Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎Euskal Herriak ez du muga bateraturik hedabideetan, nork bere interes politikoeta komertzialen arabera marrazten ditu bere gogokoak diren mugak; lurraldetasunpremeditatu desberdinekin egiten dugu topo, beraz.
2002
‎Egoera horrek kontrabandoa areagotu zuen, Frantziako eta Ameriketako merkatu gaiak Gaztelan sartuz, haiek Nafarroak etaArabak zamarik ordaindu gabe inportatu ondoren. Kontrabando hori egotearen etaaduana sistema garestiaren ondorioz, diru sarrerek ez baitzuten muga zaintzekokostuak ordaintzeko adina ere?, koroak ahaleginak egin zituen, lortu gabe, aduanahoriek lekuz aldatzeko, XVIII. mendeko une ezberdinetan. Gorteek uko eginzioten sistematikoki haiek aldarazteari, hain zuzen ere saio guztietan.
‎Ikuspuntu horretatik begiratuta, interpretazioak ez duke mugarik; semiosia infinituraino luza daitekeen egintza da, azalpenak azalpen berria behar baitu, interpretazioak interpretazio berriaren beharra baitakar. Eta, lehenago ere esan dugu, interpretatzeko ulertarazlearen beharra dugu.
2003
‎40 lagunen aurrean, Ramuntxo Cam blong ek hitz egin zuen Hegoaldearen eta Iparraldearen arteko harremanei buruz. Egitarauan azaltzen ziren hegoaldeko hizlariek ez zutenez muga zeharkatzerik izan, tartea betetzeko beraien ordez, Etxamendik eta Harluxet-ek hitz egin zuten, aitzina egiteko Ipar aldeko ekonomiak bertan inbertitu beharraz. Bigarren hitzaldian, Baigorriko hirigintza prozesua aztertu zuen Pierre. Gexan?
2005
‎LOGSErekin garrantzia hartzen duten hiru kontzeptunagusi hauek dira: curriculum irekia (kontzeptuaren arabera, irakasleak nahi dituenhelburuak, edukiak, metodologiak, eta abar erabil ditzake; berak egindako unitatedidaktikoak (curriculuma) ez du mugarik, nahi duena irakats baitezake; irakasleakaskatasun osoz planifikatzen du), curriculum itxia (administrazioak edo besteerakunde batek curriculuma planifikatzean mugak eta xehetasunak ezartzen dizkioirakasleari; adibidez: helburu edo eduki zehatz batzuk nahitaez landu behar izatea.Irakasleak curriculuma planifikatzeko mugak ditu).
2009
‎Beraiek kontatzekodaukatena entzutean, zalantzarik gabe, enpatiaz eraturiko harremanagertatzen da. Elkarrizketek funtzio terapeutikoa betetzen dute, kasu askotanaldi luzean zehar kontatzerik eduki ez dutena mugarik gabe azal dezaketelako.
‎Lerro hauen ondoren duzue bistaratu.pl programaren kodea, zeinak grafikoa() azpiprograma erabiltzen duen komando lerrotik jasotako datuak bistaratzeko. Programak ez du mugarik ezartzen, eta nahi adina datu pasa dakizkioke komando lerrotik. Aztertu kodea eta exekutatu programa sarrerako datu ezberdinekin.
2011
‎Familia normaletan, haurrak handitzen doazen neurrian, diziplina arauak jartzen dituzte gurasoek, eta diziplinaren bidez haurrak konturatzen dira beren ekintzek eragina dutela besteengan eta beste pertsonek ere beren premiak eta interesak dituztela. Baina, nartzisistaren gurasoek ez dute mugarik jartzen, eta ez diote haurrari ematen bere jokabideak gurasoengan duen eraginaren berri. Horrelako seinalerik gabe, haurrak egozentrismo nabarmena garatzen du, bestearekiko inolako kontsideraziorik ez duena.
2014
‎Historia «eraginkorra»ren eta historia tradizionalaren artean dagoen aldea da historia«eraginkorra»k ez duela mugarik. Gizon bati dagokion ezer ez da aski egonkorra, ezta bere gorputza ere?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia