2003
|
|
Europako Batasuna giza taldeen artean gertatzen ari diren birmoldaketa bat da, bat gehiago, errealitatera moldatzeko saialdietan, gizakion bizitzak planetan dituen aukera berriez eratua (teknologia, informazioa, garraioa...). Estatuek eta nazioarteko erakundeek aintzat hartu behar dituzte Giza Eskubideen Adierazpenean bildutako eskubide indibidualak —adierazpen askatasuna, manifestazioa eta informazioa— baina ez da haien erabilpena bermatzen duen erakunde bakar bat ere. Eta ez zaie lege indarra ematen une honetan Estatua eratua
|
ez
duten herrien talde eskubideei.
|
|
Ondorioz, giza zientziek ekartzen dizkiguten aukerabe rrian aurrean —gizakiaren funtzionamenduaren gakoa eta herrien eta pertsonen arteko bizikidetzan gertaturikohorrenbeste gatazka historikoen zergatia aurkituz—, begi bistakoa dirudi saiatu behar dela arrazoimenari kasu egin eta lurraldea, kultura eta antolaketarako autonomia ematen ofizialki halakorik
|
ez
duten herriei. Prozesu horretan, natiboek lehentasuna izan behar dute euren lurral dearen gainean.
|
2006
|
|
Eta liburuan bederik badena, noski. Izan zitekeena, eta inon izatekotan, literaturan, lan artistikoan aterpe hartu beste aukerarik
|
ez
duen herri bat. Mundu honetarako muturrekoegia denez, garbiegia eta ezinegia denez, utziguzue sikiera mundu hori paperean eta jendearen sentieran landatzen.
|
2017
|
|
Berri txarrak: izen, ikur eta territorio bat
|
ez
duen herria gara. Alegia, estaturik ez duen herria gara eta burujabe egingo gaituen estatuturik ez da.
|
|
izen, ikur eta territorio bat ez duen herria gara. Alegia, estaturik
|
ez
duen herria gara eta burujabe egingo gaituen estatuturik ez da. Bi estatu egonkortuen baldintzapean bizi gara eta globalizazioaren ondorio ekonomiko (indibidualismoa), sozial (indibidualizazioa) eta kulturalak (isolamendua eta asimilazioa) pairatzen dituen herria gara.
|
|
Bi estatu egonkortuen baldintzapean bizi gara eta globalizazioaren ondorio ekonomiko (indibidualismoa), sozial (indibidualizazioa) eta kulturalak (isolamendua eta asimilazioa) pairatzen dituen herria gara. Alegia, estaturik
|
ez
duen herria gara eta burujabe egingo gaituen estatuturik ez da: " daukazuna bazara, orduan ez daukazu ezer, daukazuna baino ez.
|
2020
|
|
zonbien isolamendu eta inertzia praxi koordinatuetan gainditu behar eta ahal dela. Aktibatu ezean, masak
|
ez
du herririk, edo komunik sortzen, banakatzera jotzen du kontsumoan, lanean edota politikan.
|
|
Horrela, jendeak publiko edo audientzia baten modura jokatzera mugatuta daude. Jendeek ez dute bere esku herria irudikatzerik,
|
ez
dute herri izaterik.
|
|
1789ko agorrilaren 4an, Biltzar Konstituziogileak erregimen feudalaren eta pribilegioen desagertzea adierazi zuen, Frantziako herritarren artean berdintasuna ezartzeko helburuarekin. Eta, bide batez, azken hamarkadetan monarkiak desegitea lortu
|
ez
zituen herri instituzioak egun bakarrean indargabetu zituzten. Berdintasunaren izenean, merkataritzaren garapenerako oztopo ziren lekuan lekuko instituzioen arautegien araberako aduana eta muga zergen desagertzea zen gertatu, klase sozial jakin baten mesedetan.
|
|
Halere gauza jakina da, beren zerbitzuko erresuma bat bederen ez duten hizkuntzak oro, hiltzen dirala;[...] Hizkuntzak ez dira ahultzen edo gotortzen beren moldea edo barne egiturarengatik, politikazko azkatasun ala menpekotasunarengatik baizik. Azkatasunik
|
ez
duten herriak beren hizkuntza galtzen dute. (Txillardegi 1994:
|
|
Inoiz
|
ez
dut herri bat topatu, halako aiurri nazional autentikoa, estreinako ikusian ja hain originala sumatzen den fisionomia irozo duena. (Humboldten gutuna Goetheri, in ibid.:
|
|
Zergatik jaitsi da nabarmen gazteengan euskararen erabilera? Zergatik alderdi politikoek
|
ez
dute herri estrategia eraldatzaile berririk egungo testuingurua ikusita. Zergatik egin du behera herritarron kontzientzia politikoak?
|