek batik bat.
‎Halako hiriak izango dira Paris, New York, Londres, Beijing, Mumbai, Nairobi... Baina ez gure Euskal Herriko hiri koxkorrak. Virginia Montenegrorekin bildu naiz Villabonan, Bixente Ameztoiren alargunarekin; Bixentek eta berak elkar nola ezagutu zuten galdetu diot, eta Donostia orduan" oso txikia" zela esan dit.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia