2006
|
|
Legediaren arabera, publizitatearen engainuzko elementua mezuan kokatzen denean elementu
|
ez
zilegi hori kentzen bada, bai nahita, bai eraginda?, publizitatea zilegi bihurtuko da. Hori dela eta, engainuzko publizitatea desleiala ere izan daiteke eta hainbat produktu, zerbitzu, jarduera edo zerbitzuren araudi bereziaren aurkakoa (PLO 3.b. eta c. artikuluak) (Santaella, 1989:
|
|
Esandako guztia kontuan hartuz, esan daiteke publizitate debekatua publizitate ez zilegia dela, eta haren izaera ez zilegia mezuaren edukiari zein formari dagokiela. Izaera
|
ez
zilegi hori hedabideak eginiko hedapenean (tabakoaren telebista publizitatearen kasuan) edo mezuaren edukian (telebistan ideia filosofiko, politiko edo erlijiosoak zabaltzea) egon daitekeenez, izaera hori ezin zaio subjektu jakin eta zehatz bati (iragarle edo hedabideari, alegia) egotzi. Ikuspegi hori, hain zuzen, islatu da publizitatea onartzeko erakunde publiko guztiek emandako arauetan, bai estatuko araudian baita autonomia erkidegokoetan ere (Santaella, 2003:
|
|
Hasiera batean iragarlea izango da lehen erantzulea, publizitatea bere interesen alde egiten baita eta berak baitu jarduera horren arriskuaren gaineko kontrol nagusia; baina zilegitasun gabeko publizitate horren errudunak ordaindu ditu publizitate ez zilegiaren ondorioz sor daitezkeen kalteak. Egintza
|
ez
zilegi horretan parte hartu duten guztiak izan daitezke errudun (iragarlea, agentzia, eta baita hedabideak ere) (De la Cuesta, 2002: 123).
|
2012
|
|
benetako arau baten izaera du, nahiz eta egitatea erregulatzeko mugagabeko kontzeptu juridikoak erabili. Legeak jasotzen du jokaera
|
ez
zilegi horren zigorra objektiboki eta arrisku arau bezala. Arau objektiboa izateak esan nahi du ez dela aintzat hartuko jokaera ez zilegi baten egilearen errua (doloa).
|
|
Legediaren arabera, publizitatearen engainuzko elementua mezuan kokatzen denean elementu
|
ez
zilegi hori kentzen bada, bai nahita, bai eraginda?, publizitatea zilegi bihurtuko da. Hori dela-eta, engainuzko publizitatea desleiala ere izan daiteke eta hainbat produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzuren araudi bereziaren aurkakoa (Santaella, 1989:
|
|
Esandako guztia kontuan hartuz, esan daiteke publizitate debekatua publizitate ez zilegia dela, eta haren izaera ez zilegia mezuaren edukiari zein formari dagokiela. Izaera
|
ez
zilegi hori hedabideak eginiko hedapenean (tabakoaren telebista publizitatearen kasuan) edo mezuaren edukian (telebistan ideia filosofiko, politiko edo erlijiosoak zabaltzea) egon daitekeenez, izaera hori ezin zaio subjektu jakin eta zehatz bati (iragarle edo hedabideari, alegia) egotzi. Ikuspegi hori, hain zuzen, islatu da publizitatea onartzeko erakunde publiko guztiek emandako arauetan, bai estatuko araudian baita autonomia erkidegokoetan ere (Santaella, 2003:
|
|
Hasiera batean iragarlea izango da lehen erantzulea, publizitatea bere interesen alde egiten baita eta berak baitu jarduera horren arriskuaren gaineko kontrol nagusia; baina zilegitasun gabeko publizitate horren errudunak ordaindu ditu publizitate ez zilegiaren ondorioz sor daitezkeen kalteak. Egintza
|
ez
zilegi horretan parte hartu duten guztiak izan daitezke errudun (iragarlea, agentzia, eta baita hedabideak ere) (De la Cuesta, 2002: 123).
|