2001
|
|
herri honek ez du fronterik nahi, ez ditu fronteak onartzen. ETAk eta PPk proposatzen dituzten bideak
|
ez
ditu herriak nahi, bide berri bat markatu du herriak. Herri honek izugarrizko heldutasuna azaldu du, ez da erori komunikabide boteretsuen tranpetan, Hitz egin behar dela, eta horretarako mahai bat osatu behar dela dio herriak.
|
|
Hasi dira mugitzen herri honek eman dien mezua gordina delako. Ez dute espero zituzten emaitzak erditsi,
|
ez
dute herri hau beren harira eraman, orduan ezinbestean aldatu behar dute, herri honen tinkotasunarekin topo egin dute eta hori onartzen ez badute berentzako kalte izango da.
|
|
Arazo politikoa bere gordintasunean azaltzen den unean PPk eta PSOEk makuluak behar dituzte, ez dute heldulekurik,
|
ez
dute herri honen nahia bideratzeko neurri politiko demokratikorik. ETA izan ezik gainontzeko guztiak jabetu dira horretaz.
|
2003
|
|
J. M. JUARISTI. Lehen nioena errepikatzera narama Pernandok, alegia,
|
ez
duela herri honengan sinesmenik. Berak dio 95ean gainditu zutela fase hori, Estatua ez dela inoiz eseriko.
|
2005
|
|
Sasi itun horrek Europako estatuen mugak bermatu nahi ditu eta. Itunak
|
ez
gaitu herri diferentziatua, errealitate kultural eta soziologikoa bezala hartzen. Jakina, ezezkoaren aldekook diferentzia hori are gehiago nabarmendu nahi genuen.
|
2006
|
|
Independentziaren estrategian beste elementu klabea da euskal kultura ulertzea euskaraz eta euskararekin egiten den kultura bakarrik. Gu bezalako herria, %70k euskaraz hitz egiten
|
ez
duen herria, onartzea euskal kultura dela euskaraz egiten den kultura bakarrik, gure nortasun kulturalean ikaragarrizko anputazioa onartzea da.
|
|
Ipar Euskal Herriak bestelako arazoak dituela erranen da, noski, baina herriaren sustraien desagertzea erabaki horien menpe dago, Estrasburgoko Parlamentuan bake prozesuaren aurka dolurik gabe bozkatu den bezala, hemengo arduradun politikoek
|
ez
dituzte herri egiten gaituzten ezaugarriak babesten, guttienik ere. Hau da frantses ezabatze politika, arrabotsik gabeko erabaki ondoriotsuak, pixkanaka, gure lurrari lotzen gaituzten elementu guztien desagerpena laguntzea.
|
2007
|
|
Hipotesi hau asmo onekoa da, baina ez da errealista, Europa ez doalako aurrera. Estatuak jaun eta jabe dira eta Estatua
|
ez
duen herriak jai du.
|
|
Hori da nazionalismo instituzionalista. Kargudun hauek
|
ez
dute herri honen etorkizunaz kezkarik, ez inolako konpromisorik.
|
2008
|
|
San Frantzisko, Boise, Mexiko Hiria, New York, Habana, Bogota, Valladolid, Bartzelona… zer dute euskaldunek e.etxea, larrain hori baino? E.etxerik
|
ez
duten herrietan, zer dituzte bateko eta besteko taberna jakinek, zer dugu Molinoren" Bilboko Arnaizen inprimategia" Caracasen, zer Bar Gernika Boisen, Inclan frontoia Mexiko hirian, Matxitxa' s korner Habana erdian… Atzerrian diren euskaldunen babes eta aterpe, ondoko belaunaldien arrago… Horrela diote e.etxe gehien gehienen estatutuek ere.... Horixe nahi.
|
2009
|
|
Esaterako, Picardie Erregioan hasi dira galdatzen eta Mayotte Uhartean berezko Departamendua erdietsi dute. Orain hipokrita litzateke Frantziako Estatuak erratea,
|
ez
duela herri kontsultak balio, Mayotteko herritarrek departamendua nahi zuten edo ez erabaki dutenean. Alde horretatik, Bateraren kanpaina biziki esanguratsua da, jendarteak kontsulta nahi duela frogatu dugu.
|
2011
|
|
Lluvia de Estrellas bezalako programa txatxu batek eman zidan txanponak biltzeko aukera, eta pentsatutakoa eginda, oso lasai geratu nintzen. Horri esker jabetu nintzen erregimen borbondarrak panikoa diola demokraziari,
|
ez
duela herriak hitz egiterik nahi, eta politikoki zuzenaren diktadura beste edozein diktadura baino zapaltzaileagoa eta mugatuagoa dela edozein arlotan.
|
2012
|
|
Laborari horiei zor diet esatea, aukera eskaini zaidanez, biziki harritu gaituela hemen ere aurkitzea Pirinioetako mendialdean XX. mendean aurkitzen dugun lotsagarrikeria bera: laborariak biderik gabe, haurrak sei urterekin etxetik urrunduak eskolaratu ahal izateko, emazteak erditzera leraz eraman behar, bideragarriak diren etxaldeei aurrerapena ukatzen zaie itxuraz diru faltarik
|
ez
duten herriek biderik egiten ez dietelako".
|
2017
|
|
Pluraltasuna azpimarratzen du manifestuak berak: " Egia da
|
ez
dugula herria bere osotasunean ordezkatzen, baina du nehork ukatu, herri osotik jinik eta Baionan elkarturik, herri honen lurraldeak irudikatzen ditugula, honen jende eta sentsibilitate kontrakoenak barne". Hor egon ez direnak gogoan dituzte ere:
|
|
lan erreproduktiboa, beste kolektiboak, eredu alternatiboak... Federazioen bidez zuzendaritzatik lantokietaraino egituratuta gaude, baina arlo sozialean
|
ez
dugu herrietara eramango gaituen egiturarik.
|
|
Azpeitiko Udalak argi dauka
|
ez
duela herri nortasuna galdu nahi, eta herri nortasuna dioenean erdigunean jartzen ditu azpeitiarrak beraiek, euskara, euskal kultura, herri bizia. Alde batetik, nortasuna babesteko gogoeta egiten ari dira, baina era berean nortasun hori bera bisitarientzat amu dela sinetsita daude:
|
|
Hiriko abertzaletasunaren arazo estrategikoa ageri da hor. Miarritzen
|
ez
dugu herriko bozetan zerrenda abertzalerik. Hautagai abertzaleak, erosotasunez beharbada, besteen zerrendetan aurkezten dira, gehienak eskuineko zerrendetan.
|
2023
|
|
EITBren Primeran plataformaren aurkezpen bideoa erakusteko probestu zuen lehenengo tartea Iparragirrek. " Ikus entzunezko edukirik
|
ez
duen herri batek ez dauka kontakizunik", dio proiektuaren leloak. Bat egin zuten ideia horrekin besteek.
|
|
Temsamane kabilan kokatua Maroko iparraldeko Driouch probintzian, amazigak bizi diren eremuan, badu historiara pasatzeko ohore latz bat ordea: espainiarrek populazio zibila lehen aldiz arma kimikoekin bonbardatu zuten han, interneten egotea merezi ere
|
ez
duen herri hartan, duela justu ehun urte, Arrifeko Gerraren baitan.
|
|
Ildo berean, Palestinaren okupazioa gaitzesten duten Israelgo militar ohiek, Breaking the Silence elkartean bildurik, irakurketa plazaratu dute egunotan, Israelen" sarraski ikaragarria eta kriminala" gaitzetsiz. " Ezer txarrik egin
|
ez
duen herri bat erasotzen jarraitzen badugu, gure lorpen bakarra izango da biolentziaren eta odol isuriaren zikloa behin betikotzea".
|