2021
|
|
Ni guztiz nirea ez banaiz, baina, nola har nezake erantzukizun eta konpromiso hori nire gain? Hasteko, gu zeharkatzen gaituen dimentsio komun, anonimo eta prekarioa aintzat hartzeak
|
gu
egiten gaituzten aitortzarako egia erregimenaz eta berori zeharkatzen duten botere harreman zein bazterketa formez kritikoki galdetzeko aukera eskaintzen digu: autoaitortzerakoan, nork eskatzen didate?
|
|
Bistakoa denez, fokua norberaren printzipioen zuzentasunean, autokontzientzian edo horren araberako deliberazioan baino,
|
gu
egiten gaituzten hizkuntza, arau, teknologia eta prozesuen politizazio eta eraldaketan jartzen da. Galdera jada ez da" nor naiz ni" eta" zer egingo dut nik", baizik eta honakoa:
|
|
Galdera jada ez da" nor naiz ni" eta" zer egingo dut nik", baizik eta honakoa: elkar zeharkatzen eta elikatzen duten botere harreman, erlazio sozioekologiko eta identifikazio anitzen elkar gurutzatzean ulertuta," zer egingo dut ni egiten nauen horrekin?"," zer egingo dugu
|
gu
egiten gaituzten erlazio horiekin?" (Butler 2004: 16).
|
|
Zenbat eta bizi prekaritate handiagoa, orduan eta prekarioagoa izango da horri aurre egiteko gaitasuna ere (denbora, sareak, baliabideak...). Demokratizazioa, hain zuzen,
|
gu
egiten gaituena gure erabaki propioen arabera berregiteko gaitasun soziopolitikoa zabaldu eta berdintzean gauzatuko da. Demokrazia, finean, horixe baita:
|
|
Beraz, lurr (ald) ean garen subjektuok, gure gorputzak, lurrak, komunitateak, datuak, bizibideak eta, finean, bizitzak autogobernatzeko gai (askeak) eta gaiena bezain gai (berdinak) izan gaitezen (burujabeak), zer egingo dugu
|
gu
egiten gaituen horrekin?
|
|
Egun, merkantilizazio, familiarizazio, zentralizazio eta, finean, demokraziaren pribatizazioaren eskutik,
|
gu
egiten eta sostengatzen gaituen amaraun erlazional komuna are gehiago ezkutatzen eta pribatizatzen ari da, herri (tarr) ei bere burua beraiek erabakitako eran birsortzeko eta (auto) gobernatzeko gaitasun politiko, territorial eta instituzionala ebatsiz (Goikoetxea 2017: 37).
|
|
nor naiz ni eta nor gara gu, hil diren milaka herrikiderik gabe? Nor naiz ni eta nor gara gu,
|
gu
egiten gintuzten/ gaituzten egitura, baliabide, mito, erritu, zentzu edota zerumugak auzitan jarri diren honetan?
|
|
Beraz, auzia moralizatu eta indibidualizatu beharrean(" salbuespenezko munstro horiek" ez bezala" ni ez naiz matxista"," not all men" edo merke zurreko autokulpabilizazio eta desenkusak), politizatu egin da: kontuan izanik gurekin egiten dutena hein batean guk geuk ere berregiten dugula, zer egiten dut/ dugu eta zer egin behar dut/ dugu
|
gu
egiten gaituen horrekin. Pertsonala politikoa izanagatik (edo, hain justu, horrexegatik), politikoa ez da soilik pertsonala.
|