2000
|
|
Egoitza zibilak
|
ez
du zerikusirik egoitza politikoarekin. Bata dateke, bestea ere izan gabe; andrazko eta adingabekoek egoitza zibila badute, egoitza politikorik gabe.
|
2003
|
|
45 Erromatar zuzenbideak eginiko bereizketa horrek
|
ez
du zerikusirik nazio modernoetako erabilera orokorrak onartu duenarekin; horren arabera, hitzarmenen inguruko gaiak arautzen dituzten legeak ez dira sartzen jendeen zuzenbidearen barruan, eta zuzenbide naturala ez da identifikatu behar erromatarrek emaniko ideiarekin bakarrik. Edozein kasutan ere, ikuspegi anitzetatik azter daitezkeen autuak zatitu eta bereiztea nahierarako zeregina da, batez ere, bereizketa horiek modu desberdinean erabil daitezkeenean, legeon izaeran oinarrizkoa denaren inguruan nahastea sortarazten ez den bitartean.
|
|
lege naturalak oinarrizkoak dira lehenengo bi legeei eta horien ondoriozko betebeharrei begira, eta, ondorenez, legeok oinarrian zuzenak izanik, euren zuzentasuna beti da berdina toki guztietan. Nahierarako legeek, aitzitik,
|
ez
dute zerikusirik gizarte ordenaren oinarriekin, eta, horrenbestez, inolako kalterik sortarazi gabe alda edo indargabe daitezke; horien zuzentasunaren oinarria, beraz, hauxe izango litzateke: halako legea ezartzearen onuragarritasun berezia, ezartze hori ekarri duten inguruabarrak kontuan hartuta.
|
2006
|
|
Aurretik iradoki dugunez, grekoz areth esaten zaio heroi aristokratikoaren izaeraren oinarri zuzenari, zuzentasuna edo bertutea arstoj kontzeptuari lotzen bazaio, beti ere. Izan ere, beste askotan bezala, etimologia egin behar da adiera horren zentzu osoa doitasunez ulertzeko; esan nahi baita, areth homerikoak
|
ez
duela zerikusirik gaur egungo gizabanako batek bertuteaz uler dezakeenarekin; ez dauka zerikusirik —Sokratesen ostetik— gure artean indartu den zentzu modernoarekin: bertutea ez da neurriarekin, zuzentasun unibertsalarekin eta, azken batean, ongi absolutuarekin adiskidetzen.
|
|
Jakina, Olinpo sakratu horrek
|
ez
du zerikusirik Pieriako mendi jakinarekin; aitzitik, Helade osoa hartzen duen leku irudimenezkoa da Olinpo, bertan biltzen diren jainko andereak ere olinpikoak, panhelendarrak diren hein berean31: Jainko lokalen abstrakzio prozesua burutua dago Homeroren testuetan.
|
2009
|
|
Erkaketa hori Jainko perfektu horren eta Erdi Aroko maitasunezko Jainkoaren artean izango da. Agian, eman dezake niarekin eta subjektuarekin
|
ez
duela zerikusi handiegirik. Baina, jada azalduta dago niak epistemologikoki" sortzen"," eraikitzen" duela Jainkoa.
|
2010
|
|
Halaber, botereok bereizi ahal dira, pertsonak edo gainerako gauzak ukitzen diren kontuan hartuta; zernahi gisaz, gauzen gain aginduzko boterea ematen da, jurisdikzio boterea baino gehiago, baina bigarren horrek ere ukitzen ditu gauzak nolabait, dela zeharka edo zerbaiten eraginez, dela administrazioaren bidez. Gai horrek, dena den,
|
ez
du zerikusirik orain jorratu beharrekoarekin, lege edo manuen kasuan, pertsonen gaineko boterea behar delako, manuaren izaera azaltzean aipatu genuen bezala.
|
2011
|
|
Marburgoko Ikastaroetan() hainbat saio egin du Daseinaren —hor egotearen— egunorokotasuna ikusarazten. Hala, sukaldeko mahaiaren edo eski zahar pare baten guretzako esanahiak, izate faktikoak,
|
ez
duela zerikusirik batere horien izatearekin zermugaketa zientifikoan. Bestetik, ingurumunduko gauzekin topatzen dena ez dela ni bat inertea, betibata, baizik ere beti aldarteren batean dagoena, gogaldiren batean, tonalitate afektibo aldagarriren batean, eta horren araberako hartzaile dena.
|
|
Machadok razionalismoari mugak jarri eta erlijioa galdatuko du, baina, batetik hori intimitate pertsonalera bilduz(" Señor, ya me arrancaste lo que yo mas queria"), bestetik sozialismoaren espiritu modernotara zabalduz. Kristautasunaren espiritua ederresten duenean, espresuki ohartarazten du, bere jarrerak
|
ez
duela zerikusirik" con esas filosorias catolicas, mas o menos embozadaMachadoren interesa erlijioaz eta kristautasunaz Espainiaren eta herri espainolaren interesari lotua dabil, kritikoki batzuetan, apologetiko beste batzuetan. Badaki debozio herritarrarekin sarkastiko izaten, baina herri espainol zarpail hori bera herri errusiarra bezalakoxe espirituala ere kausituko dizu.
|
2013
|
|
Izan ere, erlijio izakiak pertsona antzekoak dira ia beti, gizarte hartu emanetan parte hartzen dutenak. Ausartuko nintzateke esatera iruzkintzen ari garen ikuspegia asmakizun teologiko bat dela,
|
ez
du zerikusirik erlijioaren errealitatearekin. Ik. Pascal Boyer-en liburuko 5 kapitulua.)
|
2016
|
|
Batetik bestera pasatze horrek ez zuen eboluzioarekin zerikusirik; espezieak betiko aldaezintzat ematen ziren. Asmo teleologikoren batekin ere
|
ez
zuen zerikusirik. Naturaren kapritxo bat zen hain antzeko izakiak eta generoak, eta generoen arteko iragaitza formak, hurrenez hurren sortzea.
|
|
Historian agitzen dena, agitu beharra daukalako agitzen da; gizon emakumeak, zernahi dagiela, halabehar naturalak eragina egiten du. Otsoaren bizi borrokak bezalaxe, borroka iraultzaileak
|
ez
du zerikusirik moralarekin. Morala Iraultza bera da, eta gaur haren garaipena ez dago moralen baten kondizioen mende.
|
|
Sasimoral horren nagusitasuna, ordea, jendeak berez badituen sentimendu moralen baliamenduaz izan da posible, gizon emakumearen berezko morala, naturala, instantzia zerutar baten izenean perbertituz. Moralak zerikusirik ez dauka zeruarekin, eta bai lurrarekin;
|
ez
du zerikusirik Jainkoaren errebelazioarekin eta erlijioarekin, ez filosofoen kontzientzia mistikoarekin. Sentimendu edo kontzientzia morala bere berezkoa du gizabereak, kanpotik inork itsatsi edo irakatsi edo ezarri beharra egon gabe, eta horregatixe da gizarteaneskuarra eta manipulaerraza.199
|