2002
|
|
Isolatuak ikuspuntu linguistikotik begiraturik, eta erabiltzaileen kokapen geografikoagatik. Euskara bera da talde honetako lehen azpitaldekoa, bere hizkun tza familia non duen ezagutzen
|
ez
duen horietakoa baita. Bigarren azpitaldekoak dira Alpe mendikatearen hegoaldean gelditutako aleman hiztunak, Tirol hegoal dean, edo Aostako haraneko walser hiztunak.
|
2004
|
|
Descartesen erantzunak forma hau hartzen du: (i) objektu materialak neureganatzean,
|
ez
ditut horiek garbi neureganatzen; beraz, ez dago oso garbi objektuak nik neure sentimenekin hautematen ditudan moduan existitzen direnik; (ii) ezagut dezaket gorputz batek nikgarbi eta modu bereizgarrian uler ditzakedan ezaugarriak dituela, geroago Locke renkualitate lehenak izango direnak: tamaina, forma, higidura?, baina ez daukat, nahitaez, kualitate horien zehaztasunak ezagutu beharrik kasu zchatz batean; (iii) badira beste kualitate batzuk (Lockeren bigarrenak:
|
2007
|
|
Estadio horretan, haurrek ez duteulertzen diruaren funtzioa, ez eta rol pertsonalen eta sozietalen artekoezberdintasuna ere, eta horrek nahasmen handia sortzen die. Gertakari sozietalekintopo egiten dutenean,
|
ez
dute horiek azaldu beharrik sumatzen, eta, sumatzenbadute, bizipen pertsonalekin erlazionatzen dituzte eta logikarik gabeko azalpenakematen dituzte. Diruari dagokionez, dirua edonola eskuratzen dela uste dute.Halaber, zenbaitetan, ordaintzean atzera jasotzen den diru xehea dirua lortzekoiturri nagusitzat hartzen dute.
|
|
alde batetik, adin estatusberekoak izanik, haurrek beraiek bezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioestenikasi eta hainbat gizarte gaitasun gara ditzakete. Gainera, adin bereko lehengusulehengusinak ez dira zaharragoak bezain kritikoak, eta
|
ez
dute horiek bezainbestezuzentzen. Ondorioz, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasunhandiagoa izaten dute eta horri esker norberaren, beste pertsonen, zein roleninguruko ezagutza asko gara dezakete (Shaffer, 2002).
|
|
Adin bereko lehengusu lehengusinekiko harremanetan gertatzen den gisa, adin bereko haurrak adin estatus berekoak dira, eta horri esker haurrek beraiekbezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioesten ikasi eta hainbat gizarte gaitasungara ditzakete. Gainera, ez dira pertsona nagusiak zein lehengusu lehengusinak etaberdinkide zaharragoak bezain kritikoak eta
|
ez
dute horiek bezainbeste agintzen.Hala, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasun handiagoa izatendute, eta, horri esker, norberaren, beste pertsonen zein rolen inguruko ezagutzaugari gara ditzakete (Shaffer, 2002). Bestalde, adin bereko lagunek, haienerantzunen bitartez, hainbat gaitasun soziokognitibo zein gizarte jokabide indartu
|
|
Haurrak dagoeneko zenbait talderekin identifikatu dira, eta, horren ondorioz, talde horiekikolehentasuna garatzen dute. Aro horretan nahiago izaten dute barne taldea, bainaoraindik, ez dituzte kanpo taldeak higuintzen, eta
|
ez
dute horiei buruzkoikusmolde negatiborik. Azkenik, 7 urtetik aurrera laugarren aroa hasten da.
|
2008
|
|
bitarteko epe konstituzionalistan ez dugu liberalismoaren indar berezia adieraziko lukeen aztarna garbirik aurkitu. Zoritxarrez, miliziano kopuruak bai, baina
|
ez
ditugu horien nortasunak ezagutzen, eta zentzu horretan ezinezkoa dugu beharbada argigarria suertatuko litzatekeen konparaketa egitea, bonapartetiarren aurkako gerran Gaspar Jauregiren sarean parte hartu zutenekin. Liberalismoaren adar armatuak lortu zuen arrakasta azaltzeko orduan, beste hipotesirik ezean, hauek aipatuko nituzke:
|
2011
|
|
Azkenik, badaude egozpen okerrak egiten dituzten pertsonak. ...orabiatzea; jendaurrean hitz egitea dagokionean urdaileko mina edo botagura izatea, etab.); herstura sintoma horien benetako eragileak pertsona hori une horretan bizitzen ari den hainbat egoera estresagarri (familia arazoak, laneko arazoak, ikasketekin arazoak, gurasoen banantzea, etab.) edo beste hainbat faktore (gaixotasun medikoak, aldaketa hormonalak, hipogluzemia, etab.) dira, baina pertsonak
|
ez
du horien kontzientziarik eta une horretan ezarrita dagoen gizarte egoera hartzen du bere herstura sintomen iturburutzat. Ondorioz, aurrerantzean, ondoeza sentitu duen gizarte egoerei beldurra izatera irits daiteke.
|
2012
|
|
Ustez eta izatez basati jaioko da bigarrenez subjektu euskalduna XIX. mendean.XVI.ean herri zibilizatuek idazteko ezintasuna egotzitako nazio basatiei esker berenburuak eraiki bazituzten, XIX. mendean, zibilizazioa, historiari esker neurtukoda. «Historia gabeko herriak» orainaldia baino lehenagoko denboran kokatzenziren heinean, historiadun herriek idatziko zuten berena, baita
|
ez
zuten horiena ere (Mignolo, 2003: 61).
|
|
Ustez eta izatez basati jaioko da bigarrenez subjektu euskalduna XIX. mendean.XVI.ean herri zibilizatuek idazteko ezintasuna egotzitako nazio basatiei esker berenburuak eraiki bazituzten, XIX. mendean, zibilizazioa, historiari esker neurtukoda. «Historia gabeko herriak» orainaldia baino lehenagoko denboran kokatzenziren heinean, historiadun herriek idatziko zuten berena, baita
|
ez
zuten horiena ere (Mignolo, 2003: 61).
|
2014
|
|
Ahozko berbaldiak badu «esatekoak jakinarazteko» idatziak ez duenbaliabiderik, eta baliabide horiek, ahozkoak bai, baina idatziak4
|
ez
dituen horiek, «ahozko berbaldiaren jirako testuinguruei» dagozkie. Esatekoakjakinarazteko ezezik, emozioak eragiteko ere balio dute ahozko berbaldiak bakarrik dituen baliabidehoriek5.
|
2015
|
|
Alde horretatik, aldeakgeroz eta txikiagoak dira, baina oraindik ere aldeak oso handiak dira. Eskumako zutabean ikus dezakezue udalerri euskaldun izendatu
|
ez
ditugun horietan, herritarren bi herenak herri handietan bizidirela, 25.000tik gorako herrietan, eta gehienak hiriburuetan [3 irudia]. Udalerri euskaldunetan, inor ez da bizi horrelako hirietan, herri handiena Zarautz daukagulako, 22.000 biztanlerekin.Lehenengo argazki bezala, txikitasunaren ezaugarri hori, zalantzarik gabe, ezaugarri garrantzitsua da.
|
2019
|
|
Bestalde feedback inplizitu edo negatiboaren ondorioz, subjektua (kasu honetan haurra) egin berriduen akatsaz jabetzen da eta etorkizuneko ekoizpenean feedback positiboa (esplizitua) edo feedbackik jaso
|
ez
duten horiek baino ekoizpen zuzenagoa egingo du (Podsakoff eta Farth, 1989). Feedbacknegatiboak haurraren gramatika akatsean zuzenean du eragina, ondorengo (3) adibidean ikusgai, etahaurra egin duen akatsaz jabetzea du helburu; akatsaz konturatze hori hala ere, esplizitua beharreanera inplizituan egina izan behar duela aholkatzen du, besteak beste, Saxtonek (Saxton, 2000).
|