2007
|
|
Eta besteak Ybarnegaray eta La Rocque, horien alderat itzuli ziren. Eta hor beste gehientsuenak, ez bakarrik abertzale garbi zirenak, oso gutxi baitziren, heiek
|
ez
zuten hortan interesik bainan beste guztiekin behar ziren konpondu; La, tte bat, ez zen, baitezpada, ez doriotista ez larrocquista, baina ez zuen lagunik, bakarrik gelditu zen643.
|
|
Momentuan aldaketa handia izan zen, zeren eta ordu hartan zen piska bat kontserbadoreak, eta La, ttek ekarri zuen giro berri bat, ekarri zuen orduko sozial aldetik eta politiko aldetik; sozial aldetik lankidetzarekin eta sindikalismoarekin konpontzen zen ongi La, tte, horiekin zabilan, eta gero politika aldetik ere berdin; orduan ziren lehenbiziko demokratak eta orduan Mouvement> Republicaine, MR P Mouvement> Republicain> Populaire, eta holakoak ziren eta gero haiekin, heiei loturik sortu ziren Europako federalistak eta La, tte giro hortakoa zen, hats hortakoa zen, eta hori aldaketa handia izan zen. Bainan gero Eskual Herria barnean, horrek hemen, Iparraldeko Eskual Herrian,
|
ez
zuen horrek aldaketa izugarri bat ekartzen; hemen irakurle berririk gabe berdin segitu zuten aurrekoek, gehien gehienik; zenbait politizatuagoak ziren, zenbaitek nahi zuten berritze hori, baina beste asko.... Lehenago Eskualdun> ean, eta Herrian ere, eskuara izan da lehena, eskuara izatea, eskuaraz hitz egitea, eskuaraz idaztea, eta hori zen lehen, politika baino lehenagoa ere, baina politika ere behar zen, eta orduan behar zen berritu eta hala egin zuen La, ttek, apez komunista deitu zuten eta lehenengo zaharrek, apez komunista La, tte, Emile Larrerekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1997ko abuztuaren 12a.
|
2008
|
|
Lehenengoen kasuan, hor taz, zilegi da, ergatibo? terminoa erabiltzea, beren erabilera trantsitiboan gai direlako subjektua ergatiboaz eta paper tematikoaz hornitzeko; bigarrenek, ordea,
|
ez
dute horretarako gaitasunik, eta beraz, inakusatibo, terminoa ongi ego kitzen zaie.
|
|
Herriak ikasi egin behar ditu hitz horiek: lehendik ezer erabiltzen
|
ez
bazuen hori esateko, ikas dezala aurrerantzean nola esan; eta, ordurarte beste era batera esan bazuen, ahaztu dezala hura eta arau egokien arabera moldaturiko berria ikas dezala.
|
|
eta, gabe? hitzen konposaketan du29, baina hiztunak
|
ez
du horren kontzientziarik. Bi hitz hauek lotsa>(, beldur?) eta ahalke ez dute banaketa diatopiko berdina, beldur hitza hedatuagoa dagoelako lotsa> baino gauza bera adierazteko.
|
|
Beste aukera Diputazioak ziren, baina ordura arte egindako saioetan ez zuten prestutasun handirik agertu. Donostiako Euskalitzjostaldien Batzarrea (Consistorio, de. Juegos. Florales. Euskaros) ere inoiz aipatzen zen erakunde babesle gisa, baina
|
ez
dut horren inguruko datu gehiagorik.
|
2010
|
|
Ondorioz, topatzen dugu orto doxiaren aurrean (A) eta hetero doxiaren ondoan (C), bitarte horretan, ez dagoela benetako para doxarik, hots, doxa paralelorik, edota bilaka zitekeenik. Kristauarena ez da, inondik ere, paradoxa, zeren eta
|
ez
du horretarako sendotasunik.
|
|
Finean, eredu publikoari begirako hurbilpen hori ez zuen errazten, bi sare mantentzen zirelako; eta bestetik, ez zion ondo erantzuten gure izaerari?. Paulo Agirrek, haatik, uste du garai hartan, irtenbide sakon, sendo eta ona eskaini zietela, baina
|
ez
genuen horri irtenbide bat ematen jakin, ordurako zeuden mugimendu eta arazo ideologiko guztiak hor kontzentratu zirelako?.
|
|
Ziklo horretan dituen irakasle guztiak Frantziako Estatuak ordaindu arren (1994ko hitzarmenari jarraiki), bigarren mailako irakasleentzako ordu gehiago lortzea baita Seaskaren xedea, bere hezkuntza proiektua baldintza onetan aurrera eraman ahal izateko. Hezkuntza Nazionalak, ordea,
|
ez
zuen hori garatu nahi izan 2009an itxitako akordioan, bigarren mailan irakaskuntza elebiduna biziki ahula baita Iparraldeko eskola publikoan.
|
2013
|
|
etxeko janariaz, etxeko usaina zuenaz. Nahiz eta etxekoek eskura zutena igortzea zen gauza errazena edo normalena, Adémak
|
ez
zuen horregatik erran igortzeko, baizik eta etxekoa izateagatik etxea gogoraraziko zieten gauzak zirelako. Hori, hala ere, aski orokorra zen, François Cocheten arabera.
|
|
Eta behin baino gehiagotan. Ezinbertzea delarik, nihork
|
ez
du hortan hobenik.
|
|
Tokian tokiko zaharrak ibiltzen omen ziren arroila konpontzen, eta euskaldun zaharrek, lan hori egin beharrean, leku arriskutsuetara joan behar izaten zuten. Hala ere, Saint Pierrek hori ez zuen gauza txar gisa erraten,
|
ez
zuen hori kritikatzen, alderantziz, euskaldun horiek txalotu zituen. Baina normala ez bide zen zerbait aitortu zuen.
|
2014
|
|
inesek lagundu dit miaketa lanetan, urtebetez aitaren zaintzaile aritu den emakumeak. dio inesek sentimentalegia naizela, itsa tsi egiten zaizkidala zerak eskuetan (nola
|
ez
du hori pentsatuko, orain dela zazpi urte familia txilen utzi bazuen hona etortzeko). Kontatu dit garbitzen hasi ginen egunean, nik alde egin eta gero, gauza xelebrea jazo zitzaiola.
|
2016
|
|
Alta, ohar horren gibelean dagoen literatura partea baztertua gelditzen da. Izan ere, egia da zati batean talde batean pentsatzen dutela askotan autoreek,
|
ez
du horrek kentzen obrei kentzen diela bilatzen duten pisu politikoa, estetikoa. Lukuren kasua, alderdi artistikoa edo poetikoa beti kontuan hartua dela ageri da.
|
|
Babes ofizialik ez zuen, behar ere ez. Honek ez du kentzen egoera honek ez zuela ondoriorik izan,
|
ez
zuela horrek adibidez, bere mezua gogortu.
|
|
DURFORT. Ez, Amayur jauna, Baiona da angles portu bat. Zuek, nafarrek,
|
ez
duzue horren gozamena baizik. AMAYUR. Bai, gure portua anglesek ebatsi ondoan, orai gurea den portu horren gozamena, diruz pagarazten daukute...
|
|
Lehenik, oinarrizko printzipioak azaldu ondoren praktikan ematen hasi zen. Parrokiako antzerkitik abiatzen zen, baina
|
ez
zuen horretan gelditu nahi, beste bide bat ireki zuen, kalitatearen bidea.
|
|
Baina antzerkiaren euskarria zabalagoa denez, beste osagaiak baliatzen dituela alegia, pentsa daiteke antzerki ekoizpena egon zitekeela. Hipotesi hutsean egonen gara
|
ez
baitugu horren frogarik. Baina antzerkiak ez du euskarri formalik, inprimakirik eskatzen, ahozkotasunean oinarritutako kulturak ahalbidetu zukeela ekoizpen zerbait pentsa genezake.
|
|
Euskal Herrian XIX. mendearen bukaeran pizten ari zen tradizioaren aldeko mugimenduan oinarritzen ziren askotan eta hizkuntzaren babesteko azpi helburua zuten. Baina
|
ez
du horrek kentzen literatura genero desberdinak landu zituzten autoreek mundu horri buruz, estetika helbururik ez ukaitea.
|
|
Baina, noski ikuspuntua ez da historialarien begietatik hartua, entzunak eta sentimenduak ditu aipatzen. Ez du erreferentziarik ematen,
|
ez
du horrek erran nahi ikerketa maila batera ez zela iritsi. Irakurle euskaldunek Gure Herria irakurtzen zuten, haiei historia birplanteatu nahi zien, de Lancre garai bateko pertsonaia inportantea zen, inoiz inon aipatzen ez zena, hark sortutako desmasiak bereziki, hori zuen zuzendu nahi.
|
|
Abertzale bilakatua bere bizitzaren esperientziaz anitz bezala funtsean. «Petite patrie, grande patrie»,
|
ez
zuen horrek kontraesanik garai hartako euskaldunentzat. Behintzat horrela adierazi digute aita Andiazabalek eta Piarres Xarritonek.
|
2021
|
|
Hala, maiz erabiltzen da agindu gisako perpausen ondoan, izan agintera, adizki hortatibo nahiz iusibo, haiei dagokien azalpena emateko: Utzi nazazu, egunsentia da eta; Gauden erne, etsaia hurbil da eta; Dihoala urrutira,
|
ez
dugu horren beharrik eta. Baina adierazpenen ondoan ere erabiltzen da:
|
|
43.10.3b Erabilerari dagokionez, bi hauek nabarmentzen dira. Batetik, birformulakizunak bi aukera adierazten ditu, bata zein bestea hauta daitezke, baina
|
ez
du horrek eraginik atal birformulatzailean gailentzen den ideian:
|
|
Beste alderik ere bada forma horien artean. Gero postposizioak eta hartzen du aurretik (sartu eta gero); ondoan nahiz ondoren postposizioek ere onartzen dute eta eranstea (sartu eta ondoan, sartu eta ondoren); aurrekotasuna adierazten duten lehen, aurretik nahiz aitzinean adberbio postposizioek, berriz,
|
ez
dute hori onartzen(* sartu eta lehen,* sartu eta aurretik,* sartu eta aitzinean); izan ere, partizipioak adierazten duen gertakari burututik aurrera bidaltzen du eta k, ez atzera —sartu eta esaten denean, ‘sartzea gauzatu denetik aurrera’ esaten da— Lehen adberbioak, bere aldetik, konparazioko baino onartzen du (sartu baino lehen); ez, ordea, gero k(* sartu baino gero) 22 (§ ...
|
|
Zure hitz beltz horiek kezkaturik utzi naute. Baina, beste hizkuntza batzuetan ez bezala, euskaran
|
ez
du horrek aparteko eragin sintaktikorik sintagma osatzean.
|
|
Ausartu bezalako gobernatzaile batek perpaus osagarria baino ez du hautatzen. Etorri aditzak, ostera, har ditzake perpaus osagarri jokatugabeak (zertara), baina
|
ez
du hori aukera bakarra; mugimendu fisikoa adierazteko nondik eta norengana postposizio sintagma arruntez osa daiteke esaldia. Edo bi batera agertu (nora, zertara), aurreko adibidean bezala.
|
2023
|
|
Ideia kon tserbatzaileak berrindartzen joan ziren mendeak aurrera egin ahala eta emaztearen tokia, familiaren barnean, bere betiko ardurekin jarraitu zuen. Emaz tea gizonaren aurrean gutxiago zelako ideia, indartsua zen, autore berriek beste ikuspuntua eman nahi bazuten,
|
ez
zuen horrek oihartzun erraza. Emaz tea senarraren mirailaren ideia gero eta indartsua izan zen XVI. mendean zehar, nahiz eta autore gehiago horren kontra egin.
|
|
...ntza eredua (Esteve, 2004) bultzatu eta bideratu dugu, baina aldi berean, gidatua, oinarri teorikoduna, ebidentziarantz bideratua; gelako esku hartzeei bideratua, edukien transposizio didaktikoan arreta jartzen duena; irakasleekin zein ikastetxeen egoerekin malgua, tokian tokiko egoerak kontuan hartzen dituena; teknologia berriak erabiltzen dituena, gauzak asko errazten dituelako (gaur egun, inork
|
ez
du hori zalantzan jartzen, baina hasi ginenean ez zen hain agerikoa). Oso garrantzitsua da, bestalde, prestatzaileok irakasleen ondoan egotea, haiei laguntzeko, bultzada emateko, animatzeko, konfiantza emateko eta lana eskatzeko ere bai (Mugertza eta Olasagarre, 2015).
|