2008
|
|
Akordio horiek aldakorrak izan daitezke eskaintzen den zerbitzuaren baldintza teknikoen arabera, edota gizarte baten giza kapital eta kapital sozialaren arabera. Beraz, autore horren iritziz,
|
ez
luke zentzurik parte hartzea maximotzeak, onurez aparte kostuak baitaude, eta klabea litzateke berau ikuspegi zabalago baten barruan kokatzea non enpoderamendu sozialerako giltzarria kontu ematea bera den.
|
|
Izen propioen esanahia, denotazioa eta konnotazioa barne, eztabaida askoren gaia izan da hizkuntzalaritzan eta semiotikan. John Stuart Mill-ek esan zuen hizkuntza eta kultura gehienetan izenek
|
ez
dutela zentzurik, ezta konnotaziorik ere, denotazioa baino ez dutela. Geroago Frege k proposatu zuen izenek zentzu berezi bat dutela:
|
2009
|
|
Berez, Estatuaren aldeko pribilegio horrek zentzua baduen edo ez eztabaida daiteke; dena den, Estatuak gizarte osoa ordezkatzen duen heinean, defenda daiteke gizartearen alde ondasunak inskribatzeko bide berezia egotea. Orain, bide berdina partikular baten aldekoa izateak
|
ez
du zentzurik.
|
2010
|
|
Horiek horrela, munduak
|
ez
du zentzurik gizabanakoarentzat, definizioz, gizabanakoa lotura ezabatzetik sortzen denez. Max Weber gogora ekarrita, esan genezake arrazoi instrumentalaren guztizko garaipenaren ondorioa dela:
|
2011
|
|
K. Mitxelenak, berriz, A. Oihenarti buruz egin zuen hitzaldia baliatu zuen axulartarrei honako kritika hau egiteko: Axularri jarraitzekotan joskeran ere jarraitu behar zitzaiola;
|
ez
zuela zentzurik sintaxirako maisutzat S. Altube hartzeak. Kritika horrek asko eragin zion Villasanteri geroago aitortu zuenez.
|
|
Horregatik, «esanahia» zer edo zeri deitzekotan, adierazle batek har ditzakeen adiera guztien multzoari deitu genioke. Eta hori mugaezina da berez eta
|
ez
du zentzu handirik; izan ere, benetako esanahiak adierazle sortzaile eta erabiltzaileen komunitateetan ezartzen dira. Jende komunitateak ondo arduratzen dira adierazle eta adiera arteko loturak instituzionalizatzen eta naturalizatzen; alegia, adierazle bati esanahi bat eta bakarra lotzen saiatzen dira, konnotazio guztiak bakar batera murrizten, horrela sortzen baita denotazioa.
|
2013
|
|
«Nire ustez, ez da ezer pasatzen kuleroak janzten edo garbiketa egiten laguntzen badizute, baina, betiere, zerbaiten trukean bada; aurrekoak ez du balio gero zurekin zer egin ez badakite, eguzki printza batekin goza ez badezakezu, irakurtzerik ez baduzu, musikarik entzun edo bestelakorik ezin egin baduzu? Hori horrela balitz,
|
ez
luke zentzurik, hobe desagertzea, baina gurpil aulkian dagoen pertsona, garbiketa egiten lagundu arren, ondoren lorategira eramaten badute, loreei erreparatu edo libururen bat irakurtzen badu edo dena delakoa, orduan oraindik ere merezi duela esango nuke».
|
2015
|
|
Baina denek ere azkenean hurbileko informazioaren inguruan dagoenarekin pilotatzen dute. Nik uste dut, horietatik kanpo egongo litzatekeen zerbait egoteak
|
ez
lukeela zentzurik izango». Ttipi Ttapak ez luke arazorik bere edukiak plataforma horretan partekatzeko, baina denek igotzen dituzten edukiek koherentzia behar dutela uste du, estilo aldetik.
|
2019
|
|
Irakurketa zehatzagorik egiten duenik ere izan da elkarrizketatuen artean, atsolorretan gertatzen zen ustezko gorabeheren gainean eraikia, alegia, lor hori lur hitzetik datorrela, zenbaitetan bertaratzen ziren emakumeak, zurruta lagun, lurrean barrena ibiltzen zirelako. Bistan denez, planteamendu horrek
|
ez
du zentzu handirik, kontuan izanda atsolor guztiak ez zirela berdinak, are gehiago, guztietan ez zirela lurrean barrena ibiltzen emakumeak, ezta gutxiago ere.
|