2001
|
|
Zenbat eta zientziak datu gehiago bereganatu, hainbat eta ezinago datu zientifikoen objektibotasuna onartzea fede hutsez izan ezik, gero eta mezu eta mezulari gehiagoren bitartekotzaz jasotako datuak onartu behar baitira. Eta pausorik gehienetan —baten batean bai? —
|
ez
dugu inolaz horrelako jakituriarik. Baina egiatzat ematen ditugu horrelako datuak, objektibo izendatuz, oraingo adibidean ispiluan azaltzen den nire aurpegiaren materiarenak, neurriak, koloreak eta abar bezalakoak.
|
2004
|
|
Egitura razionalak, psikikoak edota soziologikoak, nolabait esatearren, ez dute egitura biologikoa ezabatzen ez eta bigarren mailako bilakarazten. Gizakiaren baitan, gorago esan dugunez, egitura biologikoak bere substantibitatea galdu egiten du baina horrek
|
ez
du inolaz ere esan nahi ezaugarri biologikoek beren berezkotasunak galtzen dituztenik. Alta, azpimarratu behar da, giza substantibitatearen mesedetan ezaugarri biologikoek beren substantibitatea galtzeak inplikazio metafisiko eta etiko garrantzitsuak dituela, gero ikusiko dugunez etikari dagokiola.
|
2010
|
|
Baina baldintza natural hori, aurrekoa bezala, ez da inolaz ere aurrebaldintza mugiezina. Hizkuntza ikerketaren eta arraza teoriaren arteko konfrontazio bizian argi eta garbi geratu da, bai, hizkuntza zirkuluek
|
ez
dutela inolaz ere bat egiten edonolako arrazen sailkapenekin, baina baita ere —horretaz gain— jatorriaren inguruko egiazko gertaerak ezin daitezkeela hizkuntza komunitateekiko erlazio kausal batean kontsideratu. Hori ederki asko ikusten dugu, batetik, antzeko jatorria dugun gizakiok hizkuntza komunitate ezberdinetan aurki gaitezkeela egiaztatzerakoan, eta, bestetik, jatorri komuna ere hizkuntza komunitatearen bidez zehazten dela atzematerakoan, ze ama hizkuntzaren esparruak funtsezko esanahia du bizitzaren eta ezkontzaren zirkulurako.
|
2011
|
|
Besteak beste Homero, Tirteo, Eskilo, Sofokles... Haiek guztiek lantzen dituzten gaiek
|
ez
dute inolaz ere zerikusirik esanezina denarekin, inefablea denarekin, esangarria ez denarekin, beren gizartean indarrean eta oso agerian dauden gai eta arazoekin baizik. Esate baterako, zuzenbidea, legea, boterea, errua, mendekua, gerratea, heriotza, jainkotasuna eta abarrekin, hau da, gizabanakoak eta gizarteak kezkatzen dituzten gaiekin.
|
2014
|
|
Gure oszilazio horrek adierazten duena da ez dagoela, berez, kitsch tasunik: Bartok ek bere Orkestrarentzako kontzertua n lortzen duena da Lehar en Dibortziatu alaia ren azken melodia kitsch a salbatzea; Leharren aipuak
|
ez
du inolaz ere intentzio ironikorik, testuinguru ezberdin batean jarrita fetitxetasuna galtzen du eta kokapen musikala jasotzen du, kokapen horretatik ‘organikoki’ jaiotzen da melodia ederra. Zorionez, ordea, musikaren gehiegizko potentzial espresiboak duen arazoa da bukaerara eramanda bere burua deusezten duela:
|