Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Isolatuak ikuspuntu linguistikotik begiraturik, eta erabiltzaileen kokapen geografikoagatik. Euskara bera da talde honetako lehen azpitaldekoa, bere hizkun tza familia non duen ezagutzen ez duen horietakoa baita. Bigarren azpitaldekoak dira Alpe mendikatearen hegoaldean gelditutako aleman hiztunak, Tirol hegoal dean, edo Aostako haraneko walser hiztunak.
2004
‎Descartesen erantzunak forma hau hartzen du: (i) objektu materialak neureganatzean, ez ditut horiek garbi neureganatzen; beraz, ez dago oso garbi objektuak nik neure sentimenekin hautematen ditudan moduan existitzen direnik; (ii) ezagut dezaket gorputz batek nikgarbi eta modu bereizgarrian uler ditzakedan ezaugarriak dituela, geroago Locke renkualitate lehenak izango direnak: tamaina, forma, higidura?, baina ez daukat, nahitaez, kualitate horien zehaztasunak ezagutu beharrik kasu zchatz batean; (iii) badira beste kualitate batzuk (Lockeren bigarrenak:
2007
‎Estadio horretan, haurrek ez duteulertzen diruaren funtzioa, ez eta rol pertsonalen eta sozietalen artekoezberdintasuna ere, eta horrek nahasmen handia sortzen die. Gertakari sozietalekintopo egiten dutenean, ez dute horiek azaldu beharrik sumatzen, eta, sumatzenbadute, bizipen pertsonalekin erlazionatzen dituzte eta logikarik gabeko azalpenakematen dituzte. Diruari dagokionez, dirua edonola eskuratzen dela uste dute.Halaber, zenbaitetan, ordaintzean atzera jasotzen den diru xehea dirua lortzekoiturri nagusitzat hartzen dute.
‎alde batetik, adin estatusberekoak izanik, haurrek beraiek bezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioestenikasi eta hainbat gizarte gaitasun gara ditzakete. Gainera, adin bereko lehengusulehengusinak ez dira zaharragoak bezain kritikoak, eta ez dute horiek bezainbestezuzentzen. Ondorioz, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasunhandiagoa izaten dute eta horri esker norberaren, beste pertsonen, zein roleninguruko ezagutza asko gara dezakete (Shaffer, 2002).
‎Adin bereko lehengusu lehengusinekiko harremanetan gertatzen den gisa, adin bereko haurrak adin estatus berekoak dira, eta horri esker haurrek beraiekbezalakoak diren pertsonen ikuspegiak balioesten ikasi eta hainbat gizarte gaitasungara ditzakete. Gainera, ez dira pertsona nagusiak zein lehengusu lehengusinak etaberdinkide zaharragoak bezain kritikoak eta ez dute horiek bezainbeste agintzen.Hala, haurrek rol, ideia zein jokabide berriak garatzeko askatasun handiagoa izatendute, eta, horri esker, norberaren, beste pertsonen zein rolen inguruko ezagutzaugari gara ditzakete (Shaffer, 2002). Bestalde, adin bereko lagunek, haienerantzunen bitartez, hainbat gaitasun soziokognitibo zein gizarte jokabide indartu
‎Haurrak dagoeneko zenbait talderekin identifikatu dira, eta, horren ondorioz, talde horiekikolehentasuna garatzen dute. Aro horretan nahiago izaten dute barne taldea, bainaoraindik, ez dituzte kanpo taldeak higuintzen, eta ez dute horiei buruzkoikusmolde negatiborik. Azkenik, 7 urtetik aurrera laugarren aroa hasten da.
2008
‎bitarteko epe konstituzionalistan ez dugu liberalismoaren indar berezia adieraziko lukeen aztarna garbirik aurkitu. Zoritxarrez, miliziano kopuruak bai, baina ez ditugu horien nortasunak ezagutzen, eta zentzu horretan ezinezkoa dugu beharbada argigarria suertatuko litzatekeen konparaketa egitea, bonapartetiarren aurkako gerran Gaspar Jauregiren sarean parte hartu zutenekin. Liberalismoaren adar armatuak lortu zuen arrakasta azaltzeko orduan, beste hipotesirik ezean, hauek aipatuko nituzke:
2011
‎Azkenik, badaude egozpen okerrak egiten dituzten pertsonak. ...orabiatzea; jendaurrean hitz egitea dagokionean urdaileko mina edo botagura izatea, etab.); herstura sintoma horien benetako eragileak pertsona hori une horretan bizitzen ari den hainbat egoera estresagarri (familia arazoak, laneko arazoak, ikasketekin arazoak, gurasoen banantzea, etab.) edo beste hainbat faktore (gaixotasun medikoak, aldaketa hormonalak, hipogluzemia, etab.) dira, baina pertsonak ez du horien kontzientziarik eta une horretan ezarrita dagoen gizarte egoera hartzen du bere herstura sintomen iturburutzat. Ondorioz, aurrerantzean, ondoeza sentitu duen gizarte egoerei beldurra izatera irits daiteke.
2012
‎Ustez eta izatez basati jaioko da bigarrenez subjektu euskalduna XIX. mendean.XVI.ean herri zibilizatuek idazteko ezintasuna egotzitako nazio basatiei esker berenburuak eraiki bazituzten, XIX. mendean, zibilizazioa, historiari esker neurtukoda. «Historia gabeko herriak» orainaldia baino lehenagoko denboran kokatzenziren heinean, historiadun herriek idatziko zuten berena, baita ez zuten horiena ere (Mignolo, 2003: 61).
‎Ustez eta izatez basati jaioko da bigarrenez subjektu euskalduna XIX. mendean.XVI.ean herri zibilizatuek idazteko ezintasuna egotzitako nazio basatiei esker berenburuak eraiki bazituzten, XIX. mendean, zibilizazioa, historiari esker neurtukoda. «Historia gabeko herriak» orainaldia baino lehenagoko denboran kokatzenziren heinean, historiadun herriek idatziko zuten berena, baita ez zuten horiena ere (Mignolo, 2003: 61).
2014
‎Ahozko berbaldiak badu «esatekoak jakinarazteko» idatziak ez duenbaliabiderik, eta baliabide horiek, ahozkoak bai, baina idatziak4 ez dituen horiek, «ahozko berbaldiaren jirako testuinguruei» dagozkie. Esatekoakjakinarazteko ezezik, emozioak eragiteko ere balio dute ahozko berbaldiak bakarrik dituen baliabidehoriek5.
2015
‎Alde horretatik, aldeakgeroz eta txikiagoak dira, baina oraindik ere aldeak oso handiak dira. Eskumako zutabean ikus dezakezue udalerri euskaldun izendatu ez ditugun horietan, herritarren bi herenak herri handietan bizidirela, 25.000tik gorako herrietan, eta gehienak hiriburuetan [3 irudia]. Udalerri euskaldunetan, inor ez da bizi horrelako hirietan, herri handiena Zarautz daukagulako, 22.000 biztanlerekin.Lehenengo argazki bezala, txikitasunaren ezaugarri hori, zalantzarik gabe, ezaugarri garrantzitsua da.
2019
‎Bestalde feedback inplizitu edo negatiboaren ondorioz, subjektua (kasu honetan haurra) egin berriduen akatsaz jabetzen da eta etorkizuneko ekoizpenean feedback positiboa (esplizitua) edo feedbackik jaso ez duten horiek baino ekoizpen zuzenagoa egingo du (Podsakoff eta Farth, 1989). Feedbacknegatiboak haurraren gramatika akatsean zuzenean du eragina, ondorengo (3) adibidean ikusgai, etahaurra egin duen akatsaz jabetzea du helburu; akatsaz konturatze hori hala ere, esplizitua beharreanera inplizituan egina izan behar duela aholkatzen du, besteak beste, Saxtonek (Saxton, 2000).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia