2000
|
|
" Gutxiago mugituko balitz, atseginagoa izango litzateke niretzat": ...a kontrabaxuak" balio duen", ez dugula auzi psikologikorik eztabaidatzen, hau da, Fisikan bezalaxe, non ez dugun ere gai psikologikorik eztabaidatzen; egiten saiatzen ari garena kontrabaxua" ideal batera" hurbiltzea dela, kopiatzen saiatzen ari garen ideala gure aurrean izan ez arren; bilatzen duguna erakusteko, gure ustez" erabat egokia" den beste melodia bat seinala
|
genezakeela
. Esan zuenez, ikerketa estetikoetan" zergatizko konexioak ez dira interesgarriak, baina Psikologian, aitzitik, hauek besterik ez zaizkigu interesatzen".
|
|
" Ezin dut bere handitasuna jasan"; kasu honetan desatsegina da, atsegina izan beharrean. Esan zuen pentsa
|
genezakeela
benetan nahiago dugun musika lan bat" ez" dela" deus", nahiago dugun beste baten alboan; eta" Lear Erregea" ikustera joateak ez duela erakusten inolaz ere halako esperientzia atsegina denik: esan zuen, atsegina izanda ere, joate hau" honi buruz esan daitekeen kasik gauzarik ñimiñoena dela".
|
2004
|
|
Ezin esan Descartes jabetu ez denik arazoaren alderdi bikoitz honetaz, eta ez zaigu zaila izango aurkitzea bere lanean horren erakusgarririk. Alde batetik, gogoratu goraxeagoko aipamen batean irakur
|
genezakeela
berarentzat sortzaile goren honek sortu duen edozein lan bere zati guztietan perfektua izango dela, eta, bestalde, aurrerago zera irakurri ahal izango dugula:
|
2011
|
|
Gaur egun, ikasgaien antolaketan bertan, pentsamenduaren mundua fragmentatua daukagu, eta are gehiago gure buruetan. Filosofia politikoa, ezagutza edo zientziaren teoria, hezkuntzarena, ez ditugu elkarrekin lotzen; poetari ez diogu morala izatea eskatzen, edo hezkuntzaren edo erregimen politikoaren zerbitzuan egotea; justizia zer den, Jainkorik edo teologiarik gabe uste dugu hobeto erantzun
|
genezakeela
. Platonengan, aldiz, zuzentasuna zertan datzan galdezka hasi eta, erantzunaren bila ezagutzaren teoria, filosofia politikoa, etika, antropologia, hezkuntza, erlijioaren kritika, teologia, metafisika, denak bata besteari lotu loturik datozela, ikusten da haren argudiabidean.
|
2013
|
|
zerbaitek elkarrizketa jokaera normalak baldin baditu, orduan pentsamendudun izakitzat har dezakegu. Eta pentsamendua baldin bada gizakiaren ezaugarririk funtsezkoena, gizakitzat har
|
genezakeela
ondoriozta liteke.
|
2017
|
|
Galderak ez du zentzurik. Horrek esan nahiko luke osotasunaren ikuspuntu bat har
|
genezakeela
, alegia, kanpotik kontsideratu. Baina hori ezinezkoa da, ezen ni, hain zuzen, osotasun horren funtsaren arabera existitzen bainaiz, eta horretan engaiatua naizen heinean.
|
2022
|
|
Uste dut bi esperientzia horien sintesi bakarra, mundu itxiarena eta unibertso infinituarena, globalizazio zoriontsu deituriko garai labur eta hauskorrak sortutako fikzio ideologikoan aurki
|
genezakeela
. Hala esaten zitzaion justu xx. mende amaieran jaiotzen ari zen munduari.
|