2017
|
|
Hala aurkituko duzu
|
ezen
gizon bat alarguntzen denean, berehala, haragiaren lehenbiziko oroitzapenean ezkondu nahirik dabilela, ezin dagokeela, zeren lehengo ohiturak erakartzen baitu. Eta halakoak, nola bera ezin baitagoke, uste du ezen beste guztiak ere hura bezala direla, hark bezain itxarote eta pairu gutxi dutela; baina bere buruaren baizik berririk ez dakiena bezala mintzo da.
|
|
Bada, jakizu
|
ezen
gizon putazalea, gaztean beti hala izan dena, zahartzean ere eskuarki hala ohi dela, ez obraz, baina bai gogoz. Zeren gogoa beti da gazte, eta gaztetasuneko ohiturek zahartzean ere gogoa eskatzen dute.
|
|
Eta hau ez da miresteko, zeren orain hemen, gure artean ere, ikusten dugunean
|
ezen
gizon batek gure ahaide edo adiskide bati egiten diola gugatik zenbait ongi, guk ere lehenbiziko okasioan errendatzen dizkiogu eskerrak gizon hari; bitartean ez dugu onik, anarteraino geure buruak zordun dauzkagu.
|
|
Baldin ikus bazeneza
|
ezen
gizon batek, meza esateko kaliza aldaretik harturik, hartan nornahiri, ageri diren arlote, erromes eta beste jende suerte guztiei ematen diela kantoi guztietan edatera, zer esango ote zenuke. Gutxienez esango zenuke hura dela luterotasun handia, gauza itsusia eta ez dakizula zer gaztigu agindu halakoari.
|
|
Eta uste zuen Platonek
|
ezen
gizon haserrearen eta adimenetik jauziaren erokeriak ez zuela beste diferentziarik, batak gutxiago eta besteak gehiago irautea baizik, zeren haserretuari azkarrago iragaten baitzaio bere haserrea ero eroari bere erotasuna baino. Baina gainerakoan, bata haserre eta bestea ero diren bitartean, hain ongi lot, uzkal eta esteka dezakete bata nola bestea, zeren orduan biak baitira berdin, biak baitira ero.
|
2020
|
|
Edozer erabaki baino lehenago zurekin hitzegin nahi nuen bakarka, baina tira ba, hain erresumindurik zaude,
|
ezen
gizon honen presentzia ezin aproposagoa begitantzen zaidan aspalditik gogoan nuena behingoz azaltzeko agurearen begiek dir dir egiten dute bat batean.
|
2022
|
|
Dama, zeinak entzunak eta ikusiak baitzituen solas horiek guziak, hain kontent eta harriturik gelditu zen haren amodioaren fermutasuna eta handitasuna ikusirik, non luzetsirik egon baitzen berriz ikusi eta jasanaraziak zizkion makurrengatik barkamena eskatu zion arte. Eta harekin egon zen bezain laster hainbertze ele on eta onest erran zion,
|
ezen
gizonak, jasan nahigabe guziak ahantzi ez ezik, urostasun emailetzat hartu baitzituen, ikusiz bere fermutasunaren ospe ona eta amodio haren segurtatze ezin hobea ekarri zizkiotela. Eta handik harat, desiratzen ahal zuen gozamena izan zuen gizonak amodio hartan, neholako traba edo samurraldirik gabe.
|
|
Nekez bada nekez onartu zuen damak hori, eta, ez balitz zion amodioagatik, ez ziokeen nehola ere baietza emanen. Nolanahi ere, agurtzean hain kontent utzi zuen,
|
ezen
gizona luzazago gelditu izan zedin nahi izanen baitzuen.
|
|
Jainkoari gorazarre egiten diot, jauna, atsegin izan zaiolako zuk eneganakoa galtzea, hain baita arina eta ahula,
|
ezen
gizonen manupean hartu edo uzten ahal baituzu. Ene aldetik, ez diot nehoiz baimenik eskatu ez nagusi andereari ez senarrari, ezta ene buruari ere, zu maitatzeko; zeren Amodiok, zure edertasuna eta onestasuna lagun, halako indarra ukan du enegan, non ez baitut bera ez bertze jainko edo erregerik ezagutu.
|
2023
|
|
" Beti entzun ukan dut erran zuen Simontaultek
|
ezen
gizonak ez direla gaitzetsi behar emazteen gibeletik ibiltzeagatik, Jainkoak haien bihotzetan amodioa eta galdatzeko ausardia jarri baitu, eta beldurra eta kastitatea emazteenetan, ezetz errateko. Eta gizona zigortua izan bada eman zaizkion ahalak baliatzeagatik, ez da xuxena".
|
|
" Baina iduri zait erran zuen Oisillek
|
ezen
gizon prestu, bertutetsu eta Jainkoaren beldur den bat maitatzea ez dela batere gutiestekoa, eta hori estimatu beharra dagoela".
|