2000
|
|
Unzuetak aitortzen digunez,
|
ez
dute testuok zer ikusirik adimenarekin, bihotzarekin baizik, ideien interpretazioarekin ez, bai sentimenduenarekin.
|
2001
|
|
Funtzionarioak ez dira ezer, agian funtzio bat besterik ez, apika indar nagusi, ilun, itsu baten alegoria besterik ez. Ezer ez direnez gero funtzionarioak
|
ez
dute testuan nortasunik; erabiltzen dituzten objektuen pareko dira, objektu egin dira, gauzatu, gauza bihurtu. Eta, azken batean, funtzionarioak euren patua betetzera kondenaturik daude, eta patu horrek lotzen ditu presoek ez duten etorkizunarekin:
|
2002
|
|
Zinema, musika eta antzerki ekitaldien aipamen xume bat egiten zen, eta Arriolako agenda agertzen zen. Bestalde, arte eszenikoekin zerikusirik
|
ez
zuten testuak sartzen ziren: osasunari eta telebistari buruzko testuak, ipuinak, mendi ibilaldiak...
|
|
1983ko Irun Hiria Saria erdietsi zuen Mario Onaindiaren Gillen Garateako batxilerra [itz.: La tau y el caldero, Grijalbo, 1985] eleberriaz gain, gehienetan, garai historiko baten lekukotza dokumentatua egin nahi
|
ez
duten testu modernoak aurkituko ditugu gurean, idazleek beraiek eleberri historiko kontsideratzeari uko egin diotenak. Talde honetan sartuko genituzke, besteren artean, Joxemari Iturralderen Nafarroako artizarra, Edorta Jimenezen Azken fusila (1993) eta Baleen berbaroa (1997), Andolin Eguzkitzaren Herioaren itzalpeetan (Elkar, 1999), Andoni Egañaren Pausoa noiz luzatu (Alberdania, 1999), Xabier Montoiaren Hezur gabeko hilak (Susa, 1999) edo Inazio Mujika Iraolaren Gerezi denbora (Alberdania, 1999).
|
2003
|
|
Ikastolak ugaldu ahala, arazo komunak zituztela konturatu ziren: legez kanpo aritzen ziren, andereñoak behar zituzten,
|
ez
zuten testu libururik eta, azken finean, eskolaz kanpoko ekitaldien garrantziaz jabetzen hasiak ziren. Horregatik, Euban elkartu ostean, talde eraginkor bat sortu zuten.
|
|
Gorputzean kaltea eragiteaz jardun dugu orain artean, baina
|
ez
dute testuetan leku gutxiago hartzen arimako kaltea edo kalte morala eragiten dutenak. Heriotza fisikoa bera baino askoz okerragoa izan daiteke eskandalua âbesteri bide okerra erakustea, alegiaâ, betiko galbidea baitakar.
|
2004
|
|
idaztean, irakurlea auzi baten aurrean jarri behar duzu.Horretarako garrantzitsua da auzia ongi mugatzea. Beraz, auzia ukitzen ezduen ezerk
|
ez
du testuan agertu beharrik.
|
2005
|
|
Naturaltasuna, testu gertaketan lan handia egin ondoren datorrena da, eta lan horretan oinarritzen da. M. Gregory-k dioen bezala (1978),, idatzitako itxurarik
|
ez
duen testua esatea?,, idatzizko itxurarik ez duen testua esatea, horixe lortzea da gakoa, besterik gabe.
|
|
Naturaltasuna, testu gertaketan lan handia egin ondoren datorrena da, eta lan horretan oinarritzen da. M. Gregory-k dioen bezala (1978),, idatzitako itxurarik ez duen testua esatea?,, idatzizko itxurarik
|
ez
duen testua esatea, horixe lortzea da gakoa, besterik gabe.
|
2007
|
|
Hala ere, euskal nazionalistekin ez zen adostasunik lortu, eta abstenitu egin ziren, haien ustez testuak ez baitzituen Euskal Herriko autogobernu aldarrikapenak behar den beste jasotzen. Alianza Popularreko sektore batzuekin ere ez zen akordiorik lortu, buruzagiak aurreko erregimenari oso lotuta zeudelako eta
|
ez
zutelako testua onartu (gogoan izan, adibidez, Konstituzioari buruzko erreferendumaren aurreko jarrerak Alianza Popular zatitzea eragin zuela, talde hauek utzi baitzuten: Unión Nacional Española. Gonzalo Fernández de la Morarena?
|
2008
|
|
Dena den, arestian esan bezala, kalitatearen kontzeptua aldatzen ari da eta, orain, beste parametro batzuekin batera neurtu behar da, hau da, kantitatearekin eta prezioarekin. Itzulpen automatikoaren kontsumitzaileek ez dute perfekzioa bilatzen; bereziki, ulertzen
|
ez
duten testu baten inguruko gutxi gorabeherako informazioa nahi izaten dute lortu. Beraz, esango genuke nahiago dutela informazio inperfektua izatea, ezertxo ere ez izatea baino.
|
|
Hasiera hasieratik garbi nuen bloga ez zela tresna gehigarri bat izango, gaiaren ardatz nagusia baizik. Honela, ikasleek gustuko
|
ez
zuten testu liburua alde batera utzi, eta euskara irakasgaiaren asteko hiru orduetan ordenagailu gela erabiltzen hasiko ginen.
|
|
Hasiera hasieratik garbi nuen bloga ez zela tresna gehigarri bat izango, gaiaren ardatz nagusia baizik. Honela, ikasleek gustuko
|
ez
zuten testu liburua alde batera utzi, eta euskara irakasgaiaren asteko hiru orduetan ordenagailu gela erabiltzen hasiko ginen.
|
|
Zer dakar itzulpen automatikoak? Muga horiek ikusita, espero dezakegu itzulpen automatikoak gu itzulpenaren zati mekaniko (edo" mekanizagarri") horretatik askatzea, baina, itzulpen automatiko hori ona izan arren,
|
ez
du testua ulertuko; ez ditu beti zuzen konponduko anbiguotasunak eta testuak ez ditu xede hizkuntzaren aldaera jator batean sortuko.
|
|
Uff, ez, sakelakoak
|
ez
badu testu igarlerik, laburdurekin idazten dut, euskarriak hala eskatzen baitu.
|
|
Hau da,, bakterio hiltzaile?,, bifidus aktibo? eta antzeko izendapenek
|
ez
dute testu horietan balio terminologikorik, eta bai izendatze balio hutsa.
|
|
Gainera, leiho eta fitxategi desberdinak edozein aldetara mugi daitezke mahaigainekoa, eta sortutako karpetetara arrasta daitezke erabiltzailea, non sistema eragilea balitz bezala gordetzen baitira tradizionala. Web sistema eragile honek
|
ez
du testuak eta kalkulu orriak editatzeko modurik Jooceren indarguneetako bat da bi izateko aukera ematen duela idazmahaiak, bata pribatua eta bestea publikoa, zeinetara sar baitaitezke erabiltzaileak dituen kontaktuak. Aldatzeko batetik bestera, ‘Joocetop’ botoia sakatu behar da.
|
|
Alde batetik, EAJk, EAk eta PSE EEk bihar zapaturako deitu nahi zuten ez ohiko osoko bilkura, baina udal gobernua osatzen duten EAEk eta Aralarrek plenoa astelehenera atzeratzera erabaki dute. Bestetik,
|
ez
dute testu baturaturik adostu eta beraz mozio bat baino gehiago izango da aztergai asteleheneko ez ohiko osoko bilkuran. EAJk eta EAk testu bateratua aurkeztuko dutela aurreratu digute.
|
2009
|
|
Lan honetan, batuaz idatzita ez dauden Matematika arloko testuak aztertu ditugu. Euskarazko zenbakikuntza landu zuten testuak ere aurkitu ditugu; baina horiek
|
ez
ditugu testu matematikotzat hartu; izan ere, ikuspuntu linguistikotik jorratu zuten gaia, ez zituzten landu Matematika arloko gaiak, ezta Matematika arloko terminologia ere. Matematika arloko gaiak aztertu zituzten bederatzi testu aurkitu ditugu guztira; hona hemen horien deskribapena.
|
|
Senatuak berretsi egin badu ere, Irlandan erreferenduma egin arte
|
ez
duela testua sinatuko dio Vaclav Klausek
|
2010
|
|
Han, zorrotz zelatatuta dituzte, eta zentzu onera etortzen ez badira, are gehiago zigortzen dituzte. Ariketa gisa, plagio arrastorik
|
ez
duten testuak idaztera jartzen dituzte.
|
|
Izan ere, gehienek ez dute inoiz antzerkirik egin.Gerardok ikasturte hasieran ariketak egin zituztela azaldu digu eta Aitziberrek" jolasten pasatzen genituen orduak," aipatu digu.Izan ere," Lan berria ikasten eta ahalik eta ondoen egiten saiatzen zara," azaldu digu Jonek.Hala ere, benetako lana duela gutxi hasi dutela onartu dute." Inauterietan gauza txiki bat egin genuen eta orain hau. Ez batak eta ez besteak
|
ez
dute testu handirik. Testua baino gehiago egoera landu behar izan dugu," esan digu Solek." Gehiena inprobisatu dugu," adierazi du Gloriak.Eta Solek," guk aukeratu genituen antzerki lanean entzungo diren doinuak eta gero testua ekarri zuen Alexek."" Hala ere, guk gure iritzia eman dugu eta proposamenak sartu ditugu," gaineratzen du Aitziberrek.
|
|
Oraindik
|
ez
dugu testurik ezagutzen, azaldu du Egibarrek. Iñigo Urkullu EAJko presidenteak Patxi Lopez lehendakariari eskatu zion idatziz.
|
|
Mintzaira eta instantzia sozio diskurtsiboen arteko lotura eta bata bestearekiko doitze egokitzapenak azaltzeko diskurtso analisiaren azter moldeetara jo dugu, zehazki, Interakzionismo Sozio Diskurtsiboaren ildora (Voloshinov 1992/ 1929; Bronckart 2005). ISDak
|
ez
du testua soilik objetu enpiriko gisa kontsideratzen, baizik eta pertsona arteko harremanetan kokatzen du eta talaia horretatik aztertzen. Haratago joanda, enuntziazio egoera ere kontuan hartzen du, hots, testuaren produkzio baldintza instituzionalak, sozialak eta ideologikoak.
|
|
Oker ulertzen
|
ez
badu testua, euskaldunak bere burua euskalduntzat hartzeko eskubidea du. Eta euskalduna izateari utzi eta beste herritartasun batera aldatzekoa, beste edozein herritartasunekoak euskaldun izateko eskubidea duen bezala.
|
2012
|
|
Lehenengo joerak testuaren funts edo muina aurkitzea du helburu, hau da, autorearen asmoa edota testuaren baitan gordetzen den zentzu objektibo, finko eta unibertsala ulertzea, irakurleak, interpretazio egoki baten bidez, azalaraztea lortuko duena. Interpretazio horretarako testuaz kanpoko hainbat informazioz baliatzen da, hala nola xehetasun biografiko, historiko nahiz entziklopedikoez.51 Joera immanentistak, berriz,
|
ez
du testuaz kanpoko informazioetara jotzen testuaren zentzua interpretatzeko; izan ere, zentzu bakar eta benetakoa aurkitzea ezinezkoa dela aitortzen du, eta testuaren ebokazio ahalmen mugagabea irakurlearen esperientzia subjektiboaren bidez zehazten dela. Esan gabe doa bigarren joera honekin dela uztargarria itzulpenaren epistemologia postmodernoa; izan ere, ikuspegi honen arabera, zentzua ez da testuan emanda datorren zerbait, osatzeko dagoen zerbait baizik.
|
|
Hemen ere diskurtso modernoaren ideiak errepikatzen dira: itzultzailea bi hizkuntzaren arteko bitartekari hutsa da, eta
|
ez
du testuan esku hartzeko inolako eskubiderik, batez ere doktrinak itzultzean (hemen dugu berriz ere jatorrizko testu ukiezin, benetako eta puruaren lehentasunaren ideia). Beste behin ere, agerian geratzen dira diskurtso modernoaren kontraesanak:
|
|
Jatorrizko testua eta Orixeren euskarazko itzulpena alderatuz gero, erraz antzematen da itzultzaileak pasarte asko laburtu zituela, Orixeren bertsioa jatorrizkoa baino dezente motzagoa baita. Testu literarioak itzuli ohi zituen askatasun berberaz euskaratu zuen adierazpen hau ere, literaturarekin zerikusirik
|
ez
zuen testua irizpide literario pertsonalen arabera itzuliz edo birsortuz. Itzulpen honetaz dihardu Joxe Azurmendik Orixeren ikuspegi linguistiko eta traduktologikoa kritikatzean:
|
|
2 E1 eta E2 enuntziatuen artean harreman semantiko koherentziazkoa badago, baina harreman hori
|
ez
du testuan bertan objektiboki kohesio mekanismoei esker islatzen; inferentzien errota aktibatuz baizik; inferentziazkoa izango da, baina inferentzia horiek eragiteko edo gidatzeko ez da marka formalik egongo. Beraz, ez dago ageriko harreman testual semantikorik.
|
|
izenordainak, erakusleak, artikulu mugatua, adberbioak, juntagailuak, menderagailuak eta testu antolatzaileak (lokailuak eta esapideak). Autore honek ere, bada, aurrekoek bezala
|
ez
dituzte testu mailako kohesio prozedurak perpaus mailakotik bereizten. Gainera, berariaz multzo berean sartzen ditu kohesio mekanismo guztiak, kohesioa/ konexioa bereizkuntzarik egin gabe.
|
|
Aukeraren arrazoiek, haatik, ez dute baztertu argitaraldi gaurkotua jatorrizkoarekin erkatzea, ezinbestekoa baita badaezpadako frogatze lana egitea. Eta, noski, jokabide honekin
|
ez
dugu testu egokitzaileen lana auzipean jartzeko helbururik.
|
|
ELAko kideak (4 delegatu) UGTk eta zuzendaritzak adostutako akordioaren kontra azaldu zen," inolako bermerik jasotzen ez zuelako". ELAko kideek esan digutenez," ez dakigu zer adostu duten UGTk eta LABek,
|
ez
dugu testurik". Horregatik, baloraziorik ez dute egin.
|
2013
|
|
Baina ez sarrera bakoitzari lotutako testua. Hala ere, ziur gai zarela eskuartean
|
ez
duzun testu horren edukia aurrez ikusteko.
|
|
Neguko solstizioei buruzko testu batekin jardungo duzue lanean. Hasieran,
|
ez
duzue testua osorik ikusiko; pixkanaka joango zarete haren sekretuak deskubritzen.
|
2014
|
|
Ikuskari latzak, zinez2502 1883an, Renan jauna, jada instituzio guztiek ohoraturiko gorentasun errepublikano bilakaturik, agian bera izutu da, publikatu zaharra
|
ez
zuen testu horrekin. Souvenirs etarako zirriborroetan nota bat eskuidatziko du, holako burutazioak, egiazko bere pentsamenduak ez, baizik aldi txarretako amesgaizto bezala2503 justifikatu nahiz:
|
|
Ordudanik urte batzuk pasatu dira, eta esan bezala, feminismoan Simone deBeauvoirri buruzko eta haren lanaren inguruko idatziak kontaezinak dira, inongoduda izpirik gabe aipatuenen artean egoteraino. Aipatua bezain ezagutua denik bainaez nuke esango, behin Beauvoirren lana irakurri eta haren pentsamendura gerturatuostean, han eta hemen irakurtzen diren zenbait kritikak
|
ez
baitute testuetan bederenoinarri handirik. Hala, gaur da eguna, eta batere lagundu ez duten zenbait itzulpen«ez lortu» eta beste zenbait ahoz ahoko ideia errepikatu eta ez funtsatu tarteko, non, oraindik orain, nahiz eta beharbada arrazoiak ez izan 40/ 50eko hamarkadakohaiek, kritika eta salaketa kopuru handi bat obrari egiten zaion aitzakian autorearizuzentzen zaizkion.
|
|
Kantagintza frantsesaren eta europarraren aita zen Trenet. Handiena, hala ere, Luis Forcadak bere etxeko ganbaran liburu harrigarri bat aur" Formazio akademikorik kitu zuenekoa izan zen. gabea, Prousten irakurketak informazio entziklopedikoa eman zidan bizitzaren zu a. xuraz, ez as erar ez bukaerarik
|
ez
zuen testua oinarrizko gauzetarako" zen. Txundituta utzi gintuen, eta obra horri buruzko informazio bila hasi ginen.
|
2015
|
|
Agiri gutxi jaso dute parlamentariek, baina jasotakoak mardulak dira. Denborarik
|
ez
zuten testu horiek aztertu eta interpretatzeko, eta laguntza eskatu ziguten.CAN auzia izan da Nafarroan zalaparta handiena sortu dutenetako bat, hain zuzen.Ez da harritzekoa. Kutxak ongi funtzionatzen zuen, eta, bat batean, behera egin zuen.
|
|
Ordea, euskal ahoskera zer den eta zer ez den finkatzen hastean, ikuspegi historikoa eta geografiko dialektala edukitzeak ez digu batere kalte eginen; euskal herrialde guztietako mintzoa hein batean ezagutzen duenak badaki ahoskera batzuen eta besteen continuumluzean euskalkiek bide dibergenteak har ditzaketela eta hartu ere dituztela; era guztietako bideak zabaldu dira eta usu euskal ahoskera jatortzat jotzen ditugun hainbat joera, ohitura edo are arau, eskualde laburragoko ala zabalagoko euskara dira, ez dira euskara orokorra, batua edo estandarra, ez dira Hegoalde guztian edo Iparralde osoan nagusitu joerak; eta ez dira betikoak ere. Orain euskal ahoskera jatorraren ezaugarritzat jotzen dugun hori, bere garaian
|
ez
zuen testu zaharretako idazkerak islatzen eta ondoko berrikuntzatzat jo litzatekeela ulertzera heldu gara. Euskaldun bat rts, ntxedo rtzegin beharrean ersi, hanxe, horxe, sagarzeahoskatzen ari denean, beharbada, euskal?
|
|
Telebista tradizionalaren albistegietako bideoen egiturari jarraitzen dio. Beraz, testuz lagunduta joan arren,
|
ez
du testuarekiko menpekotasunik ulergarritasuna bermatzeko.
|
|
Aurkezleak gidatzen duen ohiko telebista saioaren itxura du. Era berean, unitate informatibo osoa osa dezake berak bakarrik, eta, aurrekoek bezala, egunkari digitaletan testu idatziz lagunduta joan daitezke, baina
|
ez
du testuarekiko menpekotasunik ulergarritasuna bermatzeko.
|
|
Urtarrilaren 21ean Euskaldunon Egunkariak konfirmatu zuen EAJ, EH, EA eta AB hasiak zirela marko berrirako bidea hitzartzeko elkarlanean; egunkariak EAJ, EH eta EAk aurkeztutako proposamenen laburpena jaso zuen —ABk
|
ez
zuen testurik aurkeztu— eta ordurako bi bilera eginak zirela zehaztu zuen lehena, abenduaren 31n—, nahiz eta artean proposamenen alderatze edo eztabaida prozesua hastapenetan egon.
|
2016
|
|
– Azkenik, egileak liburuaren edukiarekin lotura zuzenik
|
ez
duen testu bat propio sor dezake, kontrazal honetarako egiten ari garen bezala. Nahiz eta hau ere, ahalegin guztiak egiten ari garen arren, ez dugun sinatuko, eta ez dugun lortuko singularraren lehenengo pertsonan idaztea, kontrazalaren lege ezkutuen menpe baikaude betiere.
|
|
Edo, okerrago, zer gertatzen da liburuko gainontzeko pasarte guztien gainetik badago? Azkenik, egileak liburuaren edukiarekin lotura zuzenik
|
ez
duen testu bat propio sor dezake, hemen bezala. Nahiz eta hau ere, ahalegin guztiak egin arren, ez dugun sinatuko, eta ez dugun lortuko singularraren 1 pertsonan idaztea, kontrazalaren lege ezkutuen menpe baikaude betiere.
|
|
Arestik ere ez,
|
ez
zituen testuak sakonki aztertu, baina antzerki idazlea bazen ere, ondorioz pentsa daiteke horrekiko sentsibilitate gehiago zukeela eta publikoak behar zuenaren ulertzeko erraztasun gehiago zukeela. Hala ere, lotsa aipatzen duelarik, erran nahi zuena ulertzea zaila da.
|
|
Eskolan landutako gai ezberdinak bistaratzeko modua ematen die; badakite eskolako lagunak eta herrikideak nahiz etxekoak entzuten ari direla, eta horrek poz handia ematen die. Gure eskolan
|
ez
dugu testu libururik erabiltzen, proiektu bidez egiten dugu lan, eta irratiak hori guztia borobildu du. Proiektuei beste zentzu bat eman die; besteei eskaintzeko zerbait dira orain, eta modu berezian lantzen dituzte”.
|
|
Baina ez da hori ere beti sistematikoa idazkian. Badira huts batzuk zuzendu ditudanak, koherentziarik ere
|
ez
dutenez testuen pasarteen artean: " goixuak" (goxuak)," hauride" (haurride)," siken" (zikin)," ichilek" (ixilik)," gusiako" (guziko)," duese" (deuse:
|
2017
|
|
Eta justu gaur, inork ez dizu ganorazko konbertsaziorik eman. Planetak ez dira lerroan jarri, hitzek
|
ez
dute testu izan nahi, eta zeuk daukazu arazoa hor barruan: normalean letrak egoten diren lekuan gaur zulo bat daukazu.
|
|
Emaitzek balio digute bi ondorio nagusi ateratzeko: batetik, hizkuntzarenmodalitateak
|
ez
du testuen azpiegituran eragiten; bestetik, ordea, hizkuntza modalitateak eragina duedukiak ekoizteko erabiltzen diren ikuspegietan, eta oinarrian talde bakoitzaren errealitate soziodiskurtsiboari lotuta daude.
|
|
Ondo aprobetxatu genituen ordu haiek eta hilabete gutxitan muntatu genuen antzezlana. Agian momentu hartan
|
ez
genuen testua ondo ulertu, baina gozatu ederra hartu genuen.
|
|
Lehen esan dudanez, jakintza sortzeko espazio klasikoetatik aparte (modu autonomoan nahiz erakunde politiko edo sindikatuetan lan egiten duten talde edo elkarte feministak, koordinakundeak, plataformak, jardunaldiak, etab.), azken aldian, funtsezko hiru eremu iraunkor daude feminismoan, ekintza espezifikoak bideratzeaz gain mota askotako emakumeen (eta gizon batzuen) bilgune gisa dihardutenak, eta aukera ematen dutenak ezagutza eta ekintzailetza uztartzeko, modu asko eta interesgarrietan: (1) indarra hartzen ari diren graduondokoak eta masterrak; (2) Emakumeen Etxeak, non biltzen baitira emakume taldeak, berdintasun zerbitzuak eta jabekuntza eskolak{ 27}; eta (3) internet eta sare sozialak, baina
|
ez
dut testu honetan horretaz jardungo, ez baitut esparru hori sakon aztertu.
|
2018
|
|
Alegia," kontzertuan pistola tiroa entzutearen modukoa izango litzateke sistema berria ezarri nahian dabiltzan norbanakoei buruz idaztea, horiek totalitariotzat, gaixotzat, inozotzat, eta abartzat hartu gabe". Eta
|
ez
dugu testua gehiegi biluziko, baina bai aurreratuko, hitzaurrean esaten den bezala," literatura eta iraultza binomioaren harreman gatazkatsua" aztertzen duela," eleberrietan politikaz jarduteko dagoen debeku eta auto debekuaren jatorria bilatuz eta aurkituz". Kontxo, behingoagatik, ez bakarrik galderak, erantzunak ere ematen ditu norbaitek, besterik ez bada eztabaidarako.
|
|
Christine de Pizan idazle veneziarrak misoginiarik
|
ez
duen testurik jada ez dela idatzi zuen 1405ean bere libururik ospetsuenean," Emakumeen hiria" goiburukoan. Eta hori bera da 600 urte geroago egiaztatu duguna Antsa Remiritz Kondesaren historia argitaratzean, emakumezko eliz buru bakarra izan baitzen eta Iruñeko gotzaina bitartean.
|
2019
|
|
Sarrera metodo egokirik gabe igoera digitala ezinezkoa da, baina alderantzizkoa ez da beti betetzen: alegia, sarrera metodoa izateak
|
ez
du testua sortuko denik ziurtatzen, are gutxiago erabilera digital indartsua izango duenik. Sistema eragileare n mailako euskarriak bideratzen du sistemarekin interakzioak egitea, eta beraz, hizkuntza horretan izanez gero, esate baterako, menuen bidezko aukeraketak edo erroreen inguruko azalpenak hizkuntza horretan egin ahal izango dira.
|
|
Halere, horien funtzioa ez da egoki gauzatzen zenbaitetan. Hamabigarren testuak, esaterako, «laburbilduz» dakarren arren,
|
ez
du testua laburbiltzen; aurretiko argudio bati beste bat gehitzeko erabiltzen du:
|
|
Itzultzaileak
|
ez
du testuak esandakora egokitzea beste biderik: autorearekin dituen desadostasunak isildu behar ditu, sintonia falta ezkutatu, albora utzi bere ideiak eta gustuak.
|
|
Hitzak banan banan irakurtzen ditu,
|
ez
du testua ulertzen, azentuak, hiatoak, hor denetik, ezta. Lehen entzun dugu gauza konkretuak bilatu behar ditugula irakaskuntzarako, eta hortik hartzen dut nik zer kontatu ikasle horri.
|
|
Papera, oro har, hagitz ongi kontserbatua dago. Baditu han hemenka urratu batzuk, baina
|
ez
dute testuan eraginik.
|
2020
|
|
Alegia," kontzertuan pistola tiroa entzutearen modukoa izango litzateke sistema berria ezarri nahian dabiltzan norbanakoei buruz idaztea, horiek totalitariotzat, gaixotzat, inozotzat, eta abartzat hartu gabe". Eta
|
ez
dugu testua gehiegi biluziko, baina bai aurreratuko, hitzaurrean esaten den bezala," literatura eta iraultza binomioaren harreman gatazkatsua" aztertzen duela," eleberrietan politikaz jarduteko dagoen debeku eta auto debekuaren jatorria bilatuz eta aurkituz". Kontxo, behingoagatik, ez bakarrik galderak, erantzunak ere ematen ditu norbaitek, besterik ez bada eztabaidarako.
|
|
Horren adibide ona da Azken egunak Gandiagarekin obra. Artikulu honetan,
|
ez
dugu testu horretan sakontzeko asmorik; baina hainbat pasarte tresna ezin hobeak dira gaia bideratzeko. xxi. mendean nola eman zentzua bizitzari, horixe da obra horren hausnarketa gaia. Bizitzari zentzua ematen saiatzen da Azurmendi lagunaren heriotza hurbil duenean, eta hori da ederrena.
|
2021
|
|
Helduentzat egindako kontakizunak dira, bai eduki aldetik, bai hizkuntzari dagokionez. " Zailtasun handiegirik
|
ez
dute testuek, ez gaiarengatik, ez kontakizunari dagokionez, baina horiek irakurtzeko behar da munduaren ezagutza gutxieneko bat, agian ume batek oraindik ez daukana".
|
|
Ipar Euskal Herriari dagokionez, berriz, Seaska Ikastolen Elkarteko ikastetxeetan baizik ez dago indarrean Euskal Curriculuma bi hezkuntza sareak aintzat hartzen baditugu eta, edonola ere, dokumentuak duen onarpena, eragina eta ezarpena oso desberdina da eremu administratibo bakoitzean. Ipar Euskal Herriko sare publikoan, adibidez, presentziarik
|
ez
du testuak eta Hezkuntza Nazionalaren L" Éducation Nationale frantsesez programak programme edo curriculuma dira erreferentziazko eta arauzko testu bakarrak. Ondorioz, ikastetxe publiko batzuetan, eta hein txikiagoan, beharbada, ikastetxe publiko elebidunetan," zailtasun handia" aitortzen dute bertan lanean eta euskaraz irakasten duten irakasleek euskal dimentsioaren ikuspegitik edozein gai irakasterakoan, besteren artean, programen zurruntasuna dela-eta, literaturan, adibidez (BIR1).
|
|
" Oso gazteak izan arren, umeak aktiboak dira, transmititzen zaienaz jabetzen dira, eta horrekin beste zerbait egiten dute. Idatzizko kulturaren esparruan
|
ez
dute testu bat jasotzen modu pasibo batez, eraldatu egiten dute, euren eszenaratze txikietan txertatzen dute, haien antzerki pertsonalean, beren barne munduan. Eta, hain justu ere, horrelako desbideratzeengatik, horrelako jabetze basatiengatik, kultura horretako subjektu bizi izatera iristen dira".
|
|
Atzo ez zen halakorik gertatu: EH Bilduk
|
ez
zuen testua espresuki babestu nahi izan, eta, beste behin ere, indarkeriaren inguruko jarrera bateraturik ez zen izan legebiltzarrean.
|
|
Pertsonaien arteko harremanak landu ditugu, garrantzitsua ikusten genuelako protagonista biak konektatuta egotea eta ikustarazteko bakoitzaren pertsonaia; zelako trantsizioa egiten den hasieratik amaierara, emozioetatik, begiradetatik eta mugimenduetatik abiatuta. Azken finean, ikuskizunak
|
ez
du testurik.
|
|
Hurbiletik irakurtzeko betaurrekoak. Supermerkatu batean erosi nituen eta ez dira nik behar ditudan dioptrietakoak, baina erostean ez nuen ondo kalkulatu… Dena den,
|
ez
dut testu luzerik haiekin irakurtzen, bakarrik fitxa teknikoa eta zuzendariak edo bekarioren batek antzezlanari buruz idatzitakoa, laster zeharkatuko nauen erabateko desorientazioan nolabaiteko euskarriren bat aurkitu nahian. Dantza emanaldietan musikaren egilea interesatzen zait bereziki, haren bidez pasagarriagoa edo jasangaitzagoa egingo zaidalako denbora.
|
2022
|
|
Diazek
|
ez
du testutik" koma bat ere" mugitu, CEOEk argazkitik ateratzeko egindako mehatxuaren ondorioz. Keinu horrek adierazi dezake ondoen, noraino dagoen baldintzatua botere ekonomikoei.
|
|
Horiek horrela, EAJko buruak garbi esan du Madrilgo gobernuak ezin duela espero EAJren «abstentzio taktiko bat»,
|
ez
duelako testua «pasatzen utziko». «Enpresa hitzarmenetan ezadostasunak daudenean, beti eduki behar da erreferentzia bat langileen gutxieneko babesari lotua, eta erreferentzia horrek izan behar du erkidegoko ituna, gure kasuan lanbide arteko euskal esparru akordioa; hark %100en bermea dauka sindikatu eta patronalaren aldetik».
|
|
Steilasen irudiko, ordea, ez da oraindik ere «borroka» eteteko garaia. Esan zuten oraindik
|
ez
zutela testuaren berri, baina heldu zitzaien informazioren arabera ez duela hezkuntza publikoa babesten eta itunak «blindatzen» dituela.
|
|
Bitartean, Zornotzan jarraitzen dute negoziazioek, eta, azkenean, sinatu, sinatu dute hitzarmena, baina ez da bakerik helduko. Ezein bandok
|
ez
zuen testua ontzat jo, ez karlistek ez eta liberalek ere, eta, ondorioz, jarraitu egin zuten borrokek. 1872ko maiatzaren 24a da, lanbroz sinatu dute bakea.
|
|
Etsitua nintzen, ihes egin nahi nuen hiltzaileengandik gordetzeko. Beldurrak, nehori erakusten
|
ez
nituen testuetan ezkutatzen nituen. " Laster hilen gaituzte!
|
2023
|
|
Dena den, diskurtsoak —edo diskutso faltak— ez die gehiegi laguntzen irudiei. Inolako ekarpen berezirik egiten
|
ez
duen testu nagusi bakarra dago erakusketan, zeina lan bakoitzaren alboan kokatutako egileen biografia luzeegiekin osatzen den, askotan, lanen irakurketarako beharrezkoak ez diren datuen pilaketekin burututa daudenak. Zalantza egin nuen, zientziari dedikatutako espazio batean egoteak baldintzatu ote zuen komisariotza, baina ez du zergatik.
|
|
Datozen asteetan onartzekoa den Hezkuntza Legea ez zen sortu hezkuntza sistemaren ajeei aurre egiteko, aje horiek ezkutatzeko baizik. EAJ eta PSE EEren artean adostutako hitzaurrekoko aldaketek
|
ez
dute testua okertzen; erregea biluzik dagoela besterik ez digute erakusten.
|
|
generoarekin lotutakoak, esaterako, edo arrazarekin lotutakoak. Itzultzaile automatiko bati generorik
|
ez
duen testu bat emanez gero, sistemak berak hautuak egiten ditu. Nik euskaraz jartzen badiot:
|
|
Honako orrialdeok
|
ez
dute testu organiko bat osatzeko inolako asmorik. Haien sorreran dagoen zatikakotasuna islatzen dute.
|
|
Preseski, jasotakoa eralkitzeko kontuan izandako bigarren irizpidea denborarena izan da, hots, gordetakoak gaurko edo behinolako hitzak eta diren kontuan izan dut. Horrenbestez, etxean ikasitako eta Goierriko senitarteko, lagun nahiz lankideei entzundako hainbat hitz eta esapide ez ditut bilduman sartu,
|
ez
ditut testuan berariaz aztertu, batzuek (beharreko, gainetiko...), adibidez, Euskaltzaindiaren Hiztegian" batez ere bizkaieraz" marka duten arren, hau da, gutxiago edo gehiago, dialektologiaren aldetik baliagarriak izan daitezkeen arren. Orobat, Goierriko berezitasunen balizko beste erakuskari batzuk ez ditut erabiliko, benio forma kasu (← benik [bederenik]).
|