Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Horregatik ez dugu zuzentzen neurri handi batean, kontu horietan euskara bera egiten ari garelako gure eguneroko jardueran oraingoz, erabileraren erabileraz eta nekea dela neke. Lana izango dugu hor zuzenketak bideratzeko orduan, guk geuk ez badugu argi zer esan behar dugun eta idazle bakoitzak, hiztegi bakoitzak edo itzultzaile bakoitzak, nork bere proposamena egiten badu norberaren iritziak agintzen baitu beti holakoetan. Eta hemen eguneroko gauzak aipatu ditut, bazterrean utzirik umeak euskaraz gehien erabiltzen dituen hitzak, hezkuntzako liburuetan ageri direnak, hain zuzen ere.
‎Gizarte prozesurako, aldiz, ez dago prozedura finkorik, ezta gertakizun horren gaineko ikerketa sendorik ere (edo, hobe esanda, guk geuk ez dugu ezagutzen). Susmatzen dugu ikas prozesuan urrats jakin batera iritsiz gero, gizarte prozesuari ekin behar diola ikasleak; baina hortik aurrera ez dago gauza garbirik.
2006
‎Esaterako, guk geuk ez dugu ikusten nola gutxiets daitekeen Odiseoren aberastasuna, hain zuzen, errege horren jabetza urriak Aro Lausoan egon zen txirotasunarekin adosteko5: Eumeo txerrizainaren kontuen arabera —Katalogo edo Linear B taulatxo baten estiloa ere nabarmentzen da—, hamabi behi talde ditu, eta hamabi artalde, eta hamabi ahuntz talde, eta hamabi zerri talde Itakatik kanpoko lurretan, mertzenarioek eta esklaboek zaintzen dituztenak, eta, Itakan bertan, beste hamaika ahuntz talde, artzain adituek zainduak; bestalde, Eumeo txerrizainak berak mila zerri zaintzen ditu.
2008
‎Gainerakoak mespretxatu gabe ari naiz, baina uste dut sartuko garela. Badakigu garesti egongo dela, baina guk geuk ez badugu geure buruan sinesten...
2011
‎Gaur gure oinazezko imintzioak jatorri berria du: geure buruak nola babestu guk geuk ez beste inork sorturiko irrazionaltasunetik.
2012
‎Ardura denona da, guk geurea ez dugu saihestu nahi, eta horrexegatik beste eragileei erantzukizunari muzinik egin gabe joka dezatela eskatu nahi diegu.
2014
‎Telefono adimendun batzuek, prezioagatik eta gaitasunengatik, besteenaren lagunen desira izaten dute, guk geuk ez baitigute taberna bateko terrazan ahaztuta uzten. Smartphone bat galdu edo lapurtuz gero, zenbait jarraibide bete daitezke, baina beti ezin da saihestu lapurra edo gure mugikorra aurkitzen duen pertsona haren eduki edo aplikazio batzuetara sartzea, batez ere pantaila blokeoaren funtzioa erabiltzen ez badugu.
2017
‎Egun dugun hezkuntza sistema aintzat hartuta, egingarria al da horrelako proposamen bat? Sarasuaren arabera, konfiantza da gakoa," guk geuk ez badaukagu konfiantzarik, gainerakoei ere ez baitiegu erakutsiko konfiantzan hezten. Batzuetan kosta egiten zaigu gauden confort egoeratik ateratzea, gure lubakietan gotortzen gara, eta inertziak apurtu eta aurrera egiteko hitz egitea, eztabaidatzea eta konfiantza izatea da bidea.
‎Determinatzaileek eragiten dituzten irakurketei soil soilik begiratuta, esan beharrekoa da partitiboak mugatzaileak ez bezalako irakurketa bat eragiten duela (zehaztugabea beti) eta guk geuk ez dugu inongo eragozpenik ikusten atzizki honetan mugatzailea ez bezalako determinatzaile bat ikusteko. Izan ere, determinatzaile mugatzaileak banaketa argia erakusten du, determinatzaile partitiboa?
2018
‎Ez naiz baikorra, ez baitut ikusten bidetik datozen aldaketak gure alde daudenik, ez behintzat gehienak ez eragingarrienak. Are gehiago, guk geuk ez dugu aldaketa sakonik nahi, gure garaiko gizakumeak baikara, gure garaiko gauzak baititugu gustuko, ez ordea gure bizimodua eta sinesmenak inarrosi ahal dituzten aldaketak. Izaki bizidun guztion inertzia naturalaren eskutik, segurtasuna nahi dugu, eta gure gorputzeko fluidoek behartzen gaituzte pentsatzera historiaren gailurrean gaudela, iragana iluna, odoltsua, ankerra, jasanezina izan dela:
2019
‎Mundu guztiak gogoan daukala, nahiz eta guk aditza era zabalenean argitara, guk geuk ez ditugula erabiltzen hor agertzen diren gehienak. Ierarkia bat jarri behar genuke.
2020
‎Nolanahi ere, ameskeria da besteek noiz kontatuko zain egotea, inportatutako suak noiz jaurtiko dituzten zain egotea, guk geurea ez badugu egiten, xumeago baina zintzoago. Transmititu, jakin mina piztu, hunkitu eta dibertitu:
2021
‎Eta gurasoek. Guraso askok ere ez dute ulertzen; hori hala da. Baina guk geuk ez badugu hausnartzen nola erabiltzen ditugun telefonoak eta zer harreman daukagun haiekin eta bestelako pantailekin, nekez jabetuko gara zer nolako erreminta boteretsuak eta arriskutsuak ematen ari gatzaizkien gure seme alabei. Gurasoengan eta familiengan eragitea da hemen gakoa, gure esku dagoelako, askotan konturatzen ez bagara ere.
2022
‎Aldagela barruko gorabehera batzuk tarteko, taldea uztea erabaki zuten hamar jokalarik; Nahikari Garcia aurrelariak, Leire Baños erdilariak eta Mariasun Quiñones atezainak, esaterako. “Horren ondoren, ez kanpoko inork eta ez guk geuk ez genuen espero gauden tokian egotea”, aitortu du Etxezarretak. “Baina denboraldiaurrean elkartu, eta lagunartekoak jokatzen hasi ginenean ikusi genuen oso ondo funtziona zezakeela taldeak”.
2023
‎Gazteak, adin horretan, hiru orduz ikasgelan eserita izatea atsedenaldira arte zer nolako erabakia da? Irakasleok guk geuk ez dugu betetzen".
‎Eta ez dut zertan nire lana justifikatu. Askori gertatzen zaigun zerbait da, gure lana azaltzeko orduan guk geuk ez dugu behar bezala balorean jartzen. Nire alter egoek azaltzen dutenean hobeto egiten dute, baina nik, benetan neuretik azaltzerakoan, lanaren itzalak nabarmentzen ditut argiak baino gehiago.
‎Kultur eragileok dugun ezaugarri nagusietako bat da sortzaileak garela; beraz, utzi guri ardura, eta segur aski zerbait egingo dugu. Baina, noski, betiko eskemetan sartzen baldin bagara, guk geuk ez dugu sinesten. Erakundeetatik oso urruti sentitzen gara askotan, eta hau ere ez dut orokortu nahi:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia