Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2005
‎Bere iritziz, diagnostikoak klinikoa izaten jarraitu behar du. Erradiazioek izan ditzaketen bajak direla eta, ezin ditugu haurren eraginpean jarri arreta falta eta hiperaktibitatea diagnostikatzeko beharra dugun haur guztiak”. Terapia egoki batek, “botikak eta psikoterapia konbinatzen dituena”, garuneko disfuntzioa zuzentzeko eta, oraingoz behintzat, arazoa gainditzeko aukera ematen du.
2008
‎Gurasoei ere egin behar ez dutenaren jarraibideak erakutsi behar zaizkie. Adibidez, ezin dute haurra zigortu, ezta pixoihala denbora luzean jarri ere. Familia askok erabiltzen dituzte hoztu ez dadin, baina sistema horren bidez haurraren azalaren sentikortasunik eza baino ez dute indartzen, eta, neurri batean, baimena ematen ari zaizkio pixa egiteko eta lehenengo tanten deserosotasuna antzematen saiatu beharrik ez izateko.
2012
‎Biek diotenez, “eskola porrotari aurrea hartzeko, onartu behar da aldea ez dela ezgaitasunaren berdina”, eta azpimarratu dute “eskola porrota ikuspegi globaletik hartu behar dela kontuan”. Escamilla eta Gamazo doktoreek adierazi dute eskola porrotaren terminoa “ez dagoela argi eta garbi definituta”; izan ere, “estatistikek adierazten dute lehen edo bigarren hezkuntzako ikasketak amaitu ezin dituzten haurren ehunekoa dela”. Baina, egia esan, liburuaren lehen kapituluan Nafarroako Unibertsitateko Hezkuntza Fakultateko irakasle Charo Repárazek azaltzen duenez, “hezkuntza porrotaz hitz egin litzateke, eskolaz kanpoko porrotaz, ikasleari, familiari, eskolari eta gizarteari eragiten dion zerbait bezala”.
‎Askotan, arazoak sortzen dira emakumearen arretagunean gertatzen den aldaketaren ondorioz; izan ere, emakumea bere bikotekidearengandik jaioberrienera pasatzen da. Gizon askok ezin dute haurra jeloskor sentitu. Gainera, baliteke biak gainezka sentitzea, guraso gisa dituzten betebehar berriek larrituta, eta lotsarik gabe egotea, lo faltagatik.
‎Baina, batez ere, familia eta lana bateratzeko pentsatzen dute. Batzuetan, irekitze ordua baino lehenagoko harrera zerbitzuak ere ematen dira, denbora horretan gurasoek beren kargu hartu ezin dituzten haurrei arreta eskaintzeko. Batzuetan, zentroetan bertan egiten dira, eta, beste batzuetan, udalek edo zerbitzu eskudunek antolatzen dituzte; beraz, udal instalazioetan egiten dira.
2014
‎«Zeinu oso errazak erabiltzea, keinuak maiz errepikatzea eta gure burua ulertzea lortzen duenean sorra sorra saritzea», azaltzen du Maskotentzako Portaera Terapeuten Elkarteak. Gezurra 4 Txakur gorrek ezin dute haurrekin bizi eta oldarkorrak dira Irudia: molly pop Ezjakintasuna hezurraren ama da, eta, ondorioz, gezur gutxiko gezurrak.
‎Nolanahi ere, ez da pentsatu behar igeriketa ikastaroa egin duten edo flotagailuak dituzten haurrek arrisku orotatik kanpo egon behar dutenik. «Sistema batek ere ezin du haurraren gurasoen edo zaintzaileen zaintza ordezkatu», nabarmendu dute adituek. Iradokizun gehiago?
2016
‎Gaur egun, bularra eman ezin duten haurrek amaren esnea har dezaten aukerarik onena esne bankuek hartzen dute, amak esnea ematen baitie eta esnea ematen diote, seme alabek ez baitute kontsumituko esnea. Baina zientzialari mexikarrak beste aukera batean ari dira lanean:
‎Eta are gehiago zure azala amaren edo aitaren amarekin kontaktuan dagoenean, haurdunaldian zer sentsazio jasaten zituen gogorarazten baitzioten, amaren umetokian. Gainera, besarkadak haurtxoarekin komunikatzeko modu berezi bat dira, eta horrek ezin du haurrarekin ezarri edoskitzeak sortzen duen lotura. Gurasoen eta haurraren arteko lotura afektibo sendoagoa Besoetako hazkuntzak eramaileari ere egiten dio erreferentzia:
2017
‎Horrela, hobeto lo egingo du, eta fetuarentzat beharrezkoa ez den estres bat saihestuko da. Baina bere kabuz lo egiteko jarrerak ezin du haurra galtzea eragin, beste ondorio larri batzuk ere ez bezala.
2022
‎Defentsak handitzen dira? Zergatik ezin dute haurrek hartu. Argitu ditzagun zalantza nagusiak
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia