2007
|
|
Txuriak eta beltxakmendian ardiak,
|
guk
ere ez ditugugustukoak guztiak.
|
|
Ama eta aitarik gabe zoriontsu zen hura! Beti eskertu izan diot Astrid Lindgreni heriotzaren desdramatizazioa,
|
guk
ere ez dakigu-eta zenbat negar egiten dugun hala tokatzen delako. Guk ere ez dakigu.
|
2009
|
|
Ematen du, Lessingek edo Goethek heriotza nola sentitu/ pentsatu duten behatzeak, heriotza guk nola ulertu ez ligukeela deus lagundu ahal izan behar. Baina errealitatea da, heriotzaren ulerpena tradizioren batean edo batzuetan tokiratzen dugula beti, eta errituren batzuekin espresatzen dugula (ehorzketa, kantu, errausketa, isiltasun, etab.). Gu ez gara Antigona, baina
|
guk
ere ez dugu gorpua zakurrentzat landan uzten.
|
2010
|
|
Zalantza gehien sortzen zutenak, esaterako jainkoa edo denos zure naia, nahita isildu zituzten. . Gehiago daude, noski, baina
|
guk
ere ez ditugu denak ikusi, esan zuen Gorrotxategik.
|
|
–Guri eskatu zigun, baina
|
guk
ere ez daukagu. Ez kasu kroniko bat hilero hilero ordaintzeko.
|
2011
|
|
18:00 Harridura sortarazi digu plazan botata dauden erromatar zutabeen arrastoen gainean haurrak jolasten ikusteak; beste herrialde batean museoetan leudeke arrasto horiek. Egia esateko,
|
guk
ere ez ditugu gehiegi estimatu ondare historikoak, beroaren erruz.
|
2012
|
|
Inork ez zuen azalpenik ematen norbait falta zenean, egia esatera,
|
guk
ere ez genuen galdetzen. Nahiago izaten genuen, edo behintzat nik nahiago izaten nuen zer gerta zekidakeen ez jakin.
|
2015
|
|
Ez, ezta? Bada,
|
guk
ere ez. Kar kar kar!
|
2016
|
|
Lasai, ez duzu inolako arrastorik utzi, baina azetonazko peroxidoarekin kontuz ibili; ez dakit dakizun baina oso arriskutsua da, benetako kimikoek ere tentu handiz erabiltzen dute, edozein kolpe txiki hartu eta eztanda egin dezake, ni zur eta lur?. Esan nahi dizudana da ulertzen zaitugula eta
|
guk
ere ez diegula inolako sinpatiarik Atxa anaiei; hala ere, ezin zara hortik zehar horrelako gauzak egiten ibili. Eta zerbait gaizki irten balitz?
|
|
Ez daki eta ez zaio axola. Beraz, kontakizun honi dagokionez bezainbatean,
|
guk
ere ez dakigu, ez zaigu inporta.
|
|
Utz ditzagun ordea kontsiderazio filosofikoak, utz ditzagun Casablancan edo nahi duten tokian Ilsa eta Rick, Bergman eta Bogart, eta gatozen berriro hegazkineko emakumearengana; irakurleren bat aspertzen hasia ere izan dezakegu, hegazkineko emakumea gora eta hegazkineko emakumea behera, inoiz bere izenik esan gabe. Arrazoirik ere ez du falta protesta egiteko,
|
guk
ere ez baitugu izena isiltzeko arrazoi berezirik; hasieran bai, hasieran ezerezetik bezala hasi nahi genuen historia bat sortzen, ez izenik ez lekurik gabe, baina pixkanaka datuak eta xehetasunak eman ahala, halako seta gaiztoa iduri dezake; bestalde, ordea, hainbeste orritan zehar esan ez badugu, barregarri ere izango litzateke, bat batean, ez bat ez bi plasta botatzea; hortaz, ezkutukeriazko te...
|
2017
|
|
–Baina ez, funtsean
|
guk
ere ez zeukaagu errurik, erantsi zuen?; erru guztia batek zeukak, batek bakarrik: Zartadas Jaunak, Murde Kaskarrailak, Suleiman Patxa eta Zorba Handiak...
|
|
Abokatuak eta psikiatrak, biek berehala oso harreman estua lortu zuten nire semearekin. Badakit kontatu dizkiela
|
guk
ere ez dakizkigun gauzak. Ezagutzen ez genituenak.
|
|
Hala, gorputz eritasunek jotako gaixo asko eta asko gogo bihotzez ahul, ezertarako gogorik eta bizi-pozik gabe gelditzen diren bezala, ez da harritzekoa bada, buruan mila kezka eta bihotzean hamaika zemai eta zalantza dituen kristauak gorputzean ere igartzea bere gaitza. Hau dena ez dakite gaurko sendagileek, eta
|
guk
ere ez dakit ez ote dugun sarriegi ahazten, gure gizarte honetan gorputzaren eta arimaren jakintza bereizturik baitaude, ikasketa bereziak eta bereiziak dituzte batean edo bestean aritu nahi dutenek; hau berez txarra ez izanik ere, ez baita samurra bateko zein besteko ikaskizunak oro buruan jasotzea eta pentsa zer litzatekeen denak batera burutu nahi izanez gero, hala ere diot, ez litzateke bater... Pentsatu izan dut, inoiz edo behin, misiolari joan izan garen tokietan, nola jartzen dugun gure gar eta indar guztia basati haien aztiak uxatzen, barregarri uzten eta jendea haiengandik banatzen, ahal dugun guztietan mediku edo erizainen laguntzarekin, eta ez zaigu noski horretarako arrazoirik falta, azti deabru horiek izaten baitira oztopo nagusiena jentil gaixo haiek denak euren gezurrezko sinesmenetatik eta, baita ere, bizimodu atzeratu, latz, itxuragabe hartatik ateratzeko; alabaina, hauxe da nire gogoeta agian oker baina zinezkoa:
|
|
Ez zion zorigaitzez anaiak sekula erantzuten. Eta
|
guk
ere ez, haren partez...
|
|
|
guk
ere ez
|
2021
|
|
Orduan, zer da normalizazioa? Ostrukarena egin eta
|
guk
ere ez galdetzea. Ez galdetze horixe izan baitaiteke maizegi salatzen den morrontzaren paradigma akonplexatua eta, aldi berean, oztopo eta lasta, non nahiko euskararen xerka aitzina gaitezen urraska urraska, halako moldez non ez den zientzia fikzio izango pentsatzea XXI. mendearen erdian bai izango dela absurdoa –to iragarpena! – galdera hori.
|