Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Gure herri honek beti erakutsi du kapazitatea aurrean izan dituen erronkei erantzuteko, eta kasu honetan badugu erronka, eta handia gainera. Sekulako utzikeria erakutsiko genuke mundu honetan mugitzen garen guztiok (eragile sozialak, Administrazioa, sindikatuak, enpresak, irakaskuntzako eragileak...) orain arte bezala geldituko bagina.
2005
‎Auzo ziren bi apezpikuk horrelako ikusmolde diferenteak izatea ez zen eskandalagarri garai haietan. Gaur egun unanimitatea nahi genuke mundu osoan, Laponiako eskimoetarik, Patagoniako indioetara, Txinako intelektualetarik eta Aljeriako kabiletarik pasatuz. Denak aho batez mintzatu, denek berdin egin, denak berdin ari.
2008
‎Hots, besteak beste, herri pobretuen zukuez aberasturiko banketxeak; mundu osoan naturaren bidegabeko ustiaketetatik gorpuzturiko sektore energetiko nagusiak; eta langileen izerdiz sorturiko sistema produktibo osoa, eta or ohar nazioaren ondasun guztia gizartearen onurarako eta herritarren zerbitzurako desjabetuko nituzke, hain zuzen. Eta, gainera, aberastasun horiekin kontsortzio internazional bat sortu genuke mundu osoan dauden arazo ekologikoak konpontzeko, osasun arloko beharrak betetzeko eta herrien arteko pare kidetasun bat lortzeko!
‎Baina noski, mendien, naturaren begiekin begiratu genuke mundua, eta orain hiritik hirira abiadura handian ibiltzea komeni zaigu, sofatik sofara, eta teknologiatik teknologiara, txarretik okerrera. Mendira, zertara?
‎" Leskyren arabera" efektu tragiko" horren atzean zera dago: munduaren erabateko ikuspegi tragikoa, alegia munduaren narratibitatea (nola kontatuko genuke mundua zertan den) tragedian datza; Goethek aipatu zuen gatazka tragiko absolutua: alegia, bi zirkunstantzien arteko aurkaritzan ez dago irtenbiderik; zirkunstantzia zehatz eta partzial horien arteko gatazkaren ondorioa heriotza izanen da, baina, azpimarratzen digu Goethek, hau inportantea da, zirkunstantzia horiek ulertzen ez dugun mundu oso baten parte dira, eta han gatazka horrek zentzua du.
2010
‎Zergatik ez zaio marrazketari garrantzi gehiago ematen eskolan? Irudiari buruzko irizpide bat edukiko bagenu beste era batera ikusiko genuke mundua.
‎" Mundu osoko finantza krisiaz mintzo garenean, kontuan hartu genuke munduan 1.300 milioi pertsona egunean dolar bat baino gutxiagorekin bizi dela, 3.000 milioi pertsona egunean bi dolar baino gutxiagorekin, 1.300 milioik ez dutela iturriko urik etxean, 3.000 milioik ez dutela komunik etxean eta 2.000 milioik ez dutela argi indarrik... Sufrimendu hori erremediatzeko zerbait egin behar genuke, finantza analisiez aparte.
2011
‎Pop ragandaren astintzeak erabat busti gaitu, irudizko (k) arma hori gure barreneraino sartu da, hizkera, pentsamoldea eta ikusmoldea guztiz eraldatuz? eta ez genuke mundua ulertuko, gaur eta hemen, Pop aren azalkeriarik gabe. Ez gara jada gure baitakoak.
2013
‎Iraganera bidaiatuko genuke mundu berri bat eraiki eta orainaldia desegiteko.
2015
‎Aktoreak beretzat hartu du agente bakarra izatearen gaitasuna, monopolizatu egin du, nola eta munduko beste agentziak ordezkatuz, objektu bihurtuz, eta batzuetan besteri mendeko subjektutasun isildu bat esleituz.203 Baina, ulertu genuke munduko agentzia horiek, aktore eta aktante, artikulatze operazioetan sortzen direla. Esan beharrik ez dago, artikulatze operazioak, beraietan konfiguratzen eta jazotzen diren subjektuen eta sentieren erregistratze praktikak dira.
2017
‎Koordenatu postidentitario horietan, halere, identitate nozioaren ezinezkotasunarekin batera bere ezinbestekotasuna ere seinalatu egin behar da. Izan ere, identitate noziorik gabe ez genuke nola desiratu jakingo, ez genuke mundua nola irudikatu edukiko. Gauzak horrela, identitatea promes modura proiektatu egin behar da etorkizunerantz, kunplitzea ezinbesteko bezain ezinezko zaigun promes modura, alegia.
2018
‎" Donuts" saltzaileen kasuan banatzaileak berebiziko eragina du, Panda Softwareren kasuan zer axola dio kontseilari ordezkaria nongoa den programatzaileek euskaraz egiten badute... Baina horrezaz gain, kultur ekoizpenetan hizkuntza aldetik eragileak zein diren zehaztu behar genuke mundu sinbolikoaren eragina baldintzatzeko (Katalanaren legean berebiziko garrantzia eman zioten orain 15 urte) eta horrela lan munduarekin batera hainbat esparru, formalenetatik intimoenetaraino. Tesia hauxe izan zitekeen, erabilera esparruen kategorizazio berri baten beharra eta horren araberako plangintza baten garapena.
2020
‎Nahikoa litzateke 5.000 irakurle tinko. 5.000 irakurleren bermearekin, horrekin mugituko genuke mundua".
‎Horrela bada, ordea, ez da morala. Gainera, gizakiaren eboluzioak ekarririko instintozko edo naturala bada, denok parekoa eduki genuke munduan, eta berdintsua gizadiaren leku eta garai guztietan; ondorioz, batzuek ez edukitzea, makur natural edo biologikotzat jo litzateke, ez litzateke izango arazo politikoa zentzu aristotelikoaneta ez morala. (Ibid.:
2021
‎Agian emakumeek idatzi genuke munduaz
‎Euskadi Sarien emanaldian esaldi terriblea bota zuen: " Gizonak honi buruz [emakumeen kontrako bortizkeriari buruz] idazten jarriko balira, agian emakumeek idatzi genuke munduaz".
2022
‎Oso harro gaude zuetaz, eta demetriaz bete nahi genuke mundua, baina zuek bezalakorik inon ez!
2023
‎Beste kontu bat da gure espezieari eta gure albokoei egiten diegun kaltea. Argizari batzuk piztuko bagenitu geure jokabideaz jabetzeko eta erleengandik zertxobait ikasteko, beharbada beste doinu bat entzungo genuke munduaren errotaren jira-biran, ahaire delizius bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia