Emaitzak: 4
2011 | ||
Beste pertsonaren irudia barneratzeak | ez ditu zailtasun guztiak gaindiarazten; beraz, mendeko pertsonak errealitateko zailtasunen ukazioaren mekanismoa ere erabiltzen du utopia baten ilusioa mantentzeko. Ukazioaren bidez gainera norberaren bulkada erasokorrak ukatu egiten dira, eta horrela barnean sentitzen duten erasokortasunaren mehatxutik libre sentitzen dira mendekoak. | |
2012 | ||
Aldiz, estatuak babestutako kultura sistematik at kokaturik dauden taldeekedo estatuaren berme instituzionalik | ez dutenek zailtasun handiak dauzkate,, sozialki birsortzeko eta, zehazkiago, kulturalki irauteko. Hitz batean, oinarriinstituzional sendorik ezean, beren burua talde bereizi gisa definitzeko eta besteenaurrean identitate sozial eta kulturala aurkezteko lan eskerga egin behar dute, etaborroka sinbolikoen eremuan askoz ere baliabide gutxiagoren laguntza izaten dute.Hartara, beraien eraginkortasun sinbolikoa askoz ere mugatuagoa izan ohi dagehienetan. | |
2014 | ||
alderantziko ekintzaren itzulgarritasuna («likidoa berriro isur dezake abiapuntuko edalontzian, eta, hala, likidoa berriro ere lehenago bezala egongo da») eta alderantziko ekintzaren elkarrekikotasuna edo konpentsazioa («hura bigarren edalontzi honetan botatzean, likidoa altuago iristen da, baina edalontzi hau hasierakoa baino estuagoa da; beraz, kantitate bera dago»). Beraz, zazpi urteak aldera, haurren buruak | ez du zailtasunik izaten baliogabetzen duen edo aurrez egindako eraldatzea konpentsatzen duen ekintza kontuan hartzeko eta hasierako egoerara itzultzeko. Gainera, likidoari buruzko arrazoiketa bat egin dezake. | |
2019 | ||
Hainbat ikerketa egin da haurren ergatiboaren jabekuntzaren inguruan eta datu interesgarriak bildudira. Ezeizabarrena eta Larrañagak (1996) M haur elebidunaren ergatiboaren jabekuntzaren garapenaazaltzen dute euren ikerketan, eta M ren elebitasunak jabekuntza honetan duen eragina aztertzen dute.Emaitzek erakusten dutenez, M k | ez du zailtasunik euskarako kasu absolutiboarekin; baina, aldiz, ergatiboaren erabileran hutsune batzuk aurkitu dituzte; ergatiboaren kasu marka behar duen kasubatzuetan ez du erabiltzen. Hori horrela, M haurrak ergatiboaren jabekuntza ez du 2; 04 adinera artebarneratzen, eta hau gertatzearen eragileetako bat, baina ez bakarra, fonetikoa dela diote ikerlariek.Hala ere, badirudi barneratzeko eta erabiltzeko zailtasun hau ez dela fonetikoa soilik, izan ere akplural forma fonetikoki ergatiboaren berdina bada ere, ez dute ergatiboa bezainbeste alditan hutsikegiten (Ezeizabarrena eta Larrañaga, 1996). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 4 (0,03) |
Lehen forma
ez | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ez ukan | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ez ukan zailtasun | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |