2004
|
|
Erregela gisa ezin uka daiteke diruzko kondena horien behin behineko betearazpena ezartzea arriskutsua dela, baldin eta behin behineko betearazpenetik onura lortu duenak
|
ezin
badu hartutakoa itzuli, behin behinean betearazitako epaia ezeztatuz gero. 1881eko Legearen eta beraren berrikuntzen sistemari helduta, eskatzaileari eskatutako kauzioak arrisku hori ezabatzen zuen, behin behineko betearazpena larregi ixtearen truk.
|
|
2 Auzitegiak ezin ditu inoiz ofizioz agindu titulu honetan ezarri kautela neurriak, prozesu berezietarako xedatutakoari kalterik egin gabe. Halaber, auzitegiak
|
ezin
ditu hartu eskatutako neurriak baino astunagoak direnak.
|
2007
|
|
Argi dago Herri Defendatzaileak egindako eginkizunak garrantzitsuak direla, baina oinarrizko eskubideak babesten dituzten beste erakunde batzuekin gertatzen den bezala, defizit handia ikusten da: horren eskumenak ez dira betearazleak,
|
ezin
baititu hartu administrazio publikoei jokabide zehatzak ezartzen dizkieten neurriak; horren ordez, pertsuasio eskumenak ditu, bai zuzenean, ukitutako erakundeen aurrean, euren jardunak alda ditzaten, bai zeharka, jardun horiek salatuz, Gorte Nagusiei egindako txostenen bidez.
|
|
Batetik, beti ez da erraza bereiztea zein diren benetako asilo eskaerak eta egoitza lortzeko eta, hala denean, lan baimena lortzeko asiloaren bidea erabili nahi duten eskaerak; izan ere, pertsona batzuek euren estatuetatik emigratu egiten dute txirotasun eta miseria egoeretatik ihes egiteko, hau da, benetako «errefuxiatuak» izan beharrean immigrante ekonomikoak dira. Bestetik, estatuek atzerritarrei dagokienez politika gero eta murriztaileagoa dute?
|
ezin
dituzte hartu estatuan sartzen ahalegintzen diren legearen aurkako emigrante guztiak?, eta horrek zuzeneko eragina du asiloaren inguruko guztian, eta kasu batzuetan, asilo eskaeren izapideak modu masibo eta azkarrean egiten direnez, «arinkeriaz» ukatu egiten dira. Gai horri dagokionez, kontuan hartu behar da baita ere pertsona lekualdatuen oldearen kasurako ezarritako behin behineko babesaren araubidea, urriaren 24ko 1325/ 2003 EDk arautua; aberrigabeen arazo zehatzari dagokionez, nabarmendu behar da Espainiak 1954ko uztailaren 28ko New Yorkeko Konbentzioa, Aberrigabeen Estatutuari buruzkoa, 1997an berretsi zuela, eta Aberrigabeen Estatutuaren aitorpena uztailaren 20ko 865/ 2001 Errege Dekretuan araututa dagoela.
|
|
erdiak, zuzeneko sufragio orokorraren (gizonezkoena eta emakumezkoena) bidez bost urterako hautatzen ziren; hogeita hamar diputatu erregeak bizitza osorako izendatzen zituen eta, gainerakoak, elkargo profesionalen barruan hautatzen ziren, bost urterako. Sisteman ministro eta diputatu karguen arteko bateraezintasuna finkatu zen, eta 66 artikuluan ezarri zen Gobernuaren lege proiektuak onetsi edo baztertzeko botazioek ezinbestean ez zutela ministroak ordeztea eragiten; era berean, artikulu horren arabera, Gorteek
|
ezin
zuten hartu Gobernuko kideen edo botere betearazleko beste funtzionario batzuekiko konfiantza edo konfiantzarik eza politikoa zekarren erabakirik (hau da, Gobernuak ez zuen erantzukizun politikorik Gorteen aurrean). Gorteak urtero bildu behar ziren, gutxienez, lau hilabetez.
|