Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Hizkuntzak ezinbestekoa du kulturaren (etniaren) sostengua, oinarri etnokulturalik ez duen herriak tradizioaren unibertsoarekin etendura bortitza dakarrelakogainerakoan. Halaber, etniak noraezekoa du nazioaren sostengua, abertzaletasunarenbarne kohesiorik gabe historian barrena datorren oinarri etnokulturalak nazionalismoaren aroan zer eginik ez daukalako.
2003
‎Gasa erretzen energia elektrikoa sortzeko eraiki nahi den zentral termikoarenbultzatzaileek (beste batzuen parte hartze txikiarekin, ESB irlandar enpresabazkide nagusia duen Bizkaia Energia enpresak) proiektuaren arlo garrantzitsu bat (hozte sistema) aldatu zuten, esan zuten ez zutela herriaren borondatearen kontraplanta eraikiko (gero enpresaren jarrera aldatu zen); Amorebieta Etxanoko Udalak (EAEko Jaurlaritzan bazkide nagusia eta politika industriala gidatzen duen EAJalderdiak zaukan gehiengoa eta alkatetza) proiektuaren kontra azaldu zuen bereburua (hori ere gorabehera handiekin); Jaurlaritzako Industria Sailburu Josu JonImazek esan zuen proiektuak beste kokatze bat... (ikus Kronologia, prozesuhorren guztiaren ikuspegi sintetikoa lortzeko)
2006
‎Harriak ditugu baina ez dugu herririk.
2007
‎Kultura= datuak+ sentimenduak+ ekimenak ulertzen dugunontzat, guztiz kulturala da herri oroimena, herri kontzientzia. Kultura gabeko herriak (bere kulturaezagutzen ez duen herriak) kontrolatua (domestikatua) izan dadin espresuki antolatutako historia baten aurrean ez du argudioak aurkitzeko gaitasunik. Sozialki banatutako, barne liskar larriak dituen herria ere, ahula eta desarmatuta dago erasokultural bati aurre egiteko.
‎Ijitoek ez dute berezko lurralderik, beraz ijitoen nazioerria ez dago munduan. Israel Berria sortu baino lehenagokojuduek, gaurko ijitoek bezala, ez zuten herriaren nortasuna, edo ez zuten nazioarteko aitorpena, identitatearen beste osagarriak izanik ere, lurralde propiorik ezzutelako.
‎80ko hamarkadaren hasieran, EAE aitzindari izan zen teknologia politika arloan, garai hartan Europan zeuden ideiak ekarriz, eta ideia horiek ikerketa eta garapen (I+G) tradiziorik ez zuen herri batean txertatuz. Horren emaitzak agerian daude: I+G egitura baten sorrera eta bilakaera (batez ere zentro teknologikoak), eskualdepolitiken mailan erreferentzia moduan har daitekeena.
‎Gaiari buruzko lehen ikerketen arabera (adibidez, Tajfel, 1966), haurrek iaezagutzen ez zituzten herrialdeekiko sentimendu negatiboak garatzen zituztenzenbaitetan. ...re ezagutzaren eta sentimenduenarteko erlazioa ikertu zuten, 9 urteko haur ingelesez osaturiko lagin batean.Ezagutzak neurtzeko test bat eta sentimenduak neurtzeko balioespen eskala baterabili zituzten, eta bi aldagai horien arteko harreman lineala aurkitu zuten; hau da, haurrek gehiago zekiten gustuko zituzten herriei buruz, gutxiago neutralei buruz, eta gutxien ezagutzen zituztenak ziren gustuko ez zituzten herriak. Johnson-ek etakolaboratzaileek (1979), berriz, Stillvell ek eta Spencer-ek erabilitako tresnakbaliatuz, ez zuten harreman linealik aurkitu 7 urtetik 11 urtera arteko hauringelesez osaturiko lagin batean.
‎konparatiboa146, zeinak xedetzat gizabanakoaren ikerketa izanen baitu, eta hain zuzen ere «aski enpirikoa dena, osoki egiazkoa izateko, eta aski filosofikoa, aldian aldirako baino gehiago balio ahal izateko»147 Humboldt-en asmoa Parisen aiurri frantsesaren ikerketa egitea da alemanarekin konparazioan148 Behaketa karakterologiko horietan dihardu, handik Madrilerako bidaian, 1799ko irailean, bidearen erdian «gertakari zoriontsu» bat suertatu zaionean, ezustean euskaldunekin topo egitea, karaktere indibidual eta nazional deigarrieneko jendea, bere esanean. «Inoiz ez dut herri bat topatu, halako aiurri nazional autentikoa, estreinako ikusian ja hain originala sumatzen den fisionomia, irozo duena», idatzi dio Madrildik oraindik txunditua Goethe ri149 Gero euskararen ikasketa eta Euskal Herrian izandako egonaldia dator (1801) eta Humboldt-en eusko ikaskuntza ezagunak, ez ditugu berriz gogoratuko.
