2000
|
|
Bere historian zehar, greziar mundu klasikotik
|
gure
egunetara arte, demokraziaren teoriak legearen aurrean gizakiak berdinak direla azpimarratu du9 Gaur egun, ordea, kontuan harturik klase, etnia, genero, erlijio edota kultura jatorri ezberdinak dituztela eta talde batzuk pribilegiatuak direla beste batzuk zapaldurik dauden bitartean, gizabanakoak berdinak balira bezala tratatzea bidegabekeria bat izan daiteke. Gizarte modernoetan, beraz, gizabanakoari taldearen araberako eskubideak bereiztea eskakizun zilegia izan daiteke.
|
2007
|
|
Lehendakaria batzako kideen artean aukeratu behar da. Lehendakari karguak berarekin dakar titular guztiak, epaiketan nahiz epaiketatik kanpo, ordezkatzea; horrela, legitimazioaren arazo larria konpontzen da, arazo hori gertatu izan baita
|
gure
egunok arte. Eta, azkenik, administratzailea batzak izendatuko du, eta kargutik ken dezake.
|
2009
|
|
Nabarmentzekoa da arrazoi hori dela eta gure kostaldeko arrantzale gehienek ez zekitela igeri egiten. Eta erreketako putzuekin lotutako izaki mitologikoen kontakizunak ia
|
gure
egunetara arte heldu izanaren arrazoi posible bat ere izan daiteke. Gurasoen helburua, beti ere, umeak, gaixotu zitzakeen ur hotzetatik urruntzea zen, edo umeak erreketan sartuta itotzeko beldur zirelako.
|
|
Faktore horien artean garrantzitsuentzat begiz jota duguna hiztunaren gogoa da, hiztunaren jokabidea eta atxikimendua. Hainbesterainokoa da erabakigarria faktore hori, euskarak iragan urte eta mendeetatik
|
gure
egunotara arte iraun badu, hain zuzen ere, hiztunen atxikimenduari esker iraun baitu (hiztunen atxikimenduari esker eta garaian garaiko premia komunikatiboak asetzera egokitzen asmatu duelako). Atxikimendu hori izan ezean nekez iraungo zukeen, batez ere kontuan hartzen badugu duela 25 urte arte ez dituela alde izan faktore politiko eta instituzionalak.
|
2011
|
|
Gauzak horrela badaude, alde batetik, gure kultur produkzioa urria delako da, eta bestetik, Jaufré Rubel trobadorearen hitzak erabiliz, euskara oraindik" urrunekoaren ostatu" (auberge du lointain) eroso izatera iritsi ez delako, hau da, gure hizkuntzak mendebaldeko kultura honen oinarrian dauden pentsamendu unibertsaleko obra gailenak zuzenean eta sistematikoki berenganatu ez dituelako. Gaur egungo euskal gizarteak, Mendebaldeko kultur eremuan kokaturik dagoenak, erro eta ondorengo mendeetan haietatik abiatuz
|
gure
egunotara arte izan duen aberaste filosofiko eta zientifikotik hartzen du bere bizi iraina. Euskal kulturak, bere ahalbide apalen arabera, altxor horri noizean behin bere ekarpenak egin izan dizkionak, bere ingurunearekiko harreman jariakorrik lortzen ez badu, ez gaztelania eta frantsesaren bidez bakarrik, baita euskararen bitartez ere, ezin izango die etorkizuneko erronkei behar bezala erantzun, eta zimeldu eta ilauntzea beste irtenbiderik ez du izango datozen hamarkadetan. http://www.klasikoak.com/Formularios /Sarrera_e.htm | Azken kontsulta:
|
2012
|
|
Euskal lanen zabalkunde eskasaren arazoa, gainera, Intxaustik (1980) azpimarratuko digunez, ez zen Euzko Gogoarena bakarrik: . Orduan eta gero,
|
gure
egunetara arte, luzatu den borroka da. Ofizialki ezarritako legezko eragozpenen ondoan, euskaldunen utzikeria tartean zebilen?
|
|
Lehenengo biak elkarren jarraian denboraren arabera emanda daude: sortzetik Esklaustrazioetara arte(), eta gero izan berrikuntza abiarazi zenetik
|
gure
egunak arte(). Etxe barruko eta kanpoko unean uneko gertakariek daramate atal honetako azalpena.
|
|
Estimatzekoa da euskal kulturako hainbat ekimenen historia arretaz jaso izana, talde eta norbanako askoren nondik norakoak ematen zaizkigula, Larreakoaz gain neurri handi batean Probintzia karmeldarraren iragana ere azalduz eta
|
gure
egunak artekoa aintzakotzat hartuta.
|
|
Adierazi duenaren arabera, hori dena, denboran zehar ikusi nahi izan dugu, Antzinatetik hasi eta
|
gure
egunak arte, bizi izan diren inguruabar historiko ezberdinetan, Inperio Erromatarraren barruan eta Elizan latina entzun eta/ edo erabiliz, Erdi Aroko hizkuntza erromantzeak ondoan zirela (gaskoiera, gaztelania edo erromantze nafarra lehenengo, eta frantsesa gero), Euskal Herriko garapen instituzionala bere heldutasunera iristen ari zela eta gero, aurreko gizarte tradizionaletik Aro Berrira eta Ga...
|
2013
|
|
Bilduma horren aginduek zuzenbidearen arlo guztiak barneratu zituzten, baita zuzenbide publikoa eta zuzenbide sakratua ere. Jatorrizko testuak ez du
|
gure
egunok arte iraun. Zernahi gisaz, geroko idazkietan hainbat eta hainbat aipamen egin dira hari buruz, eta, ondorenez, haren edukiak, oinarrian bederen, berreraikitzeko modukoak izan dira.
|
2015
|
|
Garai bateko kristautasun judu grekoak bezala, Erdi Aroak eta Filosofia modernoak
|
gure
egunak arte bizirik izan du erlijioaren eta mistikaren galdera. Esandakoarekin ez da, noski, agortzen Filosofia eta Erlijioaren arteko XX. mendeko historia, ezta Mistikarekiko erakutsi dizkiguten oharren albiste zerrenda; baina, agian, aipatutakoek balio dute iragan mende horretan bizirik egon den saioaren seriotasuna barruntatzeko; bibliografiak irakurgai berrietarako gonbidapena izan nahi du.
|
2016
|
|
Zertaz ari ote zen pentsatzen? Italiaren Batasunetik
|
gure
egunetara arte Italiako judu herriaren edergarri izandako unibertsitateko «gizon txit ospetsu» haien kopuruaz. Zitekeena zen.
|
2018
|
|
Maite Jiménez Ochoa de Aldak, museoko teknikariak eta La fotógrafa Eulalia Abaitua liburuaren egileak, eskerrak ematen ditu Abaituaren sendiak bazekielako" zer nolako balioa" zuten argazki haiek, gerrate bat eta hainbat joan etorri gainditu zituzten argazkiz betetako kaxa haiek. " Askotan zera galdetzen diot neure buruari, nola lortu ote duten
|
gure
egunetara arte irautea. Izan ere, gerra bat igaro dute, eta gerra garaian zer eramango genuke aldean?", hausnartzen du.
|
2021
|
|
Zoritxarrez, hiru makila lantoki baino ez dira iraundu
|
gure
egunetara arte, eta horietariko bi, Iparraldean daude, gugan oso hurbil. Larresoron, Baionan eta Irunen kokatuak daude hain zuzen ere.
|
2022
|
|
Nik neuk Donibane Lohizune tarro horretan begietaratzen dut Maria Ascension Josefa Diez Riera Izagirre, eta ziurtzat ematen dut euskalduna zela Joakin Elizagaren emazte donibandarra. Bistakoa denez, Donibane Lohizune guztiz bestelakotu da ordutik eta
|
gure
egunok arte, Euskal Herri osoa bezalaxe.
|