Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Etxekoekin, goxoago, leunago egoteko joera dut, ez dut liskarrik nahi. Bestalde, ezin dut planik egin, eta neure burua kondena bati aurre egiteko gaitu behar dut. Ez da samurra.
‎Via de la Platako bideak zehatz mehatz ekarri gaitu behar zuen lekura.
2009
‎Beste bat gaitzen da erantzuna jatorrizko zerbitzari batek ematen duenean. Beste bat galdera era errekurtsiboan ebazteko eskatzen denean gaitu behar du galdegileak (ebazlea edo DNS zerbitzaria delarik). Antzekoa da zerbitzariaren errekurtsibotasuna adierazten duena:
2010
‎1.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute pertsona orok hezkuntzarako duen eskubidea.Adostu dute hezkuntza bideratu behar dela gizakien nortasuna eta gizakiaren duintasunaren zentzua erabat garatzera, eta hezkuntzak indartu behar duela giza eskubideen eta oinarrizko askatasunen errespetua.Orobat, adostu dute hezkuntzak pertsona guztiak gaitu behar dituela, eragingarritasunez parte hartzeko gizarte aske batean, ulermena, tolerantzia eta adiskidetzea ahalbidetzeko nazio guztien artean eta arraza, etnia edo erlijio talde guztien artean, eta Nazio Batuen jarduerak sustatzeko, bakea izatearen alde.
‎“Lehentasunak” ataletik sar daiteke bertara sistemarena, eta, gero, sistemarena. Gurasoek erabiltzaile bat gaitu behar dute semearentzat berariazkoa eta gero administratzaile izatea berea. Lehenespenez ikustea nahi ez duten orriak ere sar daitezke dagoeneko talde handia dago, eta gako hitzen bidezko iragazkiak gehitzen zaizkie hautatutakoei. iChat mezularia eta posta ere kontrolatzen ditu, beti POP motakoa izatea, hau da, idazmahaikoa.
2011
‎Gizarte modernoak guneak prestatu, antolatu eta gaitu behar ditu, helduek ere jaso dezaten prestakuntza ikus entzunezkoetan.
‎Tesiak: epaimahaia eta kalifikazioak Programaren prestakuntza aldia amaitu ondoren, doktoregaiak ikerketa fasea hasi behar du doktorego tesi bat egiteko, eta horrek I+G+B arloan lan autonomorako gaitu behar du. Programako batzordeak izendatutako epaimahai batek tesia ebaluatzen du.
2012
‎Gogoratu, SSH konfigurazioan, root? supererabiltzaileari sartzeko baimena emateaz gainera, urruneko makinan ere sartzeko aukera gaitu behar duzuela. Hori, passwd root?
2016
‎Bergizarteratzeko beharra omen du eta horregatik egon behar omen du espetxean, askatasunik gabe. Legeek diotenez, espetxeko bizimoduak espetxeratua bergizarteratzeko gaitu behar luke. Ikerketa guztien emaitzek, aldiz, kontrakoa frogatzen digute.
2018
‎Beti egon dira aitzindariak izan direnak, garenak. Minoria aktibo hori gaitu behar da, gaitu behar dugu geure burua. Aitzinago joko dutenak babestu, aitzinago joko dugunok jagon.
2020
‎Ezin da adingabekoa ikusten ari dena kontrolatu, ek gurasoen kontrola du, eta, horri esker, gurasoek funtzioak aktibatzen dituzte telefonoan edo semearen tabletan, eta pasahitz baten bidez babesten dituzte. Helduaren gailua haurrarenarekin lotzeko aukera ere ematen du, eta, norberaren kontutik, adingabearena kontrolatzeko aukera, horretarako bi gailu eta bi kontu behar diren arren; hau da, aitak aplikazioa deskargatu eta aukera hori bere profiletik gaitu behar du ‘doikuntzak eta pribatutasuna’, ‘familiaren sinkronizazioa’ eta, azkenik, QR kode bat eskaneatu, bi kontuak lotu ahal izateko. Modu murriztua hautatu ahal izango da (hau da, bere adinerako egokiak diren edukietarako soilik sarbidea), adingabeari mezuak nork bidal diezazkiokeen mugatu, aukera hori erabat kendu eta haurrek aplikazioa erabiltzen duten denbora kudeatu ahal izango da:
2021
‎Horretan nire ustez galtzen ari gara irakurketa erreflexiboa. Testu tipo askotarako gaitu behar ditugu ikasleak eta testu horietan ere IKT formatu ezberdinak ere sartzen dira. Beraz, gaur egungo ikasleek testu motzak nahiz luzeak sortzeko, irakurtzeko, ulertzeko eta interpretatzeko gai izan behar dute, horiek guztiak askotariko formatuetan jasotzen direlarik".
‎Edonola ere, gazteak konpetentzia desberdinen lorpenean gaitu behar ditu hezkuntzak, besteak beste, horietan alfabetatzeko baliabideak eskainiz. Eta, ez digitalizazio, ikus entzunezko edota informazioaren trataerari dagozkien konpetentzien kasuan soilik, alfabetizazioak konpetentzia desberdinen mobilizazioa eta elkarlana eskatzen dituzten komunikazio prozesuak hartzen baititu.
‎Gaur egun geroz eta gehiago ari dira zabaltzen formatu multimodalak literaturan, eta horiek ulertzera, kontsumitzera eta erabiltzera eraman behar ditugu gazteak. Horretan gaitu behar ditugu literaturaren arloan. Gainera, ikasleak engantxatzeko eta erakartzeko modua izan daiteke, eta hau literaturak behar du.
‎Baina, horretarako, gazteari non dagoen ikusaraztea garrantzitsua da, zertarako gai den, eta zer egin behar duen helburu jakin batzuk lortzeko. Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan gaitu behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota horietako bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
2023
‎Bizitzaren funtzionamendu erreala erakutsi behar dugu, guk uste duguna baino askoz ere gutxiago kontrolatu dezakegulako. Bizitzaren sorpresa atsegin eta desatseginetarako prestatu eta bizitzaren jokoan jarduteko gaitu behar ditugu gazteak: batzuetan irabazi egiten da, besteetan galdu, ikasiz eta berreraikiz hazi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia