2000
|
|
Beraz, lan honi jarraipena ematea luke. Halere, gai honetan ere
|
ezin
ditugu ahaztu goian jadanik aipaturiko aldaketak. Alde batetik, ez zait iruditzen osotasuna edo exhaustibitatearen helburua errealista denik.
|
2002
|
|
Daukagunari erreparatuta ere,
|
ezin
dugu ahaztu irakasle multzo hori ia ia gauetik goizera inprobisatu dela.
|
|
Dagoen zatiketa administratiboa ere
|
ezin
dugu ahaztu —EAE, Nafarroa, Iparraldea—, ezta lurralde desberdinetan dauden errealitate politiko, sozial eta indar korrelazio desberdinak ere; prozesu honetan kontuan hartu beharrekoak direnak eta sistema unibertsitario euskaldun honen garapen desberdin batera daramatenak.
|
2004
|
|
Gaur egun aipaturiko hurbiltasun hori postestrukt uralisten artean —postnietzschearrak, postmodernoak, neopragmatistak, filosofian modan dago etiketa arranditsuakjartzea— ikusten da ongi. Literaturarekiko hurbiltasuna eta,
|
ezin
dugu ahaztu, zientziaren espiritu berarekin jard uten duen filosofiarekiko mesprezua. Deleuzek fabulazioen erabilpena filosofian oso begi onez ikusten zuela azpimarratu zuen, edo Derridak erretorika eta argudiaketa ren arteko mugak ex pro fessoezabatu oraindik (Derrida 1987).
|
2005
|
|
Niretzat, egia esan, Euskadi baino Euskal Herria esatea egokiagoa da. Baina
|
ezin
dugu ahaztu Euskadi hitzaren inguruan zenbat lan eder eta zenbat odol isuria izan den. Abertzaletasuna Euskadi izenarekin sortu zen.
|
|
Bilakaera honi garrantzia ematearekin batera, ordea,
|
ezin
dugu ahaztu bilakaera hau Haur eta Lehen Hezkuntzan eman dela batik bat orain arte. DBHn, Batxilergoan eta batez ere Lanbide Heziketan bilakaera eta egoera oso bestelakoak dira.
|
|
Laura Mintegik euskal giro sozio-politikoan kokatu ditu emakume irudi gaurkotuak eta maitasuna eta psikoanalisia elkartu ditu euskal letretan. Gainera,
|
ezin
dugu ahaztu emakumeenarteko harremanen gainean hitz egin digula (literaturan orain dela gutxi arte oso gutxi jorratu den gaia da hau).
|
2006
|
|
Irakaskuntza publikotik testuliburuen doakotasuna behin eta berriz mahairatu dugun gaia izan dela
|
ezin
dugu ahaztu. Irakaskuntza publikoak ikasle guztientzat aukera berdintasuna bultzatzen du eta material honek urtero dakarren gastuari aurre egitea zaila izaten da zenbait etxetan.
|
|
Esanak esan, Harrera Hizkuntzak duen garrantzia gizarteratzerakoan eta eskola arrakastaren lorpenean kontuan hartzen bada, Europako Batasunean eztabaida bizia dago Jatorrizko Hizkuntza eta Kultura ikasteari buruz. PISA 2003 txostenean esandakoa
|
ezin
dugu ahaztu eta behin eta berriro hausnartu beharra dago ikasle etorkin eta autoktonoen arteko ezberdintasunak nola murriztu.
|
|
Bestalde,
|
ezin
dugu ahaztu, egoera konplexu horretan murgilduta egonik, erronkak zenbaitetan sorrarazten dituen zalantzen eta kezken ondorioak ere eskolak berak bere gain hartu eta kudeatu beharrean aurkitzen dela.
|
|
Subjektuak denak eta gure literaturan espazioa nahiz denbora emakumezko ikuspegi batetik interpretatu dutenak; Lucia Guerra Cunningham-i kasu eginez, emakumeen sinbologia eta izatea berreskuratzen lagunduko digutenak. Guk hamabi pertsonaia femenino horiek nabarmendu ditugu gure literaturako subjektu femenino protagonistak direlako; baina
|
ezin
dugu ahaztu aukeratutako 25 urte horietan ziento bat nobela argitaratu dela eta protagonista femenino subjektu gehiago aurkitzea lan nekeza izango litzatekeela. Geratzen zaigun kezka —eta beste artikulu baterako gaia— hauxe da:
|
2007
|
|
Petrolio garraioaren %60 itsasotik zehar egiten da, munduko 8.000 inguru petrolio ontzietatik %40k 20 urte baino gehiago dituzte eta %50 komenientziazko banderakoak dira. Dena den, garraio mota hori arriskutsua izateaz aparte,
|
ezin
dugu ahaztu Prestige itsasontzia bezalakoen istripuak ez direla gure itsasoen kutsatzaile nagusiak: urtero, 2 milioi tona hidrokarburo botatzen dira itsasora, %77 lurrean dauden instalazioen isurketetatik.
|
|
Jakin aldizkariaren zailtasun eta oztopo administratiboen historia neketsua agertu ondoren,
|
ezin
dugu ahaztu hasieran aipaturiko Jakin en 21 zenbakiko (1981) artikuluaren autore testiguaren kexu —protesta— mingotsa hona ekarri gabe (275 or.):
|
2009
|
|
lehendabizi, bi urte hauetan sortutako proiektu berrien deskribapena, ezaugarriak eta funts garrantzitsuenak nabarmendu ditugu; eta, bigarrenik, erakundeen sarreren aurkibidea helbide elektronikoekin, bai aurreko artikuluan aztertutakoak, eta baita azken bi urte hauetan sortutako proiektu berriak ere, azken horiek izenaren atzean izartxo bat(*) dutela. Azken finean
|
ezin
dugu ahaztu artikulu hau aurrekoaren jarraipena dela.
|
2010
|
|
Arrisku horiek nabarmenak izan dira eta ahal den neurrian haien eragina gutxitu behar da. Bestalde,
|
ezin
dugu ahaztu umeek munduari aurre egiten ikasten dutela haien gaitasunen azterketaren bitartez. Haien ekintzak egokituz ikasitakoaren arabera erresistentzia eta independentzia garatzen dituzte.
|
2017
|
|
Eta, zentzu horretan, estrategia bakoitzari aitortu behar zaio bertuteak dituela, kritikatzekoak ere dituen modura, noski. Baina
|
ezin
dugu ahaztu hirurek elikatzen dutela elkar. Hortaz, eta esandakoak borobiltzeko asmotan, nire ustez komunitatea eratu, sortu, birsortu, osatu, trinkotu, berreratu, berregituratzeak izan luke helburu; baina, beste bietan aurrerapausorik eman ezean, ez da behar bezala gatzatuko aipatutako helburu hori.
|
2020
|
|
Dena den, etologiak eskaintzen digun ikuspegira soilik murriztea planteamendu eskasa litzateke. Nahiz eta etologiak funtsezko pisu espezifikoa izan oldarkortasunari buruz aritzerakoan,
|
ezin
dugu ahaztu bortxari buruz pentsamenduaren tradizio luzea badagoela eta hainbat ikuspegitatik ere gai hori jorratzerik badagoela edo, gutxienez, alderdi ezberdinak aipatzea ezinbestekoa zaigula.
|
2021
|
|
Baina ezkerrak
|
ezin
du ahaztu utopien aroaren agorpenaren aroan bizi dela. Fredric Jamesonek esan bezala, errazagoa zaigu munduaren akabera irudikatzea kapitalismoarena baino.
|