2008
‎67). Kopuru hori 816.000 errealena baino egokiagoa iruditzen zait, batez ere erreketarik jasan ez zuten herrienekin alderatzen badugu.
‎Zalantza ugari zegoen, eta zentzu horretan maiatzaren 29ko aktak darabilen terminologia bera, erdibidean gelditzen da: kapitular eta sindikoa aipatu arren, ez zuelako herri ordezkarien aipamenik egiten, eta alkate karguari ez zitzaiolako ohiko«, y juez ordinario» delakoa gehitu.
2011
‎Hainbatetan esan dugun bezala, lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegi bat ez duten herri guztiek dute bake epaitegi bat, bere jurisdikzioa haren lurralde osora hedatuz. Horrela xedatzen dute BJLOren 99 artikuluak eta BERen 2.1 artikuluak.
2012
‎Mendeek aurrera egin ahala, estatu erakundearen presioa areagotuz joanzen menderatzen zituen herriekiko, harik eta XIX. mendera iritsi arte. Orduan, presioa oso estua zen eta bai estaturik lortu ez zuten herriek bai beste batzuenkonkisten zein okupazioen ondorioz estatua galdu zutenek disoluzio eta asimilazioprozesu geldiezina abiatu zuten nazio menderatzailearen alde; izan ere, horiekziren beren nazioen jabe. Menderatutako herrien hizkuntza, kultura eta ondasunguztiak, ondarea oro har, zuzenean txikitu zituzten edo okupatzaileen zerbitzuraipini zituzten, begirunerik gabe (adibidez, Weber, 1983).
‎Stuart Mill-ek (1878: 450) baieztatzen duenez, «erakunde askeak ia ezinezkoak dira nazionalitatedesberdineko herrialdeetan, lokarririk ez duen herri batean, herri horretan hizkuntzadesberdinak irakurri eta hitz egiten badira bereziki»; hala, nazio anitzeko herrialdeakdemokrazia ez perfektuak edo erregimen autoritarioak garatzera kondenatutadaudela ondorioztatzen du, talde ezberdinek adostasunik lortuko ez dutelaargudiatuz.
‎Kanadako Auzitegi Gorenari jarraiki, ama estatuak barne autodeterminazioabermatzen ez duenean herriak bidezko luke kanpo autodeterminazioari ekitea.Probintzia autonomia errespetatzen ez denean zein herriak autonomia nahikotzatjotzen ez duenean, garapen askea bideratzeko sezesioa zilegi bihur liteke.
‎Estaturik ez duen herri batean ezin daiteke egon legez zehaztuta nortzuk direnbertako herritar eta nortzuk atzerritar. Hala, Euskal Herria estatu bitan, eta hiruadministraziotan?
‎Nekazaritza lurren erosketa mugimendu ikaragarri bat hedatu da munduanzehar azken urteotan, eta finantza espekulaziotik harago doa, natur baliabideengaineko borroka historikoaren adierazpide berri baten itxura hartzen ari delarik.Baserri lurren eskuratzearen fenomeno berri hau «land grabbing» (lurren oro biltzea) izenarekin bataiatu da, eta antzezpen makabro honen aktore nagusi bakarrak ezdira izaten, esan bezala, espekulatzaileak eta pentsio funtsak, estatuak eurak baino.Zeintzuk dira atzerriko lurrak erosten dituzten estatuak? Batetik lur emankorrik etaurik ez dituzten herri aberats batzuk, hala nola Golkoko estatuak (Kuwait, Qatar, Saudi Arabia); bestetik dibisa asko dituzten estatuak: Hego Korea, eta bereziki Txina, zeinak jaten eman beharreko 1.400 milioi biztanle edukita, munduko lur emankorren% 7 baizik ez baitauka.
‎Las Casas ek inoiz ez zuen kristautasunak edota europar moduek inposaturiko nagusitasuna auzitan jarri, eta inoiz ez zuen herri indigenen izaera subiranoa eta honi loturiko erlijioa, kultura, hizkuntza, hezkuntza zein ekonomia garatzeko biderik egokiena hautatzeko eskubidea defendatu (Clavero, 2002; Martínez Bringas, 2003). Haren ustez, askatasunaren gainetik kristautzeko beharra baitzegoen.
‎1884ko Berlineko Konferentzian, adibidez, kategoria hori europar ez ziren afrikar guziei aplikatzen zitzaiela dio. Nazioen Ligaren garaira etorrita indigena deitura kolonialismo pean bizi zein independentzia lortu ez zuten herriei aplikatzen zitzaiela gogoratzen digu. Kasu horretan lurralde geografikoari ematen zitzaion lehentasuna.
2014
‎Lurralde Antolamenduak ez badu herriaren nolakotasuna %100ean zehaztuko, bai duela eragiten, bai dezakeelaherri horren ezaugarriak artifizialdu, suntsitu, galdu arazi, eta beste zerbait izatera bultza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia