Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2003
‎Are gehiago, jaiotzari dagokionez ere, Jainkoak printze desleial baten legearen menpe utzi zuen beraren jaiotza lekuaren zehaztapena. Bizitza osoan zehar, printzeei zor zaiena eman behar zaiela irakatsi zuen, eta berak ere zor ez zuen tributua ordaindu zuen, tributu hori zerekin ordaindu izateko, mirari bat eginez. Heriotza unean, denbora botereaz bidegabe abusatu zuenari esan zion, horrek ez zuela halako botererik izango, Jainkoak eman izan ez balio, eta aldi berean erakutsi zion, zer nolako desberdintasuna zegoen beraren espiritu erregetzaren eta printzeen denbora agintearen artean.
2008
‎Horren ariora, tributu arauen interpretazioa beti egin behar da Ogasunaren alde; bestela, salbuespen edota hobarion onuradunek ordaintzeke utzitako diru kopurua gainerako zergadunek ordaindu lukete nahitaez. Argi dago herri erakundeek ez dituztela tributuak ezarri euren buruak aberasteko, ezpada gizarteak dituen beharrizan alboraezinei aurre egiteko. Nolanahi den ere, teoria horrek ahaztu du arauaren akatsak ez dituela interpretatzaileak konpondu behar, legegileak baizik; bestela esanik, onura fiskalak direla-eta aurrekontuetako gastuak ezin badira bete, legea aldatu litzateke onurok kenduz.
‎Lehenengoarekin hasteko, kontsulta aurkezteak ez ditu tributu betebeharraren epeak geldiaraziko. Bestetik, TLOren 179.2.d) artikuluak tributu arau haustearen gaineko erantzukizuna kentzen die kontsulta baten erantzunean Administrazioak adierazitako irizpideen arabera diharduten zergadunei, baldin eta zergadunaren inguruabarrak eta kontsultaren erantzunak jasotakoak berdinak badira eta harrezkero aldatu ez badira.
‎Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea bidezkotzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke, osorik ala zati batez?
‎Tributuak aplikatzeko garrantzia duen egitatea gauzatu ostean Administrazioak horren berri duenean, nahitaez jardun behar du; bestela esanda, Administrazioak ezin dezake tributua zehaztu eta hori eskatzeko ahalmen eginbeharra bazter utzi. Aitorpena horrela ulertuz gero, aitortzaileak ez du tributua ordaintzeko borondate adierazpenik egiten; ildo bertsutik, TLOren 119 artikuluak dioenez, aitorpena aurkezteak ez du esan nahi tributu betebeharraren bidezkotasuna onartzen denik.
‎Informazio lortzeko jardunari begira, garrantzi handia dute, beraz, proportziotasun printzipioak eta helburua zaintzeko betebeharrak. Eginbehar orokorrarekin gertatu aldera, eginbehar bakoiztua ez du tributu arauak ezartzen, ezpada administrazio egintzak.
2013
‎Produktu horien arteko garraioa, aldiz, alde handiak ditu. Inbertsio funtsen kasuan, interesgarriagoa da, ez dute tributurik eragiketa honengatik eta erabiltzaileak nahi adina aldiz egin daitezke, kapitala murriztu gabe. ETFek, aldiz, beren aldaketengatik ordaintzen dute zerga, horrela funtzionatzen baitute ekintzak, erosi eta saldu egiten dira.
2023
‎Tributua da legean oinarritutako betebehar edo eginbeharra, azken horrek ordaintze ahalbidearen printzipioa errespetatu behar duela; hortik, ordea, ezin ondoriozta daiteke ekonomia ahalbidea zerga egitatearen karia denik. Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea justifikatzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke osorik ala zati batezzerga egitatea gauzatzeaz batera, geroago (likidazio egintza burutu ostean), edota aurretiaz (PFEZn bezala, atxikipen eta zatikako ordainketak direla bide).
‎Bigarrena, salbuespen araua, aurreko arauaren ondorioak ezerezean uzten dituena, zerga egitatea gauzatuta ere ez baita tributurik ordaindu behar. Bestela esanda, subjektu batzuk zerga egitatea burutu arren, ez dute tributua ordaintzen edota zerga egitatearen barruko kasu batzuk arauak berak salbuesten ditu. Salbuespenaren ikusmolde hori negatiboa da, salbuespen arauak zerga egitatearen araua mugatzen baitu nahiz eta azken horrek ekonomia ahalbidearen agerpena jaso.
‎Orain ez dugu tributu sistema hori sakon aztertuko liburuaren II. zatiko lehen puntuan jorratu dugulako, Administrazio publikoen finantzaketari buruzkoan.
‎Prezio publikoek tasaren ezaugarri batzuk badituzte ere, ez dute tributu izaerarik. Ez dira izaera publikoko ondare prestazioak ere, ez direlako hertsagarriak.
‎Likidatzailearen eta konkurtsoko administratzailearen kasuan, erantzukizuna ez da modu objektiboan ezarriko. Eurei egozteko moduko jarduketa zabarkeriaz gauzatu behar da, gutxienez, hau da, ez dute tributu betebeharrak osorik betetzeko beharrezko zereginak gauzatu. d) Tributu zorrarekin lotutako ondasunak eskuratzen dituenak, zorraren gaineko erantzukizuna subsidiarioa du, zor hori ordaindu ezean ondasunekin erantzun behar dutela. Izatez, azken hori ez da tributu erantzukizunaren kasua, lotura eskubidea baino.
‎Beste alde batetik, azken aldian figura horren legegilearen erabilera lausotu ditu bere ezaugarriak, eta zergen esparrura hurbildu ditu ezinbestean. Kasu honetan, alabaina, ez du tributu izaerarik, eta ondorioz, tributuei ezarri zaizkien Konstituzioaren printzipioak ez dira aplikatuko, ekonomia ahalbidearena alegia. Abenduaren 27ko 38/ 2022 Legeak kredituzko finantza erakundeen eta energia erakundeen gainean aldi baterako kargak sortu ditu, zerga bilketaren helburu argiarekin.
‎Hauetatik tributu izaera daukate berezko tributuak (zergak, tasak eta kontribuzio bereziak) eta Estatuko tributuetan edota autonomia erkidegoetako tributuetan parte hartzea. Beste guztiak zuzenbide publikoko baliabideak izango dira, baina ez dute tributu izaerarik izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia