2001
|
|
Hala ere, horrela lortzen den orokortasunak
|
ez
du inongo balio objektiborik, ezin da horrela ezagutza berririk eskuratu, ideia hauek inoiz ezin baitira begiespen batean aurkeztu. Horregatik, soilik balio subjektiboa dute sistemaren barnean, ez eraikitzailea, baizik eta erregulatzailea.
|
2006
|
|
zuk zure usteak dauzkazu eta nik nireak, eta gainera ez dago erabakitzerik nor dagoen zuzen. Zuk
|
ez
duzu inongo oinarririk nire usteak kritikatzeko, ezta nik zureak kritikatzeko ere. ‘Aniztasuna errespetatu behar da’.
|
|
Badirudi Humek erlatibismo saihestezina dagoela onartzen duela. Kasu horretan, ikusleek
|
ez
dute inongo ‘akatsik’ eta, hala ere, ez datoz bat gustu estetikoari dagokionez. Humek gertakari horren azalpena ematen du:
|
|
Filosofo horiek diotenez, judizioaren eta sentimenduaren artean alde handia dago. Sentimendu oro zuzena da,
|
ez
baitu inongo loturarik beragandik kanpo dagoen ezerekin; 2 eta sentimendua erreala da gizakiren batek sentimendu horren kontzientzia duen bakoitzean. Haatik, adimenaren determinazio guztiak ez dira zuzenak, berengandik kanpo dagoen zerbaitekin lotuta baitaude, hain zuzen ere, gertakarizko auziren batekin:
|
|
Nahiz eta ziurra den edertasuna eta deformazioa, gozoa eta mikatza bezala, objektuetan dauden tasunak ez direla eta sentimenduarenak direla guztiz, bai barnekoarenak bai kanpokoarenak, onartu beharra dago objektuetan badaudela zenbait tasun sentipen partikular horiek ekoizteko egokiak direnak izatez. Dena dela, tasun horiek neurri txikiago batean egon daitezkeenez gero, edo beste tasunekin nahastuta egon daitezkeenez gero, sarritan gertatzen da horrelako tasun ñimiñoek gustuan
|
ez
dutela inongo eraginik izaten, edo modu nahasian agertutako zapore partikular guztiak bereizteko gauza ez dela gustua. Organoak ezeri ihes egiten ez uzteko behar bezain zoliak baldin badira, eta aldi berean konposizioaren osagai guztiak hautemateko behar bezain zehatzak, orduan gustuaren fintasunaz mintza gaitezke, hitz horiek zentzu literalean nahiz metaforikoan erabiliz.
|
|
Objektu batek berez
|
ez
du inongo baliorik; beraren balioa grinaren mendekoa da guztiz.
|
|
Humek uste du sentimenduen ikuspegi ez intentzionalak (hau da, ‘sentimendu oro zuzena da,
|
ez
baitu inongo loturarik beragandik kanpo dagoen ezerekin’ dioen ikuspegiak) erlatibismoa dakarrela: gustuei buruz eztabaidatzea antzua da.
|
|
Kojeverentzat estoikoak izan dira aristotelikorik koherenteenak) funtsean Astronomia ikertu zuen. Estoikoen Eskolak, bere horretan,
|
ez
du inongo zerikusirik ez gizartearekin ezta Estatuarekin ere, Senekaren eta beste estoiko batzuen abenturak gorabehera. Zinezko estoizismoak ezin zuri lezake jardun biologikoa (ezein estoikok ez du txorta bere egingo, bere betebehartzat joko); era berean du estoiko jakin batzuen aritze sozial eta politikoa zuritu.
|
2012
|
|
Gaur egun, esaterako, ezker muturreko (extreme gauche) talde batzuek talde islamista faxistoideekin (ez nahasi sustrai erlijiosoko taldeekin, Hamas edo Hezbollah bezalakoekin) elkartzeko tentazioa dutela ikusten da. Elkartasun horrek
|
ez
du inongo etorkizunik, eta, gainera, politika berriaren bultzatzaileak desmoralizatzen dituenez, Badiouren arabera onartezina da. Datu horri gehi diezaiokegu" kezkatuek" antolatutako ezein talderen babesik ere ez dutela nahi.
|
2013
|
|
Horrelako kontzeptu sareak edukitzeko, pentsalari horien arabera, beharrezkoa da hizkuntza, kontzeptuen aterpea. Hortaz, zakurrek hizkuntzarik ez dutenez (ez behintzat zentzu aberats batean),
|
ez
dute inongo kontzepturik eta, ondorioz, ez dute inongo usterik.
|
|
Horrelako kontzeptu sareak edukitzeko, pentsalari horien arabera, beharrezkoa da hizkuntza, kontzeptuen aterpea. Hortaz, zakurrek hizkuntzarik ez dutenez (ez behintzat zentzu aberats batean), ez dute inongo kontzepturik eta, ondorioz,
|
ez
dute inongo usterik.
|
2017
|
|
izate ez agerikoa. Bestearentzako objektu naizelarik, nik
|
ez
dut inongo eskumenik, nire izatea Bestearena da, niretzat izate ez agerikoa da. Besteak begiratzen didanean, gainera, begiratzailea bera da, nik ezin dut bera begiratzaile gisa ikusi.
|
2022
|
|
Egungo unibertsitate globalean irakasle eta ikertzaile orok, edozein duelarik ere arloa, ikerketa zientifikoko artikuluen ekoizle izan behar du huts hutsik, eta eragina izan behar du ikerketak ebaluatzen dituzten nazioarteko rankingetan. Jada
|
ez
dute inongo baliorik liburuek, saiakerek edo sorkuntzek, kultur eta gizarte jarduerek, ezta unibertsitateko bertako irakaskuntzak ere. Hau da, apurka apurka desagertzen ari dira horiek, bai unibertsitatetik, baita bertan lan egiten dutenen jardueratik ere.
|